Asiatonta keskustelua?

Pecos Bill

Onko Tapastikos taas hävinnyt tältä palstalta, kun keskustelu on mennyt asiattomaksi? Nyt voin kyllä itsekkin sanoa, että se on todellakin mennyt erittäin asiattomaksi. En tiedä mikä yhteys sitten on näiden kahden asian välillä: Tapastikos nöyryytetään ja nuijitaan taas kerran "faktoinensa" maan rakoon, ja hän katoaa palstalta, ja heti perään palsta alkaa suorastaan tulvia jotain ihme itkupillivuodatusta mm. 924:stä ja amerikkalaisista kiihdytysautoista.

Jos minun kanssani haluaa provoilla, niin kestän kyllä asiattomuuksia tiettyyn rajaan asti, mutta toisten henkilöiden nimimerkillä kirjoittelu ja näiden nyt viime aikoina tällä palstalla nähtyjen ala-asteikäisten lapselliset marmatukset ja lällätykset menevät yli. Ja sitä en tajua, että miksei sama kirjoittaja voi pysyä omassa nimimerkissään... Jos kerran loppuvat argumentit kesken, niin ei se järin miehekästä ole tuveta syytämään palstalle täälaista viime aikoina nähtyä paskaa, joihin on sitä paitsi kommentoitu Porsche-puolen suunnalta varsin aniokkaasti jo aiemmin. En minä ainakaan jaksa koko ajan samoja asioita olla toistelemassa ja jankuttamassa, vaikka vastapuoli sitä harrastaakin.

4

484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ernst Hoffmann

      Hahaa,kun Corveten todistettiin olevan nopeampi jokaisella vuosikymmenellä,sekä radalla että tehdastuotteina kuin Porsche, niin heti on Pecos lähdössä taas pakoon! Kyllä pitäisi pystyä myöntämään tappionsa,että alkaen 50-luvusta sillä kuplan moottorisella peltilaatikolla(siis lähtien aljupään malleista,vaikka 356) ei ollut mitään jakoa noin 300 hv todellisille urheiluautoille, Corvetten etumatka vaan kasvoi vuosikymmenten saatossa ja nyt ollaan pisteessä jossa tehokkain 911 ikinä ei pysy edes suunnilleen samassa vauhdissa perusvakio Corvetten kyydissä! Ei ihme,että vähän puntti Pecoksellakin tutiseen,ei muuta kuin terve menoa!

      MOT MOT pienimoottorisuus MOT VAG MOT MOT!

      • Pecos Bill

        Tekstisi saa suupieleni väkisin nousemaan kohti korviani, oli se sitten tarkoituksesi tai ei.

        Mihin pakoon minä olen tässä lähdössä? Ja miten niin taas? Ei näemmä ole edeleenkään sinussa sen vertaa miestä, että edes omalla tutulla nimimerkilläsi kirjoittaisit. Et kai luule, että hämäät jotakuta vaihtamalla nimimerkkiäsi.

        Luuletko, että todellisella autoharrastajalla, ja niistä jotain ymmärtävällä, tutisee puntti tämmöisten juttujen edessä..?

        Kaikille autoharastajille, ja sellaiseksi haluaville tiedoksi: Kannattaa lukea tuoreimman Mobilistin pääkirjoitus. Siinä on täyttä asiaa, ja allekirjoitan täysin itse kyseisen jutun. Ei voisi asioita paljon paremmin sanoa.

        Sinäkin, Tapastikos, jos sinulle ei tule ko. lehteä kotiin, kannataa ostaa vaikka irtonumero. Saat sinäkin vähän perspektiiviä näihin kirjopitteluihisi.


      • sen,
        Pecos Bill kirjoitti:

        Tekstisi saa suupieleni väkisin nousemaan kohti korviani, oli se sitten tarkoituksesi tai ei.

        Mihin pakoon minä olen tässä lähdössä? Ja miten niin taas? Ei näemmä ole edeleenkään sinussa sen vertaa miestä, että edes omalla tutulla nimimerkilläsi kirjoittaisit. Et kai luule, että hämäät jotakuta vaihtamalla nimimerkkiäsi.

        Luuletko, että todellisella autoharrastajalla, ja niistä jotain ymmärtävällä, tutisee puntti tämmöisten juttujen edessä..?

        Kaikille autoharastajille, ja sellaiseksi haluaville tiedoksi: Kannattaa lukea tuoreimman Mobilistin pääkirjoitus. Siinä on täyttä asiaa, ja allekirjoitan täysin itse kyseisen jutun. Ei voisi asioita paljon paremmin sanoa.

        Sinäkin, Tapastikos, jos sinulle ei tule ko. lehteä kotiin, kannataa ostaa vaikka irtonumero. Saat sinäkin vähän perspektiiviä näihin kirjopitteluihisi.

        Pecokselle tuttuja ovat siis julkaisut Gti:stä Mobilistiin. Kumpikin siis lehtiä joissa käsitellään lähinnä mahdollisimman tehottomia ja pienimoottorisia autoja yleisesti ottaen kokemukseni mukaan. Kerran Mobilistissa muistaakseni väitettiin Austin Healeyn olevan urheiluauto(1200cc kone,45 hv, huiput taisi jäädä jonnekin 150 km/h paikkeille,saman aikakauden Corvette kelasi enemmän jo varttimailillakin :D),kertoo vähän lehden tasosta..

        Kun faktat Corveten ylivoimaisesta suorituskyvystä,voimasta,legendaarisuudesta kellistävät Porschet 10-0,niin helpointa on luovuttaa,ymmärrämme sen hyvin.


      • Pecos Bill
        sen, kirjoitti:

        Pecokselle tuttuja ovat siis julkaisut Gti:stä Mobilistiin. Kumpikin siis lehtiä joissa käsitellään lähinnä mahdollisimman tehottomia ja pienimoottorisia autoja yleisesti ottaen kokemukseni mukaan. Kerran Mobilistissa muistaakseni väitettiin Austin Healeyn olevan urheiluauto(1200cc kone,45 hv, huiput taisi jäädä jonnekin 150 km/h paikkeille,saman aikakauden Corvette kelasi enemmän jo varttimailillakin :D),kertoo vähän lehden tasosta..

        Kun faktat Corveten ylivoimaisesta suorituskyvystä,voimasta,legendaarisuudesta kellistävät Porschet 10-0,niin helpointa on luovuttaa,ymmärrämme sen hyvin.

        Gti-lehden olen pari kertaa selannut läpi, ja tullut siihen tulokseen, että ko. lehti ei ole minua varten.

        Etpä ole Mobilistia tainnut oikeasti edes avata. Varmaankin n. puolet jutuista koskee jenkkiautoja, ja onhan se sikäli luonnollista, koska jankkien harastajia on varmasti suurin osa Suomen mobilisteista.

        Esim. Austin Healey 100-mallille ei saman ikäinen vette radalla pärjännyt. "Selaamassasi Mobilistissa" oli varmaankiin kyseessä Austin Healey Sprite, joka oli pienten urheiluautojen kastissa kova menijä aikanaan. Kerroppa miksei Austin Healey olisi urheiluauto?

        Osoitit oman ymmärryskykysi totaalisen puutteen taas kerran. Et tajua sitäkään vähää vanhoista autoista, mitä uudemmista. Ja kyllähän Mobilisti on Suomen vanhojen autojen harrastelehdistä kiistaton kunkku, ja jutut ovat erittäin asiantuntevia. Tosin välillä ärsyttää hieman ehkä hieman ylenpalttinen jenkkien kehuminen...

        Mobilistin lisäksi luen kyllä laajalla skaalalla muitakin asiantuntevia autolehtiä. Kerroppa sinä, mitä autolehtiä itse luet, jos kerran epäilet Mobilistin asiantuntemusta...

        Viimeisimmässä numerossa oli muuten Lotus Elite S2:n (1962) esittely. Autossa oli nuhapumppu 1,2-litrainen moottori, mutta se kehitti yli 100 hp, ja auto painoi alle 600 kg. Korin ja alustan rakenne oli ennennäkemättömän hieno. Kyyti oli aika kovaa, eikä ihme, että sillä pärjättiin myös kisoissa hienosti. Olisiko sinulla muuten heittää asiantuntemuksesi syövereistä jotain yhtä upeaa jenkki-insinöörin luomusta samalta aikakaudelta?

        Kun todelliset faktat lannistavat paatuneimmankin provoilijan, olisi parempi luovuttaa, kuin alkaa lappaa palstaa täyteen entistäkin pahempaa paskaa ja keskenkasvuista kiukuttelua, ilman omaa nimimerkkiä tietysti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      169
      11581
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8154
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6066
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      166
      5007
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      25
      4781
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      40
      4411
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      107
      4303
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      106
      3702
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80
      3290
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      48
      1801
    Aihe