Tässäpä alkavan viikon ohjelmani:
Maanantaina en pääse millään lähtemään vielä mihinkään, mutta jo tiistaiaamuna klo. 9.00 on oltava Tampereella. Matkaa sinne tulee täältä (pohjoisesta) n. 650 km. Samana päivänä on käytävä Kokkolassakin, Tampereelta sinne tulee hiukka reilut 300 km. Tampereella menee ihannetapauksessa kolme tuntia ja Kokkolaan on ehdittävä ennen klo. 15.00.
Kokkolasta on polkaistava takaisin lähtöpaikkaan ja seuraavana päivänä on oltava Jyväskylässä ennen klo. 14.00, jonne tulee täältä jotain n. 500 km.
Torstaiaamuksi 10.00 Varkauteen, jossa 1,5-2 tuntia ja sieltä iltapäiväksi ennen klo. 14.00 Kajaaniin ja viiden jälkeen jälleen takaisin lähtöpaikkaan.
Perjantaina ehtii vielä tekemään vauhtimutkan Raahen kautta Ylivieskassa, n. 700 km kertyy sillekin reissulle.
Nuo on pakolliset kuviot, eikä niitä voi muuttaa. Jos joku puhuu huonosta suunnittelusta, niin laatikoon paremman (ei sellaista voi kuitenkaan kukaan tehdä). Välit on ajettava henkilöautolla, mikään lentovehje ei tule kysymykseen.
Ehtiminen säädellään kaasupolkimella aistit ja elektroniikka valppaina.
Aja hitaasti, niinkö?
64
3523
Vastaukset
- Suunnitteluinsinööri
Huonosti suunniteltu elämä, jos joutuu ratin takana kököttelemään noinkin paljon.
Vapaa-aikaa jää ja on jäänyt yllin kyllin, vaikka kilometrejä tulee vuosittain enää vain n. 100 000. Aikaisemmin ajoin 150 000 - 180 000 km/v ja silloinkin riitti vapaa-aikaa. Nopealle jää katsos sitä ylimääräistäkin. Kovilla nopeuksilla on vähennetty sitä auton ratin takana vietettyä aikaa. On kannattanutkin, samanlaisista tienesteistä tavalliset duunarit näkevät unia.
Yli 30 vuotta on tullut ajettua ja n. 3 milj. km, mutta ajoni vähenee nyt tulevana kesänä rajusti. Siirryn vesille, ehkä jopa pidemmäksikin aikaa. Alkuun voi tulla vähän "vieroitusoireita", hehheh.- Suunnitteluinsinööri
Kairakettu kirjoitti:
Vapaa-aikaa jää ja on jäänyt yllin kyllin, vaikka kilometrejä tulee vuosittain enää vain n. 100 000. Aikaisemmin ajoin 150 000 - 180 000 km/v ja silloinkin riitti vapaa-aikaa. Nopealle jää katsos sitä ylimääräistäkin. Kovilla nopeuksilla on vähennetty sitä auton ratin takana vietettyä aikaa. On kannattanutkin, samanlaisista tienesteistä tavalliset duunarit näkevät unia.
Yli 30 vuotta on tullut ajettua ja n. 3 milj. km, mutta ajoni vähenee nyt tulevana kesänä rajusti. Siirryn vesille, ehkä jopa pidemmäksikin aikaa. Alkuun voi tulla vähän "vieroitusoireita", hehheh.Samoihin tienesteihin pääsee, vaikkei autossa istuisikaan. Järjestelykysymys. Toiset tietysti joutuvat ajamaan sen eteen paljon, mutta mitäpä täällä ilmaiseksi saisi.
- niitä kauppa-
Kairakettu kirjoitti:
Yli 30 vuotta on tullut ajettua ja n. 3 milj. km, mutta ajoni vähenee nyt tulevana kesänä rajusti. Siirryn vesille, ehkä jopa pidemmäksikin aikaa. Alkuun voi tulla vähän "vieroitusoireita", hehheh.ratsun hommeleita veneestä käsinkin hoidella: ei muuta kuin verkkoa raahaten satamasta satamaan ja saalista kaupittelemaan...
Suunnitteluinsinööri kirjoitti:
Samoihin tienesteihin pääsee, vaikkei autossa istuisikaan. Järjestelykysymys. Toiset tietysti joutuvat ajamaan sen eteen paljon, mutta mitäpä täällä ilmaiseksi saisi.
Kysehän on siitä valinnasta mitä on halunnut tehdä. Jotkut tykkäävät istua päivät toimistoissaan ja jotkut tykkäävät liikkua vaikkapa autoillaan. Tavallinen duunari ei edelleenkään pääse samoihin tienesteihin hoitelipa hommansa liikkuen, tai liikkumatta.
niitä kauppa- kirjoitti:
ratsun hommeleita veneestä käsinkin hoidella: ei muuta kuin verkkoa raahaten satamasta satamaan ja saalista kaupittelemaan...
Kalastelen ainoastaan omiksi tarpeikseni, en käytä verkkoja.
- Suunnitteluinsinööri
Kairakettu kirjoitti:
Kysehän on siitä valinnasta mitä on halunnut tehdä. Jotkut tykkäävät istua päivät toimistoissaan ja jotkut tykkäävät liikkua vaikkapa autoillaan. Tavallinen duunari ei edelleenkään pääse samoihin tienesteihin hoitelipa hommansa liikkuen, tai liikkumatta.
Totta, omista haluistahan se on pitkälti kiinni. Kuten se, kuinka paljon tienestejä pitää olla, että on tyytyväinen. Toisille riittää sopivasti, toisille ei riitä mikään.
- haettu?
Mikäs erikoisoikeus henkilöautolla ajavilla on ajella talla pohjassa välittämättä muista tielläliikkujista kun sitä ei ole raskaallakaan kalustolla??
- sanoo..
Kairakettu kirjoitti:
Se on se ylinopeussakko, ...jos sattuu kohdalle osumaan varotoimenpiteistä huolimatta.
ku, kyllä sinä oot tyhymä!
- tykkäsit tai et
Kairakettu kirjoitti:
Et oikein välkyltä vaikuta sinäkään.
Kyl mää pidän itteeni paljon fiksumpana kuin sua. En provosoi palstoilla enkä varsinkaan kehu rikkovani lakia.
- Sohvatiikeri
Ei sinun ole pakko tuollaista tehdä. Saat tietysti, jos kerran haluat.
Erityisesti työasia ei ole syy rikkoa lakia.Ainoa pakko lienee kuolema jossain vaiheessa.
Lakiahan ei tietenkään saisi rikkoa, mutta kyllä lakienkin tulisi olla mielekkäitä. Typeriksi miellettäviä lakeja rikotaan ja se ei ainakaan lisää lakien kunnioitusta.- Eityperä
Kairakettu kirjoitti:
Ainoa pakko lienee kuolema jossain vaiheessa.
Lakiahan ei tietenkään saisi rikkoa, mutta kyllä lakienkin tulisi olla mielekkäitä. Typeriksi miellettäviä lakeja rikotaan ja se ei ainakaan lisää lakien kunnioitusta.Typeriä lakeja rikkovat vain typerät ihmiset.
- joojooman
Kairakettu kirjoitti:
Ainoa pakko lienee kuolema jossain vaiheessa.
Lakiahan ei tietenkään saisi rikkoa, mutta kyllä lakienkin tulisi olla mielekkäitä. Typeriksi miellettäviä lakeja rikotaan ja se ei ainakaan lisää lakien kunnioitusta.Tottahan se laki varmaan tuntuu typerältä, jos se ei sovi itselle. Suurin osa rikollisista (b-luokan kansalaisista) ajattelee epäilemättä samoin.
Eityperä kirjoitti:
Typeriä lakeja rikkovat vain typerät ihmiset.
..etenet vaikka nelinkontin, jos niin määrätään.
joojooman kirjoitti:
Tottahan se laki varmaan tuntuu typerältä, jos se ei sovi itselle. Suurin osa rikollisista (b-luokan kansalaisista) ajattelee epäilemättä samoin.
Lakien tulisi olla sellaisia, että niiden noudattaminen tuntuisi järkeenkäyvältä. Elleivät ne sellaisia ole, niin niitä helposti rikotaan ja lakien kunnioitus alenee.
- Eityperä
Kairakettu kirjoitti:
..etenet vaikka nelinkontin, jos niin määrätään.
Jos nelinkontin menolle on joku peruste, niin mikäjottei. Luulenpa, ettet sinäkään siinä tapauksessa jäisi osattomaksi siitä ilosta :-)
- joojooman
Kairakettu kirjoitti:
Lakien tulisi olla sellaisia, että niiden noudattaminen tuntuisi järkeenkäyvältä. Elleivät ne sellaisia ole, niin niitä helposti rikotaan ja lakien kunnioitus alenee.
Oletko koskaan ajatellut, että se ongelma voi ollakin siellä omassa päässä, jos joku asia ei tunnu järkeenkäyvältä?
joojooman kirjoitti:
Oletko koskaan ajatellut, että se ongelma voi ollakin siellä omassa päässä, jos joku asia ei tunnu järkeenkäyvältä?
...että se ongelma voikin olla siellä lakien laatijoiden päässä ja myös omassasi?
Eityperä kirjoitti:
Jos nelinkontin menolle on joku peruste, niin mikäjottei. Luulenpa, ettet sinäkään siinä tapauksessa jäisi osattomaksi siitä ilosta :-)
No joo, tuon verran voin antaa periksi :)
- finnbulli
taas.
Ihan täyttä totta kuule kaikki, niin nämä kuin aikaisemmat ja tulevatkin.
Ei sinun ole pakko uskoa, jos et halua.- Suunnitteluinsinööri
Niinpä tietysti. Itse pidin avausta todellisena. Tarkemmin ajateltuani tulin minäkin siihen tulokseen, että kairakettu taitaa olla satusetä.
Suunnitteluinsinööri kirjoitti:
Niinpä tietysti. Itse pidin avausta todellisena. Tarkemmin ajateltuani tulin minäkin siihen tulokseen, että kairakettu taitaa olla satusetä.
Avaus oli aivan todellinen ja ajan todellakin viikon sisällä nuo matkat juuri noin kuten kirjoitinkin.
- sopisi paremmin
Kairakettu kirjoitti:
Avaus oli aivan todellinen ja ajan todellakin viikon sisällä nuo matkat juuri noin kuten kirjoitinkin.
Sun nimeksi sopis paremmin KAISTAKETTU.He,heh
sopisi paremmin kirjoitti:
Sun nimeksi sopis paremmin KAISTAKETTU.He,heh
...paitsi sekään ei ole nimeni.
- seuraavaa?!?
kuule sellaista olisin kysynyt että mitä teet työksesi kun ajat tuollaisia määriä? myytkö kenties imuria vai pölyhuiskuja?
Kysymyksesi ei kuitenkaan liity liikenneasioihin, joten jätän vastaamatta. Ihmiset nyt vaan ajavat pitkiäkin matkoja erilaisista syistä ja valtiovallan tehtävä olisi järjestää liikenneväylät nopeaa liikkumista varten.
- valtiovalta
Kairakettu kirjoitti:
Kysymyksesi ei kuitenkaan liity liikenneasioihin, joten jätän vastaamatta. Ihmiset nyt vaan ajavat pitkiäkin matkoja erilaisista syistä ja valtiovallan tehtävä olisi järjestää liikenneväylät nopeaa liikkumista varten.
kuinkahan se valtiovalta näitä yhteyksiä järjestäisi? en minä ainakaan aio myydä peltojani tai metsiäni valtiolle pilkka hinnalla siksi että saataaisiin rakentaa tietä. siinä on monta mutkaa matkassa kun tietä tehdään.ja kyllä mielestäni suomen tie verkosto ja niiden nopeus rajoitukset ovat aivan hyviä. mikään saksan tyyli ei tänne sovellu ennen kuin suomessa ajo-olosuhteet tasaantuvat vaikkapa saksan kaltaisiksi ja suomen autokanta saisi samalla uudistua vastaavaksi.eli pitkä on matka.
- Alik. Kine
...asiaa sinulla Raaheen on? Uteliaisuuttani kyselen...
- olevinaan
Ollaan olevinaan jotain tosi rohkeaa,kun uskalle-
taan uhota lakia.Hah,hah, sanon minä.Käytännön asioiden järjestely sanelee liikkumisen ehdot, ei mikään typerä laki.
Minä en mitään uhoa, lakien laatijathan ne haluavat uhota.- mielessä tämä
Kairakettu kirjoitti:
Käytännön asioiden järjestely sanelee liikkumisen ehdot, ei mikään typerä laki.
Minä en mitään uhoa, lakien laatijathan ne haluavat uhota. - myös tämä
Kairakettu kirjoitti:
Rahalla saa.
http://www.rannikkoseudunsanomat.fi/2005/maaliskuu/220305/ajokorti.htm
keskustelu kirjoitti:
Eihän niille kameroille ole pakko rekkariaan näyttää, eikä naamaakaan. Muitakin jippoja on.
- tarkoitin
Kairakettu kirjoitti:
Eihän niille kameroille ole pakko rekkariaan näyttää, eikä naamaakaan. Muitakin jippoja on.
Nimenomaan kameratolppia
myös tämä kirjoitti:
http://www.rannikkoseudunsanomat.fi/2005/maaliskuu/220305/ajokorti.htm
Kortittomuusko estää ajamisen? Voin kertoa, että minulta on ollut ajokortti hyllytettynä näiden vuosikymmenten aikana ylinopeuksien vuoksi muistini mukaan seitsemän kertaa, mutta mitään hyötyä siitä ei ole ollut poisottajataholle. Samat tarvittavat ajot olen ajanut aina ilman ongelmia ja lisäkäryämisiä ilman korttiakin, enkä aio vastaisuudessakaan tapojani muuttaa.
Tämä on hyvä painaa mieleen.tarkoitin kirjoitti:
Nimenomaan kameratolppia
...näpätä kuvan huomenissa rekkaristani, siitä ei tosin mitään selvää saa.
- huono autoilijan
Kairakettu kirjoitti:
Kortittomuusko estää ajamisen? Voin kertoa, että minulta on ollut ajokortti hyllytettynä näiden vuosikymmenten aikana ylinopeuksien vuoksi muistini mukaan seitsemän kertaa, mutta mitään hyötyä siitä ei ole ollut poisottajataholle. Samat tarvittavat ajot olen ajanut aina ilman ongelmia ja lisäkäryämisiä ilman korttiakin, enkä aio vastaisuudessakaan tapojani muuttaa.
Tämä on hyvä painaa mieleen.Olet huono autoilijan malli.Rikot joka paikassa
lakia,minkä kerkiät.Huh,huh huono autoilijan kirjoitti:
Olet huono autoilijan malli.Rikot joka paikassa
lakia,minkä kerkiät.Huh,huhOlen selvinnyt hengissä ja vahingoittumattomana maanteillä itse autoilleena yli 30 vuotta, enkä ole aiheuttanut muillekaan mitään vaaratilanteita. Jos tuo malli on huono, niin millainen sen pitäisi olla?
- kirjoitus
Kairakettu kirjoitti:
Olen selvinnyt hengissä ja vahingoittumattomana maanteillä itse autoilleena yli 30 vuotta, enkä ole aiheuttanut muillekaan mitään vaaratilanteita. Jos tuo malli on huono, niin millainen sen pitäisi olla?
- LOL-mies
Kairakettu kirjoitti:
Olen selvinnyt hengissä ja vahingoittumattomana maanteillä itse autoilleena yli 30 vuotta, enkä ole aiheuttanut muillekaan mitään vaaratilanteita. Jos tuo malli on huono, niin millainen sen pitäisi olla?
> enkä ole aiheuttanut muillekaan mitään vaaratilanteita.
Taidat olla aika fakiiri, vai oletko palannut aina katsomaan, että aiheutitko vaaratilanteen - LOL LOL-mies kirjoitti:
Taidat olla aika fakiiri, vai oletko palannut aina katsomaan, että aiheutitko vaaratilanteen - LOLJos olen jättänyt jonkun jo taakseni ja hän on pysynyt kohtaamishetken terveenä, niin en ole aiheuttanut hänelle mitään vaaraa.
- LOL-mies
Kairakettu kirjoitti:
Jos olen jättänyt jonkun jo taakseni ja hän on pysynyt kohtaamishetken terveenä, niin en ole aiheuttanut hänelle mitään vaaraa.
Kyyllä se sinun aiheuttama häiriötilanne kestää vähän pidempään, kuin vain sen kohtaamishetken.
- paljon on sulla oppimista
Kairakettu kirjoitti:
Käytännön asioiden järjestely sanelee liikkumisen ehdot, ei mikään typerä laki.
Minä en mitään uhoa, lakien laatijathan ne haluavat uhota."Käytännön asioiden järjestely sanelee liikkumisen ehdot,"
Ha ha! Fiksu tekis kaikkesa ettei tarviis rikkoa lakia. Fiksu ei vetoais "käytännön asioiden järjestelyihin". - Jaska Parruna
LOL-mies kirjoitti:
Taidat olla aika fakiiri, vai oletko palannut aina katsomaan, että aiheutitko vaaratilanteen - LOLMikä se tarkoittaa?
- kyssäri?
Oletko kuullut koskaan hotelleista? Vai kannattaisiko hankkia vaikka pakettiauto,johon saisi mahtumaan enemmän tavaraa,ettei tarvitsisi lähteä hakemaan pääkallonpaikalta koko ajan uutta tavaraa?
Tokihan minä niistä olen kuullut ja usein yövynkin niissä. Ei minun tarvitse mitään uutta tavaraa hakea mistään, eikä mitään tavaraa muutenkaan, muutenhan ajaisin isommalla autolla, johon mahtuisi.
- verkossa.
Kairakettu kirjoitti:
Tokihan minä niistä olen kuullut ja usein yövynkin niissä. Ei minun tarvitse mitään uutta tavaraa hakea mistään, eikä mitään tavaraa muutenkaan, muutenhan ajaisin isommalla autolla, johon mahtuisi.
Vai oletko aivokirurgi?Joku helevetin tärkee nappula kuitenkin.
- Spesialisti
verkossa. kirjoitti:
Ei hällä oikeasti ole edes korttia, saati sitten iskän autoa käytössä. Vähän vilkkaammalla mielikuvituksella varustettu finninaamainen teini.
Spesialisti kirjoitti:
Ei hällä oikeasti ole edes korttia, saati sitten iskän autoa käytössä. Vähän vilkkaammalla mielikuvituksella varustettu finninaamainen teini.
Ei ole enää iskääkään, on ollut kuolleena jo yli 16 vuotta. Olin silloin jo pitkästi yli kolmekymppinen.
- sitä
Kairakettu kirjoitti:
Ei ole enää iskääkään, on ollut kuolleena jo yli 16 vuotta. Olin silloin jo pitkästi yli kolmekymppinen.
sanoo, mut kuka uskoo ;P
- Jos
sitä kirjoitti:
sanoo, mut kuka uskoo ;P
Olet lapsi, niin tuntuu olevan vaikea uskoa, että joku toinen on aikuinen.
Kairaketun kuvia katsoessa näkee selvästi, että kuvat otettu kuljettajan paikalta. - Uskomaton mies
Jos kirjoitti:
Kairaketun kuvia katsoessa näkee selvästi, että kuvat otettu kuljettajan paikalta.Ja tottakai kairaketun itsensä ottamia. Näkee selvästi :-)
- aloittaja koskaan
Jos kirjoitti:
Kairaketun kuvia katsoessa näkee selvästi, että kuvat otettu kuljettajan paikalta."Kairaketun kuvia katsoessa näkee selvästi, että kuvat otettu kuljettajan paikalta."
Vaarantaa liikennettä! Pois tuollaiset liikenteestä! - Jänkänäätä
verkossa. kirjoitti:
Todella tärkeillä kavereilla ei ole aikaa istua noin pitkään autossa. Eivät ne juokse työn perässä vaan työ tuodaan eteen.
- kanta-asiakas?
verkossa. kirjoitti:
Onhan olemassa se ikivanha ammatti, joka sopii tähän kohtaan.
Myytävä ei ole ihan aineetonta, joten verkon kautta sitä ei voi toimittaa, myydä ehkä voisikin.
Posti ja muutkaan kuriirit eivät sovi tavaran kuljettajiksi vaan henkilökohtainen käynti on aina välttämätön.
Hintana voi pitää sen verran korkeita summia, että sellaisiin tuloihin ei tavallinen duunari pääse millään.
Lisäksi tavaraa ei ole paljon mukana kuljetettavaksi, eikä sitä voi eikä tarvitse noutaa asemapaikalta lisää.
Asiakkaat on hyvä olla kaukaa, sekä asemapaikalta että toisistaan.
Kyllä kilsoja kertyy mutta iän myötä tahti väkisinkin hidastuu.
Tärkeyden jokainen voi mietiskellä omassa mielessään.
- Markus-täti
Jopas oli taas hyviä kairakettujuttuja. Fantasiointi lähestyy vääjäämättä Auto-Anteron tasoa :D
Sun kannattais vaihtaa tota mielikuvitustyöpaikkaa johonkin toiseen ja sehän käy helposti vain ajatusta muuttamalla. Ei tartte sitten noin paljoa istua autossa, ja samalla saat kätevästi enemmän vapaa-aikaa itsellesi. Voit nostaa liksaakin siinä samalla, vaikka johan sä tienaat huomattavasti enemmän kuin "tavallinen duunari" :D
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .513021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472861Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3441721- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780