Diesel CR-V ongelmat

Gearbox

Kuinka yleistä on Hondan dieselien vaihteisto ongelmat?
Oman CR-V vaihteisto kesti vajaat 100000km ja onneksi takuu kattaa korjauksen.
Huolta kuitenkin aiheutti se, että pienen kaupungin merkkikorjaamolla oli samaan aikaan kaksi muutakin vaihteisto vikaista CR-V dieseliä vaiheistoremontissa.
Eikö vaihteisto olekkaan suunniteltu dieselin koville väännöille?
Omalla autollani ei ole edes vedetty peräkärryä, joka voisi selittää vaihteisto vaurion.

14

12545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vika

      täällä keskisuomessa, vaihteisto ei todellakaan kestänyt kuin vajaan vuoden!?? mutta onneksi takuu kattaa nuo ongelmat.

      • siitä

        laatikosta hajosi


    • Hondamies 2

      Myös diesel Accordeja tuo vaihteisto-ongelma.
      Mun Accordin vaihteisto hajosi 67000km kohdalla ja takuuseen korjattiin. Toivoa sopii, että tämä kestäisi vaihtoon asti, sillä remontin hinta on 3600€.

      • automaatio1

        eli nyt on varmaan niin että olette väännättäneet konetta aivan liikaa. en mene sanomaan varmaksi tätä lauselmaa enkä syytä ketään. mutta hondahan ei ole tehnyt niin kestävää automaattivaihteistoa dieseliin joka kestäisen väännöt. eli kun saatte autonne huollosta, niin käyttääkää pikkuisen enemmän kierroksia / pienempää vaihdetta kun ajatte. eli ei ajeta 40 km/h nelosvaihteella vaikka auto jaksaisikin kulkea. sama asia koskee mitä tahansa auto merkkiä missä on vääntävä diesel moottori ja manuaalivaihteisto. myös vaihteiston öljyn vaihto on suositeltavaa vaikka käyttöohje kirjassa sanottaisiin että ei tarvitse tehdä.


      • Vaihderobotti
        automaatio1 kirjoitti:

        eli nyt on varmaan niin että olette väännättäneet konetta aivan liikaa. en mene sanomaan varmaksi tätä lauselmaa enkä syytä ketään. mutta hondahan ei ole tehnyt niin kestävää automaattivaihteistoa dieseliin joka kestäisen väännöt. eli kun saatte autonne huollosta, niin käyttääkää pikkuisen enemmän kierroksia / pienempää vaihdetta kun ajatte. eli ei ajeta 40 km/h nelosvaihteella vaikka auto jaksaisikin kulkea. sama asia koskee mitä tahansa auto merkkiä missä on vääntävä diesel moottori ja manuaalivaihteisto. myös vaihteiston öljyn vaihto on suositeltavaa vaikka käyttöohje kirjassa sanottaisiin että ei tarvitse tehdä.

        Niin sitten väännätän aina autoillani niinkuin on tarve ajaa ja mieltymys ja jollei laatikko kestä niin se on 100% huonon vaiohdelaatikon vika kyllä sen pitää kestää tavallinen vedätys!

        Ikinä ei ole laatikot hajonneet minulla ei edes th 700r .

        Honda kyllä korjaa virheensä mutta ihme on kun eivät tuommoista testanneet tarpeeksi sillä ei joku 340 nm ole kovin autuaksi tekevä lukema kuitenkaan .

        Tulevaisuudessa ostan crvn automaattilaatikolla ja nyt vedättelen wvn tdillä ja nautin väännöstä.


      • kilometrejä

        takana 250000 eikä mitään ongelmia vm 2006 accord


      • automaatio1
        Vaihderobotti kirjoitti:

        Niin sitten väännätän aina autoillani niinkuin on tarve ajaa ja mieltymys ja jollei laatikko kestä niin se on 100% huonon vaiohdelaatikon vika kyllä sen pitää kestää tavallinen vedätys!

        Ikinä ei ole laatikot hajonneet minulla ei edes th 700r .

        Honda kyllä korjaa virheensä mutta ihme on kun eivät tuommoista testanneet tarpeeksi sillä ei joku 340 nm ole kovin autuaksi tekevä lukema kuitenkaan .

        Tulevaisuudessa ostan crvn automaattilaatikolla ja nyt vedättelen wvn tdillä ja nautin väännöstä.

        anteeksi vain, mutta näissä manuaalilaatikoissa on roiskevoitelu ja automaatiessa ei yleensä ole. eli jos autoa väännätetään turhaan, niin voitelu ei pelaa, jolloin laakerit jäävät ilman öljyä. anteeksi näsäviisasteluni, mutta näin minulle on kerrottu useamman merkin huollosta, ei ainoastaan hondan huollosta.


      • tollo1
        automaatio1 kirjoitti:

        eli nyt on varmaan niin että olette väännättäneet konetta aivan liikaa. en mene sanomaan varmaksi tätä lauselmaa enkä syytä ketään. mutta hondahan ei ole tehnyt niin kestävää automaattivaihteistoa dieseliin joka kestäisen väännöt. eli kun saatte autonne huollosta, niin käyttääkää pikkuisen enemmän kierroksia / pienempää vaihdetta kun ajatte. eli ei ajeta 40 km/h nelosvaihteella vaikka auto jaksaisikin kulkea. sama asia koskee mitä tahansa auto merkkiä missä on vääntävä diesel moottori ja manuaalivaihteisto. myös vaihteiston öljyn vaihto on suositeltavaa vaikka käyttöohje kirjassa sanottaisiin että ei tarvitse tehdä.

        4 vaihteella 40


      • Ei Hontaa
        kilometrejä kirjoitti:

        takana 250000 eikä mitään ongelmia vm 2006 accord

        On takuulla oma Honda, kaikki Hondamiehet valehtelee reilusti........250000km alle vuoteen.
        Jatka valitsemallasi tiellä.


    • vimmppa honda

      ei kestä yli -20 pakkasta. toisena talvena peräkkäin hyyty matkalle. väittävät että olen tankannut kesälaatua! heh ja menossa helmikuu! selittelyn makua hondalata....

      • automaatio1

        joka syksy vaihdettu? ja minkä firman ainetta tankkaat. myös niissä on eroja. erään venäläis omistuksessa olevan polttoaine ketjun dieselin sanotaan olevan parasta pakkaskestävyydeltään ja ainakaan itse en ole huomannut mitään vikaa. toisaalta en ajakaan diesel Hondalla.


      • saa1
        automaatio1 kirjoitti:

        joka syksy vaihdettu? ja minkä firman ainetta tankkaat. myös niissä on eroja. erään venäläis omistuksessa olevan polttoaine ketjun dieselin sanotaan olevan parasta pakkaskestävyydeltään ja ainakaan itse en ole huomannut mitään vikaa. toisaalta en ajakaan diesel Hondalla.

        mainostaa tb


      • automaatio1
        saa1 kirjoitti:

        mainostaa tb

        en varmaan maininnut firman nimeä, mutta vilpittömät anteeksi pyynnöt minun puolestani


      • prosenttia kesälaatua tankissa

        pudottaa talvilaadun pakkasenkeston puoleen!

        CRV:n tapauksessa se viisi prosenttia on alle kolme litraa vanhaa tankissa!

        Voihan olla myös, että tankatessasi olet saanut "kesä/talvi-sekoitusta" tai jopa vettä mukana...

        Periaatteessa toimiva konsti voisi olla se, että syksyllä tankkaa pari kertaa vain muutaman litran talvilaatua, niin jää kesälaadun osuus melko pieneen ennen lopullista tankin täyttöä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe