Sosialidemokratia toimii!

kauppatieteilijä

Maailmanhistoria on ideologioiden taistelua. Fasismi koki tappionsa toisessa maailmansodassa murhaten samalla miljoonia ihmisiä. Kommunismi koki tappionsa kylmän sodan päättyessä vieden hautaan vielä fasismiakin enemmän ihmisiä. Konservatismi ja Uusliberalismi ovat saavuttaneet ylivalta-aseman globaalissa maailmassa, ja vieneet maapallon tuhon partaalle liiallisen kulutushysterian ja luonnonvarojen tuhlailemisen johdosta samalla, kun vauraus on kasaantunut vain harvojen käsiin.

Ainoa todella toimiva ideologia on ollut sosialidemokratia, joka on luonut tasa-arvoiset hyvinvointivaltiot, lakkauttanut apartheidin Etelä-Afrikassa ja pakottanut maailman heräämään häämöttävään ympäristökatastrofiin. Sosialidemokratia ansaitsee voittonsa, vaikka vihollinen onkin tänään vahva. Fasismi ja Kommunismi voitettiin, ja tänään on uusliberalismin ja konservatismin vuoro! Eläköön vapaus veljeys ja tasa-arvo! Älkää antako porvareiden myydä sitä, minkä vuoksi esi-isämme ja äitimme ovat taistelleet ja raataneet. Maa ja vauraus kuuluvat kaikille! Se on meille pyhää!

4

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokonaan toinen kysymys on, päteekö vapaus, veljeys ja tasa-arvo niihinkin, joilla ei ole puolueen jäsenkirjaa.

Jotenkin tulee natsismi mieleen.

• ne sossut,

halonen etunenässä, julista globaalia liberalismia?
      vauraus kuuluu kaikille? meille? sosialidemokraateille?

• Nimetön

Eikös se teidän sossumummo halonen ollut mukana DDR:n tunnustamiskomiteassakin? Eli onko sosialidemokratia välillä DDR:n tukemista ja välilllä jotain muuta?

Oman etunne ajajia te olette ettekä mitään muuta!

Muistaako kukaan enää 90-luvun alkua, jolloin piti helpottaa nuorten työttömien pääsyä töihin, keinoina oli mm. työnantajamaksujen pienentäminen, minimipalkkasäädökset, yms asiat JA TE SOSIAALIDEMOKRAATIT ILMOITITTE MENEVÄNNE YLEISLAKKOON! tätä satoa nyt korjataan mielenterveysongelmien yms asioiden muodossa, kun nämä silloiset nuoret ovat tyttöminä ja alkoholisteja.

• Kalle Kemppainen

Varsinkin kun vauraus riistetään toisten ahkerampien taskusta tekemättä mitään sen eteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe