Paras koirarotu

***

Elikkäs mikä mielestänne on paras koirarotu ja miksi?

102

7177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni piski

      Sellaiset rodut joita on käyetty työkoirina, metsästykeen ym.
      Ei niitä "hienoja" näyttelyihin jalostettuja koiria.
      Noita ns. "työkoiria" ei ole jalostettu vääristyneiksi, vain ihmisen silmän iloksi. Kuten vaikka villakoirat jne.
      Parhaita lajeja ovat siis metsästys ja vetokoirat, kuten vaikka huskyt ja ajokoirat.

      • Minun Lista!

        1.Pohjanpystykorva
        2.Rotweiler
        3. Jämttlanninpystykorva
        4. Pittbull


      • Anonyymi

        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Minun Lista! kirjoitti:

        1.Pohjanpystykorva
        2.Rotweiler
        3. Jämttlanninpystykorva
        4. Pittbull

        Paras koira on aasialaisen keittiön mukaan valmistettu joka ei aiheuta allergioita eikä saastuta vaatteiden kautta julkisia kulkuneuvoja tai -tiloja. Toiseksi paras on hot dog kaikilla mausteilla =[}


    • Jari...

      Olen hankkimassa Chihuahuaa kun se on se maailman pienin koirarotu! Se on hyvin terve ja pitkäikäinen rotu ja syö vähän! Sen voi ottaa mukaansa lähes minne vain. Laittaa kassiin, kun käy esim. kaupassa.

      Jos en saa Chihuahuaa, niin otan kiinanpalatsikoiran. Se on vähän edullisempi, mutta turkin hoito työlästä!

      • niemetön...

        Chihuahuat on ihanii mutta äiti ei anna tätä pikku koiraa ottaa mutta sitten kun muutan omaan kotiin niin sit.....


      • dfsd

        On eläin rääkkäystä laittaa koira johonkin laukkuun vaikka pieni onkin!!! ei tarvitse ottaa mallia julkkiksista jotka tekevät mitä lystää mutta hoida koiraasi hyvin!!
        sitä paitsi chihuaua ei ole maailman pieninkoira rotu!!
        maailmanpieninkoirarotu on: Prazsky krysavik joka on vain enintään 20,5cm korkea chihuaua voi olla 24cm korkea!


      • DoggyStyle
        dfsd kirjoitti:

        On eläin rääkkäystä laittaa koira johonkin laukkuun vaikka pieni onkin!!! ei tarvitse ottaa mallia julkkiksista jotka tekevät mitä lystää mutta hoida koiraasi hyvin!!
        sitä paitsi chihuaua ei ole maailman pieninkoira rotu!!
        maailmanpieninkoirarotu on: Prazsky krysavik joka on vain enintään 20,5cm korkea chihuaua voi olla 24cm korkea!

        Olet valitettavasti väärässä.
        Prazsky krysavik eli suomeksi Prahanrottaterrieri: paino 1,5 - 3,5kg ja Säkä 20 - 23cm
        Chihuahua: paino 1,5 - 3kg ja Säkä 15 - 23cm
        Ei kyllä paljoa eroa ole, mutta ero se on pienikin, eli Chihu on maailman pienin koira.

        Sama kun Tanskandoggista luullaan, että on suurin koira. Väärässä ovat ihmiset taas. Irlanninsusikoira kiilaa tanskan edelle.
        Irlikset: Säkä uroksilla väh. 81cm
        Taskat: Säkä uroksilla väh. 80cm
        Taas ihan pikkiriikkinen ero, mutta irlis säkäkorkeudeltaan tanskista suurempi. Tosin Tanska kyllä painaa enemmän.


      • kakskymppinen

        Mun kaverilla on chihuahua, en suosittelisi, hirveä räksyttäjä ja puree kaikkia!


      • -
        kakskymppinen kirjoitti:

        Mun kaverilla on chihuahua, en suosittelisi, hirveä räksyttäjä ja puree kaikkia!

        idiootti älä sitä koiraa syytä, vaan niitä omistajia


      • kynsillävarustettu
        niemetön... kirjoitti:

        Chihuahuat on ihanii mutta äiti ei anna tätä pikku koiraa ottaa mutta sitten kun muutan omaan kotiin niin sit.....

        Eihän se oo ees koira vaan ylisuuri hiiri!!!
        Mun lempirodut on staffi ja schapendoes.


      • kivessäkkihiki
        DoggyStyle kirjoitti:

        Olet valitettavasti väärässä.
        Prazsky krysavik eli suomeksi Prahanrottaterrieri: paino 1,5 - 3,5kg ja Säkä 20 - 23cm
        Chihuahua: paino 1,5 - 3kg ja Säkä 15 - 23cm
        Ei kyllä paljoa eroa ole, mutta ero se on pienikin, eli Chihu on maailman pienin koira.

        Sama kun Tanskandoggista luullaan, että on suurin koira. Väärässä ovat ihmiset taas. Irlanninsusikoira kiilaa tanskan edelle.
        Irlikset: Säkä uroksilla väh. 81cm
        Taskat: Säkä uroksilla väh. 80cm
        Taas ihan pikkiriikkinen ero, mutta irlis säkäkorkeudeltaan tanskista suurempi. Tosin Tanska kyllä painaa enemmän.

        VÄÄRIN
        irlanninsusikoira: 81 cm
        tanskandoggi: 80cm
        venäjänpohjamutakoira: 109cm
        JA PAINAA PUOLET ENEMMÄN KUN TANSKAN DOGGI!


      • Sofia♡♡♡
        niemetön... kirjoitti:

        Chihuahuat on ihanii mutta äiti ei anna tätä pikku koiraa ottaa mutta sitten kun muutan omaan kotiin niin sit.....

        harmi,ei voida sulle chiuahuaks muuttuu! ne on söpöjä mut niissä on oikeesti hirvee hoito homma! meilä on ollu semmonen ja se räksytti ko hullu! sit me myytiin se.


      • sofia♡♡♡
        kakskymppinen kirjoitti:

        Mun kaverilla on chihuahua, en suosittelisi, hirveä räksyttäjä ja puree kaikkia!

        nii,mut jos se oli pentu nii sille tuli hampaita törppö!


      • naapurillachihu
        Sofia♡♡♡ kirjoitti:

        harmi,ei voida sulle chiuahuaks muuttuu! ne on söpöjä mut niissä on oikeesti hirvee hoito homma! meilä on ollu semmonen ja se räksytti ko hullu! sit me myytiin se.

        Chihuahuat on hirveitä se on rotta ja pienet rodut on HIRVEITÄ koiran pitää olla iso ettei erehdy hiirestä


      • naapurillachihu
        dfsd kirjoitti:

        On eläin rääkkäystä laittaa koira johonkin laukkuun vaikka pieni onkin!!! ei tarvitse ottaa mallia julkkiksista jotka tekevät mitä lystää mutta hoida koiraasi hyvin!!
        sitä paitsi chihuaua ei ole maailman pieninkoira rotu!!
        maailmanpieninkoirarotu on: Prazsky krysavik joka on vain enintään 20,5cm korkea chihuaua voi olla 24cm korkea!

        Valitan mutta prazsky eli prahanrottakoira ei ole pienin rotu vaan se on se chihuahua. VALITAN ÄÄLIÖ


      • Anonyymi
        dfsd kirjoitti:

        On eläin rääkkäystä laittaa koira johonkin laukkuun vaikka pieni onkin!!! ei tarvitse ottaa mallia julkkiksista jotka tekevät mitä lystää mutta hoida koiraasi hyvin!!
        sitä paitsi chihuaua ei ole maailman pieninkoira rotu!!
        maailmanpieninkoirarotu on: Prazsky krysavik joka on vain enintään 20,5cm korkea chihuaua voi olla 24cm korkea!

        Prahanrottakoira voi olla isompi kuin chihuahua tai pienempi


    • Anneliie

      american bulldogiin.
      Lihaksikas iso koira.
      Oikein koulutettuna ja hoidettuna aivan ihana.

      • sofia♡♡♡

        onnittelut tulevalle hää parille!;-) lihaksikas ja komea koira,mahtavaa!!! ihana ihastus! kuinka monta kerrosta hää kakussa on? 100?200?300?400?500?600?700?800?900?1000?!? ihanaa!!!;-)


    • Nimetön

      Berninpaimenkoira !!!

    • m-Oc

      Kiinanharjakoira.
      - pirtsakka päivän piristäjä
      - jaksaa leikkiä loputtomiin
      - ulkona viihtyy vaikka kuinka paljon(kesällä)
      - harmi vaan, että karvatonversio paleltuu ulkona talvella.

      • emma janna siri leena

        meillä on semmonen ja se onntosi hankala koira


    • J-H-VIKI

      Sillä olipa koira mikä tahansa se ei petä.
      Minä olen hurahtnut labradorinnoutajiin,muttä pidän koirasta kuin koirasta.Jokainen valitsee koiransa,mutta se pitää hoitaa ei vain ruokkia.
      ULKoilun lisäksi se on huoomiotava myös sisällä
      se vaatii rapsuttelua ja sille voi jutella se ymmärtää.Tämä on pieni vaiva siihen nähden mitä koiraltasi saat.Koira on ihmisen paras ystävä

      • suosikkeja

        laidasta laitaan suosikkeja jopa koirissakin..kärkinelikkö on tietysti newfoundlandinkoira.rottweiler.bernhardinkoira ja muista suursnautseri.saksanpaimenkoira.tanskandoggi


    • Ihini

      Suomenlapinkoira on vienyt sydämeni.

    • Koirarodut

      ovat kaikki niin ihania..

      • EPRE

        1.BERNHARDINKOIRA
        2.BERNHARDINKOIRA
        3.NEWFOUNDLANDINKOIRA
        4.IRLANNINSETTERI PUNAINEN
        5.IRLANNINSETTERI PUNAINEN
        6.ROTTWEILER
        7.SUURSNAUTSERI
        8.LEONBERGER
        9.MASTIFFI
        10.SAKSANPAIMENKOIRA
        11.DOBERMANN


      • naapurillachihu
        EPRE kirjoitti:

        1.BERNHARDINKOIRA
        2.BERNHARDINKOIRA
        3.NEWFOUNDLANDINKOIRA
        4.IRLANNINSETTERI PUNAINEN
        5.IRLANNINSETTERI PUNAINEN
        6.ROTTWEILER
        7.SUURSNAUTSERI
        8.LEONBERGER
        9.MASTIFFI
        10.SAKSANPAIMENKOIRA
        11.DOBERMANN

        DOBERMANNI ON MUN YKKÖS SUOSIKKI NE ON MEINAA NIIN IHANIA


    • Mäykki

      Makuasioista ei voi kiistellä eikä parhaasta koirarodusta. Minulla on ollut erirotuisia/kokoisia koiria mutta tämä meidän kääpiömäyräkoira on mennyt syvälle sydämmeen. Ihanan jästipäinen rakastettava otus ja älykäs.

    • itsepäinen

      Itselläni kääpiösnautseri, kultainen luonne, mutta myös niin itsepäinen, hauska luonne.

    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

      Ompakysymys.....jokaisella on oma makunsa, josta ei voi kiistellä !!!!!
      Omasta mielestäni satakunnanseisoja on PARAS!

    • joka mulle

      sopii... on rotikka tai sakemanni. Itte olen tykästyny aktiivisiin koiriin, joiden kaa pitää olla kokoajan menossa. Plussaa on vielä haasteellinen koulutus. Joten itse olen päätynyt näihin kahteen rotuun.

    • jotka ovat

      Dogo Argentino = Erittäin älykäs ja niin kaunis.
      Kiinanharjakoira = Pieni ilopilleri, hauska koiruus.

      • harmaasusi===

        kyllä länsigöötanmaanpystykorva on paras. aina iloinen tohottaja. pienehkö koira jolla on ison koiran luonne ja eleet. helppo ottaa mukaan ja sosiaalinen tuntemattomillekkin ihmisille ja koirille=)


      • jöötteihin rakastunut
        harmaasusi=== kirjoitti:

        kyllä länsigöötanmaanpystykorva on paras. aina iloinen tohottaja. pienehkö koira jolla on ison koiran luonne ja eleet. helppo ottaa mukaan ja sosiaalinen tuntemattomillekkin ihmisille ja koirille=)

        Jöötit on ihania meillä on neljä jööttiä kotona ja itselläni on kaksi


    • on..

      kaksi aivan ihanaa koiraa jotka on norjanharmaahirvikoira jeppe ja suomenjajokoira laku. kummatkin ovat ihania mutta minulla ei ole mitään suosikki/parasta rotua koska TODELLA JA TAAS TODELLA MONET koirarodut ovat aivan ihania!!!
      en voisi edes ottaa mitään niin `PARASTA` rotua koska jok ikinen koira on oma persoonansa!
      minusta on myös todella tyhmää vihata yhtä ainoaa rotua tai yhtä koiraa joka on joskus rähissyt sinulle! oma mielipiteeni tietenkin ottakaa kantaa!!

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä


    • adskuneppari

      Mä rakasttan kaikenlaisia noutajia meillä on ollut kultainennoutaja Rasmus ja nyt on novascotiannoutaja Cassu. Niissä on vaan joku erityinen piirre josta mä tykkään

    • ?+?+?

      kleinspitz. Ihana rotu. Valpas, iloinen, nauravainen, helppo kouluttaa, älykäs. Varsinainen ilopilleri. Myös mittelspitziin pätee ihan samat sanat.

    • Bichon

      Mun mielstä paras rotu on Bichon Frise, Koska niil on tosi hyvä luonne, eikä niiltä irtoo karvaa.
      Luonne: Iloinen, vilkas, helppo kouluttaa, lapsi rakas, reipas, tulee hyvin toimeen toisten koirien kanssa, Rakastaa temppujen tekemistä ja on miellyttämisen haluinen, sopii kerrostaloon, vanhukselle, lapsiperheeseen se kyl sopii paremmin.
      Tietty turkin hoito aika töylästä.
      Mut ei se oo mitään sen rinnalla miten paljon iloo koirasta on!!!!!!!!!!!!
      Mulla on 3 Bichonii. Ne on niinku TOSI ihania!!!!!!!!! :D

    • haz3l

      Islanninlammaskoira tietenkin!!! Sopivan kokoinen, (säkä nartuilla 42c), iloinen ja leikkisä vielä vanhanakin. Aktiivinen ja sopii monenlaiseen tarkoitukseen; paimennukseen, vahtikoiraksi, perhekoiraksi lapsiystävällisyyden takia sekä koiratoimintaan esim. agilityyn, hakuun, jäljestämiseen, koska on todella oppivainen luonteeltaan. Kaikenlaisista koirista (eläimistä) pitävänä silti islantilaiset menee ylitse muiden:)

      • lappisrakas

        Tässä on mun lempparit koirat 1-5. 1 on paras , 2 on toisiksparas jne... näillä kaikilla on ihanat luonteet ja erityisesti 1:llä
        1 : Suomenlapinkoira - Niin ihanan kiltti ja nöyrä luonne
        2 : kultainennoutaja - ihana
        3 : labradorinnoutaja -nätti
        4 : Berhandilainen - ihanan iso
        5 : Bichon Frise - ei niin allergisoiva


    • Isoin koira rotu

      ``Sama kun Tanskandoggista luullaan, että on suurin koira. Väärässä ovat ihmiset taas. Irlanninsusikoira kiilaa tanskan edelle.
      Irlikset: Säkä uroksilla väh. 81cm
      Taskat: Säkä uroksilla väh. 80cm
      Taas ihan pikkiriikkinen ero, mutta irlis säkäkorkeudeltaan tanskista suurempi. Tosin Tanska kyllä painaa enemmän. ´´ VÄÄRIN! Pakistanin bulldoggi on maailman suurin koira rotu urokset n. 91,4–106,7 cm

      • Dogo argentino

        Ja paras koira rotu on dogo argentino jos osaa kouluttaa oikein:) meilläki on sellane 6 v dogo argentino


    • Tyttötaajamalta

      Minun ehdoton suosikki on suomenlapinkoira. Kiltti, ystävällinen ja nöyrä. :)

    • JR rulez

      Ehdottomasti Jack russel terrieri. Omani kuoli juuri eilen auton alle jäätyään, mutta ennen hänen hankkimistaan en pitänyt pieniä koiria koirina. Tämä kyllä oli enenmmän koira kuin moni iso. Lähti vaikka hirven perään, jos näki. Osasi osoitta mieltään, olla itsekäs, osoittaa hellyyttä, iloa ja paljon muuta. Sisällä käyttäytyi kuin hieno lady ja pihalla kuin hullu ad/hd tapaus. :D Yllätyin myös hänen vahtivietistä ja taidoista. Ei kukaan koskaan uskaltanut ilman lupaani astua kynnyksen yli. Siitä piti Sasha huolen. Vaikka olikin pieni koira, niin kummasti kaikki joista se ei pitänyt tai ei päästänyt sisälle pelkäsivät kuin mastiffia. Kai se oli se nopeus ja ärhäkkyys.
      sashalla oli tapana "piirittää" tai istua naaman eteen ja murista. Piiritys oli sitä, että se juoksi tuntemattoman ympäri varmaan sen pari kertaa sekunnissa ja vahti ettei liiku mihinkään suuntaan.

      Eli Jack russel ja mieluiten aito ja alkuperäinen britti, kuin suomen pilattu liian lyhytjalkainen kanta. Sairaita nuo kennel liitot ja jalostajat.

    • russell---

      Jackrussell, ihana koira :)

    • chihu89

      Pakko sanoa chihuahua, kun tuo tuossa vieressä nyt nukkuu. Vaikka uskon että muukin rotu olisi voinut hurmata. Toisin kun tuolla ylempänä vähän kamalaan sävyyn tätä rotua palvottiin on Chihuahua omasta mielestäni ihanin koira suuren sydämmensä ja egonsa vuoksi. Todellakin suuri koira pienessä koossa, ovathan ne pippuritkin tulisia vaikka pienessä koossa ovatkin ;). Chihu on myös todella energinen ja uskollinen, todella ihmisrakas ja leikkisä. Pientä vahtiviettiä löytyy, mutta jos koiransa kouluttaa niin ei chihu mikään räksyttävä pieni koira ole.

      Ja tietenkin, onhan tuo suloisin näky koko maailmassa!

    • SEKAROTUISET!

      Sekarotuiset ovat parhaita!
      Meillä 1 sekarotuinen narttu.
      5 rotua sisältää.
      Se on kun ihmisen mieli! :DDDDDDDDDD

    • -

      Siperianhusky: Kilttejä yleensä, riippuu koulutuksesta ja muutenkin aivan ihania.

      • edzn

        MUN LISTA

        1.bostoninterrieri
        2.bokseri
        3.american bulldoggi
        4.staffoshiren bullterrieri
        5.Dogo argentino


    • jackrusselll<3

      Jack russelin terrieri,itselläni on 4 vuotias poika,aivan uskomattoman ihana, oppii nopeasti temppuja, hänellä on pitkät hermot ja jos koiraani alkaa ärsyttää hän vain lähtee pois ja menee esim sängyn alle rauhoittumaan ei ikinä ole purrut. hänellä on kova tahdomvoima ja suojeluvietti mutta koulutuksella pysyy hyvin kasassa.::) suosittelen mutta vaatii paljon aktiviteetteja ja aikaa ulkoilutukseen ja leikkeihin,turkki on melko helppo hoitoinen, sitä pitäisi nyppiä mutta itse käytän trimmammossa 2kk välein talivisin harvemmin. itselläni siis 3 ja 4 vuotiaat lapset.

    • cockeri <33

      Kaikki spanielit, joista tosin ehdoton suosikkini on cockerspanieli. :) Luonne on ihana ja kiltti, tosin myös leikkisä. Cockerista saa myös monipuolisen harrastuskoiran, ja on muutenkin mielestäni minulle sopiva rotu. :) Muutkin spanielit ovat tosi kivoja, kuten fieldspanieli. ;)

    • Pomeranian lover <3

      Pomeraniaanit! :) Iloisia, uskollisia, reippaita ja avoimia (oikein koulutettuna, jos kouluttaa huonosti siitä saa elämäänsä suloisen tuohoajan,piirun hirviön... Näin kävi kamulleni...)

    • koirahullu!

      Lempparini on chihuahua ja bison frice!

      P.S. Käykää kattoos Haluan seuraa keskustelu! Ja neuvokaa!!

    • Minä

      1.Kaukaisianpaimenkoira
      2.Landseer
      3.Hovawart
      4.Saksanpaimenkoira
      5.Shiba

    • paras mun mielest

      1 suomenpystykorva
      2 karjalankarhukoira
      3 suomenlapinkoira
      4 suomenajokoira
      5 norjanharmaahirvikoira

    • ehdottomasti:

      OLD LINE SIPERIAHUSKY

    • Pieni valkoinen

      Oma koira on paras koira! Meillä on ollut Siperian husky, pari Alaskan malamuuttia, Sakemanni, ja nyt kermana pinnalla Westie ja Cairn terrierit. Eli tänään parhaat koirat on terriereitä.

    • paras koirarotu on..

      Paras koirarotu on manchesterinterrieri tai beauceron.

    • SSSAA

      Saksanpaimenkoira. Vaativa, mutta uskomaton rotu! PS. Mamman ei tarvinnut enää pelätä murtovarakaita, kun iso susikoira oli kotosalla 24/7.

    • paras rotu on

      australianterrieri

    • Puubää

      Sanoisin itse buldoggi..

      Perustelen hieman: Ystävällinen, ei ole vaikea kesyttää, hyväksyy hyvin uudet perheenjäsenet ja vieraat, pienehkö murtohälytin, sopivan kokoinen.

      • JenniK.

        Japaninpystykorva, kettuterrieri, kääpiö collie, collie ja chihuahua


      • Koiriakoiriavaan
        JenniK. kirjoitti:

        Japaninpystykorva, kettuterrieri, kääpiö collie, collie ja chihuahua

        Walesin springerspanieli ja karkeakarvainen mäyräkoira. Siinä mun lempparirodut :)


    • tollerii

      itsellä novascotiannoutaja ja se on kyllä paras rotu!!

    • kivat teille

      Mun mielest kenialainen pohkeennuolijakoira on just paras -_-

      perustelen sillä et tietty pohkeet pysyy puhtaina ;)

    • lovegame2

      hmmm, paras rotu, ehkä valkoinen paimenkoira. en silleen osaa sanoa miksi, mutta olen aivan ihastunut tähän rotuun.

    • Mäyrikset

      Mäyrikset!!! Söpöjä, osaa aina piristää ja karvaisuus (pitkäkarvasilla).

    • ;;kirsi::

      Hei, Olisiko kellään mielessä lapsiperheeseen sopivaa koiraa. Mieluiten pieni ja lapsiystävällinen. Meidän perheeseen on tullut hirveä koirakuume......

      • ViiviLuna

        Tiibetinspanielit on ainakin yleensä lapsiystävällisiä eikä tarvi hirveesti liikuntaa ;)


    • Koiruus

      Kymmenen parasta ovat:

      1 Saksanpaimenkoira
      2 Valkoinenpaimenkoira
      3 Berninpaimenkoira
      4 Dogo argenttiino
      5 Staffit
      6 Labradorinnoutaja
      7 Vinttikoirat
      8 Kiinanharjakoira
      9 Dalmatiankoira
      10 Kultainennoutaja

    • minä vaan

      meillä labradori ,ei sen ihanampaa ole.ei räksytä on kiva perhekoira.
      ollut monta vuotta ykkönen.
      jippppiiiii...................

    • ViiviMoona

      Mä ainakin tykkään tiibetinspanielista varmaan sen takia kun meillä on sen rotunen.
      Tykkään myös shetlanninlammaskoirasta ja perhoskoirista ♥ Tykkään monista muistakin, mutta ehkä pienemmät on mun makuun.

    • Tokohauva

      Niitä on kyllä monia.. Mutta aloitetaas vaikka pitbulleilla, ihan mahtavia koiria! Myös dogo argentinot ja staffit on aivan vienyt sydämen. Erilaiset laumikset on kans aivan ihania, kuten owczarekpodhalanskit ja keskiaasiankoirat! Alkukantaiset koiratkin on niin valloittavia, esim. huskyt tai kaanaankoirat. Myös rottweilerit ja bullterrierit on ihania! Seurakoirat on vähän niin ja näin, mutta jotkut terrierit ja isot seurakoirat (nöffi, leonbergi) on mahtiksia. Villakoirat on kanssa ihania, löytykiin täältä kotoa yksi kääpiövillis. Isovillakoirat on

    • Anttijussi

      hei! olisiko teillä jotain koira ehdotuksia sureen yhdeksänhenkiseen lapsiperheeseen? Meillä on jo 1 labradorionnoutaja ja kaksi chihuahuaa, mutta vielä yksi koira olisi mukava meidän perheen pienenpien iloksi :)

      • ilovebostons

        1.Bostoninterrieri,
        Pieni koira ison koiran olemuksella, energiaa ja luonnetta löytyy, silti sen verran miellyttämishalua että suht helppo kouluttaa, hyvä väsymätön lenkkikaveri, ja muutenkin haluaa osallistua kaikkeen touhuun, tulevat hyvin toimeen kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa. Rakastaa läheisyyttä ja krapsutuksia, mutta ei ole sohvaperuna. Eivät pelkää mitään. Ja uskomaton kyky sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen. Rakastaa temppuja, ja pelleilee, saa sut usein nauramaan, helppohoitoinen turkki, ei hauku juuri koskaan, ääntelee kylläkin. Rakastaa haasteita, eikä luovuta millään.

        2. hyvin samantyylinen "säheltäjä", energiapakkaus kuin boston, leikkityylikin samanlainen, ottaisin mutta odotan että lapset kasvaa jotta voin tarjota säännöllisesti kunnon liikuntaa!

        3.American bulldoggi, upea koira, upealla luonteella.

        4.Staffoshiren bullterrieri, voimakas ja ihana luonne

        5.Bourdeouxindoggi(kirjotinkohan oikein?) jotenkin vaan niin hieno vaikkei niin ketterä kuin edelliset, mutta näitä ihailen silti vaikka voimakkaat mutta samalla ketterämmät koirat viehättävät!


      • ilovebostons
        ilovebostons kirjoitti:

        1.Bostoninterrieri,
        Pieni koira ison koiran olemuksella, energiaa ja luonnetta löytyy, silti sen verran miellyttämishalua että suht helppo kouluttaa, hyvä väsymätön lenkkikaveri, ja muutenkin haluaa osallistua kaikkeen touhuun, tulevat hyvin toimeen kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa. Rakastaa läheisyyttä ja krapsutuksia, mutta ei ole sohvaperuna. Eivät pelkää mitään. Ja uskomaton kyky sopeutua tilanteeseen kuin tilanteeseen. Rakastaa temppuja, ja pelleilee, saa sut usein nauramaan, helppohoitoinen turkki, ei hauku juuri koskaan, ääntelee kylläkin. Rakastaa haasteita, eikä luovuta millään.

        2. hyvin samantyylinen "säheltäjä", energiapakkaus kuin boston, leikkityylikin samanlainen, ottaisin mutta odotan että lapset kasvaa jotta voin tarjota säännöllisesti kunnon liikuntaa!

        3.American bulldoggi, upea koira, upealla luonteella.

        4.Staffoshiren bullterrieri, voimakas ja ihana luonne

        5.Bourdeouxindoggi(kirjotinkohan oikein?) jotenkin vaan niin hieno vaikkei niin ketterä kuin edelliset, mutta näitä ihailen silti vaikka voimakkaat mutta samalla ketterämmät koirat viehättävät!

        siis 2, suosikkiroduistani on:

        2.Bokseri, on kuin isompikokoinen versio bostoninterrieristä


    • Jerry jee

      Coton de Tuléar

    • sofia♡♡♡

      LABRATORIONNOUTAJA!!!ne on ihania!niitä on myös helppo kouluttaa!♡♡♡♥♥♥♡♡♡♥♥♥♡♡♡♥♥♥ annan niille 90000000000000000000 !!!!♡♡♡☆☆☆★★★♥♥♥

    • sofia♡♡♡

      labratorionnoutaja♡♡♡

    • pöö

      mikä ois hyvä keskikokoinen koirarotu 12 vuotiaalle hoidettavaks?

      Ei haukkuis paljon

    • Bokserit<33

      Bokseri. Oon täysin omistanu sydämmen niille

      • Leonberginkoira

        Olette kaikki unohtaneet leonberginkoiran, lapsirakas ja rauhallinen jättiläinen. Voisi oikeastaan kuvailla karhun näköiseksi. Itse en haluaisi mitään pientä räksyttäjä chihuahuaa. Kyllä, tiedä, että se on kasvattajasta kiinni millainen koirasta tulee, mutta on sanomattakin selvää, että chihuahuan luonteseen kuuluu haukkuminen ja tarkka vartiontihalu. Itse tosiaan pidän suurista koirista ja kun lenkkikaveria toivoo, niin leonberginkoira on ehdoton ykkönen. Jaksaa juosta pitkiäkin matkoja, eikä jää haistelemaan tien viereen jätettyjä "hajumerkkejä".


      • norsu 111
        Leonberginkoira kirjoitti:

        Olette kaikki unohtaneet leonberginkoiran, lapsirakas ja rauhallinen jättiläinen. Voisi oikeastaan kuvailla karhun näköiseksi. Itse en haluaisi mitään pientä räksyttäjä chihuahuaa. Kyllä, tiedä, että se on kasvattajasta kiinni millainen koirasta tulee, mutta on sanomattakin selvää, että chihuahuan luonteseen kuuluu haukkuminen ja tarkka vartiontihalu. Itse tosiaan pidän suurista koirista ja kun lenkkikaveria toivoo, niin leonberginkoira on ehdoton ykkönen. Jaksaa juosta pitkiäkin matkoja, eikä jää haistelemaan tien viereen jätettyjä "hajumerkkejä".

        Pidän eniten bordercollieista kiinanharjakoirisra rotweilereistä ja mopseista


    • LunaticDogo

      Oma koirani on paras. energiaa riittää, on paras kaveri (tosin vasta 13vkoo..),sulonen, ja aika jännän värinen huomioiden taustat eli 1/4 american bulldog, 1/8 hovawart ja loput eli aika paljon Argentiinan Mastiffi eli Dogo Argentino. Uskon että siitä kunnon koiran saa mutta on siinä hommaa ja vastuuta as you know

      • LunaticDogo

        väristä siis se että lähes täysin musta, paitsi kuononpää valkoinen ja tassut ja kaulassa vähän. toisinpäin väritykset kuin tietääkseni ainakin puhtaas Dogos ja yleensä ainaki american bulldogis


    • vaavi

      jos omakotitalossa asut on paras napolinmastiffi

    • tuhmatipu

      Cavalierkingcharles spaniel...helppo, kiltti sopivan kokoinen,ei räksy ja lapsirakas.

    • FCI7

      Minun suosikkeihin sisältyy setterit ja lähes kaikki FCI 7 koirat ja niiden lisäksi pitbullit, laumanvartijat ja kaikki yli 50cm koirat sheltti, belggari ja auspai. Ja kaikki aktiiviset isot rodut on myös mieleeni.

      EN pidä pienistä koirista, enkä lyttyturvista(eb, ranskanbulldoggi, mopsi) jotka on SAIRAITA(valitettava fakta). Pienistä on huonoja kokemuksi, ja sairaat rodut(lyttynaamat, cavat,jotkut tipsut, chihut, boxerit, sakemannien näyttelylinja)
      Kuka nyt haluaisi kannattaa sairaiden koirien jalostusta? Jos niiden jalostusta ei viedä edes parempaan suuntaan?

    • Anonyymi

      Kiinanharjakoira puuteri!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Cavalier parhaat koirat ikinä.
      Eikä huomattavaa ongelmia terveyden kassa.

      • Anonyymi

        Minulla Gull Dong ja Bully Kutta risteytys.Yksi hiippari jo teholla,suosittelen vilpittömästi tutustumaan Intian ja Pakistanin -rotuihin.Saa ainakin nauraa,kun "ei toivottu"-vieras pyrkii kylään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Gull Dong ja Bully Kutta risteytys.Yksi hiippari jo teholla,suosittelen vilpittömästi tutustumaan Intian ja Pakistanin -rotuihin.Saa ainakin nauraa,kun "ei toivottu"-vieras pyrkii kylään.

        Olet oikeassa,vahti ja suojelukoiran pitää olla tehokas,ei mikään Dobermanni.Jos sinulla näitä rotuja pentuna myytävänä,niin olisin kiinnostunut.Naapurin juopot oppisivat tavoille,kun päästäisiin repimään raajat irti.


    • Anonyymi

      1. Berninpaimenkoira

      Terveysongelmat vaivaavat rotua, mutta terveys on kääntymässä parempaan suuntaan, eivätkä A/A 0/0-koirat ole ollenkaan harvinaisia.

      2. Whippet

      3. Gordoninsetteri

      4. Dobermanni

      5. Suomenpystykorva

    • Anonyymi

      1. IGP-linjainen Malinois
      1. Knpv-linjainen Malinois.
      3. Belgian ring-linjainen Malinois
      4. Ranskan ring-linjainen Malinois
      5. Mopsi

    • Anonyymi

      On ollu sekarotusia 3kpl ja sakemanni,collie,2 snautseria,brasilianterrieri,kaikki mukavia.Paras koira on josta ei lähde karvaa ja oppii helposti.Keskikoot helppoja ja kun ei katuuskottavuuden takia tarvii isoa koiraa.

    • Anonyymi

      Riippuu mihinkä tarkoitukseen on hommaamassa koiraa ja mitkä ovat omat mieltymykset. Vastauksia loputtomiin..
      Me olemme puhuneet mopsin hankinnasta joka saattaisi olla joskus tulevaisuudessa ajankohtaista. Koira on söpö ja kiltti, hyväluonteinen sekä helppo niin turkin kuin ulkoilutuksen suhteen. Katsoisimme hyvin hengittävät vanhemmat jotta vähentyisi riski lyttykuonoisten koirien vaivoille. Toinen rotuvaihtoehto olisi (pieni) villakoira.
      Söpö ja kiltti rotu sekin vaikkakin vilkkaamman oloinen koira jonka turkki olisi myös työläämpi mutta ei se olisi ongelma. Kouluttaisimme koiran hyvin sen ollessa pentu.

    • Anonyymi

      seinää suurempi vuori on vastaan tullut,kun on pienet nelijalkaset valmiita omaan kotiin.
      ei voi ilmoittaa missään että tulisi yhteyden ottoja.

    • Anonyymi

      ei saa mainita sanaa koira tai rotua.
      niin hylätään ilmoitus.

    • Anonyymi

      Onko kellään muilla näin hankalaa tai paremmin sanottuna mahdoton tapaus.
      pitää kyllä olla parempi selvitys kuka on pentutehtailija .
      rehellisisiä kasvattajia olemassa vaikka ei ole kennelissä.

      n.2vuotta sitten oli edelliset pennut ja ostaja hyvin tyytyväisiä.

    • Anonyymi

      koiran myynti on estetty et voi edes ilmoitusta tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe