TULILASIN PYYHKIMEN PURKAMINEN YKSI SULKASESTA

VANHA AUTO -96

Yhdellä sulalla varustettu ei liiku .Pyhkimen mottori vain hurisee.Miten puretaan jos vika löytyisi.?.

6

782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smersh

Kallis osa! Katso mese.fi ja mersuforum.net

• tätä

Oltko muistanut rasvata (muistelen siihen suositeltavan käytettäväksi automaattilaatikkoöljyä) sen keinuvivun pyyhkijän varressa, mulla korjaantui sillä. Jos moottori on mennyt, niin varaosaliikkeet ja korjaamot yrittää myydä ainakin C-mersuun kalliin moottorin, hinta jotain 350€ kieppeillä. Markkinoilla on halvempi moottori joka muistaakseni maksoi jotain 170€ ja ero kalliimpaan on ainoastaan sähköliittimessä jonka vaihdat/saat vanhasta moottorista. Niin ja saahan niitä moottoreita romikseltakin ja niissäkin vaan sähköliittimen vaihtoon jos ei muuten ole sopiva.

• Ittekorjannut

Jos se liike loppui sillai että ensin se pysähteli ja sitten sammu kokonaan, on ne pyyhkimen luistit kuivuneet. Suihkevaseliinia luistin ja sen varrella olevan kumilaipan alle(menee hyvin jos suihkepullossa se pillisuutin paikallaan)niin jo alko pelittään. Toinen mahis on että se pyyhintanko pyörii akselilla tyhjää. Sillon paras soitella romiksia läpi. Alle satasella pitäs saaha koko yhistelmän.

• mutteri....

Moi,

Joo moottori pyörii ja "pitää ääntä", mutta sulka ei liiku:
      Kaikella todennäköisyydellä vika on vain siinä, että pyyhkijän varsi on akselistaan irti, koska sitä kiinni pitävä mutteri on auennut ja löytynee sieltä kopan sisältä.
      Käytä jossain pikahuollossa, 15 minuutin homma laittaa kuntoon.

• pauli

Minulla oli samanlainen vika viime talvena. Moottori pyöri ja kun käänsi sulasta vähän avuksi se hieman nyki. Tuulilasinpyykimen moottorista on silloin kulmavaihde sökö. JOs hyvä tyyri on se voisi olla kartio kiinnitys, mutta olisi aika harvinaista. Mersun alkuperäinen unkarilainen maksoi 350 euroa. Motonetissä on halvempo, mutta pitää tittää mikä malli käy kun niitä on niin paljon. Vanhaa ei kannata laittaa. Pakkasella itse on huono vaihtaa kun ne muoviosat siinä edessä on hauraita.

• ja keittiön pöydälle

Mä otin pyyhkijän irti kokonaan. Tuulilasin alareunasta vain alat purkamaan listoja pois niin aikanaan saat koko pyyhkijän irti. Ei ole kovin iso homma. Jos moottori hurisee niin se on se kartiomutteri löysällä. Ja sitten vain rasvaa jokapaikkaan. Ei silikoniöljyä, kuivuu liian äkkiä ja taas on sama ongelma. Vaatis varmaan rasvausta kerran vuoteen se pyyhkijän aisa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe