VIEROITUSOIREET!

pronsukka

Millaisia kokemuksia teillä on neuroleptien lopetuksen aiheuttamista vieroitusoireista? Psykiatrini sanoi että kaikille ei tule välttämättä mitään oireita ja epäili kun kerroin miten voimakkaita itselleni tuli. Onko se nyt ihme että on jäänyt koukkuun 5 vuotta käyttämäänsä aika vahvaan psyykelääkkeeseen? Entäs onko kokemuksia citalopramin lopetuksesta? Itselläni tuli siitäkin joitain vieoritusoireita vaikka se lopetettiin vähitellen juuri siksi ettei tulisi niitä oireita.

16

5021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PASKAA!!!!

Ei lääkärin määräämiin lääkkeisiin voi jäädä koukkuun!!!
      Ne ovat lääkkeitä ei vaarallisia huumeita!

• pronsukka

Et taida tietää mistä puhut. Luuletko tosiaan ettei lääkkeisiin voi jäädä koukkuun? Kahvinjuonnin lopettamisestakin voi tulla pieniä vieroitusoireita joten eikö sitten vahvoista lääkkeistä joihin elimistö ja psyyke on tottuneet tulisi kamalia vieroitusoireita? Diapamiakin lääkärit määräävät ja se on melkein kuin huume. Lääkkeitä voi käyttää kuten huumeita.

• Anonyymi

Vai ei voi lääkärin määräämiin lääkkeisiin jäädä koukkuun. Hahahahahahahaha. Niissä on vieroitusoireet jotka voi olla kamalampia tai hankalampia kuin huumeissa.

• söin

myös n.5v neuroleptejä keskivaikeaan masennukseen,olen yrittänyt lopettaa,koska en enää tarvitse niitä,mutta vieroitusoireet on kamalat,varmaan täytyy taas yks pilleri ottaa,ei näitä viekkareita kestä,olen siis jäänyt koukkuun.

• Nainen 36v.

Anafranilista ja rivatrilista en tiedä mihin kuuluvat,jännitykseen oli.Tai ovat vieläkin en voinut lopettaa.Sain kuin sähköiskuja käsiini ja unettomuus sekä lopulta ruokahaluttomuus.Vähitellen useiden kuukausien ajan yritin lopettaa.Nyt olen käyttänyt toistakymmentä vuotta ja lopunikääni.,,

• on ollut

kummallisia oireita,ja nämä tulivat neuroleptien lopetuksen oireina,aina kun olen nukahtamassa,alkaa jalossa kummallinen värinä,ja sitten humahtaa tai poksahtaa päässä ja kuin sähköisku menisi kehon läpi sormiin asti,ikävä ja pelottava tunne,myös paineen tuntua ja vapinaa on päässä,verenpainetta ei ole,en tiedä ovatko neuroleptien vieroituoireita edelleen,vaikka lopetuksesta on jo monta kk.

• mitään sivuoireita,enkä
        on ollut kirjoitti:

kummallisia oireita,ja nämä tulivat neuroleptien lopetuksen oireina,aina kun olen nukahtamassa,alkaa jalossa kummallinen värinä,ja sitten humahtaa tai poksahtaa päässä ja kuin sähköisku menisi kehon läpi sormiin asti,ikävä ja pelottava tunne,myös paineen tuntua ja vapinaa on päässä,verenpainetta ei ole,en tiedä ovatko neuroleptien vieroituoireita edelleen,vaikka lopetuksesta on jo monta kk.

paljoa itseäni tutkiskellutkaan,että miltä tuntuu

• noora77

Minulta lopetettiin rauhoittavat ja vieroitusoireet olivat hirveät.Masennusta,ahdistusta,niin pahana että pelkäsin jo psykoosia.Onneksi sain ´rauhoittavat takaisin,eihän niitä edes olisi saanut tuolla tavalla yhtäkkiä lopettaa.

• täyttä helvettiä.

6kk ehdin syömään lääkettä, kunnes halusin lopettaa. Prosessiin meni 2,5 kk. Niin pahasti olin koukussa, lääkäri oli aikaisemmin lopetuttanut minulla rauhoittavat,koska oli 100% varma että kaikenmaailman muistihäiriöt yms johtuivat niistä. Lisäki hänen mukaan olin vaikeasti koukuissa niihin. Rauhoittavien lopetus meni hyvin helposti. Seroquel se oli minkä takia aivoni ei toiminut. Nyt taas syön rauhoittavia, mutta en Seroja, eikä mitään muistihäiriöitä tai "yleistä hidasälyisyyttä"...

• Potilas2002

Itselläni kävi Seroquelin kanssa näin. Menin psykoottisena sairaalaan, missä mulle määrättiin Seroquelia 500mg/vrk. Söin sitä noin kuukauden, mutta kamalien sivuvaikutusten takia lääkäri antoi laskea annosta 300 mg:aan ja ottaa tilalle Risperdalia.

Ekana iltana kun otin lääkkeet tän uuden annostuksen kanssa, niin noin 1,5 tunnin kuluttua alkoi aivan valtava tärinä ja vapina, hampaatkin kalisi. En voinut muuta kuin maata sängyssä sen puoli tuntia kun sitä tärinää kesti.

Kolme vuotta myöhemmin, kun lopetin molemmat lääkkeet, laihduin kahden kuukauden aikana 10 kg, koska ruokahalu meni aivan täydellisesti. Hyvääkään ruokaa en saanut alas. Söin päivän aikana yleensä vain paketin nuudeleita ja lasin mehua.

Muuten meni hyvin.

• annostusta..
        Potilas2002 kirjoitti:

Itselläni kävi Seroquelin kanssa näin. Menin psykoottisena sairaalaan, missä mulle määrättiin Seroquelia 500mg/vrk. Söin sitä noin kuukauden, mutta kamalien sivuvaikutusten takia lääkäri antoi laskea annosta 300 mg:aan ja ottaa tilalle Risperdalia.

Ekana iltana kun otin lääkkeet tän uuden annostuksen kanssa, niin noin 1,5 tunnin kuluttua alkoi aivan valtava tärinä ja vapina, hampaatkin kalisi. En voinut muuta kuin maata sängyssä sen puoli tuntia kun sitä tärinää kesti.

Kolme vuotta myöhemmin, kun lopetin molemmat lääkkeet, laihduin kahden kuukauden aikana 10 kg, koska ruokahalu meni aivan täydellisesti. Hyvääkään ruokaa en saanut alas. Söin päivän aikana yleensä vain paketin nuudeleita ja lasin mehua.

Muuten meni hyvin.

Siis Seroquel-annostusta laskettiin 200 mg:aan eikä 300:an, kuten väitin.

• psychdrugs_kill
        Potilas2002 kirjoitti:

Muuten meni hyvin.

Seroquel/Risperdal/Zyprexa jne. ovat myrkkyjä aivoille, joita ei TODELLAKAAN pidä syödä vapaaehtoisesti yhtään pidempään kun on pakko.

=> Jos olet käyttänyt vain hetken aikaa => LOPETA välittömästi

=> Jos olet käyttänyt pidempään
        => Lopetus ei välttämättä ole mahdollista (liian pahat sivuoireet tai kuolet sivuoireisiin)

ANTIPSYKOOTTEJA (Seroquel, Riperdone, Zyprexa) ovat aivomyrkkyjä, joita ei pidä missään tapauksessa alkaa syömään vapaaehtoisesti (mielisairaiden lääkkeitä).
        Jos lääkäri näitä ehdottaa hän todennäköisesti V-I-T-T-U-I-L-E-E.
        => Olette eri mieltä ongelman luonteesta, tästä voi yrittää keskustella, mutta tämä voi olla turhaa.
        => Vaihda lääkäriä ja mene toiselle yksityiselle lääkärille.

Antipsykootteja ja masennuslääkkeitä voi olla vaikea tai mahdoton lopettaa tai lopettamiseen voi kuolla. Lisäksi mielenterveyspotilaana sinun asemasi tervedenhuollossa voi olla hankala.

• psychdrugs_kill

Useita neuroleptejä ja masennuslääkkeitä VOI OLLA VAIKEA TAI MAHDOTONTA LOPETTAA TURVALLISESTI.

Koska olet mielisairas eivät lääkärit näitä asioita välttämättä suoraan kerro, muuten et söisi lääkkeitä.

=> Neuroleptejä ja masennuslääkkeitä EI PIDÄ ALKAA syömään kuin osastohoidon kautta. Lääkkeet on myrkkyjä ja jos et ole joutunut osastolle EI SINULLA OLE niin pahoja ongelmia että lääkkeitä tarvittaisiin.

=> Jos olet juuri aloittanut niin LOPETA VÄLITTÖMÄSTI ja mene terapiaan, unettomuuteen erikoistuneelle neurologille/uniklinikalle jne.

=> Lääkärit voi myös helposti määrätä paskoja/ikäviä lääkkeitä, joita ei voi lopettaa

=> Jos olet käyttänyt pientä annosta niin lopettaminen onnistunee => LOPETA

=> Erityisesti lyhyt vaikutteisissa lääkkeissä (puoliintumisaika) tasainen vähittäinen annoksen laskeminen ei välttämättä ole oikea tapa lopettaa. Oikea lopettaminen voi olla mahdollisesti myös nopea lopettaminen tms.

=> Jos käytät/olet käyttänyt kunnon annosta
      => TAPAUSKOHTAISESTI LOPETTAMINEN EI VÄLTTÄMÄTTÄ KANNATA/OLE MAHDOLLISTA:

Selvitä asiaa perinpohjin eri lääkärien (yksityiset/ulkomaat) kanssa ENNEN KUIN lääkityksiin tehdään muutoksia.

• Anonyymi

Nosto

• Anonyymi

Mulla meni aiemmin 4 lääkettä. Masennuslääkkeen lopettaminen onnistui vähillä lopetusoireilla. Lähinnä jotain outoja tuntemuksia, ehkä sellaisia sähkömäisiä iskuja, mitä jotkut kuvaa. Lähinnä nukuin paremmin.

Mulla meni kaksi psykoosilääkettä samaan aikaan ja toisen lopettaminen meni suoraan ja tuli parempi olo. Siksi luulin että kaikista lääkkeistä tulisi parempi olo.

Nyt menee 2 lääkettä ja toisen niistä haluaisin lopettaa. Päässyt vähentämään Zyprexaa 5 mg:aan, mutta siitä en meinaa päästä eroon. Kärsinyt jo kuukauden lopetusoireista enkä enää kestänyt kun ne ei mennyt ohi ja syön taas 5 mg.

• Anonyymi

Mulla alotettiin levomepromatsiini unettomuuteen, aloittaessa virtsaumpi ja koko 1kk käytön ajan virtsaamisongelmia, jonka takia lääkäri madalsi annoksen 50-100mg - 5mg. Aloin ottamaan 12,5 mg ja varsinkin iltaisin oli aina ylös noustessa aivan kamala päänsärky, luulin jo ettänyt on tulossa joku aivoverenkiertohäiriö...älkää alentako noin nopeasti vaikka lääkäri sanoisikin, se päänsärky oli oikeesti hirvee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8373
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      66
      4664
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4343
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3483
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3470
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2861
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2634
    Aihe