nordea 12kk 3.92 %

ja puolet rahastoihin

onko parempia pankkeja?

15

6067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämänpäiväisellä korkotasolla saisit luultavasti 12kk:n määräaikaistalletukselle Evlistä 4,0% ja Sampopankista 3,6% koron eikä kumpikaan vaadi sitä rahastosijoitusta. Toki molemmilla on runsaasti rahastojakin tarjolla.

    • tpol

      eQ Pankki tarjoaa 3,94 %, kun summa on yli 20 000 euroa. Eikä tarvitse sijoittaa senttiäkään rahastoihin.

      Talletuskoron kehitystä voi seurata eQ:n nettisivujen kätevän laskurin avulla.

      • saa...

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.


      • ja palkkiot
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Totta! Nordea, Sampo ovat tässä hanakimpia!

        "Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle"

        3.95% ja rahasto on aika huono yhdistelmä. Mieluummin kantsii pyytää tarjoukset erikseen.


      • EKP
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
        4% koron,ilman rahasto juttuja!
        Paikallinen Op.


      • ole vakuuksista.
        saa... kirjoitti:

        eli kyllä jos puhutaan kymmenistä tuhansista euroista, niin alkaa pankeilta loppua paukut vasta siinä vaiheessa kun puhutaan päivän Euribor noterausta vastaavasta arvosta tilin korkona. Tietty jos (ainakin leikisti sanottuna) haluaa rahansa riskeerata, niin Nooapankkiin vaan, tarjoavat ainakin välillä yli Euriborin.

        Tästä pääsemmekin lähes filosofiseen kysymykseen, eli siihen, että mikäs pankki se sellainen on, joka tarjoaa yli Euriborin korkoa talletukselle. Euribor kun tarkoittaa European Inter Bank Offered Rate, eli korkotasoa, jolla pankit lainaavat toisilleen rahaa... Vähän sama kuin kävelisit kauppaan ja kauppias siinä hedelmäosastolla ilmoittaisi, että jokainen asiakas saa ilmaiset banaanit 5e kunhan vain täyttää ostoskorin banaaneilla... Kuulostaa siis lähinnä elämän ja kuoleman taistelulta, sillä miksi maksaa asiakkaille huippukorkoa, kun samaan aikaan rahan saa jopa markkinoilta halvemmalla? Mutta eihän siinä mitään jos pysyttelee < 25000e talletuksissa, ne kun ovat talletussuojan alaisia ja millään pankin konkurssilla tms ei ole juurikaan vaikutusta.

        Toinen pointti asiassa on se, että kun on esim. näitä "fifty-fifty"-talletuksia, eli "saat koron X määräaikaistalletukselle, kun sijoitat puolet osake- tai yhdistelmärahastoon". Ajatelkaapa kuitenkin, että jo periaatteessa tuo pelkkä merkintäpalkkio (esim. 1%) kattaa "tappion" joka syntyy pankin antaessa yli Euriborin tuottoa talletukselle.

        Pankki on lainannut niin lujaa rahaa ulos, että sitä on saatava myös sisään.
        Asuntolaina bisnes tuottaa nyt hyvin ja korkojen noustessa vielä paljon paremmin, ei se siis haittaa vaikka lyhyellä tähtäimellä antaisikin halvemmalla rahaa ulos.
        Pankit ovat saaneet sen lainarahan tietyllä hinnalla sisään, siinä korko ei nouse kuten tavallisen sukankuluttajan lainassa.


      • jaksetaan höyrytä
        EKP kirjoitti:

        Sain tammikuun 2 päivä 6kk talletukselle
        4% koron,ilman rahasto juttuja!
        Paikallinen Op.

        mutta miksei kukaan mainitse pankin marginaalia joka veistetään ohjauskorkoon sidotusta korosta x ensin pois? Siis ihan samaan tapaan kuin lainassakin lyödään marginaali koron päälle, niin talletuksessa se vähennetään korosta!


    • Säästäjä.....

      Tapiola 4,25.
      Ole hyvä.

      • talletusaika

        onkin siihen 2 vuotta...


    • pienistä pankeista

      Pienemmistä paikallisosuuspankeista ja varmaan Tapiolastakin saa yli 4%..!!

      Ei kannata makuuttaa Nordeassa.
      Niitä ei säästäjien rahat kiinnosta.

    • kun kysyin

      perjantaina varmaan n.3.985% 12kk määräaikainen talletus.

      • euroa tai

        yli olevasta summasta...


      • varmaan
        euroa tai kirjoitti:

        yli olevasta summasta...

        väliä, saatko 0,05% jostain enemmän tai vähemmän 20-30 tonnin talletuksella, mutta älä missään tapauksessa mene tekemään pitempää sopparia kuin 12kk.
        Yrittävät hulluna saada 24-36kk soppareita ja lupaavat jotain 0,2 % enemmän korkoa.
        Korot nousevat ja se on varma, koska ohjauskorkoakin nostetaan parasta aikaa.
        Vituttaa varmaan jos vuoden päästä saakin jo 5-6% määräaikaselle ja sulla makaa rahat alta nelosella.
        Sit vaadi soppariin maininta, että nostoprovisio on 1% jos kesken kaiken haluat rahat ulos, riittää kun rahat makaa 3kk tilillä ja nostat pois niin olet omillas.


    • parempi..

      Eilen kysyin, korko 12 kk summasta riippumatta 3,95 % ja jos haluaa 50/50 rahasto/määräaikainen niin korko talletukselle 5 %.

      • Ei pärjää

        Nordea ei tässä kisassa pärjää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe