Minkälainen reitti. Onko karikkoinen,onko väylät hyvin merkattu. Kannattaako lähteä vähäisellä kokemuksella, vene muualla/vesistö tuntematon.
virrat-tampere
6
5430
Vastaukset
- joku paatti
se joku siipiratas kippo menee totaväliä, joten kai siittä ok pääsee. en oo ite ajellut ikinä.
- Kapu III
Vaan Tarjanne laiva.
Mutta reitti on ihan mahtava, etenkin Muroleen kanava, Kautun vuolle, Jäminginvuolle, lisäksi reitin varrelta ruovedeltä löytyy kalliomaalauksia.
Väylät on hyvät, joskin jossain kohdin kapeat, Tampereelta lähdettäessä Näsin selkä voi olla arvaamaton jos on huonompi sää, muuten ei ole pahoja paikkoja, kanavien aukiolot kannattaa varmistaa (Herraskosken kanava Puh. 0204 48 3977 (Muroleen kanava) GSM 040-554 6212 itsepalvelukanava. Muroleen kanava puhelin numerot samat. Visuveden kanava Puh. 040 861 9862
)
Tarjanteen reitti:
REITTI - ROUTE
Tampere – Siilinkari – Näsiselkä – Koljonselkä – (Rantala) – Myyrysselkä – Unnekiven salmi – (Toikko) – Vankavesi – Muroleen kanava – (Hirsisaari) – Ahonsalmi – Kirnusalmi – Jäminginvuolle – Jäminginselkä – (Selviiki) – Ruhalanselkä – (Ruhala) – Kautun avokanava – (Kalela ) – Ruovesi – Korpulanvuolle – Maaherransaari – Syvinkisalmi – Tarjannevesi – (Visuvesi) – Romppaansalmi – Näntönsalmi – Vaskivesi – Koronselkä – Hampaistensalmi – Toltaansalmi – Härkösselkä – Virrat
Muista kävästä myös Vilppulassa, siellä on hyvät satamat, siis käänny mustaselältä vasenpaan paloselkää kohti, sekin on kiva väli.
- eräs nässyllä hinaava
reitti on kysessä.
Yläjuoksulta välillä Virrat-Ruovesi on parhaat maisemat. Kapeahkoja paikkoja löytyy, mutta kaikki on hyvin merkitty.
Satamat ovat hyvät ja kanaviakin on muutama kpl. Ihan kokoemattomana en ehkä lähtisi. Ainakin kanava"manööverit" pitää olla hallussa.
Lisätietoja ja kuvia löytyy esim. tästä linkistä.
http://www.fma.fi/virtualboat/
Muuten se siipiratasalus on varmaankin Elias Lönnroth ja se taas on Keurusselkä, joten ei ollenkaan sama vesistö lähellä kuitenkin.- heh
Kanavahommia ei opi muuten kuin harjoittelemalla. Niin minäkin ne opin ja nyt on Soisalo kierretty parikin kertaa ja voin suositella muillekin, hienoja paikkoja.
- hyvä
Reitti ihan kiva, mutta virtolaiset ja ruovetiset on kusipää sakkia.
- Rantaterassi
Joo ruovesi -virrat väli on kaunis pätkä. Virroilla kuppila nimeltään Rantaterassi. Siellä voi hyvinkin herkästi joutua tekemisiin paikallisväestön kanssa.... Juntteja ehkä....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832