Millainen paikka Kuopio asua?

sairaanhoitajatyttö

Hei

Olen ajatellut hakea Kuopion yliopistoon jatkamaan opintoja ja en ole Kuopissa juurikaan aikaisemmin käynyt. Minulla kuitenkin positiivinen ja sympaattinen kuva kaupungistanne. Millainen paikka Kuopio on asua? Entä onko kellä kokemusta KYS:stä työnantajana sh:lle? Töitä ilmesesti riittää? Olen 32-v helsinkiläinen.
Kertokaapa suoraan sekä positiivia että negatiivisia seikkoja Kuopiosta (asiallisia kuitenkin). Kiitti jo etukäteen! :)

18

4616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alphyddan

Itse muutin tänne Helsingistä pari vuotta sitten, nyt tekis mieli takaisin. Mut mistä sitä koskaan tietää, miten kukin täällä viihtyy...

• että haluat takaisin?

Täällä alkuperäinen..

Mitkä tekijät sulla vaikuttaa, että tahdot takaisin tänne? Onko siellä mielestäsi "kuollutta" Helsinkiin verraten vai riittääkö harrastusmahdollisuuksia jne? Itse asun keskustassa täällä ja rakastan kahvilla käymistä, kaupungilla kiertelyä ja monipuolista harrastustarjontaa, mutta toisaalta viihdyn myös luonnon helmassa ja joskus tekisi mieli vaihtaa maisemaa ja kokeilla asumista muualla kuin täällä jatkuvassa hälyssä...
        Suunnittelen hoitotieteen masiteri -tutkintoa ja mahdollisuuksia olisi myös mm. Tampereella ja Turussa, mutta Kuopiossa minua kiehtoo terveyshallintotieteen koulutus, jota em. paikkakunnilla ei ole.

• Alphyddan
        että haluat takaisin? kirjoitti:

Täällä alkuperäinen..

Mitkä tekijät sulla vaikuttaa, että tahdot takaisin tänne? Onko siellä mielestäsi "kuollutta" Helsinkiin verraten vai riittääkö harrastusmahdollisuuksia jne? Itse asun keskustassa täällä ja rakastan kahvilla käymistä, kaupungilla kiertelyä ja monipuolista harrastustarjontaa, mutta toisaalta viihdyn myös luonnon helmassa ja joskus tekisi mieli vaihtaa maisemaa ja kokeilla asumista muualla kuin täällä jatkuvassa hälyssä...
        Suunnittelen hoitotieteen masiteri -tutkintoa ja mahdollisuuksia olisi myös mm. Tampereella ja Turussa, mutta Kuopiossa minua kiehtoo terveyshallintotieteen koulutus, jota em. paikkakunnilla ei ole.

...kannattaa kokeilla, niin minäkin tein. Monet asiat hoidetaan täällä erilailla kuin stadissa, osa paremmin osa huonommin :) Tervetuloa Savoon jos siltä tuntuu!

• maisteri
        että haluat takaisin? kirjoitti:

Täällä alkuperäinen..

Sen verran korjaisin, että hoitotieteen maisterin tutkintoa ei ole olemassakaan ja jos hoitotieteestä olet kiinnostunut niin älä tule meidän laitokselle (terveyshallinnon ja -talouden laitos)... ;)

Jos terveyshallinto kiinnostaa niin olet oikein tervetullut - täällä on mukavaa!

Ilman muuta kerron mielelläni lisää jos laitat vaikkapa sähköpostiosoitteesi.

• löytyy
      • alkuperäinenkirj.

Kiitti linkistä!

• Amalia

Opiskelin ja asuin Kuopiossa vajaan 3 vuotta ja muutin vasta pois. Juuri tänään mietin monia seikkoja, jotka siellä olivat mielestäni ihania. Tärkein asia niistä on mielestäni ihmiset. Kertakaikkiaan ihania, ystävällisiä ja seurallisia ihmisiä. Avuliaita aatuja. Tympeitä asiakaspalvelijoita en Kuopiossa onnistunut näkemään.
      Koin yleisen ilmapiirin jotenkin positiivisena. Ikävä tuli kun piti lähteä.

• tosi kiva kaupunki

Mielestäni juuri sopivan kokoinen. Ei missään nimessä 'kuollut' kaupunki. Hyvät palvelut, paljon harrastusmahdollisuuksia, kauniita puistoalueita keskustassakin. Itse asun Petosella, puistokaupunginosassa, ja viihdyn todella hyvin. Petosesta puhutaan paljon pahaa, mutta suurin osa noista jutuista ei ole totta. Petosella on viihtyisää ja hyvät palvelut; itse käyn keskustassa vain pari kertaa kuussa.

• kaupunkia

Rauhalliseksi(ei tarvii pelätä) mutta hieman ehkä tylsyys välillä pääse iskemään. Tietenkin itestähän se riiippu mitä touhuilee.

• Tintti*

Tulin aikoinaan tänne Kuopioon vain käväsemään ja nyt olen asunut jo yli 20 vuotta:) Täällä on rauhallista ja kaikin puolin hyvät harrastus mahdollisuudet, kultturia ym. Ja kun olet sh niin ilmoittaudu vain KYSille töihin, töitä on vaikka kuinka, keikkatyöt varmaan sopivat sinulle tuon opiskelun ohessa. Hakemuksen voi tehdä netin kautta.

• ....

Jos tykkää hieman hitaammasta elämänmenosta niin Kuopio on hyvä paikka asua. Empiirisissä havainnoissani olen huomannut, että Kuopiossa kaduillakin kävellään hitaammin ja pysähdellään juttelemaan tuttujen kanssa enemmän kuin etelässä. Eikä liukuportaissakaan kukaan tule väkisin kiireellä ohi. Toisin on Helsingissä, jossa voi saada turpiin liukuportaissa röhnöttämällä.

• Ehhehe...

...takaisin joskus. Kun lähdin vajaat 12 vuotta sitten muualle opiskelemaan ja sen jälkeen töihin, luulin, ettei tule ikävä takaisin. Toisin kävi. Nyt kun pääsisi jotenkin takaisin, mutta töitä ei löydy.

Toinen huono seikka näin musiikin harrastajalle on pitkä matka Helsinkiin. Kuopiosta ei lähdetä keskellä viikkoa keikalle Helsinkiin, jos ei ole lomaa väh. 2 päivää. Lomia kun ei voi ripotella ympäri vuotta päivä sinne toinen tänne.

Mutta vielä minä joskus muutan takaisin Kuopioon.

• Entinen asukas

Haluaisin takaisin Kuopioon. Hieno kaupunki, kertakaikkiaan.

• kuopioon

Savolaisia pidetään koiranleukoina ja ne puhuu toista ja tekeetoista. Lupsakoita ovat. Venäjänhajuja tulee rajalta päin.

• mene_pois

Et löytänyt vanhempaa viestiä johon vastata?

• kuuskaupunkiatutut

Tyypillinen trolli. Mutta kyllä luonto kuten Puijon maastot ovat upeat ulkoilla. Nauttia luonnosta, rauhasta. Jos halua on niin hyvät mahdollisuudet kuntoiluun on. Kun tänne muuttaa kannattaa hankkia vene tai kanootti jotta pääsee tutustumaan kauniiseen vesistöön. Huonoja puolia ei kannata hakea. Se ei vie mihinkään. Yleisesti kannattaa aina miettiä millaisessa talossa haluaa asua/ missä päin kaupunkia. Keskusta kaupungeissa on aina meluisampi asumisympäristö. Se kannattaa aina huomioida. Ihmisen persoona ratkaisee kun valintaa tekee, rauhallisen ja hiljaisen ihmisen ei välttämättä kannata asua ydinkeskustassa.

• sivistynyt78

ihan kiva, mutta kallis, ja ihmisistä täällä en tykkää. Paikallisista siis. Onneksi on paljon opiskelijoita, jotka ovat muualta tulleet. Pieni tuppukylä.

• VELMIESJABRU

MINUN TALOSSA ON KAIKKI KUOPION TUPAKAN POLTTAJAT...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe