en kestä

vesimies¨¨

En kestä: nalkutusta, mustasukkaisuutta, määräilemistä, rajoja, sitoutumista.. elän holtittomasti enkä ikinä aikustu vaikka syytä jo olisi. onko muilla vesimiehillä samoja ominaisuuksia? miten voisin muuttua. en halua muuttua mutta pakko kai olisi..

17

3011

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

      juu, ja kaikenlisäksi mikä tahansa normaali kommunikointi voi olla mielestäsi mustasukkaisuutta, nalkutusta, sitomista, rajoittamista jne.

    • Nimetön

      Mä en ainakaan halua ikinä kasvaa aikuiseks! Aikuiset on tylsiä ja ikäviä ja elämä raskasta. Nauti elämästä ja ole oma ittes. Kukaan ei osaa nauttia elämästä niin, kuin lapsenmielinen, vapaa vesimies. Lippu korkealle ja häntä pystyyn! Sanoo toinen kahlitsematon vesimies.

    • lianaq

      Minäkään en voi sietää napinaa,nalkutusta, mykkäkoulua,mökötystä,sanasotaa,ruikutusta,valitusta,aggressiivisuutta ja EN VARSINKAAN elämänohjeiden jakamista MINULLE.
      Oma elämänkumppanini (jousimies) kun aloittaa välillä riitaoperaationsa, AJATTELEN mielessäni aina"voi prkkleen idiootti, pidä turpas kiinni, ei jaksa kuunnella...", mutta ääneen sanon tasapaksusti: "juu juu, just joo, näinhän se voi olla...mmmm..".
      Riidat minun kanssani loppuvat aika äkkiä, kun en vastaa niihin. Monta kertaa olen kyllä saanut kuulla, että olen välinpitämätön ja kylmäkiskoinen paskiainen. Olen itsekin miettinyt, olenko liian älykäs vai liian laiska lähteäkseni mukaan riitoihin ja väittelyihin...

      Puuttuuko meiltä vesimiehiltä siis riitelygeeni?

      • jousimies vastaa

        ei puutu riitely-geeni vaan empatia-geeni.


      • eläinradan
        jousimies vastaa kirjoitti:

        ei puutu riitely-geeni vaan empatia-geeni.

        empaattisin ja ihmisystävällisin merkki.
        Ja jos kirjoista lähdetään viisauksia etsimään, niin näin sanoo Lars Johansson: "Vesimies on hyväsydäminen, älykäs, rehellinen,harkitseva ja filosofinen. Vesimies on syvä humanisti ja kunnioittaa kaikkea elämää."

        Vikoja vesimiehessä toki on mutta empatian puutteesta ei kannata syyttää.

        Ai niin, vesimiehet inhoaa tyhmiä ihmisiä ja usein vielä eivät voi olla näyttämättä sitä, joten se saattaa jurppia monia.


      • empaattinen veskari
        eläinradan kirjoitti:

        empaattisin ja ihmisystävällisin merkki.
        Ja jos kirjoista lähdetään viisauksia etsimään, niin näin sanoo Lars Johansson: "Vesimies on hyväsydäminen, älykäs, rehellinen,harkitseva ja filosofinen. Vesimies on syvä humanisti ja kunnioittaa kaikkea elämää."

        Vikoja vesimiehessä toki on mutta empatian puutteesta ei kannata syyttää.

        Ai niin, vesimiehet inhoaa tyhmiä ihmisiä ja usein vielä eivät voi olla näyttämättä sitä, joten se saattaa jurppia monia.

        Kyllähän nää jutut kuullostaa tutulta mitä kirjotatte!

        Empatiaa ei meiltä veskareilta puutu, sitä saattaa joskus olla jopa liikaa ja kohdistua niihinkin ihmisiin, jota sitä ei edes ansaitse!

        Ja riitely-geenin puuttuminen; se on aika totta myös sillä tavalla, että veskari ei jaksa tuhlata energiaansa tyhmien ihmisten väittelyihin. Ennemmin vaikka lähtee kävelylle!


      • veskarimies

        Veskari kyllä huomaa milloin puoliso hakemalla hakee riitaa. Jotkut ihmisluonteet (horoskooppimerkit) haluavat aikaajoin riidellä ja sitten pian tehdä sovintoa. Näin he purkavat omaa pahaa oloaan.
        Ja sillä hetkellä kun he ovat valmiit sovintoon, vaskarinkin täytyisi olla.

        Siinä on vain se ongelma, että olen riitelyssä aivan eri rytmissä. Kestää pitkään hiiltyä ja myös jäähtyä (vaikuttaisikohan tuo vesielementti siten). Minusta vain on äärettömän typerää pilata päivä riitelemällä pikku asiasta vain riitelyn takia, vaikka kuinka kuinka siltä tuntuisi.
        Ainakin minua riidat kaivertavat pitkään (lauhtuminen kestää) ja siksi haluan välttää niitä.

        Ja luulenpa, että juuri osaksi tuon riitojen välttelyn takia veskareita haukutaan kylmiksi.


      • analysoit
        veskarimies kirjoitti:

        Veskari kyllä huomaa milloin puoliso hakemalla hakee riitaa. Jotkut ihmisluonteet (horoskooppimerkit) haluavat aikaajoin riidellä ja sitten pian tehdä sovintoa. Näin he purkavat omaa pahaa oloaan.
        Ja sillä hetkellä kun he ovat valmiit sovintoon, vaskarinkin täytyisi olla.

        Siinä on vain se ongelma, että olen riitelyssä aivan eri rytmissä. Kestää pitkään hiiltyä ja myös jäähtyä (vaikuttaisikohan tuo vesielementti siten). Minusta vain on äärettömän typerää pilata päivä riitelemällä pikku asiasta vain riitelyn takia, vaikka kuinka kuinka siltä tuntuisi.
        Ainakin minua riidat kaivertavat pitkään (lauhtuminen kestää) ja siksi haluan välttää niitä.

        Ja luulenpa, että juuri osaksi tuon riitojen välttelyn takia veskareita haukutaan kylmiksi.

        Olen täysin samaa mieltä joka asiassa.


      • veskari-käärme nainen
        veskarimies kirjoitti:

        Veskari kyllä huomaa milloin puoliso hakemalla hakee riitaa. Jotkut ihmisluonteet (horoskooppimerkit) haluavat aikaajoin riidellä ja sitten pian tehdä sovintoa. Näin he purkavat omaa pahaa oloaan.
        Ja sillä hetkellä kun he ovat valmiit sovintoon, vaskarinkin täytyisi olla.

        Siinä on vain se ongelma, että olen riitelyssä aivan eri rytmissä. Kestää pitkään hiiltyä ja myös jäähtyä (vaikuttaisikohan tuo vesielementti siten). Minusta vain on äärettömän typerää pilata päivä riitelemällä pikku asiasta vain riitelyn takia, vaikka kuinka kuinka siltä tuntuisi.
        Ainakin minua riidat kaivertavat pitkään (lauhtuminen kestää) ja siksi haluan välttää niitä.

        Ja luulenpa, että juuri osaksi tuon riitojen välttelyn takia veskareita haukutaan kylmiksi.

        pieni oikaisu: vesimiehen elementti on ilma, kun taas esim. rapu on vesi, joista minulla on todella paljon kokemusta, kaksi edellistä miestä sekä monta ystävää. Aika herkkiä, mutta sen myötä myös aika oikukkaita ja aina vänkäämässä sekä usein haastamassa riitaa. Minulla on kyllä kumppaneiden suhteen rapu-kiintiö täynnä, ystävinä kyllä, mutta elämänkumppanina ei enää...


      • eikä kuuntelua

        Vesimies ei siis halua riidellä. Muut riitelevät, mutta vesimies rakastaa rauhaa. Tosin vesimies saa aikaan paljon riidanaiheita, joista sitten vetäytyy pois. EN HALUA RIIDELLÄ!(= en halua kuunnella)


      • jFRUSCIANTE
        empaattinen veskari kirjoitti:

        Kyllähän nää jutut kuullostaa tutulta mitä kirjotatte!

        Empatiaa ei meiltä veskareilta puutu, sitä saattaa joskus olla jopa liikaa ja kohdistua niihinkin ihmisiin, jota sitä ei edes ansaitse!

        Ja riitely-geenin puuttuminen; se on aika totta myös sillä tavalla, että veskari ei jaksa tuhlata energiaansa tyhmien ihmisten väittelyihin. Ennemmin vaikka lähtee kävelylle!

        Empatiaa löytyy minulta paljon. Riitelygeenin puuttuminen onkin sitten ihan toinen asia :D Tuo kävelykommentti oli siinä mielessä hyvä, että huomaan tosiaan ärsyyntyväni väitellessäni tyhmien ihmisten kanssa; he eivät ikinä tuppaa löytämään pointtia. Tämä taas kaivaa minusta esiin ylimielisyyden, joka on ominaisuus jota vihaan ja inhoan muissa ihmisissä ja itsessäni.


      • jFRUSCIANTE
        eikä kuuntelua kirjoitti:

        Vesimies ei siis halua riidellä. Muut riitelevät, mutta vesimies rakastaa rauhaa. Tosin vesimies saa aikaan paljon riidanaiheita, joista sitten vetäytyy pois. EN HALUA RIIDELLÄ!(= en halua kuunnella)

        ...melkein kuin omasta elämästäni. Minäkin "rakastan rauhaa" enkä haasta riidanhakuisesti ihmisiä, mutta tuntuu tosiaan, että aiheutan suukopua helposti. Vielä en ole saanut itseäni kiinni sanoista "en halua riidellä", vaikka sen suuntaisia ajatuksia saattaakin joskus liikkua. Jos koen itseni tai kanssaihmisen kokevan vääryyttä en epäröi riidellä.


      • Veskari vesikko
        eikä kuuntelua kirjoitti:

        Vesimies ei siis halua riidellä. Muut riitelevät, mutta vesimies rakastaa rauhaa. Tosin vesimies saa aikaan paljon riidanaiheita, joista sitten vetäytyy pois. EN HALUA RIIDELLÄ!(= en halua kuunnella)

        Ei, vaan toisinsanoen vesimiestä ei saa provosoitua riitaan.

        "Kuuntelemisella" ei ole mitään asian kanssa tekemistä, jos toinen osapuoli pelkästään provosoi.
        Ja sehän se vasta ärsyttääkin, kun toinen ei lähde mukaan riitaan.


      • riitelystä
        Veskari vesikko kirjoitti:

        Ei, vaan toisinsanoen vesimiestä ei saa provosoitua riitaan.

        "Kuuntelemisella" ei ole mitään asian kanssa tekemistä, jos toinen osapuoli pelkästään provosoi.
        Ja sehän se vasta ärsyttääkin, kun toinen ei lähde mukaan riitaan.

        Vesimies vaan kuvittelee olevansa muita fiksumpi. Kun on sanonut sanottavansa, uskoo itseensä silloinkin kun on väärässä. Toteuttaan omia sadistisia taipumuksiaan sen mukaan missä huoneessa aurinko on. Joskus se on jopa masokismiä,


      • Veskari vesikko
        riitelystä kirjoitti:

        Vesimies vaan kuvittelee olevansa muita fiksumpi. Kun on sanonut sanottavansa, uskoo itseensä silloinkin kun on väärässä. Toteuttaan omia sadistisia taipumuksiaan sen mukaan missä huoneessa aurinko on. Joskus se on jopa masokismiä,

        joku tietty henkilö mielessäsi?

        Kiva, että yleistys toimii noinkin tehokkaasti.


      • luen kirjaa
        Veskari vesikko kirjoitti:

        joku tietty henkilö mielessäsi?

        Kiva, että yleistys toimii noinkin tehokkaasti.

        Tätä ette vaan halua tunnustaa. Vesimies on erilainen, mutta yhteistä kaikille on tuo syvä riippuvuus huoneista. Et taida olla perehtynyt huoneisiin? Minä olen. Esim. aurinko huoneessa 1 (vastaa oinasta): voimakastaitoinen, itsekeskeinen.... Huone 2, härkä. Itseluottamus kiinni rahasta.... Jne. Olette erilaisia ja kuitenkin samanlaisia.


    • vmies78

      ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2052
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1765
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      74
      1204
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe