PURJELAIVA KOIVISTO

piimä

Ehkä yksi Suomen kauneimmista purjelaivarungoista aiotaan romuttaa "merikaupunki" Porin toimesta.
Koiviston infosivuilta voit lukea tositapahtumista:
http://www.kuunarikoivisto.info

10

2567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Purjelaiva Uljakselle. Sai polttohautauksen Rauman edustalla.

      Kuunarimies Kaarlo Pulli toimi Raumalla Hollmingin telakalla joten betonoitu Koivisto on kummajainen jolle pistäisi saada edes kunniallinen kuoleman Rauman edustalla.

    • ... reliikki joutaa sille kuuuvaan arvoonsa.
      Eli kunnialliseen hautaukseen.
      Kyllä se on niin, että noin pilattu runko ei jatkoa kaipaa.
      Koko tulevaisuutta olisi pitänyt ajatella jo silloin kun rungon betonoimista edes harkittiin.
      Oli todella huono idea jo alusta alkaen.
      Eli tiepohjan täytteeksi vaan.

    • merenkulun kanssa?

      Tunnettua on että Reposaarta on rumentanut liki 20 betonoitu paskaläjä, joka on rakennettu kuunari koiviston lahon hylyn päälle. Merenkulun kanssa sillä ei ole yhtään mitään tekemistä.

    • omaisuutta???

      Kun tästä koivistosta (ei presidentti) niin paljon kirjoittelet, niin kerrotko kuka sen omistaa?

      Mikäli Porin kaupunki ei ole omistaja kuinka se voisi hävittää sen?

      Jos omistaja olet sinä tai sinun kaveri, miksi ette yksinkertaisesti vie sitä muualle jolloin pelastaisitte sen itse?

      Miksi pidät meteliä täällä etkä toimi, tai ole toiminut ajoissa kuten materiaalista selviää jota on koivisto kirjoittelun ympäriltä saanut lukea.

      Onko totta, että teillä (telakka-alue) oli yli vuosi aikaa siirtää vehkeenne pois alueelta?
      Miksi ette toimineet?

      Olen mies Keski-Suomesta, joten en ole Porin enkä sinun asioista perillä.

      • perinnevenetelakalle

        Oli melkein vuosi aikaa tyhjentää telakan alue ryönästä jota sinne oli kertynyt. Sitä ei tehty. Koivisto pönöttää tietysti paikallaan koska sen vieressä on telakan "aluksia" uponneena ja koska ko. alus ei mitenkään ole merikelpoinen edes hinaukseen. Ongelmajäte. Puheiden mukaan sen piti lähteä alkukeväästä purjeet pullollaan kohti seikkailuja - todellisuudessa jopa betonoinnissa on isoja aukkoja ja raudat törröttävät karmaisevasti. Siinä perinnevenetelakassa ei ollut perinteitä, veneitä eikä telakkaa. Uskomaton määrä arvotonta ryönää ja jopa polttokelvottomia kokkoveneitä.


      • perinnevenetelakalle kirjoitti:

        Oli melkein vuosi aikaa tyhjentää telakan alue ryönästä jota sinne oli kertynyt. Sitä ei tehty. Koivisto pönöttää tietysti paikallaan koska sen vieressä on telakan "aluksia" uponneena ja koska ko. alus ei mitenkään ole merikelpoinen edes hinaukseen. Ongelmajäte. Puheiden mukaan sen piti lähteä alkukeväästä purjeet pullollaan kohti seikkailuja - todellisuudessa jopa betonoinnissa on isoja aukkoja ja raudat törröttävät karmaisevasti. Siinä perinnevenetelakassa ei ollut perinteitä, veneitä eikä telakkaa. Uskomaton määrä arvotonta ryönää ja jopa polttokelvottomia kokkoveneitä.

        Koiviston ja erinnetelakan ryönää pääsee nyt katsomaan myös ne, jotka eivät ole kehdanneet tulla telakalle itse:
        http://www.kuunarikoivisto.info


      • Keski-Suomi
        piimä kirjoitti:

        Koiviston ja erinnetelakan ryönää pääsee nyt katsomaan myös ne, jotka eivät ole kehdanneet tulla telakalle itse:
        http://www.kuunarikoivisto.info

        Tuossa ylempänä esitin muutaman kysymyksen, jaksatko kerran vielä vastata? En halua olla utelias, tiedonhaluinen kyllä.

        Porissa en ole käynyt 80-luvuv alun jälkeen, mutta nettisivun olen katsonut. Mitä ne poliisin, ulosoton, kommunistien linkit tarkoittavat?


      • mutta
        Keski-Suomi kirjoitti:

        Tuossa ylempänä esitin muutaman kysymyksen, jaksatko kerran vielä vastata? En halua olla utelias, tiedonhaluinen kyllä.

        Porissa en ole käynyt 80-luvuv alun jälkeen, mutta nettisivun olen katsonut. Mitä ne poliisin, ulosoton, kommunistien linkit tarkoittavat?

        miksi ne ei toimi enää? Jäikö lasku maksamatta vai onko koko ilta tehty jotain päivitystä?


      • Vulkan
        piimä kirjoitti:

        Koiviston ja erinnetelakan ryönää pääsee nyt katsomaan myös ne, jotka eivät ole kehdanneet tulla telakalle itse:
        http://www.kuunarikoivisto.info

        Olen seurannut keskustelua hieman ja kävin myös kuunari Koiviston kotisivuilla.

        Voin kuvitella että Koivisto tosiaan olisi näkemisen arvoinen nähtävyys, jos
        1) sitä ei olisi koskaan pinnoitettu betonilla,
        2) sen kunnostamisesta olisi vastannut määrätietoinen henkilö tai porukka, jolla olisi tarvittavat kädentaidot ja joka olisi omia työtunteja laskematta kunnostanut laivan pieteetillä.

        Jos se pitää paikkansa miten paljon laivan kunnostukseen on pumpattu rahaa ja kuinka paljon aikaa sen kunnostamiseen on ollut, lopputulos on kerta kaikkiaan säälittävä.

        Tämänkaltaisia romunkeräilijöitä näkee enemmän autoharrastajaporukoissa. He ostelevat aihioita ja keräävät pihansa täyteen rojua kunnes eivät enää hallitse tilannetta. Mitään hienoja entisöintejä tai rakennelmia ei tapahdu lainkaan tai ne etenevät hyvin hitaasti eivätkä loppujen lopuksi valmistu koskaan. Ulkopuolisille kyllä esitellään auliisti klassikkoautojen raatoja ja selvitetään kuinka harvinaisia ja arvokkaita ne ovat. Millekään tosiharrastajalle aihioita tai osia ei myydä, ja jos myydään, niin sairaaseen hintaan. Loppujen lopuksi ympäristölautakunta painaa päälle ja autoja uhkaa romutustuomio.

        Nämä romunhaalijat ihan oikeasti pitävät itseään väärinymmärrettyinä, heidän näkökulmastaan muut ihmiset eivät ymmärrä heitä. Tosiasia kuitenkin on että ihmiset mitataan näyttöjen perusteella, ei sen mukaan mihin he itse kuvittelevat kykenevänsä. Jos "projekti" on lojunut pihalla 20 vuotta ilman että se on edennyt yhtään muuten kuin kosmeettisesti, syynä on auttamatta saamattomuus.

        Sitten kun ympärillä olevat ihmiset alkavat naureskella ja nälviä projektille, omistaja leimautuu projektiinsa ja hänelle iskee pakkomielteenomainen pätemisen tarve. Koska mitään ei kuitenkaan tapahdu edes viimeisillä hetkillä henkilön saamattomuuden tähden ja aika valuu käsistä, heittäydytään marttyyreiksi. Kun Kuusakosken kahmari lopulta korjaa potin, sanotaan että olisi mukamas tarvittu vain pari kuukautta ja auto olisi ollut kilvissä. Jokaiselle joka on autoharrastajapiirejä läheltä seurannut tämä on surullisen tuttu kuvio.

        En kuitenkaan väitä että kuunari Koivisto olisi työmäärältään verrattavissa vanhan auton entisöintiin. Silti 20 vuotta olisi noilla resursseilla pitänyt riittää laivan entisen loiston saavuttamiseen ja sen ympäristön siistimiseen.

        Laivassa ja sen ympärillä lojuvan ryönän tai minkä tahansa irtaimen tavaran arvo on tasan se mitä siitä suostutaan maksamaan. Kukaan ei näe mitään lisäarvoa omistajan henkilökohtaisella kiintymyksellä, ja siksi siita ei myöskään makseta; tällöin tavara vaihtaa aina väkisinkin omistajaa "alihintaan".


      • romunkerääjä
        Vulkan kirjoitti:

        Olen seurannut keskustelua hieman ja kävin myös kuunari Koiviston kotisivuilla.

        Voin kuvitella että Koivisto tosiaan olisi näkemisen arvoinen nähtävyys, jos
        1) sitä ei olisi koskaan pinnoitettu betonilla,
        2) sen kunnostamisesta olisi vastannut määrätietoinen henkilö tai porukka, jolla olisi tarvittavat kädentaidot ja joka olisi omia työtunteja laskematta kunnostanut laivan pieteetillä.

        Jos se pitää paikkansa miten paljon laivan kunnostukseen on pumpattu rahaa ja kuinka paljon aikaa sen kunnostamiseen on ollut, lopputulos on kerta kaikkiaan säälittävä.

        Tämänkaltaisia romunkeräilijöitä näkee enemmän autoharrastajaporukoissa. He ostelevat aihioita ja keräävät pihansa täyteen rojua kunnes eivät enää hallitse tilannetta. Mitään hienoja entisöintejä tai rakennelmia ei tapahdu lainkaan tai ne etenevät hyvin hitaasti eivätkä loppujen lopuksi valmistu koskaan. Ulkopuolisille kyllä esitellään auliisti klassikkoautojen raatoja ja selvitetään kuinka harvinaisia ja arvokkaita ne ovat. Millekään tosiharrastajalle aihioita tai osia ei myydä, ja jos myydään, niin sairaaseen hintaan. Loppujen lopuksi ympäristölautakunta painaa päälle ja autoja uhkaa romutustuomio.

        Nämä romunhaalijat ihan oikeasti pitävät itseään väärinymmärrettyinä, heidän näkökulmastaan muut ihmiset eivät ymmärrä heitä. Tosiasia kuitenkin on että ihmiset mitataan näyttöjen perusteella, ei sen mukaan mihin he itse kuvittelevat kykenevänsä. Jos "projekti" on lojunut pihalla 20 vuotta ilman että se on edennyt yhtään muuten kuin kosmeettisesti, syynä on auttamatta saamattomuus.

        Sitten kun ympärillä olevat ihmiset alkavat naureskella ja nälviä projektille, omistaja leimautuu projektiinsa ja hänelle iskee pakkomielteenomainen pätemisen tarve. Koska mitään ei kuitenkaan tapahdu edes viimeisillä hetkillä henkilön saamattomuuden tähden ja aika valuu käsistä, heittäydytään marttyyreiksi. Kun Kuusakosken kahmari lopulta korjaa potin, sanotaan että olisi mukamas tarvittu vain pari kuukautta ja auto olisi ollut kilvissä. Jokaiselle joka on autoharrastajapiirejä läheltä seurannut tämä on surullisen tuttu kuvio.

        En kuitenkaan väitä että kuunari Koivisto olisi työmäärältään verrattavissa vanhan auton entisöintiin. Silti 20 vuotta olisi noilla resursseilla pitänyt riittää laivan entisen loiston saavuttamiseen ja sen ympäristön siistimiseen.

        Laivassa ja sen ympärillä lojuvan ryönän tai minkä tahansa irtaimen tavaran arvo on tasan se mitä siitä suostutaan maksamaan. Kukaan ei näe mitään lisäarvoa omistajan henkilökohtaisella kiintymyksellä, ja siksi siita ei myöskään makseta; tällöin tavara vaihtaa aina väkisinkin omistajaa "alihintaan".

        Olipa hyvä kirjoitus. JOllakin tavalla nimittäin sympatiseeraan Heikolan touhuja, mutta tuo kuvaus on kyllä armottoman realistinen - ja pätee moniin muihinkin auto- vene ja vaikka lentokoneharrastajiin.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9319
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2879
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      35
      2671
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2551
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1955
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1872
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1826
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1361
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1227
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1211
    Aihe