Caliber TM -

hyvä talviauto

talvitestissä 9. Pistekeskiarvo 8,0.

37

4893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caliberrrrr

      Miten tämä nyt hyvä voi olla jos on jäänyt sijalle 9 ?

      • hyvä talviauto

        ---


      • KRK

        Lue kyseinen testi, jos et muuten "älyä"


      • caliberrrrrrr
        KRK kirjoitti:

        Lue kyseinen testi, jos et muuten "älyä"

        Hassua miten jotkut vaan näkevät asiat "merkkilasiensa" läpi.
        Keskivertoa parempi on hyvä tulos?
        Onneksi ei ollut sentään kolmen parhaan joukossa, siitähän olisi jo (meillä) Caliber kuskeilla tärähtänyt pökäleet pöksyyn.


    • Dodge__man

      TM:n arvostelu oli hyvä. Allekirjoitan samat ongelmat eli huonot ajovalot ja suuren a-palkin. Muutenhan auto on lämmin pakkasella ja kulkee vakaasti talviolosuhteissa.

      • mutta

        lisävaloilla valo-ongelma poistuu helposti (mulla Hella Comet FF 300).

        TM 3/07 kertoo Caliberista mm. "Dodgen suunnitteluvaiheessa talviset ajokokeet on varmasti tehty sileillä jää- ja lumipinnoilla, koska niillä se käyttäytyy hienosti." Tämä siis Caliberin leveistä talvirenkaista huolimatta (225/55R17).


      • HYVÄ
        mutta kirjoitti:

        lisävaloilla valo-ongelma poistuu helposti (mulla Hella Comet FF 300).

        TM 3/07 kertoo Caliberista mm. "Dodgen suunnitteluvaiheessa talviset ajokokeet on varmasti tehty sileillä jää- ja lumipinnoilla, koska niillä se käyttäytyy hienosti." Tämä siis Caliberin leveistä talvirenkaista huolimatta (225/55R17).

        EI OLE AUTOA VIELÄ TULLUT,TULEE MAALISKUUSSA,MUTTA TESTIN MUKAAN HYVÄÄ KANNATTAA ODOTTAA.TYYTYVÄISENÄ LUIN TESTIN JA MYÖSKIN DUUNIKAVERIT.


    • nauratti

      Naapuri vinoili minulle koko syksyn kun ostin Caliberin että odota vaan kun tulee tarvi niin se ei lähde käyntiin ja jos sen saa vielä käyntiin niin ei kulje lumessa lainkaan. No eilen aamulla sillä oli ollut tunti lämmittimessä auto tolpalla ja minä en taas illalla muistanut laittaa lämmitintä lainkaan.
      Kun lähdin töihin niin naapuri ei saanut 2006 Avensistaan käyntiin vaan kysyi josko heittäisin sen duuniin,,, ajoin piruuttaan läheisen pikkutien kautta jota ei ollut aurattu aikoihin . Oli muuten naapuri hiljaista miestä kun Caliberi hurahti käyntiin ensimmäisestä yrityksestä ja puski lumessa kuin tyhjää vaan. Tulen muistuttamaan seuraavat vuodet naapuria asiasta.

    • yksvaankaks

      ... että kohtuulliset talviominaisuudet valoja lukuunottamtta. Mutta kun se on muuten hintaisiinsa nähden niin surkea. Ja jotenkin semmonen kehitysmaa-auton tuntuinen.

      • todeta

        Ei kyllä tuohon voi muuta kuin todeta että pirun hyvillä autoilla kehitysmaissa ajelevat.
        Kannattaisi eurooppalaistenkin ottaa opiksi niistä.


      • pakkasta
        todeta kirjoitti:

        Ei kyllä tuohon voi muuta kuin todeta että pirun hyvillä autoilla kehitysmaissa ajelevat.
        Kannattaisi eurooppalaistenkin ottaa opiksi niistä.

        vanha 740 Volvo käyntiin eikä ole roikassa kun ei ole lohkolämmitintä. Revi siitä. On muuten euroauto.


      • Mutikka
        pakkasta kirjoitti:

        vanha 740 Volvo käyntiin eikä ole roikassa kun ei ole lohkolämmitintä. Revi siitä. On muuten euroauto.

        Vanha volvo 740 on surullinen auto.


      • urpo......
        pakkasta kirjoitti:

        vanha 740 Volvo käyntiin eikä ole roikassa kun ei ole lohkolämmitintä. Revi siitä. On muuten euroauto.

        Ihan sama.


      • sama
        Mutikka kirjoitti:

        Vanha volvo 740 on surullinen auto.

        onko iloinen vai surullinen kunhan toimii. Eipä paljoa huoltovalot vilku kun ei ole. Mä ajan kovalla pakkasella surullisella Volvolla ja sä taksilla tai bussilla, revi siitä.


      • kans
        Mutikka kirjoitti:

        Vanha volvo 740 on surullinen auto.

        vanha 740 ja toimii. Mielestäni on surullista kun uudet autot on korjaamolla ja ainoa mikä pyörii on osamaksut.


      • että jos
        kans kirjoitti:

        vanha 740 ja toimii. Mielestäni on surullista kun uudet autot on korjaamolla ja ainoa mikä pyörii on osamaksut.

        rahat riittää vain vanhaan volvoon, niin on syytäkin olla katkera uuden amerikanraudan omistajalle. Ehdotan kuitenkin, että rupea yrittämään paremman elämän rakentamista. Ahkera työskentely saa sinutkin unohtamaan katkeruutesi.


      • puhutaan
        että jos kirjoitti:

        rahat riittää vain vanhaan volvoon, niin on syytäkin olla katkera uuden amerikanraudan omistajalle. Ehdotan kuitenkin, että rupea yrittämään paremman elämän rakentamista. Ahkera työskentely saa sinutkin unohtamaan katkeruutesi.

        amerikan raudoista olet ostanut väärän auton. Minulla on vanha Volvo joka toimii pakkasessa, omistan myös Pontiac trans amin joka on amerikan rauta, työskentele itse, Tranamini hinnalla saa kaaliperiä useamman että se siitä katkeruudesta.


      • muuten
        että jos kirjoitti:

        rahat riittää vain vanhaan volvoon, niin on syytäkin olla katkera uuden amerikanraudan omistajalle. Ehdotan kuitenkin, että rupea yrittämään paremman elämän rakentamista. Ahkera työskentely saa sinutkin unohtamaan katkeruutesi.

        tiennyt että oikeassa amerikanraudassa on 8 mäntää kuten trans amissa, 4 mäntäiset on leikki jenkkejä. Tee vähän pidempiä päiviä että saat rahaa ostaa kunnon jenkin tommonen mopoauto katkeroittaa mielen kun meet miitinkiin ja ne sanoo sulle että tänne pääsee vain jenkkiautot.


      • Caliberia
        muuten kirjoitti:

        tiennyt että oikeassa amerikanraudassa on 8 mäntää kuten trans amissa, 4 mäntäiset on leikki jenkkejä. Tee vähän pidempiä päiviä että saat rahaa ostaa kunnon jenkin tommonen mopoauto katkeroittaa mielen kun meet miitinkiin ja ne sanoo sulle että tänne pääsee vain jenkkiautot.

        mutta se on mielestäni käypänen auto. Vanha volvo nyt ei kelpaa enää minkäänlaiseen vertailuun autoista puhuttaessa. Amerikan autoista tiedän hiukan enemmän kuin sinä. Silloin, kun olin pikkupoika, kaikki stadin taksit olivat amerikasta. Suurin piirtein kasvoin ja vartuin amerikanraudan alla ja vieressä. Se Popeda buumi tuli paljon myöhemmin. Olen seurannut tätä Dodge palstaa mielenkiinnolla ja jotenkin ollut huomaavinani, että amerikanrauta buumi taitaa olla vihdoin tulossa takaisin. Sehän kuitenkin on niin, että jenkki tietää minkälainen auton tulee olla. Voihan siellä matka mummollaan venyä helposti vaikka 5000 kilometrin mittaiseksi. Lähdeppä sitä sitten taivaltamaan vanhalla volvolla. Ajan tälläkin hetkellä amerikanraudalla, mutta en kerro merkkiä, ettet tule kateelliseksi.


      • minä***
        Caliberia kirjoitti:

        mutta se on mielestäni käypänen auto. Vanha volvo nyt ei kelpaa enää minkäänlaiseen vertailuun autoista puhuttaessa. Amerikan autoista tiedän hiukan enemmän kuin sinä. Silloin, kun olin pikkupoika, kaikki stadin taksit olivat amerikasta. Suurin piirtein kasvoin ja vartuin amerikanraudan alla ja vieressä. Se Popeda buumi tuli paljon myöhemmin. Olen seurannut tätä Dodge palstaa mielenkiinnolla ja jotenkin ollut huomaavinani, että amerikanrauta buumi taitaa olla vihdoin tulossa takaisin. Sehän kuitenkin on niin, että jenkki tietää minkälainen auton tulee olla. Voihan siellä matka mummollaan venyä helposti vaikka 5000 kilometrin mittaiseksi. Lähdeppä sitä sitten taivaltamaan vanhalla volvolla. Ajan tälläkin hetkellä amerikanraudalla, mutta en kerro merkkiä, ettet tule kateelliseksi.

        olen ostanut ekan jenkin vuonna -75, ja ajanut niillä siitä lähtien. Vanha volvo on minun talvi auto.Minä voin laittaa vähän listaa omistamistani jenkeistä : Chevyt bel air ,impala, caprice, elcamino. Jeep Cherogee 2kpl, Barracuda , 2kertaa tran am ja jokunen muu. Nyt alla Trans am enkä aja sillä talvella . Se että väität tietäväsi enemmän jenkeistä kun minä voi pitää paikkansa , mutta ymmärrä hyvä mies että jotain laitettua jenkkiä ei ajeta sohjossa siihen kelpaa hyvin 740. Aja sinä mummos luo millä tykkäät mut Volvo toimii siitä huolimatta pakkasessa ja Caliber on puolimoottori sen ymmärrät itsekin jos tosiaan jotain jenkeistä tiedät. PS aivan sama minkä omistat en kadehdi minulla on näyttely jenkki ja se riittää minulle.


      • lisäisin
        minä*** kirjoitti:

        olen ostanut ekan jenkin vuonna -75, ja ajanut niillä siitä lähtien. Vanha volvo on minun talvi auto.Minä voin laittaa vähän listaa omistamistani jenkeistä : Chevyt bel air ,impala, caprice, elcamino. Jeep Cherogee 2kpl, Barracuda , 2kertaa tran am ja jokunen muu. Nyt alla Trans am enkä aja sillä talvella . Se että väität tietäväsi enemmän jenkeistä kun minä voi pitää paikkansa , mutta ymmärrä hyvä mies että jotain laitettua jenkkiä ei ajeta sohjossa siihen kelpaa hyvin 740. Aja sinä mummos luo millä tykkäät mut Volvo toimii siitä huolimatta pakkasessa ja Caliber on puolimoottori sen ymmärrät itsekin jos tosiaan jotain jenkeistä tiedät. PS aivan sama minkä omistat en kadehdi minulla on näyttely jenkki ja se riittää minulle.

        vielä että noi Caliberin bensakoneet on japsien ja korealaisten kanssa suunniteltu dieselit tulevat saksasta eli kyllä jenkit tietää kuinka autot tehdään. Tämänhän sinä toki tiesitkin koska olet jenkkiautoista hyvin perillä.


      • Caliber owner
        minä*** kirjoitti:

        olen ostanut ekan jenkin vuonna -75, ja ajanut niillä siitä lähtien. Vanha volvo on minun talvi auto.Minä voin laittaa vähän listaa omistamistani jenkeistä : Chevyt bel air ,impala, caprice, elcamino. Jeep Cherogee 2kpl, Barracuda , 2kertaa tran am ja jokunen muu. Nyt alla Trans am enkä aja sillä talvella . Se että väität tietäväsi enemmän jenkeistä kun minä voi pitää paikkansa , mutta ymmärrä hyvä mies että jotain laitettua jenkkiä ei ajeta sohjossa siihen kelpaa hyvin 740. Aja sinä mummos luo millä tykkäät mut Volvo toimii siitä huolimatta pakkasessa ja Caliber on puolimoottori sen ymmärrät itsekin jos tosiaan jotain jenkeistä tiedät. PS aivan sama minkä omistat en kadehdi minulla on näyttely jenkki ja se riittää minulle.

        No niin. On sitten ihan turha tulla tänne palstalle möyhkäämään tallissa pidettävillä somistuksilla. Täällä nyt on kuitenkin puhuttu ihan juurikin vain käyttöautoista...


      • kateeksi
        Caliber owner kirjoitti:

        No niin. On sitten ihan turha tulla tänne palstalle möyhkäämään tallissa pidettävillä somistuksilla. Täällä nyt on kuitenkin puhuttu ihan juurikin vain käyttöautoista...

        joillakin on tallissa pidettävä jenkkisomistus ja joillakin 20000e amerikan puolimoottori mosse. Vanha Volvo on siitä huolimatta hyvä talviauto. Jos auto starttaa ilman lohkolämppäriä kun on -34 on lämmin ja varma kulkemaan niin mikä siitä tekee huonon? Vuosimalliko? Itse haluan päästä varmasti perille mikään muu ei ota niin päähän kun epävarma kulkine, enkä tarkoita tässä tapauksessa kaaliperää vaan kulkuvälinettä yleensä. hyvää päivän jatkoa.


      • että mies
        kateeksi kirjoitti:

        joillakin on tallissa pidettävä jenkkisomistus ja joillakin 20000e amerikan puolimoottori mosse. Vanha Volvo on siitä huolimatta hyvä talviauto. Jos auto starttaa ilman lohkolämppäriä kun on -34 on lämmin ja varma kulkemaan niin mikä siitä tekee huonon? Vuosimalliko? Itse haluan päästä varmasti perille mikään muu ei ota niin päähän kun epävarma kulkine, enkä tarkoita tässä tapauksessa kaaliperää vaan kulkuvälinettä yleensä. hyvää päivän jatkoa.

        rähjää laillasi, kun käytössä on vain museoautoja ja uudesta volvostakaan ei voi haaveilla, onhan se surkea amerikkalainen ford. Ja vaihteistot tehty japanissa. Koneet ties missä. Ei sinun, mies parka, tulevaisuutesi ruusuiselta näytä. Otan osaa.


      • se'
        että mies kirjoitti:

        rähjää laillasi, kun käytössä on vain museoautoja ja uudesta volvostakaan ei voi haaveilla, onhan se surkea amerikkalainen ford. Ja vaihteistot tehty japanissa. Koneet ties missä. Ei sinun, mies parka, tulevaisuutesi ruusuiselta näytä. Otan osaa.

        sinunkaan tulevaisuus hyvältä näytä jos autosi on caliber, siitä ei ikinä tule edes museoautoa. Ps autoni ei ole museoauto vaan näyttelyauto siinä on eroa jos ymmärrät. Ostin uutena maksoi siihen aikaan 305000mk on ollut myös esillä v8 magasiinissa, Älä sääli minun tulevaisuus näyttää ruusuiselta , ensi kesän näyttelyt odottavat. Jos panemme automme myyntiin niin voi naamasi venähtää on meikäläisen auto sen verran arvokkaampi kun sinun amerikan mosse. Otan osaa! Ps älä nyt edes vertaa Volvoa ja tommosta halpaa sekasikiö autoa. Jenkki hah hah


      • asiantuntija
        Caliberia kirjoitti:

        mutta se on mielestäni käypänen auto. Vanha volvo nyt ei kelpaa enää minkäänlaiseen vertailuun autoista puhuttaessa. Amerikan autoista tiedän hiukan enemmän kuin sinä. Silloin, kun olin pikkupoika, kaikki stadin taksit olivat amerikasta. Suurin piirtein kasvoin ja vartuin amerikanraudan alla ja vieressä. Se Popeda buumi tuli paljon myöhemmin. Olen seurannut tätä Dodge palstaa mielenkiinnolla ja jotenkin ollut huomaavinani, että amerikanrauta buumi taitaa olla vihdoin tulossa takaisin. Sehän kuitenkin on niin, että jenkki tietää minkälainen auton tulee olla. Voihan siellä matka mummollaan venyä helposti vaikka 5000 kilometrin mittaiseksi. Lähdeppä sitä sitten taivaltamaan vanhalla volvolla. Ajan tälläkin hetkellä amerikanraudalla, mutta en kerro merkkiä, ettet tule kateelliseksi.

        Nähnyt nuorena jenkkirautoja taksina ja ollut jopa joskus juovuksissa kyydissä , voi voi. Olet varmasti siellä seutulan suunnalla nähnyt myös lentokoneita eli sinua voidaa myös pitää ilmailun asiantuntijana. En tiedä onko jenkit aivan pönttöjä jos ne lähtee mummolaan 5000km päähän autolla, kestää ajaa 5 päivää suuntaansa , on sama onko auto vanha Volvo vai uusi letukka itse ainakin lentäisin ja olisin 3 tunnin kuluttua perillä. Se onko autosi Chevy Nubira , Chevy Niva tai Corsica ei saa minua kateelliseksi, ajan NÄYTTELYkuntoisella Pontiacilla.


      • sinulla on
        asiantuntija kirjoitti:

        Nähnyt nuorena jenkkirautoja taksina ja ollut jopa joskus juovuksissa kyydissä , voi voi. Olet varmasti siellä seutulan suunnalla nähnyt myös lentokoneita eli sinua voidaa myös pitää ilmailun asiantuntijana. En tiedä onko jenkit aivan pönttöjä jos ne lähtee mummolaan 5000km päähän autolla, kestää ajaa 5 päivää suuntaansa , on sama onko auto vanha Volvo vai uusi letukka itse ainakin lentäisin ja olisin 3 tunnin kuluttua perillä. Se onko autosi Chevy Nubira , Chevy Niva tai Corsica ei saa minua kateelliseksi, ajan NÄYTTELYkuntoisella Pontiacilla.

        noin hyvä auto, niin mitä varten räyhäät täällä, missä tyytyväiset caliberin ostajat keskustelevat autoistaan. Vahaisit ja kiillottaisit sitä museovehjettäsi rystyset ruvella ja esittelisit sitä museonäyttelyissä muille hölmöile.


      • sinäkin
        se' kirjoitti:

        sinunkaan tulevaisuus hyvältä näytä jos autosi on caliber, siitä ei ikinä tule edes museoautoa. Ps autoni ei ole museoauto vaan näyttelyauto siinä on eroa jos ymmärrät. Ostin uutena maksoi siihen aikaan 305000mk on ollut myös esillä v8 magasiinissa, Älä sääli minun tulevaisuus näyttää ruusuiselta , ensi kesän näyttelyt odottavat. Jos panemme automme myyntiin niin voi naamasi venähtää on meikäläisen auto sen verran arvokkaampi kun sinun amerikan mosse. Otan osaa! Ps älä nyt edes vertaa Volvoa ja tommosta halpaa sekasikiö autoa. Jenkki hah hah

        räyhäämään muiden vanhojen romujen kimpussa hääräävien kanssa ja jätä caliberi ihmiset rauhaan typeriltä ajatuksiltasi.


      • tuo
        sinulla on kirjoitti:

        noin hyvä auto, niin mitä varten räyhäät täällä, missä tyytyväiset caliberin ostajat keskustelevat autoistaan. Vahaisit ja kiillottaisit sitä museovehjettäsi rystyset ruvella ja esittelisit sitä museonäyttelyissä muille hölmöile.

        kaveri kirjoitti että näyttelyauto olisiko sinun tiedoissasi hiukan puutteita museo ja näyttelyauto ovat täysin eri asia. Caliberista sen verran että autohan on suunnattu hieman huonompi tuloisille ja nuorille perheille. On todella hyvä että valmistetaan autoja joita jokainen pystyy ostamaan, tulisi kuitenkin huomioida että k.o. autot menettävät arvonsa samaan tahtiin kun osamaksuerät vähenevät. Kannattaisiko säästää vielä vähän aikaa että pystyisi ostamaan kunnon auton joka pitää myös arvonsa. Esim. muutaman vuoden ikäinen Mersu olisi arvoltaan ja statukseltaan aivan toista luokkaa kun jokin halpa-auto. Itseltäni tulee vuoden kuluttua 2005 mallin Mersu myyntiin ostaessani uuden. Siitä autosta on kalleimmat kilometrit jo ajettu mutta auto on todella edustava toki hintaa on ehkä vielä liikaa mutta lainojahan varmasti saa jos on työssä käyvä ihminen. Suosittelen Mersua Volvoa tai Audia ne ovat autoja joista kehtaa tulla ulos vaikka yleisöä on ympärillä. terv mies westendistä


      • kun vedit
        tuo kirjoitti:

        kaveri kirjoitti että näyttelyauto olisiko sinun tiedoissasi hiukan puutteita museo ja näyttelyauto ovat täysin eri asia. Caliberista sen verran että autohan on suunnattu hieman huonompi tuloisille ja nuorille perheille. On todella hyvä että valmistetaan autoja joita jokainen pystyy ostamaan, tulisi kuitenkin huomioida että k.o. autot menettävät arvonsa samaan tahtiin kun osamaksuerät vähenevät. Kannattaisiko säästää vielä vähän aikaa että pystyisi ostamaan kunnon auton joka pitää myös arvonsa. Esim. muutaman vuoden ikäinen Mersu olisi arvoltaan ja statukseltaan aivan toista luokkaa kun jokin halpa-auto. Itseltäni tulee vuoden kuluttua 2005 mallin Mersu myyntiin ostaessani uuden. Siitä autosta on kalleimmat kilometrit jo ajettu mutta auto on todella edustava toki hintaa on ehkä vielä liikaa mutta lainojahan varmasti saa jos on työssä käyvä ihminen. Suosittelen Mersua Volvoa tai Audia ne ovat autoja joista kehtaa tulla ulos vaikka yleisöä on ympärillä. terv mies westendistä

        sen mersun mukaan keskusteluun, niin kerronpa, että niitäkin on ollut minulla kuusi kappaletta. Viimeinen oli w203 malli, jonka myin pois 150tkm ajettuna. Vaikea kuvitella huonompaa autoa. Neljä vuotta vanhasta autosta irtosi maalit hilseilemällä ja niitä maalattiin takuuseen ja minäkin maksoin osan. Alatukivarret uusittiin kahteen kertaan. Joka vuosi suunnattiin kaikki neljä pyörää, eivät kestäneet suomalaista maantietä. Sähkövikoja yritettiin korjata harvase viikko. Eihän niitä oikein osannut korjata maahantuojakaan. Ja vihdoin viimein autosta hajosi automaattilaatikko. Se riitti, mersu meni myyntiin. Saavat ihmiset minun puolestani kadehtia moisia vehkeitä. Ja mitä asuinpaikkaan tulee, niin en asu Espoossa. Vaan länsi-Helsingissä, enkä kerrostalossa.


      • Bob Matias Wellonen
        puhutaan kirjoitti:

        amerikan raudoista olet ostanut väärän auton. Minulla on vanha Volvo joka toimii pakkasessa, omistan myös Pontiac trans amin joka on amerikan rauta, työskentele itse, Tranamini hinnalla saa kaaliperiä useamman että se siitä katkeruudesta.

        Pontiac trans am ?se onkin jenkki rautaa mut siihen se sit jääkin.


      • onnea.
        Bob Matias Wellonen kirjoitti:

        Pontiac trans am ?se onkin jenkki rautaa mut siihen se sit jääkin.

        sitä ollaan sitten herätty koomasta, miltäs maailma nykyään näyttää? Päivitä tietokoneesi ja huomaat että on vähän tuoreempiakin aiheita kun tämä kuukauden vanha. Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta löitkö kovastikin pääsi, jäikö muuta vikaa kun ajan tajuaminen?


    • kaaliperät

      startanneet lainkaan kun hetkeen ei ole tullut tietoa ajetuista matkoista?

    • Noup

      Valot sai moitetta syystäkin. Pitkät omituisesti katoavat horisonttiin. Lämmityslaite aivan huippuluokkaa.Omassani ei lohkoa ja lämpenee pelkällä tyhjkäynnillä -20 astetta muutamassa minuutissa. Ja kivasti 2.0 cvt esp kyykyttää muut valoissa jäisilläkin teillä.

      • äijä

        Caliberiinhan ei lohkolämmitintä voi asentaa, vaan säteilylämmitimen. Sehän on yleistynyt kaikissa uusissa nykyaikaisissa autoissa moottoriratkaisujen myötä.

        Olen muutaman tuhannen nyt pörränyt calilla ja valot eivät aivan täyttä kymppiä saa, mutta kyllä niillä pärjää normaalilla näkökyvyllä varustettu ihminen. Itse ajelen maantiellä aika paljon ajoistani ja aluksi oli vaikeahko hahmottaa valokuvion valaisemaa aluetta, mutta aika pian sen näkemän on sisäistänyt. Auton lämpimyys on ollut erittäin positiivinen yllätys ! Automaatti on namu ja mukavasti liikahtaa liukkaalla.


      • Noup
        äijä kirjoitti:

        Caliberiinhan ei lohkolämmitintä voi asentaa, vaan säteilylämmitimen. Sehän on yleistynyt kaikissa uusissa nykyaikaisissa autoissa moottoriratkaisujen myötä.

        Olen muutaman tuhannen nyt pörränyt calilla ja valot eivät aivan täyttä kymppiä saa, mutta kyllä niillä pärjää normaalilla näkökyvyllä varustettu ihminen. Itse ajelen maantiellä aika paljon ajoistani ja aluksi oli vaikeahko hahmottaa valokuvion valaisemaa aluetta, mutta aika pian sen näkemän on sisäistänyt. Auton lämpimyys on ollut erittäin positiivinen yllätys ! Automaatti on namu ja mukavasti liikahtaa liukkaalla.

        töriset. Aikomukseni oli ostovaiheessa asennuttaa webasto mutta 1400 € euroa sai vetäytymään takavasemmalle.Muut lämmitysvaihtoehdot jotka vaativat sähköä ovat turhia koska auto seisoo työpaikalla pakkasessa.


    • hoijaa

      mitä naperoita...mun isällä on isompi auto kuin sun isällä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe