TAISTELUKALA KUOLI

TAAS !!!

Meillä on muutaman kuukauden ollut vajaa 300 litrianen akvaario. Ensimmäinen taistelukala kuoli kolmen viikon kuluttua, muutama viikko siitä kuoli yksi lehtikala ja toinen lehtikala meni siitä viikon kuluttua. Tetrat, monniset, miekkapyrstöt ja partamonnit voivat hyvin, monnit jopa lisääntyvät. Ostimme viikonloppuna taistelukalan ja nyt jo se vetelee viimeisiään. Vesi tarkistettiin liikkeessä heti ensimmäisen taistelukalan kuoleman jälkeen ja kaikki oli ok.

Onko jollain käsitystä, miksi taistelukalat eivät elä ja muut voivat hyvin? Molemmilta alkoi väri vaaleta hieman ennen kuolemaa.

9

3362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RRR

      näyttäis numeroina???
      Tuo OK on niin laaja käsite;=D

      Miekkikset vaatisivat kovempaa vettä kuin nuo muut..

      Onko siellä liikkeessä jokin tauti joka tappais kalat??

      Onkohan ne kunnolla karanteenattu???
      Mistäpäin olet ostellut niitä??

      • fgrtjyt

        värien haaleneminen voi johtua liian vähäisen valon tai lämmön saannista.. eli onko valoa riittävästi ja vesi sopivan lämpöistä eikä vetoisessa paikassa?


      • fish KING
        fgrtjyt kirjoitti:

        värien haaleneminen voi johtua liian vähäisen valon tai lämmön saannista.. eli onko valoa riittävästi ja vesi sopivan lämpöistä eikä vetoisessa paikassa?

        Se se on kaiken äjaö.


      • hoitaja
        fgrtjyt kirjoitti:

        värien haaleneminen voi johtua liian vähäisen valon tai lämmön saannista.. eli onko valoa riittävästi ja vesi sopivan lämpöistä eikä vetoisessa paikassa?

        Meinaatko että valolla on kaloille jotain merkitystä ? Meillä on erittäin hyvä kuntoisia taistoja ja valoa oli viime viikolla vähemmän, levää ilmaantunut (johtuen uudesta järjestyksestä eli pohjaravinteet levis veteen), mutta komeat on värit. Ja vesi on noin 25-26 asteista eikä eläissään ole noin pirteitä ja aktiivisia taistoja ollut, oli noin 28.asteista ennen. Ja siinä vaiheessa kun taisto haalenee niin se on jo vanha, liikkeestä ostettaessa pitäis osata valkata se pienin ja aktiivisin, eikä sitä isointa ja komeinta, ne on jo vanhoja.


      • fish KING
        hoitaja kirjoitti:

        Meinaatko että valolla on kaloille jotain merkitystä ? Meillä on erittäin hyvä kuntoisia taistoja ja valoa oli viime viikolla vähemmän, levää ilmaantunut (johtuen uudesta järjestyksestä eli pohjaravinteet levis veteen), mutta komeat on värit. Ja vesi on noin 25-26 asteista eikä eläissään ole noin pirteitä ja aktiivisia taistoja ollut, oli noin 28.asteista ennen. Ja siinä vaiheessa kun taisto haalenee niin se on jo vanha, liikkeestä ostettaessa pitäis osata valkata se pienin ja aktiivisin, eikä sitä isointa ja komeinta, ne on jo vanhoja.

        fgrtjyt taisi luulo olla tiedon väärtti ;)


      • hoitaja
        fish KING kirjoitti:

        fgrtjyt taisi luulo olla tiedon väärtti ;)

        Ja kyllä tuo ruokinta on myös erittäin tärkeää. Ainakin meillä kutevat kolmekin päivää, kun saavat pakastesurvareita.


    • mun taistelukala

      mun taistelukala kuoli se eoli toinen kerta jo ja mä oon tosii surullinen koska mä rakastin sitä tosi paljon

      • ;))

        Oliko taistosi olot rakastettavat? Hyvä hoito, hyvä vesi, hyvä seura ja altaan koko ovat asia, joka kertoo kalan rakastamisesta.

        Suurinosa kalakuolemista johtuu huonosta hoidosta. Tosin taisto voi kuolla vanhuuttaankin, mutta ei ennen vuoden-parin ikää.


    • taistelukalastaja

      Mun taisto kuoli eilen, sen värit katosivat etuevän takaa ja yläpuolelta ennen kuolemaa. Akvaariokaupassa kävin tänään viemässä vesinäytteen. Vesiarvot olivat kunnossa.
      Kauppiaan mukaan taistelukalamme oli kuollessaan jo parivuotias, vaikka oli ollut meillä alle vuoden. Lemmikkikaupoissa, joissa taistelukaloja myydään samoista altaista, mistä muitakin kaloja, taistelukalat voidaan myydä tosi vanhoina.

      Kun valitset taistelukalaa, osta pienin ja pirtein, ehkä sen väritys voi vielä olla kokonaan kehittymätön.

      Taistelukalan takia akvaariota ei tarvitse eikä kannata ilmastaa. Taistelukalat kun kuuluvat labyrinttikaloihin: ne hengittävät ilmaa veden pinnasta tai vesikuplista akvaarion pinnasta. Taistelukalat rakastavat lämmintä vettä. Niille paras vedenlämpötila olisi 28-30 astetta, mikä taas on kyllä liian lämmintä useille tetroille, mm. neontetrat tarvitsisivat 24-25 asteista vettä. 26 asteinen vesi lienee paras keskiarvo, josta kummatkaan eivät liikaa kärsi.

      Näillä eväillä ja pakastettujen surviaisten avulla taistelukalat voivat hyvin melko pienessäkin akvaariossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe