Olen kuullut ja lukenut, että Mazda 6:t ovat alustoiltaa pahoja ruostumaan, erityisesti tämä on koskenut alkuvuosien sarjoja. Vieläkö ongelma esiintyy vai onko tehdas jo reagoinut asiaan suojaustapoja kehittäen ?
Mazda 6 ja ruosteongelmat
39
17430
Vastaukset
- FACELIFT 2006
Vusi mennyt on ja 29000km,ja täytyy sanoa että kukat puhkeavat kukkaan,auto on lähdössä inchapelle takuumaalaukseen,uskoin kun minulle vakuutettin kun ostin tämän että ongelmat on ratkaistu,niinpä näyttää olevan kunhan huollon pojat jaksaa maalata...
älä usko,minä petyin,takalokasuojan kaaret helmat ovien alareunat sekä lukuisia kohtia pohjasta...
tästä tuli vaihtoauto kunhan saan sen korjattuna takaisin,muuten aivan todella hyvä autona,harmi kun pienellä on pilattu!!!- Pettynyt
Helmat maalattu 2 kertaa ja taas pelti paistaa. Ominaisuuksiltaan hyvä auto pilattu surkealla maalipinnan laadulla. Myyntiin menee 6:nen.
- kans
Pettynyt kirjoitti:
Helmat maalattu 2 kertaa ja taas pelti paistaa. Ominaisuuksiltaan hyvä auto pilattu surkealla maalipinnan laadulla. Myyntiin menee 6:nen.
lokakuussa kilpiin laitettu 2006 facelift ja jo nyt hiutaleina autotallin lattialla... Kuusakoski kutsuu.
- möivät....
kans kirjoitti:
lokakuussa kilpiin laitettu 2006 facelift ja jo nyt hiutaleina autotallin lattialla... Kuusakoski kutsuu.
Kesäkuussa rekisteröity Mazda kutonen maalattu jo kahdesti! Täytyy vaihtaa merkkiä...
- sullakin?
möivät.... kirjoitti:
Kesäkuussa rekisteröity Mazda kutonen maalattu jo kahdesti! Täytyy vaihtaa merkkiä...
Mulla on Mazda6 Evolution 1.7 Sport Variant vm.2005 14000 km ajettu ja ruoste on syönyt takakaaret, raidetangot, alatukivarret ja etujousituksen lehdet. Täytynee siitää vahinko eteenpäin.
- kohtalontovereita!
sullakin? kirjoitti:
Mulla on Mazda6 Evolution 1.7 Sport Variant vm.2005 14000 km ajettu ja ruoste on syönyt takakaaret, raidetangot, alatukivarret ja etujousituksen lehdet. Täytynee siitää vahinko eteenpäin.
Mulla Mazda6 MBS Sport Ambient V6 2,4 TDI ja pettynyt olen. Ruoste järsii pohkeitani aina istuessa ja vaimon piikkikorot meni kanssa. Erittäin pettynyt olen. Hyvä auto pilattu. Vaihtoon vaan.
- faceliftattu
Vahvassa ruosteessa on. Auto 1,5 vuotta vanha ja nyt menossa kolmannen kerran maalaukseen ja ruostesuojaukseen. Tuntuu että mikään ei auta. Auto mätänee käsiin ihan silmissä. Vaihtoon menee.
- P.... kele!
Kolme kuukautta vanha 2-litrainen uusi Masa vuosimallia 2006 suoraan Hiroshiman tehtaalta. Alkoi epäilyttämään ja nakuttelin tommosella metallisella toffeevasaralla helmapeltiä ja se mennä hujahti läpi! Helmat aivan ruosteessa, puhki monesta paikkaa! Samoin takakaaret. Konepelti kukkii! Takakohtista pohja ihan mätä! Hitsaushommiksi menee! P....kele!
- tukea
kohtalontovereita! kirjoitti:
Mulla Mazda6 MBS Sport Ambient V6 2,4 TDI ja pettynyt olen. Ruoste järsii pohkeitani aina istuessa ja vaimon piikkikorot meni kanssa. Erittäin pettynyt olen. Hyvä auto pilattu. Vaihtoon vaan.
minulla taas on tuulilasi ja takapuskuri ruostunut jo puhki, mutta auto onkin vanhaa sarjaa -04.
- RoRu
tukea kirjoitti:
minulla taas on tuulilasi ja takapuskuri ruostunut jo puhki, mutta auto onkin vanhaa sarjaa -04.
Mahtaa Toyotakuskeja harmittaa kovasti, kun pitää tänne tollasta sontaa kirjoittaa!
Ei voi tuulilasi eikä takapuskuri ruostua kun ne ei ole metallista tehtyjä!
Itselläni M6 vm-05, ajettu 45000 km, ei ruosteen pilkkuakaan missään!
- ruosteen
ruostetta missään päin autoa,vm.2004. taitaa olla auton pitäjästä kiinni???
- kimmo11
osa tuon vuosimallin autoista korjattu jo kaksi kertaa..ja korjataan vielä..
- löytyhän
Tuo on asia jota kukaan ei usko,käynti optikolla riittää,myönnä itsellesi että huono koriltaan on niin nukut yösi rauhassa,ei sun mazda ole yhtään sen kummemmasta pellistä tehty kun minunkaan 2006 facelift joka mätänee aivan sairasta vauhtia....
- mallinen
löytyhän kirjoitti:
Tuo on asia jota kukaan ei usko,käynti optikolla riittää,myönnä itsellesi että huono koriltaan on niin nukut yösi rauhassa,ei sun mazda ole yhtään sen kummemmasta pellistä tehty kun minunkaan 2006 facelift joka mätänee aivan sairasta vauhtia....
eikä löytynyt ruosteen alkuakaan kun juuri kävin katsastuksessa. Onpa mulla käynyt tuuri kun sattui kohdalle tällainen poikkeusyksilö.
Eikä muuten ole koskaan puoltanutkaan.
Ja jos tuollaisia vikoja autossani olisi, niin vaihtoon olis mennyt tosi pikaisesti. Turha niistä on täällä kollottaa, kiertoon vaan, raha on kulutustavaraa.
- maza3mies
en usko teidän puheisiin ehkä jos ei ole kunnon roiske suojia ja kivet hakkaa helmat mutta et auto joka on täys sinkkitty kori et se ihan tostavaan ruostuu!! mulla mazda 3 elegans 1.5v ja tollasia ongelmia ei ole vai onko japanin hirosimmassa tehty maza 3 sitä todellista laatua ei mitään ongelmia oikea helmi.. ja mun 2 tutulla 6 toisella 2003 ja toisella 2006 ja heillä ei ole mitään ruoste juttuja.. et älkää liiotelko.
- on kyllä
tarua ihmeellisempi,kyllä mazda 6 mätänee sikana,mazda 3 onkin parempi koriltaan...
- mazdamies
mielenkiintoista kun tuossa ensimmäisessä ketjussa on noin 10min välein samanlaista kommenttia, onko niin että juuri ruostuvien mazdojen miehet ovat yöllä kokoajan lukemassa tätä palstaa.. :-DDD
- trollit...
Taitaa olla ihan tarkoituksella nuo viimeisimmät viestit pilaa alkuperäisen trollaajan kustannuksella. Autojen tyypit on tarkoituksellisen väärin ja tuskimpa Mazda6:sessa on edessä lehtijousia...
- Pate1971
Meikäläisellä on Mazda 6 vuosimallia 2003. Autoa ei ole käytetty ruosteenestokäsittelyssä, pidän autoa tallissa (jossa koneellinen ilmanvaihto) ja pesen ja vahaan auton silloin tällöin.
Ensimmäisessä katsastuksessa vuonna 2006 kysäisin katsastajalta että näkyykö ruostetta? Eipä näkynyt, katsoin itsekin kun auto oli nosturilla. Ehkäpä jotkut yksilöt ovat herkempia ruostumaan kuin toiset, ehkä auton hoidollakin (=pesu ja vahaus) on vaikutusta?- kyllä olet
tai sit joku erä mazda 6 sarjasta on menny maaluksen osalta aivan suteen kuten minun mazda 6 2006 facelift joka menee inchapelle 29000km ajettuna takuumaalaukseen,pesen 1-2 kertaa viikossa ja vahaan autoni 2-3 kertaa vuodessa,autoilla ajetaan pääasiassa pikitietä,mutta ruoste nakertaa helmoja ovia lokasuojankaaria sekä pohjaa,vaihtoon menee tää kunhan tulee korjattuna takaisin...harmi!!!
- korjattu.
Meitin M6 TD SW 2003 tuli perjantaina maalauksesta. Ekan kerran laitettiin vuosi sitten. Epäilen tuliko vieläkään kuntoon. Onneksi maahantuoja on tajunnut tulla hienosti vastaan näissä. Korjaamolta sanoivat, että näitä on PALJON, mutta kaikkihan sen jo tietävät. Ai niin...maalattiin helmat, ovet, etulokarit ja takapuskuri, sekä eteen pätkästiin isommat roiskeläpät ja uudet kurakaaret.
- iki..
jätin vahingossa rautasahan takakompulaan ja aamulla oli täysin ruosteessa vaikka on ilmanvaihtoinen talli.naapurin(asuu 2 km:n päässä)auto alkoi ruostuu heti kun ostin masan.ilmeisesti tarttuu.huollossa sanottiin ,että kannattaa myydä pois,koska muutaman kuukauden kuluttua sen saa harjata lattialta roskiin.
- muistelua menneestä
Hieman hymyilyttää kun luen näitä viestejä, taisin olla vuonna 2004 ensimmäisiä, joka uskalsi kirjoittaa M6 GT:n lokasuojankaaren ruostepaikoista. Tällöin minulle kerrottiin olevani pahainen valehtelija, joka huonolla hoidolla on saanut autonsa huonoon kuntoon...
Eipä edes valokuvia uskottu kun niitä haluaville lähetin mutta mitenkäs tämä homma nyt on mennyt?
Ei sen puoleen, auto on vaihtunut jo ajat sitten, kunhan mielenkiinnosta keskustelun lukaisin. - jonkin verran
Näyttää siltä, että ongelmia edelleen esiintyy, vaikka osa selvästi provoilee. Harmi, että hyvä auto pilataan huonolla suojauksella. Ruostesuojaus (n. 500 eur) ei paljon maksa ja tuon rahan voi laittaa paljon turhempaankin.
- Nebula
Maahantuoja kertoi, että facelift Mazdassa ruostesuojausta on parannettu mm. tehtaan suoja- ja saumausaineita vaihtamalla. Tämän ja ensi vuoden aikana selvinnee, onko toimenpiteet auttaneet.
- muistettakoon
vielä, ettei se auton massaaminen estä maalatun pellin ruostumista. Kyllä ne on ne tehtaalla käytetyt ja käyttämättä jätetyt tökötit mitkä tämän tilanteen ovat eteemme tuoneet!
- Totta töriset
Omaani kuutosta(03)on pesty, vahattu 2 kertaa vuodessa, teetetty uutena ruosteenestokäsittely ja lisätty taakse lokarit. Vaan niin vain odottelen milloin maalaavat uudelleen. Ottivat kuvia ja nyt odottelen kutsua. Ongelmapaikkoja ovien ja luukkujen sisäpinnat saumojen vierestä. Lisäksi aikoivat maalata helmat ennen uusien roiskeläppien asentamista. Puhuivat korjaamolla jotakin veden menemisestä sinkkikerroksen ja maalin välissä. Nuo helmat on menneet ihan normaalisti kulumalla, ei vielä pahasti mutta kumminkin alkavaa ruostetta. Se hyvää tässä, että korjaavat takuuseen, mutta kauanko ongelma pysyy poissa, epäilen ettei koskaan tästä autosta.
- entinen 6 omistaja
harmi että hyvä auto pilattu huonolla suojauksella, omani lähti kiertoon parin maalauskerran jälkeen.
- Sixsix
... eikä kummassakaan pienintäkään ruosteongelmaa. Eka vuosimallia 2004 ja tämä nykyinen vuosimallia 2006. Kumpaankaan en ottanut mitään ruostesuojauksia.
- Six x 2
Sixsix kirjoitti:
... eikä kummassakaan pienintäkään ruosteongelmaa. Eka vuosimallia 2004 ja tämä nykyinen vuosimallia 2006. Kumpaankaan en ottanut mitään ruostesuojauksia.
Toinen menossa myös, ensimmäinen oli 2003 ja nykyinen 2006. Ei mitään ongelmia, eikä ole ruostesuojattu.
- suojaukseen
On aika uskomatonta, ettei valmistaja ole investoinut auton korisuojaukseen enempään. Toisaalta Suomen markkina-alue on niin pieni, ettei autonvalmistaja välttämättä lähde muuttamaan prosesseja maakohtaisten olosuhteiden takia. Ikävä tämä asia on jälleenmyyntiarvon kannalta ja auton haluttavuuteen käytettynä, myös mahdollisesti uusien myyntiin tämä voi vaikuttaa. Mazdalta on käsitykseni mukaan pian tulossa kokonaan uudistunut mallisto, toivottavasti näissä on korisuojaus huomioitu paremmin.
- Mazda 6 väri
Kommentoikaa ihmeessa, kenellä ongelmia, minkä värinen auto on kyseessä?
- erikoisia ja
yksipuolisia tuntuu olevan mielipiteet, joita saat.
Pitipä sen vuoksi ihan uteliaisuuttaan ottaa asiaksi ja jututtaa kolmea muuta kutosen omistajaa naapurustustosta.
Että kuinkakohan mätiä muiden kulkupelit on, kun omassa ei ole alustan suhteen ongelmia (tunnustetaan, suojautin uutena. Toimenpide, jonka olen teettänyt muihinkin omistamiini merkkeihin), eikä löydy ruostetta kyllä maalipinnastakaan. Ei edes kiveniskemien kohdat konepellissä ole vielä kukkineet, vaikka pintamaalista selvästi paloja onkin irronnut.
Vanhin neljän otoksesta on 2002 vuoden GT ja tuorein 2006 Facelift Touring. Tulos: ei ruostetta edes tuossa vanhimmassa, tosin senkin alusta oli suojattu hankittaessa.
Värejä joku tuossa tuntui kyselevän, niin yksi musta, yksi Phantom Blue ja kaksi harmaita met.hohtoja.
Yksi omistajista luottaa konepesuun/-vahaan. Muut pesevät käsin ja vahaavat "jonkun kerran" vuodessa. Itse 3 - 4 kertaa.
Joku viisas tuntui osaavan kertoa, että kolmonen ei ruostu, mutta kutonen kukkii silmissä, kun on niin huono maalipinta. Rohkenenpa epäillä, että tehtaalla (millään merkillä) olisi eri maalausmenetelmät eri automalleille. Varsinkaan nykyisellä kustannusajattelulla.
Jotenkin alkoi tuntua, että kilpailevan merkin edustaja voi myöntää huonommin myyvän mallin (3) olevan ihan hyvän, mutta paremmin myyvää (itsensä kannalta pahempi kilpailija) mallia täytyy polkea suohon sen kuin kerkiää.
Enemmän aloin uskoa tuon jälkeen siihen versioon tässä ruostumisjutussa, että erä herkemmin ruostuvia (senhän maahantuojakin kai on myöntänyt) on maahan tullut, mutta asiaa joidenkin tahojen toimesta paisutellaan ja jauhetaan vaan uudestaan ja uudestaa.- avoimesti ja rehellisesti
Se, että asiasta jaksetaan jauhaa johtuu siitä, että osa autoilijoista on kiinnostunut ostamaan Mazda 6 käytettynä, mutta tiedot auton ruostumisalttiudesta pistää ja pakottaa tiedustelemaan kyseisen merkin omistajien kokemuksia aiheesta. Uutena tai alkuvaiheessa teetetty ruostesuojaus on varmasti paikallaan autossa kuin autossa Suomen olosuhteissa, mutta käytetyn ruostesuojaamattoman auton ostaminen voi olla riskipitoisempaa, mikäli auto on tehtaalla huonosti suojattu. Eri autonvalmistajat panostavat ruostesuojauksiin vaihdellen, Mazda ei ole tässä asiassa ilmeisesti toiminut riittävän huolella, koska valituksia autojen ruostumista on tullut aika paljon. Asialla on merkitystä auton kustannuksiin ja kunnossapitoon pidemmällä aikavälillä.
- Nebula
avoimesti ja rehellisesti kirjoitti:
Se, että asiasta jaksetaan jauhaa johtuu siitä, että osa autoilijoista on kiinnostunut ostamaan Mazda 6 käytettynä, mutta tiedot auton ruostumisalttiudesta pistää ja pakottaa tiedustelemaan kyseisen merkin omistajien kokemuksia aiheesta. Uutena tai alkuvaiheessa teetetty ruostesuojaus on varmasti paikallaan autossa kuin autossa Suomen olosuhteissa, mutta käytetyn ruostesuojaamattoman auton ostaminen voi olla riskipitoisempaa, mikäli auto on tehtaalla huonosti suojattu. Eri autonvalmistajat panostavat ruostesuojauksiin vaihdellen, Mazda ei ole tässä asiassa ilmeisesti toiminut riittävän huolella, koska valituksia autojen ruostumista on tullut aika paljon. Asialla on merkitystä auton kustannuksiin ja kunnossapitoon pidemmällä aikavälillä.
Asioista on syytä keskustella avoimesti ja rehellisesti. Rehellinen keskustelu ei valitettavasti kuitenkaan ole tämän keskustelupalstan tavaramerkki. Tässäkin viestiketjussa on lienee vähintään 50% läpän heittoa ja suoranaista valehtelua. Monet täällä mellastavista eivät omista Mazdaa, eivätkä ole olleet edes sellaisen kyydissä.
Suosittelen kaikille Mazda-omistajille rekisteröitymistä www.mazdago.net sivuille, osallistumista kaikissa tärkeissä asioissa sen keskustelufoorumiin ja jättämään Suomi24 foorumin lähinnä viihteeksi. - autoistani
avoimesti ja rehellisesti kirjoitti:
Minulla oli ennen 2003 mallin mazda6:tta 2001 mallin Avensis, ja se oli kyllä vaihtoon mennessä koriltaan enemmän ruosteessa, kuin em 6:n. Molemmilla ajoin n 100tkm ja samoja reittejä. Autojen laatuerosta kertoo myös se, että Avensiksen kori jo natisi, mutta mazda oli kaikin puolin täysi ilman hälyääniä ja muutenkin kunnossa. Muut erot laadusta eivät kuulu tähän aiheeseen. Kutosen tarkistin pukeilla, kun vein sen viimeistä kertaa huoltoon. En tietenkään olisi vaihtanut uuteen Mazdaan, jos olisin yhtään epäillyt ruostumista. En ole mikään merkkiuskollinen, vaan valitsen autoni hinta/laatusuhteen perusteella ja siinä vertailussa Mazda voitti selvästi Toyotan.
- kutosomistaja 2002
Minulla 2002 vm kutonen, eikä ruostetta ole. Taitaa suurin osa jutuista tällä palstalla olla paskan jauhaamista ihan pelkän kiusan halusta.
Toteamus: Kutonen on hyvä auto!. Piste! - Peliin
kutosomistaja 2002 kirjoitti:
Minulla 2002 vm kutonen, eikä ruostetta ole. Taitaa suurin osa jutuista tällä palstalla olla paskan jauhaamista ihan pelkän kiusan halusta.
Toteamus: Kutonen on hyvä auto!. Piste!Muutamalla tutulla on kokemuksia mazda 6 ruostumisista, kyllä niitä esiintyy ja näiden syiden takia on alkupään autot on jo laitettu kiertoon. Tosin näillä kummallakin tutulla on myös uudet kutoset alla joten uskoa kyseiseen auton vielä löytyy, joka tapauksessa heidän syy vaihtoon oli nimenomaan alustan ja lokasuojan kaarien ruostuminen
- kerrottuna
Peliin kirjoitti:
Muutamalla tutulla on kokemuksia mazda 6 ruostumisista, kyllä niitä esiintyy ja näiden syiden takia on alkupään autot on jo laitettu kiertoon. Tosin näillä kummallakin tutulla on myös uudet kutoset alla joten uskoa kyseiseen auton vielä löytyy, joka tapauksessa heidän syy vaihtoon oli nimenomaan alustan ja lokasuojan kaarien ruostuminen
Rehellisesti voin kertoa, että laitoin ensimmäisen kutoseni kiertoon vain runsaiden kilometrien, eli 125tkm takia, koska ajan paljon. Ei ollut ruostetta, eikä tarvetta maalailla kaaria. Autoa ei suojattu millään lisäsuojauksella. Uusi kutonen ja 40tkm takana ja tyytyväinen olen tähänkin ja edelleen jätin lisäsuojauksen tekemättä. Aikoinaan päädyin kutoseen Avensiksesta, joka oli pettymys. Kyseessä siis vanhakoppainen. Erilaiset pikkuviat ja ajo-ominaisuudet olivat merkinvaihdon syy, mutta huomasin lopputarkastusta tehdessäni aven takaovissa ulkopinnoissa pieniä ruostepilkkuja ja samoin joistakin hitsisaumoista kuulsi ruskeaa läpi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232