Taas se huomattiin, suomalaisten moraali liikenteessä. Lähdin perjantai-aamuna 23.2. yövuorosta työpaikaltani Ruukista, pakkasta oli -33 astetta. Hetken aikaa ajeltuani totesin auton lämmityslaitteen puhaltavan pelkästään kylmää, lämpömittari nousi punaiselle. Annoin auton käydä tupakan verran ja jatkoin sitten matkaa Raahea kohti lämpömittarin tipahdettua normaaliin. Kylmää vaan pukkasi että kävi mielessä monenlaista. Niinpä sitten 8-tielle päästyäni ja ajettuani Raahen suuntaan veto loppui hevosesta ja punaiset valot syttyivät mittaristoon, auto ei käynnistytnyt enää tuntui että akkukin loppuu. Luojan kiitos kännykkä oli mukana että pystyin soittamaan vanhemmilleni Raaheen että tulevat hakemaan koska olin pankkojäässä koko ukko! Väkeä tuli ja meni, yritin viittoakin lämpimikseni mutta KUKAAN EI PYSÄHTYNYT! Tuollaisessa tilanteessa on tapana auttaa, mutta taas huomattiin suomalaisten moraali liikenteessä..toinen autoilija on vihollinen, oli sitten liikkeessä tai jäätyneenä tienposkeen. Te oululaiset, ruukkilaiset, liminkalaiset ym.ym. jotka ajoitte satapäin ohitseni toivon että tunnistatte kirjoituksesta itsenne ja häpeätte toimintaanne. Huomautan että pakkasta oli -33...kiitos avusta...PYH!
Perjantai-aamu 23.2. 2001 klo 07:30
15
1241
Vastaukset
- erkko
Niin sinäpä sen sanoit.Anteeksi pitää pyytää meidän muitten autoilijoitten puolesta.
Kuvittelin että vain meillä täällä kotinurkilla on moista piittaamattomuutta.On lohdullista kuulla ettei se ole vain meidän pahe.
Piittaamattomuus ja toisen huomioimattomuus on varmaankin muutenkin lisääntynyt...ei vain liikenteessä.Onko se sitten tämä kilpailuyhteiskunta joka tällaisia jälkeläisiä kasvattaa.
Mutta koitetaan kuitenkin jaksaa...kaikesta huolimatta.Ja koetetaan olla esimerkkinä muille.
Pieni huomaavaisuus toiselle antaa takaisin monta huomaavaisuutta itsellemme. - motoristi
Kyllä lähes keikki ohikulkijat sinutkin varmaan huomasi, mutta eivät viitsineet pysähtyä, koska ulkona oli niin kylmä ja tiedä vaikka olisi myöhästynyt töistä. Äkkiä sen oman tunnon kolauksen ohi ajamisesta unohtaa.
Onneksi me motoristit pysähdymme ja autamme tarvittaessa, mutta silloinkin se valitettavasti rajoittuu toisiin motoristeihin.
Täällä etelä-suomessa monikaan ei uskalla pysähtyä, koska pelkäävät venäläisiä ryöstäjiä. - Realisti
En tiedä mikä on tilanne siellä Lapissa, mutta ainakaan täällä etelässä kukaan ei kertakaikkiaan uskalla pysähtyä ainakaan syrjäiselle paikalle. Tietysti, jos on useampi autossa ja muilla ase valmiina kädessä, niin ehkä sitten,...
Pari vuosikymmentä sitten liftaaminen oli vaarallista, nyt on liftarin kyytiin otto järjetöntä riskinottoa.- Se välille jäänyt
Asun 75 km Oulusta etelään, tämä ei todellakaan ole Lappia!!! Että silleen, eihän mekään vinoilla teille "virolaisuudesta"!!!
- Ohi olisin ajanut
Peräänkuulutat moraalia. Missä oli oma moraalisi, kun työnnyit taipaleelle viallisella autolla? kirjoituksesi mukaan auton lämmityslaite ei tuottanut lämmintä ilmaa autoon. Ja pakkasta 30 astetta. Eikö olisi ollut lämpöisempää odotella hakijaa sielää työpaikalla?
Sen lisäksi, että te huuruikkunat olette todella vaarallisia liikenteessä, niin kehtaatte vielä huutaa moraalin perään. Kaikkea sitä kuulee.- Jo aivan sula
Se vain jääty, niin saattaa käydä mille tahansa pirssille. Itse kyllä pysähtyisin auttamaan.
- kaasari jäässä
Jo aivan sula kirjoitti:
Se vain jääty, niin saattaa käydä mille tahansa pirssille. Itse kyllä pysähtyisin auttamaan.
Edellisen valitus että ei olisi viallisella
pitänyt lähteä! Mitähän sitten selittelet kun se
hieno viiimeisen päälle sähköistetty autosi tekee
stopin tielle! Älä aja autolla, se on epävarma
kulkupeli! Minulle kävi samoin etelä-Suomessa ja
pakkasta -26, olin jo puoli tuntia ollut tien
varressa,olen viluinen muutenkin, enkä mielelläni
pyydä apua. Pakko oli alkaa huitomaan apua, kun
noutajiakaan ei ollut tiedossa.(tai vain se
mustaviittainen) Pari naista pysähtyi! Viimein
mies, koska halusin autoni hinattavan läheiseen
huoltamoon(n.2,5 km) ja naiset eivät osanneet
laittaa hinausköyttä, itse olin jo niin jäässä
että eivät sormet totelleet. Suuri kiitos
auttajille, sillä menetin tajuntani pian
huoltoasemalle päästyäni. Jos olisin ollut mies
olisikohan kukaan uskaltanut pysähtyä!?
Autoani en jättänyt, koska asun niin korvessa,
että auto on elinehto.. ja kuolemanloukko.. - julki
kaasari jäässä kirjoitti:
Edellisen valitus että ei olisi viallisella
pitänyt lähteä! Mitähän sitten selittelet kun se
hieno viiimeisen päälle sähköistetty autosi tekee
stopin tielle! Älä aja autolla, se on epävarma
kulkupeli! Minulle kävi samoin etelä-Suomessa ja
pakkasta -26, olin jo puoli tuntia ollut tien
varressa,olen viluinen muutenkin, enkä mielelläni
pyydä apua. Pakko oli alkaa huitomaan apua, kun
noutajiakaan ei ollut tiedossa.(tai vain se
mustaviittainen) Pari naista pysähtyi! Viimein
mies, koska halusin autoni hinattavan läheiseen
huoltamoon(n.2,5 km) ja naiset eivät osanneet
laittaa hinausköyttä, itse olin jo niin jäässä
että eivät sormet totelleet. Suuri kiitos
auttajille, sillä menetin tajuntani pian
huoltoasemalle päästyäni. Jos olisin ollut mies
olisikohan kukaan uskaltanut pysähtyä!?
Autoani en jättänyt, koska asun niin korvessa,
että auto on elinehto.. ja kuolemanloukko..heräsit ja vedit kissan ja päästit kellon ulos.
Kiva tarina. Teoriassa voisi näin voisi jopa
käydä. - tajuttoman jutun kertoja
julki kirjoitti:
heräsit ja vedit kissan ja päästit kellon ulos.
Kiva tarina. Teoriassa voisi näin voisi jopa
käydä.että elämäni on noin uskomatonta.
Kyllä olin aamulla kissankin päästänyt ulos ja
sisälle. Kyllähän se oli tajuton aamun aloitus,
mutta totta!
Yleensä tyhmät ihmiset eivät usko asioita, jotkut
viisaat ja paljon kokeneet tietävät että kaikki
on mahdollista.
Enkä huviksenikaan kirjoittele satuja. - julki
tajuttoman jutun kertoja kirjoitti:
että elämäni on noin uskomatonta.
Kyllä olin aamulla kissankin päästänyt ulos ja
sisälle. Kyllähän se oli tajuton aamun aloitus,
mutta totta!
Yleensä tyhmät ihmiset eivät usko asioita, jotkut
viisaat ja paljon kokeneet tietävät että kaikki
on mahdollista.
Enkä huviksenikaan kirjoittele satuja.Kiitos kehuista! Minähän totesin tarinasi olevan
teoriassa mahdollista. Olen siis viisas ja paljon
kokenut. - Apua antanut ja saanut
eikö sinulle ole koskaan sattunut autosi kanssa
mitään?No toivotaan että joku poimii sut sitten
kyytiin jos joskus jäät tienpäälle sillä Ehjällä
autollasi.Ehkäpä tulee mieleen silloin antaa apua
toisillekkin?!
- Liikkuja
Joo ei varmaan ollut kiva tilanne.Ja myös tuttu
niin monille tiellä liikkujille Juhlapyhinä
onneksi liikkuu noita tiepalveluautoja enemmän.Ja
autoilijolle tiedoksi että kannattaisi ajatella
omaa napaa pidemmälle edes joskus. - pimeässä-
Olisit laittanut vaikka hätävilkut päälle. Raahessa keskitavella yövuorosta palaamassa, mahtoiko kukaan edes nähdä niin paljon että olisi tajunnut mistä on kysymys. Että joku pysähtyy auttamaan, hänen pitää ensin nähdä autettava, ymmärtää että se on pulassa, ja pitää olla riittävästi aikaa pysähtymiseen.
- Anonyymi
Raahessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614418KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1523261Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492544Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?532524- 1102235
- 241893
- 231662
- 301626
- 1691530
- 361265