liitoskipuja vai mitä ihmettä???

---

Eli eilen ja tänään vähän väliä kirpaisee oikein kunnolla tonne alavatsaan.Noin 1/2- 1 minuutin kerrallaan, mutaa saattaa olla parikin tuntia väliä ja sitten taas.. Olen viikolla 17 6. Kivut tavallaan ovat viilteleviä. vaikea selittää.

Pelkään, että kyseessä on kivuliaat supistukset ja vauva syntyy ennenaikaisesti, koska minulla on todettu alapäässä streptokokki- bakteeri.

Kysyisinkin, että voiko ne olla niitä liitoskipuja? ja millaisia kivut ovat? Olen ensisynnyttäjä ja tottakai säikähdän kaikesta mahdollisesta, mutta nämä kivut jota tänään ja eilen ollut ovat aika kivuliaita..

Jos joku viitsisi kertoa omia kokemuksia. Kiitoksia etukäteen=)

3

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs toinenkin...

Mulla vähän samanlaista, tai en tiedä tarkalleen minkälaisia sun kivut? Mulla vihlontaa. Yhtäkkiset käännökset, yskiminen yms. saattaa aiheuttaa vihlomista alamahalla. Rv 17 2

Mulla on ollu TOSI oireeton raskaus ja sit mietityttää ku jotain tulee.. Kerran ne vihlonnat meni niin, et yks vihlasu kesti sekunnin ja niitä tuli muutaman sekunnin välein.. Mitähän nämä vihlonnat on?

• ainakin

liitoskivut tuntuvat häpyluussa, joka alkaa pikkuhiljaa "antmaan periksi". Siis esimerkiksi yöllä kun kääntää kylkeä, vihlaisee, tai pitkän kävelylenkin jälkeen alkaa kyseiset kivut.

• tuntuvat

edellisen kirjoittajan mainitseman häpyluun lisäksi mulla etenkin reisien aivan sisäpinnalla niin ylhäällä kuin mahdollista, samoin lonkissa, olkapäissä, ranteissa ja polvissa, yllätys, yllätys... Mulla muljuu joka paikka. Kipu on jotenkin jäytävää, kuumaa, kuin veitsellä nyrhittäis luuta. Viikolla 33 mennään jo.

Mun mielestä noi vihlonnat voi ensinnäkin tietty olla liitoskipuja, koska niiden havainnointi on niin yksilöllistä enkä ole nyt ihan varma, mitä tarkoitatte alamahalla. Jos kipukohta ei ole lähelläkään luuta, vihlaisut voivat hyvin liittyä kohdun kasvuun, ligamenttien venymiseen. Supistus ei ainakaan omalla kohdallani (kaikkien yhteensä kahdeksan supistelukuukauden tietämykselläni) tunnu vihlaisuilta, vaan kiristävältä vyöltä pikemminkin ja koska olette molemmat jo noin pitkällä, voitte tuntea pienen vatsakummun kovettuvan kivikovaksi. Jos supistukset ovat hyvin tehokkaita, ne ikäänkuin painavat vauvaa alaspäin. Tunnetta voisi kuvailla intensiiviseksi imuksi. Supistukset tuntuvat myös yleensä selässä, jos ovat avaavia. Ne voivat muistuttaa myös menkkajomotuksia ja varsinkin jos sellaisia esiintyy sarjana, on syytä ottaa yhteyttä äitipolille/gynen polille.

Tuntemukset ovat aina yksilöllisiä ja kannattaa tarkistuttaa kohdunsuun tilanne, jos kovasti huolettaa. Onnellista odotusta teille molemmille =)

Mainittakoon, että mulla supisteli esikoisen kohdalla viikolta 32 lähtien ja jouduin vuodelepoon ja tämän kohtulaisen kohdalla jo viikolta 12 asti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      208
      5995
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      49
      2705
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2252
    4. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      41
      2042
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1769
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1414
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1387
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1321
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      35
      1271
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      997
    Aihe