Olen lähdössä kesällä reppureissuun Slovakiaan kesällä.
Pitääkö majoitukset varata etukäteen vai voiko lähteä ´mutu`tuntumalla?
Tarkoitus on liikkua junalla tai linja-autolla enkä reittiä halua sen enempää päättää vielä.
Siksi olisi helpompi varata majoitus vasta perillä kun ei aina tiedä missä viihtyy pidempää jne.
Onko jollain kokemuksia??
Reppureissulle
3
1254
Vastaukset 3
- Slovensko
Sanoisinpa ettei tarvitse varata etukäteen, jos on joustava majoituksen laadun ja hinnan suhteen. Esimerkiksi jos olet pääsääntöisesti ajatellut majoittua hostelleihin (dormeihin), niin joskus saatat "joutua" nukkumaan yösi hotellissa, jotka tosin ovat usein tosi edullisia nekin.
- onnistuu kyllä
Jos olet yksin liikenteessä ja vieläpä naispuolinen ihminen, niin yritä ajoittaa uuteen kaupunkiin saapuminen aina päiväsaikaan. Näin sinulla on aikaa etsiä itsellesi yöpaikka. Ja bussi- ja junamatkoilla voi aina nukkua yön (tosin, jos matkaat vain Slovakiassa, välimatkat eivät ole pitkiä..) Hotellien aulasohvilla saa myös notkua muutaman tunnin, jos oikein kova hätä iskee = ei halua maksaa huoneesta, jos esim. aamubussi lähtee 05)Kyllä maailmalla pärjää ilman mitään varauksia ja suunnitelmia!
- -P-
Itse olen sukkuloinut slovakiassa jokunen vuosi sitten, ainostaan ensimmäiseksi yöksi olimme varanneet majoituksen Bratislavasta. Muutoin emme olleet tehneet mitään vedenpitävää reissusuunnitelmaa vaan mentiin minne milloinkin mieli teki.
Jos paikka tuntui nähdyksi niin aamulla rautatieasemalle ja tuumimaan uutta suuntaa. Jos juna lähti vaikka ensin pojoiseen niin mentiin siihen, sopiva etappi ja sitten katsottiin majapaikkaa (ei mitään vaatimustasoa kuin suihku).
Korkean Tatran pikkukylät oli minun mieleeni, mukavaa patikoida mahtavissa maisemissa.
Hyvää infoa slovakiasta löytyy täältä
http://www.slovakia.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 721168
- 1011130
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔75997Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i23973Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen23955Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t126900- 131850
- 58805
Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m6788Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke27781- 45686
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol46681Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka145671Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132652- 19637
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.63631Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast48630Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.80612Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi12609- 48604