Ajatuksena on vaihtaa kasvuosuudet, joiden markkina-arvo on nyt alkuperäistä hankintahintaa korkeampi, saman rahaston tuotto-osuuksiksi. Realisoituuko luovutusvoitto verotettavaksi vaihtovuonna vaiko vasta sitten, kun osuudet myydään?
Kuinka verotetaan vaihto kasvusta tuottoon?
2
566
Vastaukset
- joku vaan
Verottaja uskoakseni tulkitsee asian niin että olet myynyt yhden rahaston pois ja ostanut toista tilalle. Maksat 28% kasvuosuuksien tuotosta veroina.
Miksi ryhtyisit tuohon, kun siitä ei itsellesi ole mitään hyötyä? Lähde: http://www1.nordea.fi/fin/hen/rahastot/verotus.asp?navi=aakkoset&item=rahastoverotus
"Tuotto-osuuksien vaihto kasvuosuuksiin: Mikäli vaihdat saman rahaston sisällä tuotto-osuuksia kasvuosuuksiin - tai päinvastoin - ei toimenpiteestä realisoidu verotettavaa tuloa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408