Dementoiko

Parkinsonin

tauti, - onko teillä kokemusta omaisestanne?

6

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omainen

      Omaisellani on muisti huonontonut kovasti viime vuosien aikana. Hänelle on tehty neuropsykologiset testit, joissa se on myös tullut esille. Ennen testejä se ilmeni monenlaisena unohteluna, esim. lääkäri- ja terapia-ajat unohtuivat. Nykyisin viikonpäivät ovat usein sekaisin. Huonon muistinsa hän yritti pitkään peittää keksimällä itse selityksiä unohtamiensa asioiden tilalle. Syy unohteluun oli aina muissa kuin itsessä. Nykyisin hänellä on käytössä Exelon lääke.

      • juuri

        tarkoitinkin, päivie sekoittamista, ja tavaroiden häviämisiä.

        Miehenikin peittelee asiaa, tai yrittää peitellä - kyllähän minä sen huomaan.

        Kuinka teidän puolisollanne on elämän realismi hallinnassa, puhuuko hän kuin sairaus olisi ohimenevä juttu kuin flunssa?

        Kuinka menettelette silloin, kerrotteko hänelle kuinka asiat on vai onko parempi säästää?

        Tekikö neurologi hänelle muistitestin?

        Tällaisia kyselen, mutta älkää sairastavat ahdistuko, mekin omaiset olemme kovilla, joskus.

        Eikä kenenkään terveys ole vimpan päälle varmaa - päivä kerrallaan eletään itse kukin.


      • puoliso
        juuri kirjoitti:

        tarkoitinkin, päivie sekoittamista, ja tavaroiden häviämisiä.

        Miehenikin peittelee asiaa, tai yrittää peitellä - kyllähän minä sen huomaan.

        Kuinka teidän puolisollanne on elämän realismi hallinnassa, puhuuko hän kuin sairaus olisi ohimenevä juttu kuin flunssa?

        Kuinka menettelette silloin, kerrotteko hänelle kuinka asiat on vai onko parempi säästää?

        Tekikö neurologi hänelle muistitestin?

        Tällaisia kyselen, mutta älkää sairastavat ahdistuko, mekin omaiset olemme kovilla, joskus.

        Eikä kenenkään terveys ole vimpan päälle varmaa - päivä kerrallaan eletään itse kukin.

        Neurologi antoi lähetteen muistitestiin, jonka teki neuropsykologi.


    • mutta kaikki

      eivät saa dementiaa. En tiedä kuinka suuri osuus saa.

      • petttää joskus

        ... mutta niin se tekee terveilläkin. Olen sairastanut 7 vee, oireita ovat oik.käden vapina ja jalkojen jäykkyys, mutta se taitaa olla 69 vuotiailla yleistä?


      • ......

        lukenut että noin 30 prosentilla parkinsonia sairastavilla tulee dementia, mutta vasta myöhäisemmässä vaiheessa ja ei niin pahana kuin alzheimeria sairastavilla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe