sähkötöiden hinta

naapuriapu

Talossamme asuvalle sedälle tehtiin runsaan 50 neliön suuruiseen kaksioon sähkötyöt. Taloyhtiö maksoi putkirempan yhteydessä tehdyt sähkötyöt: kh:n lattialämmityksen, ja kaikki muut kh:ssa tehdyt sähkötyöt. Samoin talo maksoi keittiön työpistevalaisimen asennuksineen, jakokeskuksen ja lieden ryhmäjohdon asennuksen.

Muu jäi sedän kontolle, eli siis kämpässä uusittiin sähköjohdot, laitettiin 8-kaksoispistorasiaa, kahdeksan valokytkintä ja kolme kattolamppua.
Lasku oli 2300 euroa,sisältäen työtä 47 tuntia.
Pidin melko kalliina: itse teetin samaan aikaan vastaavat 32 yksiön sähkötyöt hintaan 500 euroa, josta työn osuus kuusi tuntia.
Mitä mieltä olette?

19

2948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laske uudestaan

Siis 2300 alvillisena sisältäen tarvikkeet ja työn? Ei se mitään kallista ole, ei tuossa alvittomaksi tuntihinnaksi työlle jää varmaan kuin 30€/h. Halpaa.

• naapuriapu

En mä väitäkään, että tuntiveloitus olisi paha.
        Mutta meneekö noissa töissä tosiaan toista viikkoa (6 täyttä työpäivää)? Kun siis minun kämpässäni selvittiin melkein samoista töistä yhdessä työpäivässä!

• tarjous

Mitäpä tästä opimme, pyytäkää tarjous aina työstä etukäteen ettei tule jälkikäteen jossittelua. Aina löytyy rakennushommissa ja muutenkin joku joka kusettaa toista silmään.

• naapuriapu

Sehän se. Itse kyllä pyydänkin. Tässä on kyseessä vanha mies, lähes 80-vuotias, ei ole osannut/älynnyt. Helppo linssiin viilattava.

• jänkäkoira
        naapuriapu kirjoitti:

Sehän se. Itse kyllä pyydänkin. Tässä on kyseessä vanha mies, lähes 80-vuotias, ei ole osannut/älynnyt. Helppo linssiin viilattava.

Riippuu ja roikkuu monista asioista, voi olla yllättävänkin töisevä remontti, piikkaisen kyllä tuoksahtaa. Taas toisaalta, sait aika edullisesti oman remppasi.Ihan mielenkiinnosta, mitä sait tuolla 5ooe hinnalla ?

• yksi juttu
        naapuriapu kirjoitti:

ja tutun kauppa se on aina paras kauppa, jos teetät tutulla henkilöllä jotain maksat moninkertaisen hinnan, no ei pitäisi yleistää mutta ainakin itsellä tutut iv-mies ja kaivurikuski tienasivat hyvällä prosentilla. Ei tarvi enää kutsua toiste!

• kyllä

kuutta päivää saa millään ilveellä menemään. Siis jos kyseessä on vain uusien johtojen vetäminen vanhojen tilalle ja kalusteiden uusiminen.

• naapuriapu

Sainkin varmaan omani halvalla, pyysin kaksikin tarjousta. En silti usko, että tämäkään tappiokseen teki. Ei niissä töissä tuota työpäivää kauemmin mennyt. En nyt taida ruveta firmojen nimiä kertomasan.
        Minä uskon, että firma laskuttaa osaa töistä kahteen kertaan: laskussa lienee mukana töitä, jotka ovat kuuluneet taloyhtiön urakkaan. Kun asentaja on siellä hommiaan tehnyt, niin vaikea erotella, kumpia töitä on ollut tekemässä.
        Voihan kyseessä olla ihan erehdyskin, eikä kusetusyritys. Sehän nähdään, kun rekalamoidaan laskusta. Pitää vähän pappaa jelppiä, on ihan onneton.

• ananias asentaja

Olen yleensä laskenut pienen (uuden) omakotitalon sähköurakan 60 tunnille.

Jos nuo johdot on menneet vanhoihin putkiin edes jotenkin, ja vaikka kuinka olisi jouduttu siirtelemään tavaroita ja huonekaluja pois edestä, niin on se 47 tuntia töitä sikapaljon.

Jotkut urakoitsijat ovat jo miljoonansa tienanneet ja laskuttelevat sitten mitä sattuu, ei heidän tarvitse kantaa huolta huomisen töistä. Sääli.

• naapuriapu

Olen nyt selvittänyt asiaa hiukan lisää.
        Putkituksissa on käytetty vanhoja reittejä (tai miten se nyt ammattikielellä sanotaan), kirvesmies on tehnyt ne vähätporaukset mitä on tarvittu ja vetänyt johdot lattianrajassa listojen alle.
        Asunto on remonttiajan ollut täysin tyhjä.

• omakotitalo

saa olla, että sen tekee 60 tunnissa. XD

• sähköistäjä

Jos kaksi miestä on paikalla, menee työhön 16h päivässä, eli kolmessa päivässä kaksi miestä olisi tuon tuntimäärän perusteella hoitanut homman. Vanhojen asennusten purkuun ja uusien tekemiseen se voi olla hyvinkin kohtuullinen aika.

Tuntimääriin sisältyy ilmeisesti myös matka-ajat, tavarankeräykset varastoista, ja tukussa asioinnit. Jos joku on aluksi käynyt katsomassa että mitä kohteessa täytyy tehdä jotta tiedetään mitä tarvikkeita on hankittava ja tästäkin tulee helposti pari tuntia.

• eipähän

sinun kannata kantaa huolta siitä rikastumisesta noilla ok-talon teko tuntimäärillä.

• urakka kus...

jos tohon tuntimäärään tarjoo Ok-talon työt.Tai sit sälli repii tarvikkeista kunnon katteen.

• Savimummo

Onko tietoa mitä mahtaa maksaa keramiikkauunin sähkkötyöt? Suunnitelmissa hankkia sellainen ja täytyy tehdä ennen sitä laskelmia.

• onko_edes_sähköjä_tontil

Noilla tiedoilla ihan mitä vaan 100 ja 10 000 euron välillä.

• Savimummo

Epäselvästi olen kirjoittanut. Siis uunille ei tarvi tehdä mitään, pelkkä asennus.

• lähtötiedot_hoi
        Savimummo kirjoitti:

Epäselvästi olen kirjoittanut. Siis uunille ei tarvi tehdä mitään, pelkkä asennus.

Eipä paljoa helpottanut, jää muutama tonni hinnasta pois.
        Juuri tällaisille asiakkaille sähkötöiden hinta tulee yllätyksenä.

• ammatti.mies

Pistokkeen työntäminen pistorasiaan 2h töitä 70€/h ja matkakulut päälle. Sis. ALV. Tuo on minimilaskutus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4561
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2548
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2405
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      53
      2278
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1767
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1591
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1486
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1284
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1241
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      42
      1161
    Aihe