Olisin lähdössä kesäksi 1-3 kuukauden ajaksi au pair-hommiin Jenkkilään. Työ ei ole löydetty agentin/järjestön kautta, vaan ihan yksityiseltä.
Millaista viisumia minun tulisi siis hakea? Tiedän kyllä säännön että Amerikassa saa oleskella 90 vrk TURISTINA ilman viisumia, jolloin töitä ei kuitenkaan saa tehdä. J1-viisumi taas ilmeisesti on kalliimpi, ja tarkoitettu pidemmäksi aikaa matkaaville (12kk>)
joten mikä minun tilanteessa olisi sopivin ja mikähän voisi olla mahd. hinta?
Mitä muuta minun tulisi ottaa huomioon hakuprosessissa?
Viisumi muutamaksi kuukaudeksi
2
577
Vastaukset
- ex-aupair
Au pairhan on sama kuin lastenhoitaja eli ei ole olemassa sellaista viisumia, joka oikeuttaa ulkomaalaisen tekemään jenkeissä lastenhoitajan töitä. Mitään työviisumia ei ole helppo saada, saati au pairin. Jenkkilässä kun niitä laittomia lasten/kodinhoitajia (mm. meksikolaisia) on jo entuudestaan pilvin pimein.
Asiaa voit toki kysyä myös usa:n suurlähetystöstä, mutta uskallan melkein väittää, että ainoa vaihtoehto on mennä "lomalle" 3 kk:n turistiviisumilla ja tehdä töitä pimeästi... - enya777
Ei ne viisumit maksa kuin muutaman kymppiä käsitelymaksua. J-1:siä myönnetään muutaman kuukaudne harjoitteluunkin. Perheeltäsi (siis siltä jenkkilän au pari -perheeltä) pitäisi saada joku proopuska viisumin hakemista varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263148
- 681507
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa761093Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1431029- 45931
- 61882
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45868Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171852- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis138767