Jos julkkikset kuten Elvis, Marilyn Monroe tai nyt Anna Nicole heittävät henkensä nuorena lääkkeiden, alkoholin ja huumeiden kanssa?
Nehän on rikkaita ja voivat tehdä mitä tahtovat. Itse valitsevat olla koko ajan vaikutuksen alaisina. Tietoa ei puutu siitä, miten epäterveellistä sellainen on ja esimerkkejä riittää todisteeksi.
Ei minua säälitä sen enempää kuin muutkaan kuolemat.
Pitäiskö sääliä?
30
918
Vastaukset
- Säälimätön
Elämä on joukko valintoja, he ovat omansa tehneet,
tunnetuin seurauksin.
Rikkaus ja raha eivät tee onnelliseksi, niin se vaan on. sääliä kaipaa, eikä enää mitään muutakaan.
- kuulkaas nyt!
Ei todellakaan tarvitse mitään.
- Aarre
Elämä jatkuu niin kauan kunnes se päättyy.
- minimerkki^
Ne on laittomia ja voi joutua vankilaankin. Mutta muuten periaatteessa näyttäisi siltä, että julkkikset saavat niitä käyttää ja se on heidän valintansa.
Heidän elämänsä sisällön valinta on selvä ja kuolemantapakin. Ei siinä mitään.
- -nainen-
Tietysti meistä jokainen täältä kerran lähtee. Mutta nämä "julkkis kuolemat" ovat vain sellaisia, jotka pääsevät otsikoihin. Ja raadollisuushan se on, mikä lehtiä myy. Mitenkäs se olikaan se sanonta; >> Toisen kuolema, on toisen elämä.
on syynsä..Jokin asia heidänkin elämässään on mennyt pieleen ja ovat ratkenneet.Kaikki ihmiset eivät ole yhtä vahvoja kestämään kaikkea,ja silloin voi repsahtaa..
Kuka sinun sääliäsi on kaivannut?Minä ainakin tunnen myötätuntoa näitä ihmisiä kohtaan..Oli sitten alkoholisti tai huumeisiin retkahtanut..- celine3
Ajattelen paljolti samalla tapaa kuin sinäkin.
En voisi halveksia ja mollata ketään, jolla ei ole elämä hallinnassaan.
Huumeisiin ja alkoholiin sortuneita on tutkittu ja käännelty kuin paistia vartaassa, ja erään teorian mukaan heidän aineenvaihduntansa olisi normaalista pokkeava, tai jokin välittäjäaine, joka säätelee aivotoimintaa, olisi vioittunut jo syntyessä.
Vaikea on ainakin kuvitella, että joku tohtori, joka asuu "siltojen alla", olisi siellä, tai sellaisessa elämäntilanteessa silkkaa pahuuttaan.
Minä uskon ihmisen voivan toipua alkoholismista. Minun entinen mieheni sai apua vertaisryhmässä ja on ollut monta vuotta raittiina, mutta valitettavasti hän ei pysty hoitamaan raha-asioitaan, vippaillee sinne sun tänne, menee pokeririnkiin ja häviää melkein vaatteet päältänsä, ei tosin enää juo, mutta pieni juoppouskin saattaisi olla parempi kuin tuollainen edesvastuuttomuus.
Alussa "lainasin" hänelle rahaa, mutta en enää,
ja hän haukuskelee minua usein tavatessamme kitupiikiksi. Ei haittaa. - kuulkaas nyt!
celine3 kirjoitti:
Huumeisiin ja alkoholiin sortuneita on tutkittu ja käännelty kuin paistia vartaassa, ja erään teorian mukaan heidän aineenvaihduntansa olisi normaalista pokkeava, tai jokin välittäjäaine, joka säätelee aivotoimintaa, olisi vioittunut jo syntyessä.
Vaikea on ainakin kuvitella, että joku tohtori, joka asuu "siltojen alla", olisi siellä, tai sellaisessa elämäntilanteessa silkkaa pahuuttaan.
Minä uskon ihmisen voivan toipua alkoholismista. Minun entinen mieheni sai apua vertaisryhmässä ja on ollut monta vuotta raittiina, mutta valitettavasti hän ei pysty hoitamaan raha-asioitaan, vippaillee sinne sun tänne, menee pokeririnkiin ja häviää melkein vaatteet päältänsä, ei tosin enää juo, mutta pieni juoppouskin saattaisi olla parempi kuin tuollainen edesvastuuttomuus.
ja hän haukuskelee minua usein tavatessamme kitupiikiksi. Ei haittaa.Ei niihin sorru minkään välittäjäaineen puutoksen takia, jos ei aloita käyttämään.
Varsinkin julkkikset valitsevat aineet. Elämä on muuten niin tylsää ja aika käy pitkäksi. kuulkaas nyt! kirjoitti:
Ei niihin sorru minkään välittäjäaineen puutoksen takia, jos ei aloita käyttämään.
Varsinkin julkkikset valitsevat aineet. Elämä on muuten niin tylsää ja aika käy pitkäksi.sinä heidän elämästään tiedät?Et voi sanoa siitä mitään,paitsi jos olet asunut ja elänyt heidän kanssaan...
Monet julkkikset kyllä näyttävät elävän kadehdittavaa elämää,mutta heilläkin on kyllä samat murheet ja surut kuin meillä tavallisillaki tallaajilla..
Ei kannata tietämättä ketään tuomita..mii-su kirjoitti:
sinä heidän elämästään tiedät?Et voi sanoa siitä mitään,paitsi jos olet asunut ja elänyt heidän kanssaan...
Monet julkkikset kyllä näyttävät elävän kadehdittavaa elämää,mutta heilläkin on kyllä samat murheet ja surut kuin meillä tavallisillaki tallaajilla..
Ei kannata tietämättä ketään tuomita..Kuten mii-su sanot.
"Ei pidä arvostella tyyppiä, ellei ole kävellyt päivää hänen mokkasiineissaan, sanoivat inkkarit.- jartsev
Tuli nuorimies tuossa pyytämään pariaeuroa surkeassa kunnossa, myönsi itse olevansa-alamaissa. Sanoi päässeensä vankilasta juuri ja oli aivan rahaton. Annoin vitosen ja kannustin että kyllä sä siitä vielä nouset, en saarnaillut sen enempää. Toisen kerran tuli parkkihalliin ulkoa jossa oli kymmenenastetta pakkasta ja lunta, keski-ikäinen mies paljastijaloin ja käpertyi istumaan sinne kierreportaiden alle reppunsapäälle. Hänkin oli tosi kurjannäköisessä jamassa. Säälitti todella. En tiedä syitä hänen tilaansa. Kukaan ohikulkija ei hänestä välittänyt, en minäkään pystynyt edes kysymään miksi hän on paljastijaloin.
- kuulkaas nyt!
mii-su kirjoitti:
sinä heidän elämästään tiedät?Et voi sanoa siitä mitään,paitsi jos olet asunut ja elänyt heidän kanssaan...
Ei kannata tietämättä ketään tuomita..Jos jättää ensimmäisen ottamatta, ei sorru alkoholismiin. Sama pätee huumeisiin, mitkä on vielä kaiken lisäksi laittomia.
kuulkaas nyt! kirjoitti:
Jos jättää ensimmäisen ottamatta, ei sorru alkoholismiin. Sama pätee huumeisiin, mitkä on vielä kaiken lisäksi laittomia.
eivät ole yhtä vahvoja kuin sinä...Mutta ennen kuin mollaat,mieti,että sinullekkin voi niin käydä...Minkä taakseen jättää,sen edestään löytää...
jartsev kirjoitti:
Tuli nuorimies tuossa pyytämään pariaeuroa surkeassa kunnossa, myönsi itse olevansa-alamaissa. Sanoi päässeensä vankilasta juuri ja oli aivan rahaton. Annoin vitosen ja kannustin että kyllä sä siitä vielä nouset, en saarnaillut sen enempää. Toisen kerran tuli parkkihalliin ulkoa jossa oli kymmenenastetta pakkasta ja lunta, keski-ikäinen mies paljastijaloin ja käpertyi istumaan sinne kierreportaiden alle reppunsapäälle. Hänkin oli tosi kurjannäköisessä jamassa. Säälitti todella. En tiedä syitä hänen tilaansa. Kukaan ohikulkija ei hänestä välittänyt, en minäkään pystynyt edes kysymään miksi hän on paljastijaloin.
Mihinkähän reppanan kengät oli joutunu? :(
Kyllä niin surettaa tuollaiset ihmiset...Ei tällaisessa maassa kuin suomi,pitäisi ihmisten olla noin kurjassa jamassa...
Sinulle varmaan tuli hyvä mieli itsellesikin,kun olit pystynyt ainakin vähäsen auttamaan sitä vankilasta päässyttä...:)celine3 kirjoitti:
ja hän haukuskelee minua usein tavatessamme kitupiikiksi. Ei haittaa.hän pääsi ainakin toisesta riippuvuudestaan...:)
capt.cöpenick kirjoitti:
Kuten mii-su sanot.
"Ei pidä arvostella tyyppiä, ellei ole kävellyt päivää hänen mokkasiineissaan, sanoivat inkkarit.Jokaisella kun on oma elämäntarinansa...
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
Kyllä niin surettaa tuollaiset ihmiset...Ei tällaisessa maassa kuin suomi,pitäisi ihmisten olla noin kurjassa jamassa...
Sinulle varmaan tuli hyvä mieli itsellesikin,kun olit pystynyt ainakin vähäsen auttamaan sitä vankilasta päässyttä...:)heitä on paljon niissä muovimajoissaan jotka herää, jos heräävät, huonoissa ketineissä, armottomassa kohmelossa, - voitko kuvitella aamupalaa pahvilaatikossa ja -30* pakkasessa? :/
Niin että niitä laupiaita samrialaisia kyllä tarvittaisiin muulloinkin kuin jouluna ja muitakin kuin Hurstit.. Pirre* kirjoitti:
heitä on paljon niissä muovimajoissaan jotka herää, jos heräävät, huonoissa ketineissä, armottomassa kohmelossa, - voitko kuvitella aamupalaa pahvilaatikossa ja -30* pakkasessa? :/
Niin että niitä laupiaita samrialaisia kyllä tarvittaisiin muulloinkin kuin jouluna ja muitakin kuin Hurstit..on se ihmeellistä,että tämmöisessäkin hyvinvointivaltiossa ei saada tuollaisia asioita hoidettua,kun rahaa varmasti on!Mikä häpeä!! :/
Kyllä pitäs taas lähteä mieltään osoittamaan tuonne pääkaupunkiin....:/- Pirre*
mii-su kirjoitti:
on se ihmeellistä,että tämmöisessäkin hyvinvointivaltiossa ei saada tuollaisia asioita hoidettua,kun rahaa varmasti on!Mikä häpeä!! :/
Kyllä pitäs taas lähteä mieltään osoittamaan tuonne pääkaupunkiin....:/Oletko ollut joskus siellä, ja lähetään vaan, mutta ei ne meitä kahta paljoa noteeraisi..:))
Ei päästäisi edes telkkarii :((
Keksisitkö sie jotain raflaavampaa kuin panderolit, että pääsis niiku otsik... eiku ajamamme asia tulisi huomioiduksi? :) Pirre* kirjoitti:
Oletko ollut joskus siellä, ja lähetään vaan, mutta ei ne meitä kahta paljoa noteeraisi..:))
Ei päästäisi edes telkkarii :((
Keksisitkö sie jotain raflaavampaa kuin panderolit, että pääsis niiku otsik... eiku ajamamme asia tulisi huomioiduksi? :)Muuta ku sillai,et kerran aikasemminkin olin sinne lähössä..Se kun on nii kaukana..:(
Eiköhän semmonen iso megafoni ja suolapyssy vai mikä se olikaan, nii tekis pienen vaikutuksen?Ainaski saadaan asia esille..:))
Kyllä meistä varmaan nii ääntä lähtee,ettei varmasti jää uutispimentoon..- kuulkaas nyt!
mii-su kirjoitti:
eivät ole yhtä vahvoja kuin sinä...Mutta ennen kuin mollaat,mieti,että sinullekkin voi niin käydä...Minkä taakseen jättää,sen edestään löytää...
Jos ei tunnusta, että raja kulkee siinä, että nollakäyttö, niin sortuu.
Joka päivä on päätettävä, että tähän minä rajan vedän. - Pirre*
kuulkaas nyt! kirjoitti:
Joka päivä on päätettävä, että tähän minä rajan vedän.vetämään sen rajan, mikäpäs siinä..
Yleensä riippuvuus kehittyy pitkän ajan kuluessa - kuin salaa, ja sitten kun jo ollaan koukussa ei omat konstit enää riitäkään vieroittua aineesta.
Huumeisiin voi jäädä vielä helpommin koukkuun, ei tarvitse kuin yksi esim. huimusissaan tehty kokeillu, ja siinähän olet.
Periaatteessa pitäisi olla vahva ja pitäisi pystyä kieltäytymään kaikista epäterveellisistä houkutuksista, mutta ei kaikille kaikki asiat ole niin mustavalkeita, - eikä ihmisten, filmitähtienkään elämäntilanteetkaan ole aina niin yksiselitteisiä. kuulkaas nyt! kirjoitti:
Joka päivä on päätettävä, että tähän minä rajan vedän.ovat kaikki joistain kohdin heikkoja...Toisilla se heikkous on alkoholi tai huumeet,joihin jää koukkuun jostain syystä..joillakin taas joku muu...
Täysin vahvaa tai virheetöntä ihmistä ei olekkaan..Et sinäkään..- edes
jartsev kirjoitti:
sukkiasi? Ei taida olla sulla empatiaa,ei....
- kulkijaa
mii-su kirjoitti:
Sinulle varmaan tuli hyvä mieli itsellesikin,kun olit pystynyt ainakin vähäsen auttamaan sitä vankilasta päässyttä...:)ei auttanut.....
- coccinelli
edes kirjoitti:
sukkiasi? Ei taida olla sulla empatiaa,ei....
Mitä hyötyä on avusta. Anna vitonen ja tuskin se auttaa. Ei auta, vaikka jokainen vastaan tulija olisi antanut vitosen. On ryhmä ihmisiä joiden auttaminen ei kerta kaikkiaan onnistu, he ovat aina samassa jamassa.
Tässä joku viikko sitten oli ohjelma köyhistä Suomessa. Minua jäi vaivaamaan se, että valitetaan rahan puutetta eikä huomata mihin se raha katoaa. Esimerkkinä oli nuori perhe, jossa tuntui olevan puute kaikesta. Eivätkö aikuiset ja kaiken lisäksi kouluja käyvät ihmiset osaan priorisoida menoja. Jos tuntuu ettei lapsille ole vaatteita, niin onpa sentään rotukoira ruokittavana. Rouvan pää oli punaiseksi värjätty ja lävistyksiä, eikö niille rahoille olisi ollut parempaa paikkaa.
Tämä minun vuodatukseni voi tuntua hurskastelusta, mutta 600 euroa kuussa on toistaiseksi riittänyt, perusruoka on halpaa, kunhan vain viitsii valmistaa. En välitä pätkääkään, vaikka takki on jo kymmenen vuotta vanha ja kengät viisitoista vuotta. Hyvällä huollolla kaikki kestää ja pysyy siistinä ja nythän on muotia olla yksilöllinen. - abstinenssi
Pirre* kirjoitti:
vetämään sen rajan, mikäpäs siinä..
Yleensä riippuvuus kehittyy pitkän ajan kuluessa - kuin salaa, ja sitten kun jo ollaan koukussa ei omat konstit enää riitäkään vieroittua aineesta.
Huumeisiin voi jäädä vielä helpommin koukkuun, ei tarvitse kuin yksi esim. huimusissaan tehty kokeillu, ja siinähän olet.
Periaatteessa pitäisi olla vahva ja pitäisi pystyä kieltäytymään kaikista epäterveellisistä houkutuksista, mutta ei kaikille kaikki asiat ole niin mustavalkeita, - eikä ihmisten, filmitähtienkään elämäntilanteetkaan ole aina niin yksiselitteisiä.Ei viinankaan koukkuun joudu, jos ei ota ensimmäistä grogia.
Kyllä tämä on täysin realistinen raja. - kuulkaas nyt!
mii-su kirjoitti:
ovat kaikki joistain kohdin heikkoja...Toisilla se heikkous on alkoholi tai huumeet,joihin jää koukkuun jostain syystä..joillakin taas joku muu...
Täysin vahvaa tai virheetöntä ihmistä ei olekkaan..Et sinäkään..Ei kai kuivilla pysy, jos ei vedä rajaa absolutismiin. Ei ota yhtään, sitä rajaa ei pidä vähätellä ja hämärtää.
- osassasi,
kuulkaas nyt! kirjoitti:
Ei kai kuivilla pysy, jos ei vedä rajaa absolutismiin. Ei ota yhtään, sitä rajaa ei pidä vähätellä ja hämärtää.
että tiesit ja osasit. Kaikki eivät ole niin vankkoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2801694Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle411631- 231518
- 961316
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71228Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101067Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86960Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43911- 32910