Mestarilta ruusu mestarille

linkku_

18

785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toi oli kyllä varmaan herkkä ja liikuttava tilanne, kun konsertin artistit ja muusikot muistivat Kirkaa ruusulla. Toivottavasti se näyteetäisiin kans sitten siinä TV-konsertissakin.

• Siira

Ihan tyylikäs miekkonen tuo Kansan Tappi. Tummapuku näyttää pukevan häntä paremmin, kuin hyvin.

• manne

Tulee väistämättä mieleen, kun Tapio Rautavaara ryhdikkäänä seisoi Olavi Virran arkun vierellä ja lausui.VIIMMEINEN TERVEHDYS LAULAJALLE.Vain aidot ihmiset pystyvät aitoihin tunteisiin.

• OK.
        manne kirjoitti:

Tulee väistämättä mieleen, kun Tapio Rautavaara ryhdikkäänä seisoi Olavi Virran arkun vierellä ja lausui.VIIMMEINEN TERVEHDYS LAULAJALLE.Vain aidot ihmiset pystyvät aitoihin tunteisiin.

Totta muuten ! Olavi Virta ja Tapio Rautavaarahan olivat ikätovereita, kuten Tapsa ja Kirkakin. Lisäksi Rautavaara oli Olan kuollessa suunnilleen samaa ikää kuin Tapani Kansa nyt.
        Tapanissa on samanlaista tyyliä, konstailematonta miehekkyyttä ja arvokkutta, kuin Rautavaarassa.

• jeesustelua
        manne kirjoitti:

Kaikkihan tietävät että noilla kahdella oli huonot välit, turha Kansan on teeskennellä surua. "Aidot tunteet" plaaplaa.

• Justiinax
        jeesustelua kirjoitti:

Kaikkihan tietävät että noilla kahdella oli huonot välit, turha Kansan on teeskennellä surua. "Aidot tunteet" plaaplaa.

Tapsalla ja Kirkalla ei varmaankaan ollut ihan parhaat mahdolliset välit, mutta kyllä mä uskon ,että Tapsakin on ihan aidosti surullinen Kirkan kuolemasta.

• manne
        jeesustelua kirjoitti:

Eiköhän aitoihin tunteisiin kuulu myöskin negatiiviset tunteet.Muistakaa nyt, että Kirka ja Tapani olivat alle kakskymppisiä kloppia , kun he tulivat pinnalle,joten kuinkahan kypsää käytöstä sen ikäisiltä voi odottaa.Enkä muuten ole Tapanin koskaan kuullut sanovan Kirkasta mitään negatiivista, mutta ei siitä ole kovin kauaa kun Kirka nimitti Tapania hulluksi,mutta loistavaksi laulajaksi.Välit voivat olla ,kuinka viileät tahansa, mutta silti voi toisen ammattitaitoa kunnioittaa.

• manne
        Justiinax kirjoitti:

Tapsalla ja Kirkalla ei varmaankaan ollut ihan parhaat mahdolliset välit, mutta kyllä mä uskon ,että Tapsakin on ihan aidosti surullinen Kirkan kuolemasta.

Aivan varmasti oli surullinen.Kysyisin sinulta JUSTIINAX ,oletko lukenut Tapanin sedän UUNO KANSAN muistelmat, niissä on maininta myös Tapanista ja UUNON ennustus ,kuinka Tapanista tulee huomattava laulaja.Tapani on niihin aikoihin muutaman vuoden ikäinen.Jos on Tapanin elämä ollut värikästä, niin on UUNONKIN.Luin kirjan joskus 80- luvulla.UUNO oli ammatiltaan seppämestari.

• manne kirjoitti:

Aivan varmasti oli surullinen.Kysyisin sinulta JUSTIINAX ,oletko lukenut Tapanin sedän UUNO KANSAN muistelmat, niissä on maininta myös Tapanista ja UUNON ennustus ,kuinka Tapanista tulee huomattava laulaja.Tapani on niihin aikoihin muutaman vuoden ikäinen.Jos on Tapanin elämä ollut värikästä, niin on UUNONKIN.Luin kirjan joskus 80- luvulla.UUNO oli ammatiltaan seppämestari.

En ole kuullutkaan tuosta kirjasta. Oln ihan uutta tietoa minulel ,että Tapsan setä on tuollaisen kirjan kirjoittanut. Se olis varmasti mielenkiintoista luettavaa. Näyttää olleen oikein kunnon selvännäkijän/ennustajan lahjoja siinä Uuno Kansassa ! Mistä olet sen kirjan saanut ?

• manne
        Justiinax kirjoitti:

En ole kuullutkaan tuosta kirjasta. Oln ihan uutta tietoa minulel ,että Tapsan setä on tuollaisen kirjan kirjoittanut. Se olis varmasti mielenkiintoista luettavaa. Näyttää olleen oikein kunnon selvännäkijän/ennustajan lahjoja siinä Uuno Kansassa ! Mistä olet sen kirjan saanut ?

Kyllä sen kirjastosta pitäisi löytyä, sieltä minä olen sen lainannut, en nyt muista oliko UUNO itse sen kirjoittanut, mutta kyllä kirjastovirkailijat sen varmasti sinulle löytää.Kirjassa kerrotaan UUNON seikkailuista mmm:ssa Venäjällä .Kirjan kun lukee, niin ymmärtää Tapaninkin luonnetta aikalailla.Tapanin isähän on kirjoittanut ainakin yhden näytelmän, tehdastyöläisen arjesta, olen sen nähnyt KOM-teatterin esityksenä.Tapanin suvusta löytyy paljon erilaista lahjakkuutta.Ei muuta kuin kirjaa metsästämään.Googlesta löysin UUNO KANSAN , mutta siinä esiteltiin lähinnä , kylää missä Kansan suku on asunut.

• hahhaa
        manne kirjoitti:

Kyllä on "uunous" tuossa suvussa periytynyt sedältä pojalle :DDD

• manne kirjoitti:

Kyllä sen kirjastosta pitäisi löytyä, sieltä minä olen sen lainannut, en nyt muista oliko UUNO itse sen kirjoittanut, mutta kyllä kirjastovirkailijat sen varmasti sinulle löytää.Kirjassa kerrotaan UUNON seikkailuista mmm:ssa Venäjällä .Kirjan kun lukee, niin ymmärtää Tapaninkin luonnetta aikalailla.Tapanin isähän on kirjoittanut ainakin yhden näytelmän, tehdastyöläisen arjesta, olen sen nähnyt KOM-teatterin esityksenä.Tapanin suvusta löytyy paljon erilaista lahjakkuutta.Ei muuta kuin kirjaa metsästämään.Googlesta löysin UUNO KANSAN , mutta siinä esiteltiin lähinnä , kylää missä Kansan suku on asunut.

Täytyykin heti ensviikolla mennä kirjastosta kysymään tuota kirjaa :) Innolla odotan pääseväni lukemaan sitä.
        sitä Tapsan isän kirjoittamaa kirjaakaan en ole vielä lukenut ( tiedän kyllä sen kirjan nimen). Täytyy katsoa vaikka sitäkin samalla sieltä kirjastosta :)

• OK.
        manne kirjoitti:

Eikös tuo Tapanin isä ole kirjoittanut runokirjankin ? Muistan niin ainakin jostain lukeneeni.

• manne
        Justiinax kirjoitti:

Täytyykin heti ensviikolla mennä kirjastosta kysymään tuota kirjaa :) Innolla odotan pääseväni lukemaan sitä.
        sitä Tapsan isän kirjoittamaa kirjaakaan en ole vielä lukenut ( tiedän kyllä sen kirjan nimen). Täytyy katsoa vaikka sitäkin samalla sieltä kirjastosta :)

Kertoisitko Tapanin isän kirjoittaman kirjan nimen,niin hakisin sen kirjastosta.

• manne kirjoitti:

Kertoisitko Tapanin isän kirjoittaman kirjan nimen,niin hakisin sen kirjastosta.

Sen nimi on " Murskaava rotaatio".

Netissä oli kuvaus kirjasta:
        "Kirja kertoo siitä, mitä selluloosateollisuudessa tapahtui sodan jälkeisinä vuosina 1952–1972. Kertoja ja kirjan päähenkilö, Yki Vilkka kuvaa oivallisesti selluloosatehtaan ja sen ympärille rakentuneen suljetun tehdasyhteisön arkea."

• manne
        Justiinax kirjoitti:

Sen nimi on " Murskaava rotaatio".

Netissä oli kuvaus kirjasta:
        "Kirja kertoo siitä, mitä selluloosateollisuudessa tapahtui sodan jälkeisinä vuosina 1952–1972. Kertoja ja kirjan päähenkilö, Yki Vilkka kuvaa oivallisesti selluloosatehtaan ja sen ympärille rakentuneen suljetun tehdasyhteisön arkea."

Asia selvis.Tapanin isän kirjoittaman näytelmän nimi on TYÖN JÄLKIÄ . MUSIIKKI KAJ CHYDENIUS. OHJAUS RAIJA SINIKKA RANTALA. ESITYS KOM-TEATTERI. VUOSI 1980

• ...Tapsukka
        manne kirjoitti:

Sen kannattais lukaista sellainen kuin Hyvän käytöksen kirja. Ei varmaan ole kuullut semmoisesta, kertokaa sille vihjeeksi.

• Lallallaa..
        ...Tapsukka kirjoitti:

Sen kannattais lukaista sellainen kuin Hyvän käytöksen kirja. Ei varmaan ole kuullut semmoisesta, kertokaa sille vihjeeksi.

Tapsa sanoo ja tekee ensin asioita ja ajattelee vasta sitten. Sen pitäis ensin miettiä mitä sanoo ja kannattaako kaikkea sanoa ja/tai tehdä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      75
      1718
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1688
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1410
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      323
      1395
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1280
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1249
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1096
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1089
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      97
      1043
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe