mulla on v 70 tdi vm 2000 uus korinen.
ongelma on seuraavanlainen, kaasua painaessa auto ei kiihdy terävästi vaan jää niin kuin odottamaan ja sitten pikku hiljaa kiihtyy, vika ei ole kokoajan vaan harvoin, sitten joskus kun on lähössä liikkeelle niin auto savuttaa mustaa kaasua ja mienaa sammua jos ei anna kierroksia reilusti. onko jollakin asiallista tietoa mikä vois olla autossa vikana, en halua epäasiallisia kommentteja niitä näyttää olevan tarpeeksi. kiitos
veto uupuu v 70
22
17958
Vastaukset
- autosi johonkin
huoltoon, mitä sitä tommosia vikoja arvailemaan. Luultavasti jossain on vuoto että kaasun sekaan pääsee liikaa ilmaa, seos liian laiha
- tdi-mies-
Kyse on dieselistä! Dieselin seos on aina laihaa paitsi jos se lykkää savua, kuten tässä. Vika on siis ilman puutteessa, ahtopaineletku irti tai halki tai ahdin sökö tai ahtimen säätöpalikassa vikaa tai......
- tukossa?
ihan kuin polttoainesuodatin olisi tukkoinen.
Tai jokin letku/putki irti tai murtunut, mm. turbon letkut kun katsoo, ym. esillä olevat
Polttoainesuodatin , siinä konehuonessa apumiehen kohdalla. Lähtee pois kun ensin löyhyttää pantaa ja nostaa, ja sitten letkut irti- tdi-mies
Jos polttoainesuodin olisi tukossa, silloinhan ei olisi ainetta, joka muuttuu savuksi!!!! Kyse on liian vähästä ILMASTA tai LIIASTA polttoaineesta.
- volvo_puranen
Kiihdyttäessä työtää mustaa savua.Mistä johtuu katsoppa se ilmasuodattimen kunto(vaida uusi jos ei havaintoa koska vaidettu) kulkeeko happi kunnolla eli saako konee ilmaa kunnolla turbo? cooleri?.
Minkälainen huoltohistoria autolla on sen voisi kertoa aina tässä avausviestissä.Ajettu paljon säännölliseti huolettu jne mitä mieleen tulee.- tere
ilmansuodatin on ok eikä auto tee kokoajan tota oiretta mutta silloin tällöin se tuntuu että käy neljällä pytyllä kun starttaa ja lähtee liikkeelle, ja kiihyttäessä auto ei kiihy ärhäkästi vaan laiskasti
- volvo_puranen
tere kirjoitti:
ilmansuodatin on ok eikä auto tee kokoajan tota oiretta mutta silloin tällöin se tuntuu että käy neljällä pytyllä kun starttaa ja lähtee liikkeelle, ja kiihyttäessä auto ei kiihy ärhäkästi vaan laiskasti
Polttoainesuodatin ok jossain malleissa joutuu vaihtamaan tiuhaa tämän Suomessa polttoaine jossain jakelupisteissä ei ole puhdasta..Milloin viat alkoi alkoiko silloin kun pakkasetkin eli tankissa on talvilaatua olevaa diesel polttoaineta.Paljon autolla ajettu suuttimien kuntoa kyselisin.
Taasen jonkin dieselin korjaaminen ei ole joka miehen hommaa.Sinun pitäisi viedä korjaamolle jossa autossa otetaan ne vikakoodit ja korjataan sitten se vika.Sehän maksaa kyllä mutta ainut vaihtoehto monelle - tere
volvo_puranen kirjoitti:
Polttoainesuodatin ok jossain malleissa joutuu vaihtamaan tiuhaa tämän Suomessa polttoaine jossain jakelupisteissä ei ole puhdasta..Milloin viat alkoi alkoiko silloin kun pakkasetkin eli tankissa on talvilaatua olevaa diesel polttoaineta.Paljon autolla ajettu suuttimien kuntoa kyselisin.
Taasen jonkin dieselin korjaaminen ei ole joka miehen hommaa.Sinun pitäisi viedä korjaamolle jossa autossa otetaan ne vikakoodit ja korjataan sitten se vika.Sehän maksaa kyllä mutta ainut vaihtoehto monelleautolla ajettu 328000 ja huollettu säännöllisesti, kävin just wetterillä ja ebr ventiilin kalvo vuotaa, nut tulppasin sen joten katotaan paraniko tuo vika. ( ebr ei ole pakko olla kunnissa kun se karstoittaa vain koneen turhaan, sen ebr ventiilin tehtävähän on kierrättää pakokaasut tyhjäkäynnillä takasin imupuolenne jotta palas puhtaammin ).
- volvo_puranen
tere kirjoitti:
autolla ajettu 328000 ja huollettu säännöllisesti, kävin just wetterillä ja ebr ventiilin kalvo vuotaa, nut tulppasin sen joten katotaan paraniko tuo vika. ( ebr ei ole pakko olla kunnissa kun se karstoittaa vain koneen turhaan, sen ebr ventiilin tehtävähän on kierrättää pakokaasut tyhjäkäynnillä takasin imupuolenne jotta palas puhtaammin ).
On tämä ebr venttiili, tuntuunko nyt siltä että hepat on kotona.
- tere
volvo_puranen kirjoitti:
On tämä ebr venttiili, tuntuunko nyt siltä että hepat on kotona.
no nyt tulppasin ton ebr venttiilin ja netistä lueskentelin volvo palstalta, ja siellä oli just samanlainen kohtalon toveri, samat oireet kun mulla eli vika on toden näköisesti siinä ilmamassamittarissa, tilasin sen tänään 140€ saan sen ke tai to joten katotaan lahteekö sillä vika pois.
- tdi-mies-
"Minkälainen huoltohistoria autolla on sen voisi kertoa aina tässä avausviestissä.Ajettu paljon säännölliseti huolettu jne "
Tällaisten satujen laskettelun voisi jättää mainosmiehille. Mikään todellinen savutuksen syy ei sisälly määräaikaishuoltokohteisiin.
Potentiaaliset syyt löytyvät seuraavista:
- Ahdin
- ahtoletkut
- ahtopaineen rajoitussäädin letkuineen
- ahtopaineanturi
- ilmamassamittari
- EGR-venttiili letkuineen
- EGR-venttiilin ohjain (painesäädin) letkuineen
- ruiskutuksen ajoitus (sisältyy huoltokohteisiin, mutta yleensä se säädetään väärin tai jätetään säätämättä) - tdi-mies-
volvo_puranen kirjoitti:
Polttoainesuodatin ok jossain malleissa joutuu vaihtamaan tiuhaa tämän Suomessa polttoaine jossain jakelupisteissä ei ole puhdasta..Milloin viat alkoi alkoiko silloin kun pakkasetkin eli tankissa on talvilaatua olevaa diesel polttoaineta.Paljon autolla ajettu suuttimien kuntoa kyselisin.
Taasen jonkin dieselin korjaaminen ei ole joka miehen hommaa.Sinun pitäisi viedä korjaamolle jossa autossa otetaan ne vikakoodit ja korjataan sitten se vika.Sehän maksaa kyllä mutta ainut vaihtoehto monelleVika ei voi olla polttoaineen puutteessa, johon tukkeentunut pa-suodin johtaisi! Sama koskee kesälaatuista polttoainetta! miten siitä savua tulisi, kun se ei edes pääsisi koneeseen asti?
- tdi-mies-
tere kirjoitti:
autolla ajettu 328000 ja huollettu säännöllisesti, kävin just wetterillä ja ebr ventiilin kalvo vuotaa, nut tulppasin sen joten katotaan paraniko tuo vika. ( ebr ei ole pakko olla kunnissa kun se karstoittaa vain koneen turhaan, sen ebr ventiilin tehtävähän on kierrättää pakokaasut tyhjäkäynnillä takasin imupuolenne jotta palas puhtaammin ).
Varmaankin kyse EGR-venttiilistä.
Kun EGR on tukittuna, tuloksena on kylmä kabiini. Siis entistäkin kylmempi. Vastaa noin 3 kW lämmitystehon katoamista. No lammasnahkaturkkia sitten vain päälle.
EGR-reijästä nimittäin menee kuumaa pakokaasua imusarjaan myös osakaasulla aina 3000 r/min kierroslukuun asti eli ihan tavallisessa alle 120 km/h nopeuksisessa maantieajossa. Nyt tukoksen takia tilalle meneekin kylmää pakkasilmaa, jonka takia kone ei milloinkaan lämpene termostaatin avautumislämpötilaan asti. Paitsi sitten keväämmällä. - Saabiantti
tere kirjoitti:
autolla ajettu 328000 ja huollettu säännöllisesti, kävin just wetterillä ja ebr ventiilin kalvo vuotaa, nut tulppasin sen joten katotaan paraniko tuo vika. ( ebr ei ole pakko olla kunnissa kun se karstoittaa vain koneen turhaan, sen ebr ventiilin tehtävähän on kierrättää pakokaasut tyhjäkäynnillä takasin imupuolenne jotta palas puhtaammin ).
egr tarkoitit
- asentaja..
Miksi kyselet täältä ebr miehiltä.
Vie Volvolle, vika on ilmeisesti ilmamassamittari. Selviää kyllä siellä.- morjest
auto on ollut jo wetterillä ja ne ehotti uutta venttiiliä ( 460€ ) koska kalvo vuotaa ebr:ssä, mut kun keskustelin siitä ventiilistä niin lopptulos oli että se kannattaa tulpata niin eipähän karstota konetta, ilmamassamittarin vaihtoa eivät vielä ehottaneet.
- make
moro, itselläni oli samaa vikaa- tosin koko ajan päällä: puhti oli pois kokonaan, ohituksissa pientä nykimistä. vitutti kun luulin että pata on lopussa.
Otin yhteyttä Diesel Häkkiseen Turussa. Kaveri laittoi volttimittarin ilmamassamittakin liittimiin ja käski polkaista kaasua. Jännite ei noussut tarpeeksi ja ilmamassamittari oli paskana. Boschilta saat saman mittarin alle puoleen Volvon hinnasta. Ota Häkkiseen yhteyttä. Minun vehkeeseen palautui tehot takaisin ja oli todella makeeta suhata siitä eteenpäin.- pelaako
mulla ongelma esiintyy silloin tällöin eli 2 kertaa tehny että veto uupuu ja muuten pelaa hyvin, no tänään 14.2 vaihon tuon ilmamassamittarin katotaan esiintyykös ongelmaa vielä, moottorin huoltovalo palaa nyt kokoajan kai se pitäs käydä kuittaamassa wetterillä vai voiko sen ite kuitata ?????
- ex70
Ilmamassamittarin vaihdat helposti itse, kestää noin 10 min. On hyvin esilläkin. Osta tarvike, se on halvempi kuin originaali. Näitä mittareita saa vw-konsernin koneissa rikki helposti kun puhaltelee roskia pois ilmanputsarista (mittari ottaa herkkänä vempeleenä nokkiinsa moisesta) Tai sitten ne hajoavat ajettaessa 18 asteisesta tallista -25 asteen pakkaseen (aika hassua mutta totta !)
- v70
kyllä nyky dieseleissä on aina ensin katsottava ilmamassamittari jos veto hyytyy. itsellä sama homma viime keväänä. aditasta kohtuu hintaan.
- dingdingdongi
Egr venttiilissä oli mun Volvo v70 1,6 diesel 2010 vikaa. Puolilämpimänä nyki ja röhisi ja terve veto kateissa. Erityisesti ongelmia lämpimällä kelillä ja perävaunun vedossa. Monta kertaa piti käydä merkkihuollossa ennen kuin äkkäsivät egr venttiilin vaihtaa. Nyt toimii :)
- Volvoton
Ne surullisen kuuluisat konehuoneen johdot.., siinä se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851