Lapinniemi

Pete

Moi. Olen muuttamassa Tampereelle ja asunnon osto suunnitelmissa. Olen käynyt tutustumassa Lapinniemen alueeseen ulkoisesti ja erityisesti vanha tehdasrakennus, joka on muutettu asunnoiksi (kuulema joskus 90-luvun alussa) olisi yksi vaihtoehto. Haluaisinkin kuulla kommentteja tuosta talosta ja seudusta sekä muista mahdollisuuksista muuttaa vanhaan tehdaskiinteistöön rakennettuun asuntoon tampereella, niitä kun on kuulema muitakin.

3

1780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jore

Kukapa ei Lapinniemeen muuttais... lähellä keskustaa, Näsijärven rannalla, Kaupin urheilupuiston vieress... onhan siinä jo syitä. mut sitten on ne asuntojen hinnat... kun moni muukin sinne haluaa. varsinkin aivan Näsijärven rantaviivassa sijaitsevat "terassiasunnot" ja juuri mainitsemassasi kylpylärakennuksessa sijaitsevat kämpät ovat kohtuuttoman kalliita. Tosin terassiasunnoissa autohallipaikat, oma uimalaituri ja mahdollisuus venepaikkaan. Kylpylärakennuksen asunnoissa taas hienot parvitilat (jopa yli 30m2). mut muutapa sinne, jos siis rahat riittää. uskon ettet kadu. Muita edullisempia tehdasrakennuksia ovat ainakin Epilän vanha nahkatehdas ja Tammelassa sijatseva Aaltosen ent. kenkätehdas.

• Jeppe

Nuo lapinniemen kehräämön asunnot sopivat 1-2 henkilölle, vaikka neliöitä olisikin runsaasti. Noissa yleensä on yksi-kaksi huonetta "alakerrassa" ja parvi yhtä tilaa. Eli neliöitä asunnossa voi olla 60 30m2, mutta käytännössä koko kämppä on yksiö. Neliöhinta taitaa olla jotain 13000-15000 vanhaa rahaa. Ainoat ovet ovat vessaan. Parvella katossa on palkkeja, joiden alta joutuu kumartelemaan. Eli pienessä sievässä siellä ei kannata kävellä, ellei halua motata päätänsä kattoon. Kuulemma etelään päin olevat asunnot ovat kesäisin kuumia. Autopaikkoja on lapinniemessä niukasti ja lähin kauppa taitaa olla Tammelassa.
        Näkymät pohjoiseen järvelle ovat huikeat, ellei se uusi hotelli peitä näkymiä. Etelään näkymät ovat venesatamaan, mutta näissä kämpissä taitaa olla aika kuuma kesäisin. Eteläänpäin olevissa kämpissä ei ole parvekkeita, ellei sitten saa asuntoa ylimmästä kerroksesta (joissa ei käsittääkseni ole parvia)

Yllämainituista negatiivisista syistä itse päädyin asumaan Tuulensuuhun keskustaan. Enkä ole katunut. :)

Jeppe

• Miksa
        Jeppe kirjoitti:

Nuo lapinniemen kehräämön asunnot sopivat 1-2 henkilölle, vaikka neliöitä olisikin runsaasti. Noissa yleensä on yksi-kaksi huonetta "alakerrassa" ja parvi yhtä tilaa. Eli neliöitä asunnossa voi olla 60 30m2, mutta käytännössä koko kämppä on yksiö. Neliöhinta taitaa olla jotain 13000-15000 vanhaa rahaa. Ainoat ovet ovat vessaan. Parvella katossa on palkkeja, joiden alta joutuu kumartelemaan. Eli pienessä sievässä siellä ei kannata kävellä, ellei halua motata päätänsä kattoon. Kuulemma etelään päin olevat asunnot ovat kesäisin kuumia. Autopaikkoja on lapinniemessä niukasti ja lähin kauppa taitaa olla Tammelassa.
        Näkymät pohjoiseen järvelle ovat huikeat, ellei se uusi hotelli peitä näkymiä. Etelään näkymät ovat venesatamaan, mutta näissä kämpissä taitaa olla aika kuuma kesäisin. Eteläänpäin olevissa kämpissä ei ole parvekkeita, ellei sitten saa asuntoa ylimmästä kerroksesta (joissa ei käsittääkseni ole parvia)

Yllämainituista negatiivisista syistä itse päädyin asumaan Tuulensuuhun keskustaan. Enkä ole katunut. :)

Jeppe

Olin itse viittä vaille ostamassa kämppää entisestä tehdasrakennuksesta. Nähtyäni yhtiön kaikki asiakirjat sekä haastateltuani muutamaa asukasta tulin siihen tulokseen että ei parane tahallaan pistää päätään pensaaseen. Siellä on sekaisin omistusasuntoja sekä lomaosakkeita. Ongelmia kuulemma ilmenee tästä johtuen taloudessa sekä rauhallisuudessa. Alueena erittäin kiva ja hakusessa edelleen osake niistä erillisistä kerrostaloista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe