rockwool eristeisiin

tympääntynyt

mitä mieltä olette rockwoolin pehmeistä eristeistä,itsellä on huonot kokemukset.ainakin 100 ja 150 millinen villa vaikuttaa vajaa paksuiselta ja kimmoisuutta ei ole ollenkaan.villat on pakattu tosi tiukkaan ,niimpä päällimmäinen ja pohjimmainen levy on puristunut kolmas osan ohuemmaksi eikä auta vaikka aukasee paketit edellis päivänä.tee siinä sitten hyvää työtä jos 150mm villa onkin 110 millistä.villat on tehty uudella viipurin tehtaalla.

4

4671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samoin parocissa

      Parocin villapaalissa on 4kpl 150 tai 6kpl 100mm. Näistäkin aina alimmainen ja päällimmäinen on ihan lumppua. Minulla meni noita samoja villoja myös väliseiniin niin käytin ulkoseiniin ja kattoon vain parhaat palat. Osittain asensin myös noilla lumppuuntuneilla. Silloin pitää olla runko paljas mollemmilta puolilta jotta villan voi asetella kunnolla. Tuulensuojalevytys sitten vasta villoituksen jälkeen.

      Jos tuulensuoja on paikoillaan, niin sitten kannattaa jättä painunut laita näkyvälle puolelle. Jollakin liuskalla tms. asetella(työnnellä villan ja tolpan välissä) reunat hyvin, ettei jää pyöristyksiä

    • kakkonen

      ja vielä TM testissä rockwool oli testi kakkonen,tosin silloin viipurin tehdas oli vasta rakenteilla.

      • toni222

        Itselläni on kokemuksia oikeastaan kaikista kolmesta suurimmassa (maailmalla)Paroc,Rockwool,Isover. Kuten testitkin osoitti ja käytäntö on opettanut, on kivivillat parhaita työstää kuin myös teknisiltä ominaisuuksiltaan. Tuo palautumattomuus on oikeastaan kivivillojen ominaisuus,ei niinkään epäkohta saati sitten vika. Lasivilla kun pakkaantuu paljon paremmin kasaan joten se vie vähemmän tilaa joka taas säästyy kuljetuskustannuksissa. Kivivilla valmistajat pyrkivät pakkuksillaan maksimoimaan tavaran neliömäärät pakkauksissa kilpaillessaan esim lasivillan valmistajia vastaan. Rockwoolia useastikin työni kautta kokeilleena voin mainita oman mielipiteeni "uusista" Viipurin tavaroista. Tavara on parempaa kuin Tanskan tavara, lavat jämäkämpiä (ei pystypakkaamista),paremmat mitat, ja villa vähemmän kivivillamaisesti pölisevää. Itse käytän kaikkia kolmea mutta jos valinta tulisi tehdä niin valitsisin kivivilla, oli se sitten Rockwool tai Paroc. Hinnallisesti Rockwool on hieman edullisempi...ainakin vielä.


      • toni222
        toni222 kirjoitti:

        Itselläni on kokemuksia oikeastaan kaikista kolmesta suurimmassa (maailmalla)Paroc,Rockwool,Isover. Kuten testitkin osoitti ja käytäntö on opettanut, on kivivillat parhaita työstää kuin myös teknisiltä ominaisuuksiltaan. Tuo palautumattomuus on oikeastaan kivivillojen ominaisuus,ei niinkään epäkohta saati sitten vika. Lasivilla kun pakkaantuu paljon paremmin kasaan joten se vie vähemmän tilaa joka taas säästyy kuljetuskustannuksissa. Kivivilla valmistajat pyrkivät pakkuksillaan maksimoimaan tavaran neliömäärät pakkauksissa kilpaillessaan esim lasivillan valmistajia vastaan. Rockwoolia useastikin työni kautta kokeilleena voin mainita oman mielipiteeni "uusista" Viipurin tavaroista. Tavara on parempaa kuin Tanskan tavara, lavat jämäkämpiä (ei pystypakkaamista),paremmat mitat, ja villa vähemmän kivivillamaisesti pölisevää. Itse käytän kaikkia kolmea mutta jos valinta tulisi tehdä niin valitsisin kivivilla, oli se sitten Rockwool tai Paroc. Hinnallisesti Rockwool on hieman edullisempi...ainakin vielä.

        Sen verran vielä että kun kivivilla paketin aukaisee niin vaikka heti asentaisit niin päällimmäiset ja alimmaiset levyt kannattaa pikaisesti reunoilta taputella niin kyllä palautuu.Kyse on oikeasta tekotavasta ei väärästä tai viallisesta tuotteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe