mitä mieltä olette rockwoolin pehmeistä eristeistä,itsellä on huonot kokemukset.ainakin 100 ja 150 millinen villa vaikuttaa vajaa paksuiselta ja kimmoisuutta ei ole ollenkaan.villat on pakattu tosi tiukkaan ,niimpä päällimmäinen ja pohjimmainen levy on puristunut kolmas osan ohuemmaksi eikä auta vaikka aukasee paketit edellis päivänä.tee siinä sitten hyvää työtä jos 150mm villa onkin 110 millistä.villat on tehty uudella viipurin tehtaalla.
rockwool eristeisiin
4
4671
Vastaukset
- samoin parocissa
Parocin villapaalissa on 4kpl 150 tai 6kpl 100mm. Näistäkin aina alimmainen ja päällimmäinen on ihan lumppua. Minulla meni noita samoja villoja myös väliseiniin niin käytin ulkoseiniin ja kattoon vain parhaat palat. Osittain asensin myös noilla lumppuuntuneilla. Silloin pitää olla runko paljas mollemmilta puolilta jotta villan voi asetella kunnolla. Tuulensuojalevytys sitten vasta villoituksen jälkeen.
Jos tuulensuoja on paikoillaan, niin sitten kannattaa jättä painunut laita näkyvälle puolelle. Jollakin liuskalla tms. asetella(työnnellä villan ja tolpan välissä) reunat hyvin, ettei jää pyöristyksiä - kakkonen
ja vielä TM testissä rockwool oli testi kakkonen,tosin silloin viipurin tehdas oli vasta rakenteilla.
- toni222
Itselläni on kokemuksia oikeastaan kaikista kolmesta suurimmassa (maailmalla)Paroc,Rockwool,Isover. Kuten testitkin osoitti ja käytäntö on opettanut, on kivivillat parhaita työstää kuin myös teknisiltä ominaisuuksiltaan. Tuo palautumattomuus on oikeastaan kivivillojen ominaisuus,ei niinkään epäkohta saati sitten vika. Lasivilla kun pakkaantuu paljon paremmin kasaan joten se vie vähemmän tilaa joka taas säästyy kuljetuskustannuksissa. Kivivilla valmistajat pyrkivät pakkuksillaan maksimoimaan tavaran neliömäärät pakkauksissa kilpaillessaan esim lasivillan valmistajia vastaan. Rockwoolia useastikin työni kautta kokeilleena voin mainita oman mielipiteeni "uusista" Viipurin tavaroista. Tavara on parempaa kuin Tanskan tavara, lavat jämäkämpiä (ei pystypakkaamista),paremmat mitat, ja villa vähemmän kivivillamaisesti pölisevää. Itse käytän kaikkia kolmea mutta jos valinta tulisi tehdä niin valitsisin kivivilla, oli se sitten Rockwool tai Paroc. Hinnallisesti Rockwool on hieman edullisempi...ainakin vielä.
- toni222
toni222 kirjoitti:
Itselläni on kokemuksia oikeastaan kaikista kolmesta suurimmassa (maailmalla)Paroc,Rockwool,Isover. Kuten testitkin osoitti ja käytäntö on opettanut, on kivivillat parhaita työstää kuin myös teknisiltä ominaisuuksiltaan. Tuo palautumattomuus on oikeastaan kivivillojen ominaisuus,ei niinkään epäkohta saati sitten vika. Lasivilla kun pakkaantuu paljon paremmin kasaan joten se vie vähemmän tilaa joka taas säästyy kuljetuskustannuksissa. Kivivilla valmistajat pyrkivät pakkuksillaan maksimoimaan tavaran neliömäärät pakkauksissa kilpaillessaan esim lasivillan valmistajia vastaan. Rockwoolia useastikin työni kautta kokeilleena voin mainita oman mielipiteeni "uusista" Viipurin tavaroista. Tavara on parempaa kuin Tanskan tavara, lavat jämäkämpiä (ei pystypakkaamista),paremmat mitat, ja villa vähemmän kivivillamaisesti pölisevää. Itse käytän kaikkia kolmea mutta jos valinta tulisi tehdä niin valitsisin kivivilla, oli se sitten Rockwool tai Paroc. Hinnallisesti Rockwool on hieman edullisempi...ainakin vielä.
Sen verran vielä että kun kivivilla paketin aukaisee niin vaikka heti asentaisit niin päällimmäiset ja alimmaiset levyt kannattaa pikaisesti reunoilta taputella niin kyllä palautuu.Kyse on oikeasta tekotavasta ei väärästä tai viallisesta tuotteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483