Asiatonta keskustelua?

Pecos Bill

Onko Tapastikos taas hävinnyt tältä palstalta, kun keskustelu on mennyt asiattomaksi? Nyt voin kyllä itsekkin sanoa, että se on todellakin mennyt erittäin asiattomaksi. En tiedä mikä yhteys sitten on näiden kahden asian välillä: Tapastikos nöyryytetään ja nuijitaan taas kerran "faktoinensa" maan rakoon, ja hän katoaa palstalta, ja heti perään palsta alkaa suorastaan tulvia jotain ihme itkupillivuodatusta mm. 924:stä ja amerikkalaisista kiihdytysautoista.

Jos minun kanssani haluaa provoilla, niin kestän kyllä asiattomuuksia tiettyyn rajaan asti, mutta toisten henkilöiden nimimerkillä kirjoittelu ja näiden nyt viime aikoina tällä palstalla nähtyjen ala-asteikäisten lapselliset marmatukset ja lällätykset menevät yli. Ja sitä en tajua, että miksei sama kirjoittaja voi pysyä omassa nimimerkissään... Jos kerran loppuvat argumentit kesken, niin ei se järin miehekästä ole tuveta syytämään palstalle täälaista viime aikoina nähtyä paskaa, joihin on sitä paitsi kommentoitu Porsche-puolen suunnalta varsin aniokkaasti jo aiemmin. En minä ainakaan jaksa koko ajan samoja asioita olla toistelemassa ja jankuttamassa, vaikka vastapuoli sitä harrastaakin.

4

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ernst Hoffmann

      Hahaa,kun Corveten todistettiin olevan nopeampi jokaisella vuosikymmenellä,sekä radalla että tehdastuotteina kuin Porsche, niin heti on Pecos lähdössä taas pakoon! Kyllä pitäisi pystyä myöntämään tappionsa,että alkaen 50-luvusta sillä kuplan moottorisella peltilaatikolla(siis lähtien aljupään malleista,vaikka 356) ei ollut mitään jakoa noin 300 hv todellisille urheiluautoille, Corvetten etumatka vaan kasvoi vuosikymmenten saatossa ja nyt ollaan pisteessä jossa tehokkain 911 ikinä ei pysy edes suunnilleen samassa vauhdissa perusvakio Corvetten kyydissä! Ei ihme,että vähän puntti Pecoksellakin tutiseen,ei muuta kuin terve menoa!

      MOT MOT pienimoottorisuus MOT VAG MOT MOT!

      • Pecos Bill

        Tekstisi saa suupieleni väkisin nousemaan kohti korviani, oli se sitten tarkoituksesi tai ei.

        Mihin pakoon minä olen tässä lähdössä? Ja miten niin taas? Ei näemmä ole edeleenkään sinussa sen vertaa miestä, että edes omalla tutulla nimimerkilläsi kirjoittaisit. Et kai luule, että hämäät jotakuta vaihtamalla nimimerkkiäsi.

        Luuletko, että todellisella autoharrastajalla, ja niistä jotain ymmärtävällä, tutisee puntti tämmöisten juttujen edessä..?

        Kaikille autoharastajille, ja sellaiseksi haluaville tiedoksi: Kannattaa lukea tuoreimman Mobilistin pääkirjoitus. Siinä on täyttä asiaa, ja allekirjoitan täysin itse kyseisen jutun. Ei voisi asioita paljon paremmin sanoa.

        Sinäkin, Tapastikos, jos sinulle ei tule ko. lehteä kotiin, kannataa ostaa vaikka irtonumero. Saat sinäkin vähän perspektiiviä näihin kirjopitteluihisi.


      • sen,
        Pecos Bill kirjoitti:

        Tekstisi saa suupieleni väkisin nousemaan kohti korviani, oli se sitten tarkoituksesi tai ei.

        Mihin pakoon minä olen tässä lähdössä? Ja miten niin taas? Ei näemmä ole edeleenkään sinussa sen vertaa miestä, että edes omalla tutulla nimimerkilläsi kirjoittaisit. Et kai luule, että hämäät jotakuta vaihtamalla nimimerkkiäsi.

        Luuletko, että todellisella autoharrastajalla, ja niistä jotain ymmärtävällä, tutisee puntti tämmöisten juttujen edessä..?

        Kaikille autoharastajille, ja sellaiseksi haluaville tiedoksi: Kannattaa lukea tuoreimman Mobilistin pääkirjoitus. Siinä on täyttä asiaa, ja allekirjoitan täysin itse kyseisen jutun. Ei voisi asioita paljon paremmin sanoa.

        Sinäkin, Tapastikos, jos sinulle ei tule ko. lehteä kotiin, kannataa ostaa vaikka irtonumero. Saat sinäkin vähän perspektiiviä näihin kirjopitteluihisi.

        Pecokselle tuttuja ovat siis julkaisut Gti:stä Mobilistiin. Kumpikin siis lehtiä joissa käsitellään lähinnä mahdollisimman tehottomia ja pienimoottorisia autoja yleisesti ottaen kokemukseni mukaan. Kerran Mobilistissa muistaakseni väitettiin Austin Healeyn olevan urheiluauto(1200cc kone,45 hv, huiput taisi jäädä jonnekin 150 km/h paikkeille,saman aikakauden Corvette kelasi enemmän jo varttimailillakin :D),kertoo vähän lehden tasosta..

        Kun faktat Corveten ylivoimaisesta suorituskyvystä,voimasta,legendaarisuudesta kellistävät Porschet 10-0,niin helpointa on luovuttaa,ymmärrämme sen hyvin.


      • Pecos Bill
        sen, kirjoitti:

        Pecokselle tuttuja ovat siis julkaisut Gti:stä Mobilistiin. Kumpikin siis lehtiä joissa käsitellään lähinnä mahdollisimman tehottomia ja pienimoottorisia autoja yleisesti ottaen kokemukseni mukaan. Kerran Mobilistissa muistaakseni väitettiin Austin Healeyn olevan urheiluauto(1200cc kone,45 hv, huiput taisi jäädä jonnekin 150 km/h paikkeille,saman aikakauden Corvette kelasi enemmän jo varttimailillakin :D),kertoo vähän lehden tasosta..

        Kun faktat Corveten ylivoimaisesta suorituskyvystä,voimasta,legendaarisuudesta kellistävät Porschet 10-0,niin helpointa on luovuttaa,ymmärrämme sen hyvin.

        Gti-lehden olen pari kertaa selannut läpi, ja tullut siihen tulokseen, että ko. lehti ei ole minua varten.

        Etpä ole Mobilistia tainnut oikeasti edes avata. Varmaankin n. puolet jutuista koskee jenkkiautoja, ja onhan se sikäli luonnollista, koska jankkien harastajia on varmasti suurin osa Suomen mobilisteista.

        Esim. Austin Healey 100-mallille ei saman ikäinen vette radalla pärjännyt. "Selaamassasi Mobilistissa" oli varmaankiin kyseessä Austin Healey Sprite, joka oli pienten urheiluautojen kastissa kova menijä aikanaan. Kerroppa miksei Austin Healey olisi urheiluauto?

        Osoitit oman ymmärryskykysi totaalisen puutteen taas kerran. Et tajua sitäkään vähää vanhoista autoista, mitä uudemmista. Ja kyllähän Mobilisti on Suomen vanhojen autojen harrastelehdistä kiistaton kunkku, ja jutut ovat erittäin asiantuntevia. Tosin välillä ärsyttää hieman ehkä hieman ylenpalttinen jenkkien kehuminen...

        Mobilistin lisäksi luen kyllä laajalla skaalalla muitakin asiantuntevia autolehtiä. Kerroppa sinä, mitä autolehtiä itse luet, jos kerran epäilet Mobilistin asiantuntemusta...

        Viimeisimmässä numerossa oli muuten Lotus Elite S2:n (1962) esittely. Autossa oli nuhapumppu 1,2-litrainen moottori, mutta se kehitti yli 100 hp, ja auto painoi alle 600 kg. Korin ja alustan rakenne oli ennennäkemättömän hieno. Kyyti oli aika kovaa, eikä ihme, että sillä pärjättiin myös kisoissa hienosti. Olisiko sinulla muuten heittää asiantuntemuksesi syövereistä jotain yhtä upeaa jenkki-insinöörin luomusta samalta aikakaudelta?

        Kun todelliset faktat lannistavat paatuneimmankin provoilijan, olisi parempi luovuttaa, kuin alkaa lappaa palstaa täyteen entistäkin pahempaa paskaa ja keskenkasvuista kiukuttelua, ilman omaa nimimerkkiä tietysti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      97
      3327
    2. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3143
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      218
      2680
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      38
      2269
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      32
      1599
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1446
    7. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      24
      1446
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1304
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1279
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1261
    Aihe