PAULA HYLKÄSI

K:n LAPSET

Kirkan kuolinilmoitus oli hesarissa jo sunnuntaina. Varsin koruton ilmoitus oli kaksipalstainen, mutta vasin vaatimaton. Vain Paulua-vaimon nimi mainittiin ja hänen muistovärssynsä, mutta ei Kirkan lapsia, lastenlapsia tai äidin nimeä. Erikoinen ilmoitus, koska edes lasten nimiä ei ollut otettu mukaan. Leski-Paula määräsi ilmoituksen sisällön...

67

14160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan lauantaina

      Ilmoitus julkaistiin Hesarissa siis lauantaina ja oli minusta ihan asiallinen.

      • asiasta on

        että taisi pariskunnalla olla "ryppy". Ukolla oli kuulema muita sutturoita, nuorempia käytössä. Silti tuo kalastelee varmaan nyt kuitenkin osuuksiaan royalteista kun pesää ei oltu vielä ositettu.
        Että sellasta!


    • Näin joskus lehdissä

      Kuolinilmoituksia voi olla useitakin samasta henkilöstä. Lapset olisivat voineet julkaista omansa, jos olisivat tahtoneet.

      • sitä niin

        tehdä, mutta ainakin meilläpäin toimitaan siten, että jos on kaksi kuolinilmoitusta, toinen on läheisiltä/sukulaisilta/ystäviltä ja toinen on työnantajan ilmoitus. Outoa, jos lähisukulaiset lapset, sisarukset, äiti ovat jääneet(jätetty) pois...tosi outoa! Herää kysymys olivatko väleissä juurikaan...siis Paula ja muu suku???


      • Ihmettelin suuresti !!
        sitä niin kirjoitti:

        tehdä, mutta ainakin meilläpäin toimitaan siten, että jos on kaksi kuolinilmoitusta, toinen on läheisiltä/sukulaisilta/ystäviltä ja toinen on työnantajan ilmoitus. Outoa, jos lähisukulaiset lapset, sisarukset, äiti ovat jääneet(jätetty) pois...tosi outoa! Herää kysymys olivatko väleissä juurikaan...siis Paula ja muu suku???

        sotkea Paulaa enenmmän, kuin puolisonsa kuolema.

        Kirka "heitettiin hautaan ", kun sossupummi.


      • tajuaisivat

        että leski ja lapset ovat eri seurakunnista. eritäin harvoin lähiomaisilla on omat kuolinilmoitukset. sehän on selvä viesti kaikille, että välit ovat tulehtuneet. Yleensä työnantaja ja työkaverit panevat oman ilmoituksensa, mikä on korrektia ja hyvä tapa.


      • kaunkin
        sitä niin kirjoitti:

        tehdä, mutta ainakin meilläpäin toimitaan siten, että jos on kaksi kuolinilmoitusta, toinen on läheisiltä/sukulaisilta/ystäviltä ja toinen on työnantajan ilmoitus. Outoa, jos lähisukulaiset lapset, sisarukset, äiti ovat jääneet(jätetty) pois...tosi outoa! Herää kysymys olivatko väleissä juurikaan...siis Paula ja muu suku???

        ainaski hautuumaalla ykä halasi kauan paulaa, joten tuskin välit ainakaan aivan poikki ovat...tosin muiden lasten ei ole kerrottu lohduttaneen äitipuoltaan...


      • ihan murtunut
        Ihmettelin suuresti !! kirjoitti:

        sotkea Paulaa enenmmän, kuin puolisonsa kuolema.

        Kirka "heitettiin hautaan ", kun sossupummi.

        väittävät Krunikassa samassa talossa asuvat, että Paula olisi aika kova nainen. On taloyhtiön hallituiksessa häätänyt mm. talonmiehen perheen ulos asuinnostaan omien tarpeidensa takia.


      • ei näin
        Ihmettelin suuresti !! kirjoitti:

        sotkea Paulaa enenmmän, kuin puolisonsa kuolema.

        Kirka "heitettiin hautaan ", kun sossupummi.

        koskaan haudata. kirkan maahanpanijaiset olivat komeat ja lehdetkin kutsuttu paikalle..sosiaalipummit ladataan maanpoveen pahvilaatikoissa ja ne ruuvataan maan poveen pois kunniallisten kansalaisten silmistä...


      • liian törkeää
        Ihmettelin suuresti !! kirjoitti:

        sotkea Paulaa enenmmän, kuin puolisonsa kuolema.

        Kirka "heitettiin hautaan ", kun sossupummi.

        aion haastaa tuon kirjoittajan raastupaan. on se niin väärin väittää ihan suoraan, että kirka olisi ollut sosiaalipummi. Hän joutui suuressa hädässä turvautumaan fattaan, mutta oli hoitanut asiat kohdalleen monta vuotta sitten. laulajat maksavat aina veronsa tunnollisesti. kukaan ei koskaan tee pimeitä keikkoja. ei esim. kierrä tuloveroa niin , että nousee lavalle vain kun käteen ennen sitän lätkäistään kahisevaa. pieni osa sitten verottajan kautta, koska ulosottomies vie kuitenkin lähes kaikki loput.


      • what what
        tajuaisivat kirjoitti:

        että leski ja lapset ovat eri seurakunnista. eritäin harvoin lähiomaisilla on omat kuolinilmoitukset. sehän on selvä viesti kaikille, että välit ovat tulehtuneet. Yleensä työnantaja ja työkaverit panevat oman ilmoituksensa, mikä on korrektia ja hyvä tapa.

        mitä hölinää jostain kuolinilmoituksista. tällaisella jupinoilla ei vainajaa saada takaisin henkiin. siis levätköön rauhassa sammyn ja isoveljensä ja isänsä kanssa.


    • Kirka fani jo 40 vutta sitten

      Minä hämmästyin myös tuota "kyhäelmää".

      Vaikka he toimivat nopesti ja shokissa, mutta he unohtivat, että Kirka oli läheinen ja rakas myös kymmenille tuhansille ihmisille ympäri maan.

      Leikkasin tuon karun ilmoituksen taleteen hieman pettyneenä.

      Lapset olivat Kirkalle aivan varmasti tärkeintä tässä maailmassa, sitten äiti , sisaret ja vasta sitten Paula.

      • ei tapa?

        ehkäpä ortodokseilla on eri tapa. jospa heillä on tapana julkaista kuolinilmoituksessa vain lesken nimi. tämähän selittäisi karunoloisen ilmoituksen. Kuka tietää onko näin?


      • ortsuilla
        ei tapa? kirjoitti:

        ehkäpä ortodokseilla on eri tapa. jospa heillä on tapana julkaista kuolinilmoituksessa vain lesken nimi. tämähän selittäisi karunoloisen ilmoituksen. Kuka tietää onko näin?

        ortsuilla on samanlainen tapa nimiasiassa kuin evankelisilla. jokainen voi itse tykönään ratkaista mitkä nimet siihjen pannaan, mutta viimeinen sana on leskellä. sen tiedän, kun meidät iosin uusi vaimo jätti pois. oli kauhea sokki, kaverit ihmettelivätja mua hävbetti. asun pienellä paikkakunnalla ja häpeä oli valtava.


    • Kröhöm.

      Näin on tapana toimia, kun lapset eivät ole omia. On korrekti tapa, että tällaisissa tapauksissa leski laittaa oman ilmoituksensa ja ex-vaimo, hänen synnyttämät lapsensa ja vainajan äiti toisen, yhteisen ilmoituksen.

      • sivistyin !

        Ahaa, en tiennyt tuollaisesta käytännöstä. Kiitos sivistämisestä.


    • Olen itse kokenut

      Tästä asiasta on itsellä kokemusta. Ei olisi tullut mieleenkään jättää lapset pois kuolinilmoituksesta vaikka olivat edellisestä avioliitosta. Kuolinilmoituksessa olivat myös muut vainajan sukulaiset. Ihmettelen tämmöistä itsekkyyttä. Tämä on minun mielipiteeni koska olen kokenut vastaavanlaisen asian.

      • minun mielipiteeni

        Minä en ymmärrä ollenkaan tätä ilmoituksen kritisointia. On ihan tavallista, että vain puoliso mainitaan nimeltä ja muut läheiset yleistasolla. Tämä on myös oma tahtoni, kun minusta aika jättää.

        Mitä ihmeen tuomareita täällä liikkuu ottamassa kantaa toisten asioihin. Se, mitä leski on halunnut ilmoitukseen laittaa, ei kuulu meistä kenellekään. Ja ihan turha lähteä spekuloimaan mistä mikin mahdollisesti johtuu. Nyt pitää katsoa eteenpäin ja lopettaa tämä vatvominen.


      • Olen itse kokenut
        minun mielipiteeni kirjoitti:

        Minä en ymmärrä ollenkaan tätä ilmoituksen kritisointia. On ihan tavallista, että vain puoliso mainitaan nimeltä ja muut läheiset yleistasolla. Tämä on myös oma tahtoni, kun minusta aika jättää.

        Mitä ihmeen tuomareita täällä liikkuu ottamassa kantaa toisten asioihin. Se, mitä leski on halunnut ilmoitukseen laittaa, ei kuulu meistä kenellekään. Ja ihan turha lähteä spekuloimaan mistä mikin mahdollisesti johtuu. Nyt pitää katsoa eteenpäin ja lopettaa tämä vatvominen.

        Kuten viittasin olen itse kokenut. Te jotka ette koskaan ole tälläisia asioita kokeneet pysykää poissa. Ilmeisen huonot suhteet lapsiin ja Kirkan perheeseen. En voi sille mitään mutta näin vaikuttaa.


      • samaa mieltä
        minun mielipiteeni kirjoitti:

        Minä en ymmärrä ollenkaan tätä ilmoituksen kritisointia. On ihan tavallista, että vain puoliso mainitaan nimeltä ja muut läheiset yleistasolla. Tämä on myös oma tahtoni, kun minusta aika jättää.

        Mitä ihmeen tuomareita täällä liikkuu ottamassa kantaa toisten asioihin. Se, mitä leski on halunnut ilmoitukseen laittaa, ei kuulu meistä kenellekään. Ja ihan turha lähteä spekuloimaan mistä mikin mahdollisesti johtuu. Nyt pitää katsoa eteenpäin ja lopettaa tämä vatvominen.

        kiitos


    • SIELLÄ

      Paula, lapset, äiti ja omaiset.

      • ovat ilmokkeessa

        Olen itse avioerolapsi. Isäni kuoli 12 vuotta sitten. Meitä on viisi lasta. Uudesta avioliitosta on kaksi lasta. Meidän jokaisen nimi oli isän kuolinilmoituksessa. Se oli ihan selvää. Ei isä meitä mitenkään erotellut. Emme olleet paljoa tekemisissä äitipuolemme kanssa. Välit olivat lähinnä asialliset. Perinnöstä tulikin sitten sitäkin suurempi riita, joka ratkesi vasta vuosien oikeudenkäyntien jälkeen. Tuntuu näin aikuisen näkökulmasta, että vain yksi taho voitti: lakimiehet!


    • kestää

      tämä kaikki on varmasti sinulle todella vaikeata. jumalan siunausta.

    • nyt alkako

      puhua pötyä. Omaiset ovat ehkä sopineet yhdessä kuoli-ilmoituksen sisällön. Monet käyttävät nykyään korutonta ilmoitusta. Ja ortodokseilla on eri tavat.

    • hylkäsi

      jossain lehessä luki, ett paula rakastaa lapsia, vaikka ei omia olekaan. mistä ihmeestä tullee muut väitteet?

    • Tuhkimo ja Äitipuolensa

      Kovat riidat perinnöstä (pienestäkin...) varmasti tulossa.Selvisikö Kirka muuten 90-luvun veloistaan?Ovatko ulosottoherrat ovelle kolkuttelemassa?
      Paula ei periksi anna,historia jälleen toistaa itseään.
      Kuolinilmoitus oli hävettävä kyhäelmä itsekkään Leskirouvan aatoksista ja osoitus tulevasta...
      Voimia Kirkan lapsilaumalle pitää puoliansa!

      • tiedä asiasta

        mitään, ole hiljaa. Ei kuulu sinulle, eikä muillekaan heidän perintöasiat.


      • kuuluupahanvbain
        tiedä asiasta kirjoitti:

        mitään, ole hiljaa. Ei kuulu sinulle, eikä muillekaan heidän perintöasiat.

        kirka on laulanut suuren omaisuutensa suomenh nkansalta.ö hänen perinnönjako kuuluu meille kaikille. ei olisi pahitteeksi, jos vaikka jokainen suomalainen saisi muutaman euron...


      • zippel
        kuuluupahanvbain kirjoitti:

        kirka on laulanut suuren omaisuutensa suomenh nkansalta.ö hänen perinnönjako kuuluu meille kaikille. ei olisi pahitteeksi, jos vaikka jokainen suomalainen saisi muutaman euron...

        kun tuollaista kirjoitat.Onko päästäsi muutama lamppu sammunut,kun haluat kirkan omaisuudesta siivun.Olet sairas,toivottavasti enkelien pasuunat soivat sinulle tien helvettiin kumeasti,kun sinun viime hetkesi lyö.Häpeä kirjoitustasi!!!


    • tämmöinen on

      kuka selittäisi miulle. miksi se hylkäsi lapsensa.

    • kuolinilmoitus

      kun ihminen kuolloo, nih pannaan ilmoitus lehteen. ei se sen kummempia vaai. ei siinä tarvita kui kualleen nimi. kaikki muu on turhaa. paula toiminu ookoo. lapset ei kuulu surijoihin.

      • lapse ei kuulu

        surijoihin ? Häh? Oma isä kuollut.Voi hyvät hyssykät näitä juttuja...Tämä Paulako ainut surija?


      • aikuisia
        lapse ei kuulu kirjoitti:

        surijoihin ? Häh? Oma isä kuollut.Voi hyvät hyssykät näitä juttuja...Tämä Paulako ainut surija?

        eivät kirkan lapset ole enää lapsia vaanm aikuisia. ei aikuisten nimiä tietenkään tarvitse laittaa kuolinilmoitukseen. hölmöjäkö olette.


      • täss on
        aikuisia kirjoitti:

        eivät kirkan lapset ole enää lapsia vaanm aikuisia. ei aikuisten nimiä tietenkään tarvitse laittaa kuolinilmoitukseen. hölmöjäkö olette.

        miksi hölistää josta kualinilmootuksest? kirka on PARAS.


      • ei oo järkeä
        täss on kirjoitti:

        miksi hölistää josta kualinilmootuksest? kirka on PARAS.

        oon tasan tarkkaan smaa mieltä!


      • edelliseen
        ei oo järkeä kirjoitti:

        oon tasan tarkkaan smaa mieltä!

        koko juttu on perseestä.


    • ikioma asia

      ihmeellistä jankuttamista.olisiko paulan muka pitänyt laittaa kuolinilmoitukseen kaikki kirkan lapset ja lapsenlapset...olisiko tila riittänyt?

    • väite perustuu

      minun tiedossani on, ettäå paula nummela on hyvin lapsirakas nainen, joka rakasti myös miehensä lapsikatrasta...

    • vai niin

      itsestään selvä asia.

      • paulan sieluille

        rauhaa ja rakkautta, toivoivat kaikille hippilapset 1970-luvulla. nyt toiovotan samaa teille kaikille tähän osioon kirjoittaneille. antakaamme sanansäilän jo tylsistyä...


    • katsoi kieroon

      koska juttu vain oli näin.

    • ilmoituksesta

      tuli tunne, että se oli laadittu shokissa. Ei siinä tilanteessa ole kenelläkään valmista värssyä takataskussa. Ortodoksihautajaiset toimitetaan nopeasti, jotakin on saatava lehteen ennen kuin tämänkin palstan kaltainen mälvääminen on täydessä käynnissä.

      Minusta ilmoitus oli lohduttomuudessaan paljonpuhuva ja oikein sopiva.

    • tötötötö

      eeerrtyuuiukjhmfmfmfgmgmgmmfghm

    • kukapa ei hylkää

      turhaa turinaa ja parran pärinää....

    • hähhähhää

      hää......

    • voittaa

      vaalit. kirkan puolue ajaa työvästön, syrjäytyneiden, yksinhuoltajien, kassaneitien ja VUORINEUVOSTEN, WAHLROOSIEN, ERKKOJEN, HERLINIEN etuja. hjeh, heh, sairaanhoitajat äänestäkää jälleen itseänne vastaan. siihenhän kokoomuksen kusetus aina perustuu...

    • ei voi alamitata

      kaikkien tahtotila on sellainen, että paulan surun määrää ei voi tässä tahtotilassa mitata kansantuitteella edes.

    • suruaika

      elkää ihmiset enää toitottako kirkan lesken ja lasten välisiä suhteita. jos ette tiiä mittää. minä ehkä tiedän, silti pyydän, jättäkää leski rauhaan..

      • varmasti iso

        paula nummelan suru ja sen kantaminen on varmasti äärettömän raskasta. annetaan hänelle kaikki mahdollinen tuki. itse menetin puolisoni viisi vuotta sitten. en ole vieläkjään toipunut kunnolla. olisin halunnut mennä hänen mukanaan pois. maailma tuntui silloin niin epäoikeudenmukaiselta.


    • vainiinkö

      kuka jaksaa jauhaa tätä puppua...

    • rakasti

      Kirkaa, Rosaa ja Kirkan lapsia. Muut ovat vain panettelua ja pahoja puheita.

    • kestää tätä

      please jättäkää jo paula rauhaan. häneltä odotetaan enää ruumiinavauspöytäkirjaa, josta selviää kirkan kuoleman todellinen syy...ei tarvitse enää spekuloida...

    • hylkäsi

      Leski Paula Nummelan sisko on ollut naimisissa Hesarin urheilutoimittajan kanssa ja tekaissut tenavan Vicky Rostin entisen lakimiesmiehen Jussi Tukian kanssa. paula ja Kirka "adoptoivat" Siskon tyttären Roosan. Paula on siis lapsirakas, vaikka hänellä ei omia lapsia olekaan.

    • lapsikatraalle

      kuka heittää ensimmäisen kiven? paula oli tärkeässä asemassa koko lapsikatraassa. muun laiset puheet on lopetettava toptykkänään, tai susan kuronen paljastaa kaiken kirkasta.

    • höpönassut

      totuus tulee ilmi, kun paljastetaan kirka testamentti. isä-mitro lukee sen sielunmessussa kaikelle kansalle ja sittenpähän nähdään.

    • hylännä

      kettää. se on tosi, joka ei pala tulessakaan.

    • lo-pet-ta-kaa

      tämä tarinointi...

    • yytyr

      skeidaa jauhat

    • kuolonsyyn

      kuukausi menny. koska ykä antaa julki ruumiinavaustiedotteen? lupasihan hän sen koko kansalle antaa..

    • krunikan kaduilla

      Lesken osa ei ole helppo. Kirkan lesken osa ehkä vielä vähemmän helppo. Antakaamme hänelle kaikki tukemme hänen äärettömässä surussaan. Toivokaamme kaikki, että hän selviää suuresta surustaan.

    • kerrakseen

      kirkan lapsilla.ö antakaa heidän saada surra.

    • ortodokseja

      kirkian haudalla palaa yhä kynttilät. kaunista. kaikki ei.

    • kullattua

      koska se tapahtuu? pitääkö kutinsa, että leski on pian late karhuvaaran pihdeissä aamuteeveessä? sitten hytöset,. nyybergit, stillerit, walluvalpiot , jonenmikula (tosi limbobiombo, voi rock-kanavaa)...

    • upea juttu

      Suurta maestroa olisi hyvämuistaa myös "kirkkaammin". Kirka-olut. Kirka-siideri, Kirka-jaffa, Kirka-kossu...

    • huono ehdotelma

      Tässä ilmoittautuu heti yksi fanittaja valmiina Kirka-juomien kuluttajaksi...

    • yhä haudalla

      kävin eilen kirkan haudalla. kummulla paloivat yhä hautakynttilät. myös tuoreet kukat koristivat ja loistivat. kyynel vierähti jälleen poskelle. lepääkirill rauhassa.sinua muistetaan.

    • Anonyymi

      Reetta Liisa jokela olin naimisisa Mika peltolam kanssa jos minun miheni olisi kuollut minä minä olisin itse laatinut Mika peltolan kuolinilmoituksen itse mutta Mika peltolla elää viellä patsi entinen on kuollut Elli Ari Pekka oinonen sen kuolin ilmoituksesta en tekkemään koska paula oli Ari Pekka Oinosen kanssa jo ennen kun minä aloin Kirsti mokoman jälkeen olemaan kirill kirka babitzinin kanssa naimisissa 1981 minulla on kolme lapsia vuonna 1982 ja siittä on monta vuottakin ei minulle helpoakaan olle paula nummellallakaan vaikka paula nummella on noita akka hän pilasin minun ja kirill kirka babitzinin häät olisin hänen kanssa aina kirill kirka babitzinin aina kuolemaansa asti koska minä Reetta Liisa jokela olen saanut kirill kirka babitzinilta ortodoksisen sormukusen jossa on kirill kirka babitzin kaiverrettu nimi kirjaimet joka on minun kaulakorusani ollut pitkääkääkin Reetta Liisa jokela

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe