Onko jotain sanottavaa/mielipiteitä ksenon valoista Octavia 2:n? Olen mahdollisesti vaihtamassa vanhan Octaviani jossa on mielestäni aivan surkeat valot uuteen Octaviaan ja nyt kun noilla valottomilla teillä tulee ajettua vuoden ympäri jokaisena päivänä olisi kiva jos autossa riittäisi valoteho ilman rumia lisävaloja.
Syy miksi kyselen on se, että olen päättänyt ottaa Ambiente mallin, johon Ksenonit pitää ottaa halutessa lisävarusteena. Elegancessa on liikaa sellaista, mitä en tarvitse ja en halua siitä maksaa yli 2000e. Emäntä ei pidä monimutkaisesta automaatti ilmastoinnista ja minä en halua sadetunnistinta/peruutuspeiliä mihin on laitettu virtaa kun kaikki mitä tarvitsen on peili. Autosta tulee muutenkin kallis kun pitä saada dieseliä, isoa konetta ja DSG:tä sekä farkkua joten Elegance on meidän perheeseen liikaa lisää mielestämme meille turhista varusteista.
Octavia 2 Ksenon valot?
30
12380
Vastaukset
- jsdhksjhd
Vaihdoin Mini cooperin Octavia combi rs:ään. Minissä oli todella huonot valot verrattuna skodaan. Tosin Skodassa on nyt Ksenonit ja Minissä niitä ei ollut. Itse pidän Skodan Ksenoneita hyvinä.
- jukka
Itsellä Octavia Combi Elegance varustetasolla. Hintaero muistaakseni 1800 euroa ja sillä saa xenonit, aluvanteet, automaatti-ilmastoinnin, sadetunnistimen ynnämuuta hilpettä. Mielestäni kannattaa jo yksin valojen ja automaatti-ilmastoinnin vuoksi. Automaatti-ilmastointia en antaisi pois edellisen manuaalin jälkeen.
Xenonlähivalot ovat mainiot, kaukovalot ovat hieman kalpeat niiden rinnalla mutta jotkut ovat vaihtaneet Philipsin vision plussia ja saaneet pitkät paremmiksi. - jorkka
Miten ihmeessä joku pitää automaatti-ilmastointia monimutkaisena? Säädät lämpötilan asteina kohdilleen yhdestä säätimestä ja sen jälkeen voitkin unohtaa koko laitteen olemassaolon...
- Mercedesisti I
Automaatti-ilmastointi on tietysti kaikkein yksinkertaisin käyttää kun ei muuta tehdä kuin säädetään lämpötila. Mutta se siinä juuri ärsyttääkin, että sitä ei voi itse säätää niin tarkasti kuin manuaalia, säätää muutaman asteen lisää ja ilmastointi alkaa pöhistä voimakkaalla puhalluksella, halusit tai et. Itse haluan säätää sekä lämpötilan ETTÄ puhalluksen voimakkuuden itse enkä niin että auto puhaltaa niin kuin parhaaksi näkee, enkä voi sitä itse säätää muuta kuin lämmön osalta. Naks-naks- muutama pykälä lämpöä lisää ja viileässä autossa ei enää kuule radiota, kun ilmastointi käsittää että pitää alkaa puhaltaa täysillä, vaikka olisin halunnut vain lämpöä nostaa enkä puhallustehoa. No, eihän jotkut tykkää automaattivaihteistakaan, vaikka paljon yksinkertaisempi on käyttää ja ajaa ja edistyneempää tekniikkaa kuin manuaali, silti jotkut haluavat itse määrätä millä vaihteella ajetaan, eivätkä anna automaatin hoitaa vaihtamista, sama asiahan se tavallaan on.
- voi säätää
Mercedesisti I kirjoitti:
Automaatti-ilmastointi on tietysti kaikkein yksinkertaisin käyttää kun ei muuta tehdä kuin säädetään lämpötila. Mutta se siinä juuri ärsyttääkin, että sitä ei voi itse säätää niin tarkasti kuin manuaalia, säätää muutaman asteen lisää ja ilmastointi alkaa pöhistä voimakkaalla puhalluksella, halusit tai et. Itse haluan säätää sekä lämpötilan ETTÄ puhalluksen voimakkuuden itse enkä niin että auto puhaltaa niin kuin parhaaksi näkee, enkä voi sitä itse säätää muuta kuin lämmön osalta. Naks-naks- muutama pykälä lämpöä lisää ja viileässä autossa ei enää kuule radiota, kun ilmastointi käsittää että pitää alkaa puhaltaa täysillä, vaikka olisin halunnut vain lämpöä nostaa enkä puhallustehoa. No, eihän jotkut tykkää automaattivaihteistakaan, vaikka paljon yksinkertaisempi on käyttää ja ajaa ja edistyneempää tekniikkaa kuin manuaali, silti jotkut haluavat itse määrätä millä vaihteella ajetaan, eivätkä anna automaatin hoitaa vaihtamista, sama asiahan se tavallaan on.
Kyllä minun ato A/C:ssä (pösö)voi säätää puhallusta manuaalisesti ja helposti, yksi iso kiertokytkin, ei pitäis olla vaikeaa.
- Climatronic rules
Mercedesisti I kirjoitti:
Automaatti-ilmastointi on tietysti kaikkein yksinkertaisin käyttää kun ei muuta tehdä kuin säädetään lämpötila. Mutta se siinä juuri ärsyttääkin, että sitä ei voi itse säätää niin tarkasti kuin manuaalia, säätää muutaman asteen lisää ja ilmastointi alkaa pöhistä voimakkaalla puhalluksella, halusit tai et. Itse haluan säätää sekä lämpötilan ETTÄ puhalluksen voimakkuuden itse enkä niin että auto puhaltaa niin kuin parhaaksi näkee, enkä voi sitä itse säätää muuta kuin lämmön osalta. Naks-naks- muutama pykälä lämpöä lisää ja viileässä autossa ei enää kuule radiota, kun ilmastointi käsittää että pitää alkaa puhaltaa täysillä, vaikka olisin halunnut vain lämpöä nostaa enkä puhallustehoa. No, eihän jotkut tykkää automaattivaihteistakaan, vaikka paljon yksinkertaisempi on käyttää ja ajaa ja edistyneempää tekniikkaa kuin manuaali, silti jotkut haluavat itse määrätä millä vaihteella ajetaan, eivätkä anna automaatin hoitaa vaihtamista, sama asiahan se tavallaan on.
Kyl Skodassa voi säätää automaatti-ilmastointia ihan miten haluaa, sekä lämpötilaa että puhallusta ja vielä puhalluksenkin sinne minne tykkää ja vielä kummallekin puolelle erikseen (Climatronic). Ei se pöhise jos ei kuski halua pöhinää...
Automaattiasennossa se saattaa sitten puhkua ja puhaltaa kunnes säädetty lämpötila on saatu aikaiseksi.
Vaan kait nuo automaatti-ilmastoinnit on sitten erilaisia eri autoissa? - Mercedesisti I
Climatronic rules kirjoitti:
Kyl Skodassa voi säätää automaatti-ilmastointia ihan miten haluaa, sekä lämpötilaa että puhallusta ja vielä puhalluksenkin sinne minne tykkää ja vielä kummallekin puolelle erikseen (Climatronic). Ei se pöhise jos ei kuski halua pöhinää...
Automaattiasennossa se saattaa sitten puhkua ja puhaltaa kunnes säädetty lämpötila on saatu aikaiseksi.
Vaan kait nuo automaatti-ilmastoinnit on sitten erilaisia eri autoissa?Niin niin, nimenomaan jos sitä käyttää automaattisena, niin puhkuu ja pöhisee "vallattomasti" kunnes on automatiikka säädellyt oman mielensä mukaan ilmaston auton sisällä sellaiseksi kuin on asetettu automatiikalle, eli esim. 23 astetta. Sitten jos sitä alkaa manuaalisesti käyttää, niin eihän se enää ole automaattinen vaan manuaalisesti käytettävä automaatti-ilmastointi, eli vehkeessä on automaattinen toiminta, mutta silti sitä sitten käytännössä näköjään porukka käyttää manuaalisesti, eli mikä jää hyödyksi automaattisesta ilmastoinnista loppujen lopuksi kun ei sitä automaattina käytetä vaan itse manuaalisesti ronkitaan oman mielen mukaan -> sama kuin olisi manuaali-ilmastointi.
- Joskus!
Mercedesisti I kirjoitti:
Niin niin, nimenomaan jos sitä käyttää automaattisena, niin puhkuu ja pöhisee "vallattomasti" kunnes on automatiikka säädellyt oman mielensä mukaan ilmaston auton sisällä sellaiseksi kuin on asetettu automatiikalle, eli esim. 23 astetta. Sitten jos sitä alkaa manuaalisesti käyttää, niin eihän se enää ole automaattinen vaan manuaalisesti käytettävä automaatti-ilmastointi, eli vehkeessä on automaattinen toiminta, mutta silti sitä sitten käytännössä näköjään porukka käyttää manuaalisesti, eli mikä jää hyödyksi automaattisesta ilmastoinnista loppujen lopuksi kun ei sitä automaattina käytetä vaan itse manuaalisesti ronkitaan oman mielen mukaan -> sama kuin olisi manuaali-ilmastointi.
sellaista autoa jossa on tuo automaatti-ilmastointi... Itsellä nyt n. 300 tkm kokemusta tuollaisista autoista ja on kyllä niitä varusteita joista en millään luovu.
Ei siihen ihan oikeasti tarvitse koskea normaalikäytössä. Säätää lämpötilan 21 asteeseen ja antaa olla. Joskes hankalilla keleillä laittaa puhalluksen suoraan tuulilasille pariksi minuutiksi, siinä tarvittavat säädöt. Näin ainakin Ocussa ja 9-5 Saabissa. Pösön 406:ssa oli aikoinaan yksialueinen automatiikka ja sitä joutui joskus talvella säätämään useammin.
Se pohina ei tosiaankaan häiritse, enemmän tulee melua moottorista, renkaista, radiosta jne. Tai sitten vaimosta joka naputtaa että on kylmä, kuuma, älä aja niin lujaa, ohita jo, käänny tonne, täytyy päästä vessaan...
Olen kyllä huomannut, että joillekin tuon automatiikan käyttäminen on ylivoimaista. Auton ollessa kylmänä säädetään lämpötila korkealle, "lämpiää nopeammin". Ja sehän ei toimi. Samat käyttäjät varmaankin ovat manuaalilaitteilla laittaneet lisää lämpöä, koska ikkunat huurtuu ja vähentäneet puhallusta, koska puhaltaa niin kauhiasti. Ja sitten ajetaan lasit umpihuurussa ja manataan kun autossa on niin huono lämmityslaite...
Oli sitten manuaali tai automaatti, niin muutama juttu varmistaa oikean toiminnan ja kirkkaat lasit:
- kuivat lattiat
- puhtaat lasit (sisäpuolelta)
- raitisilmasuodatin v***uun talveksi (jos mahdollista)
- poppajoe
Xenonit ovat tosi hyvät. Kirkas, leveä ja pitkä valokuvio.
Helposti sitä tulee ostettua sitä sun tätä lisää kun ei maksa paljoa mutta loppusumma nousee aika lailla. Eikös elegance ole 1800e kalliimpi kuin ambiente? Xenonit ambienteen maksavat 850e eli erotuksella 950e saisit seuraavaa:
- pieni nahkapaketti (ohjauspyörä, vaihdekepin nuppi varren "suojapussi".
- automaatti-ilmastointi (ei tarvitse paljoa koskea kun on kerran laittanut lämpötilan kohdilleen)
- sähköikkunat taakse
- aluvanteet
- pyyhk. sadetunnistin peilin himmennin
- vähän laadukkaampi penkkien verhoilu
Itse maksoin tuon sillä minusta se on hintansa väärtti, varsinkin juuri aut.ilmastointi. Kukin tietysti halujensa ja mieltymystensä mukaan.- -KL
No kuten sanoi, niin en tarvitse noita muita varusteita ja en itsekkään halua automaatti-ilmastointia. Sellainen on ollut minulla 2 autossa ( -99 Passat & -03 Corolla) enkä koe sitä tarpeelliseksi.
Se miksi tämä aihe osoittautui jo tarpeelliseksi oli se, että jos nyt oikein ymmärsin niin pitkät valot siis ei ole ksenonit vai...? Elikkä 850e saan miltei pitkien veroiset lähivalot? - valitse Bi-xenonit
-KL kirjoitti:
No kuten sanoi, niin en tarvitse noita muita varusteita ja en itsekkään halua automaatti-ilmastointia. Sellainen on ollut minulla 2 autossa ( -99 Passat & -03 Corolla) enkä koe sitä tarpeelliseksi.
Se miksi tämä aihe osoittautui jo tarpeelliseksi oli se, että jos nyt oikein ymmärsin niin pitkät valot siis ei ole ksenonit vai...? Elikkä 850e saan miltei pitkien veroiset lähivalot?Kun kerran kuljet paljon pimiässä, niin vaihda sellaiseen automerkkiin, jossa on saatavilla sekä lyhyet, että pitkät valot Xenoneina. Ei noita kunnollisia valoja laiteta rupukansan autoihin. Esimerkiksi VW Jettaan Bi-xenonit maksavat 2.015 euroa. Tossa hinnasto:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/2A29D11DC0B58C11C225708B0029CE38?OpenDocument - ei rupusakki
valitse Bi-xenonit kirjoitti:
Kun kerran kuljet paljon pimiässä, niin vaihda sellaiseen automerkkiin, jossa on saatavilla sekä lyhyet, että pitkät valot Xenoneina. Ei noita kunnollisia valoja laiteta rupukansan autoihin. Esimerkiksi VW Jettaan Bi-xenonit maksavat 2.015 euroa. Tossa hinnasto:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/2A29D11DC0B58C11C225708B0029CE38?OpenDocumentBi ja Bi
To Bi or No to Biii..
Ocun lähiksenonit on sen verta hyvät ettei ole mitenkään välttämätöntä ne pitkät ksenonit. Jos joskus olisit ajanut Oculla jossa ksenonit, et voisi muuta kuin kehua.
Totta mooses, aina on olemassa se paras ratkaisu, mutta mainitsemasi "rupusakki" ei välttämättä sitä parasta ja kalleinta aina halua tai ole siitä valmis maksamaan. Rahamiehet on erikseen... ja ne ei aja Volkkarilla... - ismac
valitse Bi-xenonit kirjoitti:
Kun kerran kuljet paljon pimiässä, niin vaihda sellaiseen automerkkiin, jossa on saatavilla sekä lyhyet, että pitkät valot Xenoneina. Ei noita kunnollisia valoja laiteta rupukansan autoihin. Esimerkiksi VW Jettaan Bi-xenonit maksavat 2.015 euroa. Tossa hinnasto:
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw3.nsf/0/2A29D11DC0B58C11C225708B0029CE38?OpenDocumentMutta taitaapi mennä Jetan hinta Ksenonien kanssa samoihin kuin Superb vastaavalla koneella ja Comfort-varusteilla. Nimittäin jos Jettaan laittaa vielä aluvanteet, jotka Superbissa on vakiona.
- merkitse!
ismac kirjoitti:
Mutta taitaapi mennä Jetan hinta Ksenonien kanssa samoihin kuin Superb vastaavalla koneella ja Comfort-varusteilla. Nimittäin jos Jettaan laittaa vielä aluvanteet, jotka Superbissa on vakiona.
Superb on sekin Skoda.
- ismac
merkitse! kirjoitti:
Superb on sekin Skoda.
Ajatteles, sekin vielä ja edelleen samaan rahaan...
- -KL
Minua ei kiinnosta muut automerkit/mallit eikä muiden merkkien mielipiteet. En ole harkitsemassa/ostamassa muita merkkejä enkä ole kiinnostunut lapsellisesta kinasta merkkien välillä.
Minua kiinnostaa Octavia 2 kuskien mielipiteet, joilla on tai ei ole ksenon valoja.
-Onko ksenon valoissa vikoja?
-Kaukovalot ovat ilmeisesti normaali polttimoilla?
-Onko mielipidettä Ocu1 valojen ja Ocu2 normaali valjojen välillä? Onko parantunut?- xenon valoissa
Onko ksenon valoissa vikoja?
Valot saattavat olla pieleen säädetty jo tehtaalla (aika yleistä), eli näyttävät puunlatvoja. Helppo hoitaa kuntoon merkkihuollossa. Saattavat myös "täristä" käytössä. Korkeudensäätömekanismissa voi olla häikkää.
-Kaukovalot ovat ilmeisesti normaali polttimoilla?
Kyllä. Kannattaa vaihtaa esin Philipsin Vision Plussiin. Parantaa valoja huomattavasti.
-Onko mielipidettä Ocu1 valojen ja Ocu2 normaali valjojen välillä? Onko parantunut?
Parannusta tapahtuynut huomattavasti, joskin joissakin Ocuissa valoihin kerääntyy kosteutta umpioiden huonon tiiviyden takia.
Lisää löydät ultimatevw.com -sivustolta. - asiaan
Octavia kuski vastaa:
50 tonnia mittarissa ja ksenonit on pelanneet täysin moitteetta. Parhaat valot mitä ikinä.
Pitkät valot on ns. normaalipolttimoilla, ne kun laittaa päälle, jäävät lähiksenonit palamaan ja pitkien tuoma lisävalaistus on vaatimaton mutta mielestäni riittävä.
Elegancessa on sumuvalot, joita käytän toisinaan lisänä, jos vastaantulevaa liikennettä ei juurikaan ole. Sumareiden merkitys on tosin lähinnä "teoreettinen". - mittausten mukaan
Kyllä Ambiente-tason valotkin ovat yleisen mittapuun mukaan paremmasta päästä. Itselle ne on riittäneet kun ei jatkuvasti joudu pimeällä ajelemaan. Ksenoneissa monet valittavat, että kirkkaiden lähivalojen jälkeen pitkät tuntuvat tehottomilta ja niinpä ovat asennelleet lisäpitkiä...
- MTK
Skodan ksenon-lähivalot ovat näin puolen vuoden kokemuksella hyvät. Valokuvio on leveä ja pitkä sekä tasainen. Tarkoitan ettei kuviossa ole varjoja kuten joissakin autoissa näkee.
Kaukovalot tuntuvat hieman tehottomilta. Niiden valokuvio on minun makuuni myös liian kapea. Tehottomuuden tunne saattaa todellakin johtua siitä, että lähivalot jäävät palamaan ja kun kaukovalojen värisävy on keltaisempi niin ne vaikuttavat huonoilta. Täytyypä koettaa vaihtaa sinisävyisemmät polttimot.
Parina päivänä syssymmällä huomasin umpioiden sisällä alaosassa vesihöyryä. Silloin oli satanut monta päivää peräkkäin. Eli tiiveydessä saattaa olla onkelmia.
Ja asian vierestä sitten...ota ihmeessä Elegance-varustelu.
Minusta jo sadetunnistin on ihan h****tin hyvä tällaisina sateisina syksyinä kuin mennyt oli.
Kun pyyhkimet laittaa automaattiasentoon, niin ne hoitaa hommat niin hyvin ettei pyyhinnopeuttaa tarvitse säätää. Tavallisia pyyhkimiä joutuu jatkuvasti säätämään, kun sateen voima vaihtelee ja vastaantulijat roiskuttavat vettä.
Puhumattakaan Climatronicin kätevyydestä...ei tartte emännän kanssa vääntää kun toisella on kylmä ja toisella kuuma. - ei pelkästään teoreettinen
asiaan kirjoitti:
Octavia kuski vastaa:
50 tonnia mittarissa ja ksenonit on pelanneet täysin moitteetta. Parhaat valot mitä ikinä.
Pitkät valot on ns. normaalipolttimoilla, ne kun laittaa päälle, jäävät lähiksenonit palamaan ja pitkien tuoma lisävalaistus on vaatimaton mutta mielestäni riittävä.
Elegancessa on sumuvalot, joita käytän toisinaan lisänä, jos vastaantulevaa liikennettä ei juurikaan ole. Sumareiden merkitys on tosin lähinnä "teoreettinen".Pakko oli kommentoida vaikka ei tähän aiheeseen varsinaisesti kuulukaan.
Kyllä niillä sumuvaloilla on ihan käytännön merkitys jos niitä käyttää normaalikeleissä lisävaloina. Ja se merkitys on se, että heikentävät näkyvyyttä. Sumuvalot valaisevat aivan auton edestä joten silmä sopeutuu siihen kirkkaaseen valoon välittömästi auton edessä. Se etäisyys, minne pitäisi oikeasti nähdä, hämärtyy käytettäessä sumuvaloja. - asiaan
ei pelkästään teoreettinen kirjoitti:
Pakko oli kommentoida vaikka ei tähän aiheeseen varsinaisesti kuulukaan.
Kyllä niillä sumuvaloilla on ihan käytännön merkitys jos niitä käyttää normaalikeleissä lisävaloina. Ja se merkitys on se, että heikentävät näkyvyyttä. Sumuvalot valaisevat aivan auton edestä joten silmä sopeutuu siihen kirkkaaseen valoon välittömästi auton edessä. Se etäisyys, minne pitäisi oikeasti nähdä, hämärtyy käytettäessä sumuvaloja.Väitteessäsi voi olla perää jos sumareita käytetään muiden kuin ksenonien kanssa. Ocun lähiksenonit valaisee sen verran tehokkaasti, ettei sumareiden päälläolo paljonkaan näy valokentässä.
Ehkä paras lisäteho tulee tietynlaisessa lumipyryssä ja tietenkin sumussa, kun valo paistaa lähes tien pinnan tasolta. - taidan olla tyhmä?
asiaan kirjoitti:
Väitteessäsi voi olla perää jos sumareita käytetään muiden kuin ksenonien kanssa. Ocun lähiksenonit valaisee sen verran tehokkaasti, ettei sumareiden päälläolo paljonkaan näy valokentässä.
Ehkä paras lisäteho tulee tietynlaisessa lumipyryssä ja tietenkin sumussa, kun valo paistaa lähes tien pinnan tasolta.niitä sumareita sitten pitää käyttää jos ne ei erotu siinä valokentässä?
Ja tarkoitan siis niitä olosuhteita joissa sumareita ei olosuhteiden vuoksi tarvita. Sumareita vaativia olosuhteitahan on hyvin usein, jopa muutamia tunteja aina kymmenen vuoden välein...
- Juuso
Itse en ole mikään varustefriikki, mutta hanki ihmeessä Elegance -versio, eivät ne kaikki lisävarusteet ole mitään rompetta ole.
Automaatti-ilmastoinnin voit säätää myös tasan manuaalisesti - kuten tässä viestiketjussa on jo ehdittykin mainita. Automaattina tosi hyvä - ja oikeasti toimiva. Ei kuten jossain Corollassa, jonka automaatti-ilmastointi ei osaa muuta kuin lykätä ilmaa jaloille niin että lasi tuulilasi huurtuu. Kokemusta myös siitä. Octaviassa lämpö jakautuu tasaisesti eikä tunne minkäänlaista vetoa. Loisto laite.
Toinen ehdoton lisävaruste mielestäni on sadetunnistin. Voihan sitä ajatella että näkeehän sitä kun alkaa sataa ja säätää pyyhkimen sen mukaisesti. Helppo juttu. Mutta parhaimmillaan sadetunnistin on silloin kun ajat märällä/ sohjoisella tiellä. Laitat vain pyyhkimen päälle ja aina kun vastaantuleva/ edessä ajava auto heittää vettä/ loskaa tuulilasillesi pyyhin putsaa lasin saman tien. Ei tarvitse alkaa hakemaan pyyhkimen katkaisijaa ja voi keskittyä liikenteeseen/ ajotilanteeseen. Ehdoton peli! Octavian sadetunnistin osaa vieläpä säätää pyyhinnopeuden lähes portaattomasti, ja lasi pysyy puhtaampana kuin manuaalisesti.
Automaattisesti himmentyvä taustapeili on myös hyvä, ilman sitäkin tosin pärjää, mutta eipä pääse pimeällä takaa tulevan kirkkaat valot yllättämään.
Sekä sadetunnistin että automaattisesti himmentyvä taustapeili ovat varusteita, jotka parantavat ajoturvallisuutta vapauttamalla kuskin huomiota. Eikä mikään mikä parantaa ajoturvallisuutta ole hukkainvestointi.
Alumiinivanteista en itsekään niin perusta, mutta ne parantavat jonkin verran ajotuntumaan, koska eivät "venkoile" kuten peltivanteet, joten saat lisäarvoa myös niistä.
Eli jos olet aikeissa valita dieselin dsg:llä ota ihmeessä Elegancena. Itselläni on sellainen ja olen valintaani enemmän kuin tyytyväinen.- Juuso
Unohdin äsken kommentoida Octavian valoista.
Siis olen tasan samaa mieltä kuin lähes kaikki muutkin xenon -valoilla varustettujen autojen omistajat. Ne ovat erinomaiset. Octavian kaukovalot melkein kalpenevat xenonien rinnalla. Valo on kirkkaan valkoista ja sen "erottelukyky" on hyvä ja ovat toimineet moitteetta.
Kaukovalot ovat kohtuulliset/kelvolliset. Voisin kokeilla vaihtoa Philipsin Vision Plussiin.
- -KL
Kiitos vastauksista!
Eiköhän tämä tullut selväksi. Mietin sitä elegancea, mutta se ei vakuuttanut kun kokeilin käytettyä Octavia Elegancea ja sadetunnistin oli rikki ja ilmastointi tuntui toimivan minua vastaan eikä haluamallani tavalla.
Ja pitää tutustua Philipsin Vision plus:n kun niitä kehuttiin työkavereidenkin keskuudessa. - Elegance TDI
Jokainen valitsee varustelun tarpeittensa mukaan, mutta seuraavaa asiaa saanen ihmetellä:
"Emäntä ei pidä monimutkaisesta automaatti ilmastoinnista"
Siis automaattinen ilmastointi- ja lämmitysjärjestelmähän on huomattavasti manuaalisia systeemejä yksinkertaisempi ja helpompi: kaikki hoituu automaattisesti vuodenajasta ja säästä riippumatta; muuta ei tarvitse kuin molemmille sektoreille säätä haluttu tavoitelämpötila.- poppajoe
"Emäntä" voi olla huolissaan myös automaatti-ilmastoinnin monimutkaisuudesta teknisessä mielessä. Onhan siinä paljon elektroniikkaa ja antureita joita manuaalisessa ilmastoinnissa ei ole.
- Tarkkaan harkittu
Omani on Ambiente ja otin siihen lisävarusteena automaattisen ilmastoinnin. Ja en ole katunut sitten yhtään! Se on todella hieno värkki ja nyt ei ole väliä vuodenajalla, kun autolla ajaa.
Ennen joutui jatkuvasti räpläämään säätimiä ja puhallusnopeuksia ja sittenkään ei ollut hyvä lämpötila: Jalat joko liian kuumat tai kylmät. Nyt autossa on jokapaikassa lähes asteelleen sama lämpötila ja matkustaminen on mukavaa.
Mitä sitten halusin ylläolevalla kertoa on se, vaikka halogeenit ovat ihan kelvot valot Ocussa myös, on seuraavassa autossani kyllä xenon:t. Ikää kun tulee niin ei hämäränäkö ainakaan parane. Jos haluaa molemmat varusteet kannattaa ottaa Elegance.
Mutta jos pitää valita jompi kumpi Ambienteen niin ottaisin automaattisen ilmastoinnin, sillä halogeeneilläkin pärjää ihan hyvin. - -KL
No nyt tuli auto tilattua ambiente varustetasolla. Elegance varusteita ei ollut kuin sähköiset takaikkunat 250e joten sen takia ei kannattanut Elegancea ottaa. Itsekin en pidä siitä kaksialueisesta automaatti ilmastoinnista, joten tuo puoliautomaatti on minulle enemmän kuin hyvä.
Xenonit vaan jotenkin jäi. 800e tuntui varustelistassa niin paljolta vaikka hyvät olisivatkin. Asiaan vaikutti muutama negatiivinen kommentti täältä ja tuttujen keskuudesta koskien säätöä ja kestoa ja tietenkin raha. Pitää kokeilla niitä kaikkien suosittamia Vision Plussia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283446- 973206
- 763034
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim793001"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532901Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862678- 352490
- 572351
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432235- 882002