miehet huimaan aatokseeni? Ostanko x-typen vai s-typen vähän käytettynä? Rahaa on vain 25000 euroo ja 8000€ mondeo päälle. Vaihtoehtona olis 200 tai220 mese. Vaimon mielestä vain Jaguar on auto. Mahtaakohan ylläpito ja huolto olla kummassakin merkissä kallista? Vuosittain ajelemme alle 20000km.
Mitä sanoo Jaguaarin
12
4367
Vastaukset
- juttu....
Pane vaan kaikki rahasi autoon, se on aina hyvä sijoitus!
- loppuelämän auto
siinä kaikki ole. Tuo summa on ajateltu vaan autoa varten.
- Jaggekuski
vaikka minkälaiseen kissaan. Sillä saisi jo tosi hyvän XJ:n jos hakusessa on 4-ovinen. Mutta ne kaikki mallit ovat hyviä. Periaatteessa mitä kalliinpi auto on ollut uutena, sitä parempi kyyti on vanhanakin luvassa.
- x-typen omistaja
Juuri käytin x-type dieselin (2.2D)huollossa ja meni 250 euroa.
Tietenkin nyt alkaa saamaan s-typeä edullisesti kun tiedetään, että se poistuu tuotannosta vuoden sisällä. On muuten mitä parasta kyytiä mitä olen Jaguarillani saanut. Tervetuloa Jaguarin omistajien seuraan. - Bamse
sillä hinnalla pitäisi saada hyvän käytetyn s-typen. X-type on rakennettu vanhan mondeon pohjalle eteveto (jos ei olen 3 litranen silloin neliveto) ja sen lisäksi viellä aika pieni sisältä.
- vähäsen
X-type pohjalevy on rakennettu Mondeon pohjalta, muun muassa lyhennetty 6 senttiä ja viritelty ja rakenneltu vaikka mistä. Sellaisenaan x-type ei siis ole mikään korea Mondeo. Ja Mondeo on muuten voittanut lukuisia testejä ja vertailuja. Samaa ei todellakaan voi sanoa S-typestä. X-typen 2,1 litrainen bensa ja dieselit ovat etuvetoja, 2,5-litrainen ja 3,0-litrainen ovat nelivetoja. Osta x-type, S-typehän on takavetoinen kesät talvet... S-typessä on myös olematon tavaratila ja aivan onnettomat takatilat sekä ankara rengasmelu, toisin kuin x-type estatessa. :D
Osta budjettisi mukainen uusi auto, jossa on takuu päällä. Jagge on näet usein rikki ja sen korjaaminen on tosi kallista. - Tyytyväinen Jaguaristi
vähäsen kirjoitti:
X-type pohjalevy on rakennettu Mondeon pohjalta, muun muassa lyhennetty 6 senttiä ja viritelty ja rakenneltu vaikka mistä. Sellaisenaan x-type ei siis ole mikään korea Mondeo. Ja Mondeo on muuten voittanut lukuisia testejä ja vertailuja. Samaa ei todellakaan voi sanoa S-typestä. X-typen 2,1 litrainen bensa ja dieselit ovat etuvetoja, 2,5-litrainen ja 3,0-litrainen ovat nelivetoja. Osta x-type, S-typehän on takavetoinen kesät talvet... S-typessä on myös olematon tavaratila ja aivan onnettomat takatilat sekä ankara rengasmelu, toisin kuin x-type estatessa. :D
Osta budjettisi mukainen uusi auto, jossa on takuu päällä. Jagge on näet usein rikki ja sen korjaaminen on tosi kallista.Valitsisin S-Typen. Rengasmelua ei ole ja ainakin oma yksilöni on toiminut moitteetta. Huollotkin ovat olleet huomattavasti edullisempia kuin edellisessä autossani Volvo S80:ssä. Suosittelen 4,2 litran koneella ja se voi juuri ja juuri mahtua budjettiisi, jos olet onnekas.
- sitten tunteella
Jos haluat luotettavan ja vähävikaisen auton, niin valitse mersu.
Jos haluat erottua joukosta niin valitse jagge, sillä Elsasin persaukisten viiniparonien Reinin rannalle hylkäämiä mersuja on jo Suomi pullollaan. - loppuelämän auto
eniten x-type jagge. Jos vielä diesel, niin luulempa että se kestäisi hyvällä pidolla siinä missä mesekin. Perushuollot autoihini olen tehnyt tähän asti itse, mutta osaiskohan jaguaarille tehdä mitään?
Kiitos kommenteista! - oma suositukseni
Itse olen ajellut viime vuodet käytettynä ostetulla S-Typellä, jossa on 4-litran V8. Paras auto, minkä olen 25 vuoden aikana omistanut! Jokainen ajokerta on elämys, millään muulla autolla en ole kokenut samaa. Kokemusta on muistakin Jaguaareista, tosin pääasiassa selvästi vanhemmista.
Bensaa menee toki kaupunkiajossa jonkin verran, mutta mukavuus, tyyli ja tunnelma korvaavat monikertaisesti suuremman kulutuksen. Huoltokustannukset ovat olleet samaa luokkaa kuin edeltävällä Audillani. Käytössäsi olevalla rahalla saataisi jo saada vuosikymmenen alkuvuosien S-Typen, jossa arvonalennus ei varmaankaan enää ole sen kummoisempi kuin muissakaan autoissa.
Olen ajanut myös X-Typellä - olikohan 2,5 litrainen kone, en ole varma - mutta se oli huomattavasti vaatimattomampi, ahtaampi ja jotenkin tavallisempi. Kaikella kunnioituksella X-Typen omistajia kohtaan, mutta S-Type painii ihan eri luokassa. - Tietoa?
Millainen kulutus tuossa 4.0 litraisessa Jaguarissa on? Tehoa koneessa on sen verran ja litratilavuutta ettei se pyhällä hengellä luulisi kulkevan =)
- JasonX
Mulla on itellä kolmelitrainen V6 s-type -00 ja sen kulutus pyörii kaupunkiajossa 11-13 litran hujakoilla. Luulisin et toi V8 vie litran tai pari enemmän, riippuen tietysti ihan kaasujalasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18976Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875