Äänien kuuleminen

Neuvoja kaipaava

Onko vaarallista, jos kuulee aina välillä ääniä jotka kiroilee ja haukkuu milloin ketäkin? Voiko siihen saada apua (millaista?) vai leimautuuko siitä kertomalla pelkästään hulluksi?

21

5830

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiä

      Kerro vähän tarkemmin. Kuinka usein kuulet niitä ääniä? Oletko kuullut niitä kauan vai onko tämä uusi juttu? Käskeekö ne äänet tekemään jotain, ketä ne haukkuu? Mitä teet, kun kuulet ne äänet? Pystytkö tunnistamaan, kuka/ketkä on mahdollisia puhujia?

      Onko sinulla esim. masennusta tai muuta mielenterveydenhäiriötä nyt tai joskus? Entä mitään lääkitystä?

      • voi olla

        pahojen henkien toimintaa ja siksi niihin tehoaa vain yksi tapa ja se on voimaakkaampi voima, kuin niiden ja se on Jeesuksen nimi. Tässä linkissä on sitä Pyhän Hengen voimaa, joka vapauttaa ja jos annat Jeesuksen tulla sydämeesi asumaan, niin Hän varjelee sinut. Kuuntele ja tee ratkaisu Jumalan puoleen ja sinulla on rauha ja iankaikkinen elämä Jumalan luona taivaassa.
        Tässä tuo linkki. http://www.elisanet.fi/salme.hartikainen/


      • kysymysten esittäjä
        voi olla kirjoitti:

        pahojen henkien toimintaa ja siksi niihin tehoaa vain yksi tapa ja se on voimaakkaampi voima, kuin niiden ja se on Jeesuksen nimi. Tässä linkissä on sitä Pyhän Hengen voimaa, joka vapauttaa ja jos annat Jeesuksen tulla sydämeesi asumaan, niin Hän varjelee sinut. Kuuntele ja tee ratkaisu Jumalan puoleen ja sinulla on rauha ja iankaikkinen elämä Jumalan luona taivaassa.
        Tässä tuo linkki. http://www.elisanet.fi/salme.hartikainen/

        Kyse voi olla myös sairaudesta, eikä siinä silloin Jeesus auta. Ei millään pahalla, mutta jos olisi niin kuin kirjoitit, mielenterveyshäiriöitä ei olisikaan. Siirry uskontoa käsittelevälle palstalle, siellä sinusta on enemmän hyötyä. Uskon, että tässä tapauksessa Jeesus voi auttaa lääkärin muodossa.

        Jos joku kuulee "ääniä" voi kyseessä olla sairaus ja siihen tarvitaan yleensä myös maanpäällistä apua eli kääntymistä lääkärin puoleen.

        Jos sinä, akuperäisen viestin lähettäjä voit vastata aikaisemmin esittämiini kysymyksiin, niin mietitään lisää.


      • suosittelen
        voi olla kirjoitti:

        pahojen henkien toimintaa ja siksi niihin tehoaa vain yksi tapa ja se on voimaakkaampi voima, kuin niiden ja se on Jeesuksen nimi. Tässä linkissä on sitä Pyhän Hengen voimaa, joka vapauttaa ja jos annat Jeesuksen tulla sydämeesi asumaan, niin Hän varjelee sinut. Kuuntele ja tee ratkaisu Jumalan puoleen ja sinulla on rauha ja iankaikkinen elämä Jumalan luona taivaassa.
        Tässä tuo linkki. http://www.elisanet.fi/salme.hartikainen/

        Lue mieluummin asiantuntijoiden asia-artikkeleita.


        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00371&p_haku=Harha-aistimus (hallusinaatio)

        Tuollaiset jeesus-jutut joutaa uskonnot-palstalle totta tosiaan. Monet saavat kyllin "jeesus-harhoja" sairauksissaan muutenkin.
        Minuakin aikoinaan vaan vahingoittivat ns. uskovaiset moisilla höpötyksillään ja lehtien tunkemisella postilaatikkooni.


      • ykäs
        suosittelen kirjoitti:

        Lue mieluummin asiantuntijoiden asia-artikkeleita.


        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00371&p_haku=Harha-aistimus (hallusinaatio)

        Tuollaiset jeesus-jutut joutaa uskonnot-palstalle totta tosiaan. Monet saavat kyllin "jeesus-harhoja" sairauksissaan muutenkin.
        Minuakin aikoinaan vaan vahingoittivat ns. uskovaiset moisilla höpötyksillään ja lehtien tunkemisella postilaatikkooni.

        Sairastuttavat koko ympäristön hihhuloinnillaan.


      • anskutin_89
        voi olla kirjoitti:

        pahojen henkien toimintaa ja siksi niihin tehoaa vain yksi tapa ja se on voimaakkaampi voima, kuin niiden ja se on Jeesuksen nimi. Tässä linkissä on sitä Pyhän Hengen voimaa, joka vapauttaa ja jos annat Jeesuksen tulla sydämeesi asumaan, niin Hän varjelee sinut. Kuuntele ja tee ratkaisu Jumalan puoleen ja sinulla on rauha ja iankaikkinen elämä Jumalan luona taivaassa.
        Tässä tuo linkki. http://www.elisanet.fi/salme.hartikainen/

        Niin voikin olla. Mutta se tulee kysymykseen lähinnä siinä tapauksessa, että on saatananpalvoja tai new age tms. Yleisimmin oire ihan muusta. Ei kannata sotkea sitä asiaa tähän, kun se on harvinainen selitys. Jeesus ei ole parannuskeino ainakaan tuon tason psyykkisiin sairauksiin. Lievässä ahdistuksessa, masennuksessa jne. voi esim. rukous olla tosi iso apu, mutta mahdollinen psykoosi on ihan eri juttu. Ja joo, olen itse uskossa.


      • Anonyymi

        Olen 14v tyttö ja olen jo aika pitkään nukahtamis vaiheessa herännyt siihen kun kuulen jonkun naisen ja miehen puhunvan. Yleensä puhe on epämääräsitä enkä herättyäni enään muista mitä siinä puhuttiin. Kuulen kuitenkin ihan kokonaisia lauseita enkä pelkkiä lyhyitä sanoja. Taustalla on uniongelmia, lievää masennusta, ahdistus-, ja paniikkikohtauksia sekä stressiä varsinkin koulu aikaan. Syön propraalia ahdistus-, ja paniikkikohtauksiin, sekä lihasnykinöihin, jotka ovat kuulema jonkin näköisiä tik oireista. Melatoniini myös satunnaisesti tarvittaessa käytössä. Voisiko jokin noista tekijöistä aiheuttaa tämän?


    • Osa epileetikoista kuulee ääniä päässään. Samaten ääniä päässään kuulevat myös psykoosipotilaat.

      Erotusdiagnoosi kuuluu lääkärille. Käytännössä myös kertomatta jättäminen voi olla viisasta, mutta kertoa vaikka yksityislääkärille että on silloin tällöin käden toispuoleista vapinaa ja ei ehkä mitään syytä olettaa mitään löytyvän, mutta haluaisi varmuuden vuoksi yksityisesti käydä esim. EEG:ssa epilepsian poissulkemiseksi.

      Epilepsian hoitoon käytettäviä lääkkeitä voi saada myös,jos sanoo lääkärille kärsivänsä keskittymisvaikeuksista ilman mitään EEG pyyntöjä.

      • eli äskeinen jako oli yleistys. Tilanteessa toki kyseeseen voisi tulla joku muukin neurologinen sairaustila kuin epilepsia. Vastakkain asettelu epilepsia/mielenterveysongelma on yleisin.

        Vastasin sen tähän, koska tiedät kuulevasi ääniä, kirjoituksesta kuulsi läpi että tiedät äänten tulevan päänsisältä ja olevan oikeasti kuvitelmaa. Siksi tuo epilepsia tuli mieleen, mutta myös muutkin neurologiset sairaudet esim. aivokasvain voisi aiheuttaa moisen oireen. Yksityisesti pääsee myös TT:hen, jos haluaa maksaa. Ei ole pakko kertoa kuulevansa ääniä, sano vaikka kärsiväsi kovasta päänsärystä ja että kasvainpelko painaa mieltäsi....pääset alkuun. Lääkäri en ole, joten neurologia voisi vilpittömästi suositella.


      • epileptikko

        kuulee joskus ääniä, mutta ne liittyvät kohtaukseen, ei ne ole ns. jatkuvia eivätkä esiinny yksin kuin todella lyhyinä ja harvoin.

        Ja ei lääkitystä keskittymisvaikeuksista kärsivä saa ilman asianmukaisia testejä tai kokeita.


      • vielä piti
        epileptikko kirjoitti:

        kuulee joskus ääniä, mutta ne liittyvät kohtaukseen, ei ne ole ns. jatkuvia eivätkä esiinny yksin kuin todella lyhyinä ja harvoin.

        Ja ei lääkitystä keskittymisvaikeuksista kärsivä saa ilman asianmukaisia testejä tai kokeita.

        sanomani, että en ole koskaan kuullut, että epileptikko olisi kuullut puheharhoja, jotka haukkuvat ihmisiä.


    • Joskus kuullut

      ei ole vielä mitään peruutamatonta tapahtunut, kun uskalsit kysyä täältä ja ihmetellä itsekin. Saattaa olla esim. psykoosin ensioireita. Onko sinulla ollut pitkään masennusta? Pitkäaikainen masennus voi johtaa ympäristön aiheuttamien lisäpaineiden vaikutuksesta psykoosiin.

    • kuulin kutsun

      Jep itselläni sama juttu, varsinkin työpaikalla
      kovassa metelissä itselläni korvasuojaimet
      korvilla saatan joskus kuulla jonkun kutsuvan itseäni nimeltä ja kun käännyn ketään ei näy missään??

    • ...........

      "Onko vaarallista, jos kuulee aina välillä ääniä jotka kiroilee ja haukkuu milloin ketäkin?"

      Se on korkeintaan yhtä vaarallista kuin se että kuulee junassa jonkun kiroilevan ja haukkuvan milloin ketäkin uuteen hienoon nokialaiseen - ja tätä tapahtuu päivittäin jokaisella junamatkustajalle.

      "Voiko siihen saada apua (millaista?)"
      Voit hankkia esimerkiski mp3-soittimen, ja huudattaa sitä niin että et kuule muita, häiritseviä ääniä.

      "vai leimautuuko siitä kertomalla pelkästään hulluksi?"

      Kyllä. Mikäli äänet eivät uhkaa sinua, eivät pelota sinua, vaan ovat ainoastaan ärsyttäviä, kannattaa pitää asia omana tietona ja opetella tulemaan toimeen niiden kanssa. Kertominen tarkoittaa omasta elämästä luopumista, ikävä kyllä.

    • Kerran****

      ennen nukahtamista äänen: Idiootti! Sanoin: "Ite oot! Ja nyt turpa kii, mä nukun!" Sen koommin en ole kuullut ääniä. Olin valvonut vuorokauden putkeen ja olin juuri nukahtamisvaiheessa, kun tämä tapahtui. Jokin hetkellinen häiriö? Tuosta on aikaa yli 10v. Ehkä jopa 15v.

      • välimäen isäntä

        Olin nukahtamisvaiheessa kun kuulin lempeän naisäänen: "etkö sinä uskalla".
        Olin heikkarin kiukkuinen jostain syystä koko päivän niin että välimäkiskäkin hiiltyi; lopeta tuo!

        Viinaa teki mieli koko päivän niin pirusti, mutten mennyt viikon tuuriputkimiinaan.
        Päivällä tuli kännyviesti ja veliäijän viesti koneelle. Kiitti syksyisestä projektista.

        Äänien kuuleminen aktivoitui sii 40v kantturoilla meluisan työn myötä.
        Vahva tinnitus-ilmiö tuli mukaan. Joitain viestejä tulee joka päivä.

        Huvittavinta äänien kuulemisessa on se kun puhekaverin alitajunta viestii
        ihan toista mitä se puhuu. Meillä skitsotyypeillä
        voi olla vahva intuitiivinen - salattu viestintäkanava


    • sama juttu

      Höpö höpö...ärsyttävä suhtautuminen täällä asiaan. Alkuperäiselle kirjoittajalle: älä huoli. Lienee normaalia. Olen itse kuullut nuoresta tytöstä asti, mutten ole hullu, psyykosissa. Pääkin on kuvattu ja epilepsiatestit tehty useampaan otteeseen.

      En osaa sanoa mistä johtuu. Itselläni eivät ole tuollaisia "vihamielisiä" vaan lähinnä rasittavia...naurua ja sellaista voivottelua.
      Tulevat varsinkin väsyneenä ja rasittuneena, eli kannattaa nukkua hyvin ja välttää stressiä ;-) Ja et ole hullu.

    • Anonyymi

      mulla laukeen aina kun mä kuulen ääniä.

    • Anonyymi

      Suomessa on oma yhdistyskin ääniä kuuleville. Siellä on varmaan parhaat ihmiset selventämään tätä.

    • Anonyymi

      niin juuri täällä on yhdistys moniääniset,sieltä saa hyvää tietoa ja tukeakin.

    • Anonyymi

      joku homeinen kenraali taas uhoo kun sattuu vain olemaan keski-ikäinen mies eikä mitään kompetenssia toimia kenraalina saati kioskin myyjänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe