Kaljun kosmeettisesta peittelystä

Peittelijä

Itselläni hiukset on harventuneet jo useita vuosia ja hiuspehko on nykyisin mallia: harva vähän joka puolelta. Vuosien saatossa jakaus on leventynyt ja nahka paistaa jakauksesta jo reilusti. Gefinaa on syöty vuosia, mutta tästä en kummoista vaikutusta ole havainnut (ei uutta hiustenkasvua eikä sivuvaikutuksia).

Harvenemisen myötä kaljun peittelyssä on tullut testattua kosmeettiseti peittäviä aineita (Toppik sekä Dermmatch). Muitakin vastaavia aineita on netissä tarjolla paljonkin (mm. COUVRe). Kaljuuntumistahan nämä ei luonnollisestikaan paranna, mutta kaljun peittelyssä ne toimii erittäin hyvin. Ihmettelenkin, ettei Toppikia lukuunottamatta aiheesta ole hirveästi käyty keskusteluja tällä palstalla.

Toppik on ns. hiuspöly, jota ripotellaan kaljuun kohtaan tarkoituksena paksuntaa tukkaa sekä värjätä päänahkaa hiusten väriseksi. Dermmatchin idea peittämisen suhteen on sama, mutta tämä aine on kuin naisten puuteri, jota levitetään itse päänahkaan ja hiusten juuriin erillisellä "pensselillä". Couvre puolestaan on voidemainen aine, jota levitetää myöskin suoraan päänahkaan. Nämä kosemeettiset aineet soveltuu oikeastaan vain silloin, kun hiuksia on kaljulla alueella vielä kohtuullisen paljon jäljellä.

Toppikin kokeilu jäi muutamaan kertaan, sillä se ei soveltunut minulle. En ilmeisesti osannut käyttää sitä oikein tai hiuksia on liian vähän. Toppik ei levittynyt tasaisesti eikä se meinaa pysyä päässä. Jakauksen se kyllä kavensi kun reilusti ainetta laittoi, mutta liika-annostelu tekee hiukset luonnottoman näköiseksi ja pöly näkyy päänahassa vähän kuin siellä olisi hiekkaa.

Dermmatch toimii minulle erittäin hyvin. Kun ainetta levitin ensimmäisen kerran jakaukseen, oli vaikutus uskomaton. Dermmatch ei ilmeisesti vaadi niin paljoa hiuksia kaljulle alueelle. Dermmatchin hyvä puoli on se, että sitä ei sivullinen huomaa eikä se lähde pois muuten kuin shampoolla pesemällä eli normaali kastelu ei poista ainetta. Dermmatch on kokonaisuutena hyvin edullinen, sillä purkki maksaa n. 50 euroa ja se kestää vähintään puoli vuotta päivittäisessä käytössä. Huono puoli on se, että sitä ei saa Suomesta. Itse olen tilannut aineet Englannista. Suomesta ei taida tällä hetkellä löytyä kuin Toppikia.

Kannattaa käydä netistä katsomassa tarkempia tietoja ed mainituista tuotteista. Ulkomaisilta keskustelupalstoilta löytyy myös paljon käyttäjäkokemuksia. Itse voin vahvasti suositella Dermmatchia.

6

2351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pipa sopii kaljulle

Punainen pipa päähän, niin ei kukaan huomaakaan mitään.

• Peittelijä

Jep, jep. Testattu on ja myöskin hyväksi havaittu, mutta hukkasin sen Särkänniemessä.

• Keijo Pökäle

Säälittävää!

• Mikko_

Näissä "peittoaineissa" on se huono puoli, että niistä on vain vähän apua silloin, kun ongelma on hiusrajan ja ohimoiden vetäytyminen, kuten nimenomaan aika monella suomalaisella tuntuu olevan. Tasaisesti tai päälaelta harveneviin hiuksiinhan ne toimivat hyvin. Ne tavallaan vaativat hiuksia, johon "kiinnittyä", ja jos ohimot paistavat paljaana, ei ihon maalaamisessa Dermatchilla juuri järkeä ole...

Itse tilasin tuota Dermatchia noin vuosi sitten muistaakseni suoraan amerikkalaiselta valmistajalta, enkä kyllä 50 euroa maksanut... Käyttö on jäänyt lähinnä kokeilun asteelle toistaiseksi.

Niin ja nähdäkseni tummilla hiuksilla tolla saadaan suhteellisesti suurempi hyöty kuin vaaleilla hiuksilla. Vaaleat hiukset ovat jo valmiiksi suurin piirtein ihon värisiä, eikä päänahan maalaamisesta järin suurta hyötyä tällöin saane.

Hiuksiin saa paksuutta ja "ryhtiä" lisää myös kotikonstein tehdyllä MSM-vesi-liuoksella, jolla hiukset kostutetaan ja sen jälkeen föönataan. Tämä menetelmä myös vaalentaa hiuksia, joten se oikeastaan sopii hyvin nimenomaan vaaleille hiuksille.

• ei kokemuksia...

En ole mitään noita käyttänyt, mutta Kerasome nimistä tuotetta on ainakin netissä kehuttu.

Toisin kuin nuo muut, se ei ole mitään synteettistä "pölyä", vaan todella pieniksi jauhettuja aitoja ihmishiuksia, jotka kiinnittyvät omiin hiuksiin lämpöaktivoitumalla.

Sen ei pitäisi olla samalla lailla silmiinpistävää luonnonvalossakaan kuin vaikka Toppik.

Itse en kyllä ole tähän mennessä vielä kokenut tarvetta kokeilla mitään noista, mutta Kerasome kuulostaa kyllä parhaalta vaihtoehdolta.

• Mikko_

Vaikuttaa kyllä aika kalliilta tuotteelta, ja tuota ei ilmeisesti juuri muualta saa tilattua kuin valmistajan omilta sivuilta.

Mikähän muuten estää jokaista silppuamasta omia hiuksiaan hiustenleikkuun yhteydessä ja valmistamasta näin ikiomaa "Kerasomea" täydellisellä värintäsmäyksellä? Tehosekoittimen luulisi hoitavan homman. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4332
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1533
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1297
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      915
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      843
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe