Olisin lähdössä kesäksi 1-3 kuukauden ajaksi au pair-hommiin Jenkkilään. Työ ei ole löydetty agentin/järjestön kautta, vaan ihan yksityiseltä.
Millaista viisumia minun tulisi siis hakea? Tiedän kyllä säännön että Amerikassa saa oleskella 90 vrk TURISTINA ilman viisumia, jolloin töitä ei kuitenkaan saa tehdä. J1-viisumi taas ilmeisesti on kalliimpi, ja tarkoitettu pidemmäksi aikaa matkaaville (12kk>)
joten mikä minun tilanteessa olisi sopivin ja mikähän voisi olla mahd. hinta?
Mitä muuta minun tulisi ottaa huomioon hakuprosessissa?
Viisumi muutamaksi kuukaudeksi
2
584
Vastaukset
- ex-aupair
Au pairhan on sama kuin lastenhoitaja eli ei ole olemassa sellaista viisumia, joka oikeuttaa ulkomaalaisen tekemään jenkeissä lastenhoitajan töitä. Mitään työviisumia ei ole helppo saada, saati au pairin. Jenkkilässä kun niitä laittomia lasten/kodinhoitajia (mm. meksikolaisia) on jo entuudestaan pilvin pimein.
Asiaa voit toki kysyä myös usa:n suurlähetystöstä, mutta uskallan melkein väittää, että ainoa vaihtoehto on mennä "lomalle" 3 kk:n turistiviisumilla ja tehdä töitä pimeästi... - enya777
Ei ne viisumit maksa kuin muutaman kymppiä käsitelymaksua. J-1:siä myönnetään muutaman kuukaudne harjoitteluunkin. Perheeltäsi (siis siltä jenkkilän au pari -perheeltä) pitäisi saada joku proopuska viisumin hakemista varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu755854Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti275037Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett213058- 1802478
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut2052194- 172096
- 1031521
Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,3221341- 751273
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171186