On aika kummallista, että monet vl:t sanovat, että kaste on vain hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Mutta ihan kuin eivät ymmärtäisi että hyvän omantunnon liitto= syntien anteeksi antamuksen liitto.
Hyvän omantunnon liitto
1
183
Vastaukset
- Kempelainen
Minut on kastettu, koska olin uskossa ja Raamattu sanoo niin, se on Jumalan tahto. Apt; 8 36- 39> Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
Näin siinä kävi. Tulin uskoon jo -82 mutta jotain puuttui, olin kun maanviljelmiä ilman peltoa ja kamppailin siitä ajatuksesta, että kun olin kerran kastettu, ja se oli Isän; pojan ja Pyhän Hengen nimeen, menettelenkö väärin? Myös puhutteli se Sanan kohta, Yksi usko, Yksi Jeesus Kristus, yksi kaste. Näiden kamppailujen aikana Jumala näytti minulle poikansa, ainutkertaisen poikansa ja sanoi > minkä ikäisenä poikani kastettiin, menettele samalla tavalla ja kun tiedon toi Pyhä Henki, olin valmis kasteelle, Jeesus kastettiin aikuisena, ja kaikki muutkin esimerkit aikuisina, ja MIKÄ TÄRKEINTÄ, HEITÄ EI KASTETTU, ENNEKUIN HEILLÄ OLI USKO, USKO JEESUKSEEN JUMALAN POIKANA JA VAPAHTAJANA. Mielestäni nämä Sanan antamat merkit ja mitat olivat minulla täynnä ja hakeuduin kasteelle.
Kaseteille tullessa, tulee ihmisen tunnustaa tuleensa siihen omasta halustaan ja tunnustaa uskonsa.
Se mitä olin tässä jännittävässä ja ennalta avaamattomassa tilanteessa seurakunnalle sanonut, oli se, että TULEN MENEMÄÄN TÄLLE KASTEELLE PUHTAMMAN JA PAREMMAN OMANTUNNON SAAMAISEKSI. Asia, mikä muuttui jo seuraavina päivinä, Jeesus otti minut täysivaltaisena, uudestisyntyneenä ja kastettuna erikoisen hyvään huomaan ja Pyhä Henki alkoi järjestellä Asoinani. Jotka panen nyt viivojen muotoon:
- Hajallaan oleva avioliittoni alkoi elää uudelleen ( Rakkaus on Jumalan voima ja olomuoto. Jumala on rakkaus. Ihmisellä ei ole yhtään elintä tai elementtiä joka tuottaa rakkautta, rakkaus tulee vain Jumalalta, hän alkoi antaa sitä myös vaimolleni, kun minä pystyin osoittamaan hänelle rakkautta. Veljeni, joka on tehnyt kohtaani kaiken mahdollisen pahuuden, mielestäni, ja en ole pystynyt unohtamaan, anteeksikantamaan kyllä, näyttää aivan tosi upealta, sekä hyvältä, ja sen kasteen jälkeen.
- Yöuneni on aivan toista luokkaa. Pystyn nukkumaan vaikka aamu seitsemään ja herätä ”ihmisten lailla”. Ennen heräsin jo viideltä ja oli kiire.. ei minnekään, oli vaan kiire ja piti herättää koko perhe, sillä minutkin herätettiin aina viideltä lapsena, luomaan lehmien lantaa. Nyt on uusi aika, kasteen jälkeen.
- Elämisen ”hösötys” on tasaantunut. Minulla oli vielä viisi vuotta sitten kello saunassakin. Päiväkirja / työsuunnisteluvihko TV. Nyt niitä ei ole, kaikella on määrä- aikansa, työllä, vapaa- ajalla ja Herran palvelulla.
- Pakko käydä kirkossa tai kokouksissa. Vapauteen Jeesus minut vapautti, saatan käydä useampien ”suuntien ” kokouksissa, mutta koen olevani ”sisällä Jumalan seurakunnassa nyt, kun olen kuunnellut omantuntoni, siis Pyhän Hengen ääntä Jumalan suunnitelmista, enkä mitään palopuheita.
- Jumala on antanut myös paremman evankeliumin lahjan, sillä saan santavarmasti nyt julistaa Herran sanaa, KUN OLEN ITSE TOTETTLUT HÄNTÄ.
Tässä muutamia seikkoja, missä Pyhän Hengen työ näkyy meissä. Mitä se vaatii, se vaatii mukautumaan Jumalan suunnittelemaan suunnitelmaan, sillä ihmisen tehtävä on maailmassa vain > ETSIÄ JUMALAA.
Tuntuu hieman kornilta, että ekonomi opettaa tekniikkaa, vaikka itsellä ei ole mitään kokemusta, opettaja nimitys kylläkin. Joten, miten ainainen absolutisti opettaa juominkien kanssa kamppailevaa, ei mitenkään muuten kun saatanan avulla, syyllistämisellä. Juoppoa auttaa vain etinen, Jeesuksen löytänyt juoppo.
Myös se tuntuu kornilta, että miten SRK; syyllisyyspolitiikka enää vetää, koska Jumala on vain rakkaus. Kaikki tietävät, jopa lapset, nuoret, ja ateistitkin, mikä on synti, kyllä se on jo markkinoitu, Satana on hyvä markkinoija. Mutta miten on sen evankeliumin levittämisen laita. JUMALA ON RAKKAUS, ei vihan Jumala, JUMALA ON RAKASTAVA JUMALA, ei hoitokotuksen Jumala, JEEASUS ON VAPAHTAJAJA, ei syyllistäjä. JEESUS ON HERRA, ei saarnamies. JEESUS ON SEURAKUNTA, me hänen lapsiaan.
Lopuksi, päätös, joka tulee tehdä sydämessään, mene kasteelle, oli tärkeimpiä päätöksiä koko elämässämme, älä jätä tätä tilisuutta käyttämättä, sillä sitä kysytään sitten Herran edessä, oletko ottanut vastaan?
Siunausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509