Mitä sanoo Jaguaarin

loppuelämän auto.

miehet huimaan aatokseeni? Ostanko x-typen vai s-typen vähän käytettynä? Rahaa on vain 25000 euroo ja 8000€ mondeo päälle. Vaihtoehtona olis 200 tai220 mese. Vaimon mielestä vain Jaguar on auto. Mahtaakohan ylläpito ja huolto olla kummassakin merkissä kallista? Vuosittain ajelemme alle 20000km.

12

4319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu....

      Pane vaan kaikki rahasi autoon, se on aina hyvä sijoitus!

      • loppuelämän auto

        siinä kaikki ole. Tuo summa on ajateltu vaan autoa varten.


    • Jaggekuski

      vaikka minkälaiseen kissaan. Sillä saisi jo tosi hyvän XJ:n jos hakusessa on 4-ovinen. Mutta ne kaikki mallit ovat hyviä. Periaatteessa mitä kalliinpi auto on ollut uutena, sitä parempi kyyti on vanhanakin luvassa.

    • x-typen omistaja

      Juuri käytin x-type dieselin (2.2D)huollossa ja meni 250 euroa.
      Tietenkin nyt alkaa saamaan s-typeä edullisesti kun tiedetään, että se poistuu tuotannosta vuoden sisällä. On muuten mitä parasta kyytiä mitä olen Jaguarillani saanut. Tervetuloa Jaguarin omistajien seuraan.

    • Bamse

      sillä hinnalla pitäisi saada hyvän käytetyn s-typen. X-type on rakennettu vanhan mondeon pohjalle eteveto (jos ei olen 3 litranen silloin neliveto) ja sen lisäksi viellä aika pieni sisältä.

      • vähäsen

        X-type pohjalevy on rakennettu Mondeon pohjalta, muun muassa lyhennetty 6 senttiä ja viritelty ja rakenneltu vaikka mistä. Sellaisenaan x-type ei siis ole mikään korea Mondeo. Ja Mondeo on muuten voittanut lukuisia testejä ja vertailuja. Samaa ei todellakaan voi sanoa S-typestä. X-typen 2,1 litrainen bensa ja dieselit ovat etuvetoja, 2,5-litrainen ja 3,0-litrainen ovat nelivetoja. Osta x-type, S-typehän on takavetoinen kesät talvet... S-typessä on myös olematon tavaratila ja aivan onnettomat takatilat sekä ankara rengasmelu, toisin kuin x-type estatessa. :D
        Osta budjettisi mukainen uusi auto, jossa on takuu päällä. Jagge on näet usein rikki ja sen korjaaminen on tosi kallista.


      • Tyytyväinen Jaguaristi
        vähäsen kirjoitti:

        X-type pohjalevy on rakennettu Mondeon pohjalta, muun muassa lyhennetty 6 senttiä ja viritelty ja rakenneltu vaikka mistä. Sellaisenaan x-type ei siis ole mikään korea Mondeo. Ja Mondeo on muuten voittanut lukuisia testejä ja vertailuja. Samaa ei todellakaan voi sanoa S-typestä. X-typen 2,1 litrainen bensa ja dieselit ovat etuvetoja, 2,5-litrainen ja 3,0-litrainen ovat nelivetoja. Osta x-type, S-typehän on takavetoinen kesät talvet... S-typessä on myös olematon tavaratila ja aivan onnettomat takatilat sekä ankara rengasmelu, toisin kuin x-type estatessa. :D
        Osta budjettisi mukainen uusi auto, jossa on takuu päällä. Jagge on näet usein rikki ja sen korjaaminen on tosi kallista.

        Valitsisin S-Typen. Rengasmelua ei ole ja ainakin oma yksilöni on toiminut moitteetta. Huollotkin ovat olleet huomattavasti edullisempia kuin edellisessä autossani Volvo S80:ssä. Suosittelen 4,2 litran koneella ja se voi juuri ja juuri mahtua budjettiisi, jos olet onnekas.


    • sitten tunteella

      Jos haluat luotettavan ja vähävikaisen auton, niin valitse mersu.
      Jos haluat erottua joukosta niin valitse jagge, sillä Elsasin persaukisten viiniparonien Reinin rannalle hylkäämiä mersuja on jo Suomi pullollaan.

    • loppuelämän auto

      eniten x-type jagge. Jos vielä diesel, niin luulempa että se kestäisi hyvällä pidolla siinä missä mesekin. Perushuollot autoihini olen tehnyt tähän asti itse, mutta osaiskohan jaguaarille tehdä mitään?

      Kiitos kommenteista!

    • oma suositukseni

      Itse olen ajellut viime vuodet käytettynä ostetulla S-Typellä, jossa on 4-litran V8. Paras auto, minkä olen 25 vuoden aikana omistanut! Jokainen ajokerta on elämys, millään muulla autolla en ole kokenut samaa. Kokemusta on muistakin Jaguaareista, tosin pääasiassa selvästi vanhemmista.

      Bensaa menee toki kaupunkiajossa jonkin verran, mutta mukavuus, tyyli ja tunnelma korvaavat monikertaisesti suuremman kulutuksen. Huoltokustannukset ovat olleet samaa luokkaa kuin edeltävällä Audillani. Käytössäsi olevalla rahalla saataisi jo saada vuosikymmenen alkuvuosien S-Typen, jossa arvonalennus ei varmaankaan enää ole sen kummoisempi kuin muissakaan autoissa.

      Olen ajanut myös X-Typellä - olikohan 2,5 litrainen kone, en ole varma - mutta se oli huomattavasti vaatimattomampi, ahtaampi ja jotenkin tavallisempi. Kaikella kunnioituksella X-Typen omistajia kohtaan, mutta S-Type painii ihan eri luokassa.

    • Tietoa?

      Millainen kulutus tuossa 4.0 litraisessa Jaguarissa on? Tehoa koneessa on sen verran ja litratilavuutta ettei se pyhällä hengellä luulisi kulkevan =)

      • JasonX

        Mulla on itellä kolmelitrainen V6 s-type -00 ja sen kulutus pyörii kaupunkiajossa 11-13 litran hujakoilla. Luulisin et toi V8 vie litran tai pari enemmän, riippuen tietysti ihan kaasujalasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe