verta ulosteessa

mies 31

Moi

N. 1 1/2v sitten alko ehkä n puoli vuotta kestäny jakso huomasi aina paperista kun pyyhki että vatsasta tulee verta. Sit oliki ihan normaalia aika pitkään, mut nyt on taas pari kk ollu sitä samaa.. Verta tulee vaan vähän reippaammin ku ennen. Ei ole muuten ollu mitään erikoisia oireita. Ainoa ehkä että joudun käymään aika usein vessassa, suurinpiirtein 2 kertaa päivässä. Paino on ollut enemmän nousussa kuin laskussa.. Voi olla että kuvittelen vaan kasvaimia ja muuta, mut tuntuu et vatsa on kasvanut pyöreämmäksi. Väsynyt olo on aina, mut se taitaa johtua liian vähästä unesta ja tupakasta. Tiedän lääkäriin pitäs mennä. Se ajanvaraus on ollutkin tässä jo hyvin pitkään projektina. Mutta valistuneita arvauksia olisi kiva saada mistähän voisi olla kyse? Lähinnä huolettaa lapsien takia, et jos onkin jotain ikävämpää. Aurinkoisia päiviä ja voimia tämän palstan kirjottelijoille!

10

25242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SINULLA

veri punaista vai tummaa? Minun mies on sairastanut paksunsuolen syövän.Hänellä oli oireina ripulia.ummetusta,huomattava painon lasku ja ulosteessa tummaa verta.Aina kannattaa mennä lääkäriin , kysessähän voi olla ihan vaaraton veren tulo,esim.peräpukamista.

• alkuperäinen..

Kyllä se taitaa punaista olla ennemmin kuin tummaa. Eikä noita muitakaan oireita ole ollut. Mutta täytyy koittaa nyt varata se lääkäri vaan kun ei tämä itsestäkkään tunnu loppuvan. Hauska kuulla että miehesi on parantunut. Hyvää kevään odottelua! =)

• Syöpäläinen 2007
        alkuperäinen.. kirjoitti:

Kyllä se taitaa punaista olla ennemmin kuin tummaa. Eikä noita muitakaan oireita ole ollut. Mutta täytyy koittaa nyt varata se lääkäri vaan kun ei tämä itsestäkkään tunnu loppuvan. Hauska kuulla että miehesi on parantunut. Hyvää kevään odottelua! =)

Punainen, kirkas veri ulosteessa on yleensä peräpukamien oire.

• Terve! Tai ainakin melkein:)

Juuri tunti sitten itse tulin tutkimuksesta johon ohjattiin kyseisillä oireilla (verta ulosteessa, tiheentynyt ulostuksen tarve, vatsa sekaisin jo kolmatta vuotta, väsyttää, jne..). Pelotti niin perkeleesti jo se, että meni lääkäriin ja alkoi lärpättelemään uloisteistaan ja verilöydöksistään. Tänään tosiaan olin paksusuolentähystyksessä sitten ja kaiken kaikkiaan ihan ok kokemus. Löydöksiä ei ollut, sanottiin että on kiva (no, jos tykkää..) ja terve suoli, jotain pieniä (ei vakavia) haavaumia jossain mistä tulee se veri. Itsekin viime yön ja useita aikaisempiakin öitä valvoneena uskoisin, että ne kasvain möröt ja syöpäpelottelut tulee liialisesta mielikuvituksesta ja tiedon määrästä (esim. internetin "näin voi käydä" sivustot). Lisäksi mitä itse kävin tälläisillä "oma kokemus" palstoilla, niin kaikki ohjasivat ensimmäisenä jonnekin tositositosi friikeille sivustoille jossa vaan avannepussit viuhusi ja valituskuoro oli maksimilla -unohda ne heti kättelyssä!

Tottakai sairauksien pois sulkemiseksi kannattaa sitä perävärkkiään käydä näyttämässä, mutta suurimmaksi osaksi nämä pelot paljastuu vaan peräpukamiksi tai ruoka-aine allergioiksi kuulemma (näin se lääkäri äsken selitti)ja joskus jopa vähän niinkun "valuvirheiksi", tämä ihmiskroppa kun on niin kumma laatutarkkailultaan.. Itse ajattelin nyt lähinnä odotella verikokeiden tuloksia ja mikäli niissäkään ei kummempia ole, niin kiinnittää huomiota hieman terveellisempään ruokaainevalintaan ja syömisrytmiin (ja ehkä tota tupakointia vois kans kattoa..). Ja toivoa että alkais setti kasaantua.

Mutta siis olkoon tämä kannustuspuhe sille, että nyt vaan tartut puhelimeen ja varaat ajan. Sillähän se sitten selviää ja voit ainakin onnitella itseäsi rohkeudestasi.
      En tiedä, ilman mitään fetissiä, kuka siitä perseensä venyttelystä tykkäisi, mutta osaava henkilökunta sai sen mulle ainakin vaikuttamaan ihan tavalliselta jutulta.
      Ja nyt on helpottunut olo, kun uskalsin. Uskalla sinäkin.

Kaikkea hyvää sinulle ja tsemppiä!

• ulosteessa

Mikäli veresi on kirkaan puoleista, tulee veri lähempää peräsuolta, kuin syvemmältä paksusuolesta. Mikäli veresi on tummaa, lähes pikimustaa tulee veri syvemmältä paksusuolesta tai ohutsuolesta.

Yleensähän veriulosteiden syyksi paljastuu pukamat, jotka on hoidettavissa.
      Myös haavainen paksusuolen tulehdus aiheuttaa verisiä ulosteita tai crohnin tauti. Toivotaan, ettei olisi se syöpää.

Hyvää jatkoa!

• jo aiemmin

tähän viestiketjuun mieheni paksunsuolensyövästä.Sanoisin vielä tähän,että vaikka kyseessä on tummaveri
        ja löydetään syöpä voidaan sekin parantaa! Mieheni syöpä oli jopa ehtinyt levitä,ensin kasvain saatiin sädehoidoilla pienennettyä niin paljon,että leikkaus voitiin tehdä.Leikkauksen jälkeen oli sytostaatit. Eikä avannekaan niin kamala ole,hänellä se oli puolenvuoden ajan,kunnes se poistettiin. Tästä on nyt 3v.ja mitään uusiutumiseen viittaavaa ei ole ilmennyt.

• helppis

tuli ja verta, niinkuin ois ketsupit vetänyt kasan päälle. Oli hyvänlaatuinen kasvain ja raksaistiin pois. Kannattaa hoidattaa, tuppaavat ajan oloon muuttumaan pahanlaatuisiksi.

• AINA OLE. . . .

. . . . . vain peräpukamia.
        Minulla taas kokemusta näin päin.
        Minulle sanottiin juuri noin. Niinpä ajattelin että olkoon nyt vielä.
        Aina oli jotakin tärkeämpää. Ja sitten oli kesälomia lääkäreillä.Pari vuotta kului ja kasvatin PAHAA sisälläni.
        Kunnes gynekologini, jolla sentään käyn säännöllisesti, sanoi turkimuksissa että tämä tutkitaan HETI.
        Lähete keskussairaalaan jonne tutkimuksiin seuraavalla viikolla. Tähystyksessä sitten löytyi tosi iso, muistaakseni neljäsenttinen peräsuolensyöpä.
        Leikkaukseen runsaan viikon päästä.
        Minun onnekseni se ei ollut kaikkein agressiivisinta lajia.
        Kun leikkaukseen lähdin, hyvästelin pihapuuni ja lintuni ja kaikki rakkaani.
        Sen jälkeen on elämä ollut pelkkää juhlaa.
        Sädehoidot, sytostaatit ja seurannat. Ihanimmat ihmiset syöpäpolilla. Jokainen päivä on lahjaa.
        Nyt menen taas puolen kuun maissa tähystykseen.
        Siitä on kohta viisi vuotta.
        KIITÄN ELÄMÄSTÄ :)
        Tämä vain siksi etteivät ihmiset jätä menemättä tutkimuksiin jos on hiukankin epäilyä. Paraneminen on aina helpompaa kun kasvain todetaan ajoissa.
        Minun mottoni on : Mieluummin tutkimuskerta liikaa kuin se kerta liian vähän! ! !

• Nimetön

Hei 31! Miehelläni todettiin tammikuun lopulla peräsuolisyöpä, sitä ennen parina päivänä häneltä vuoti runsaaasti verta. Asia eteni kiireellisenä ja nyt 1.3. hänellä alkoi sädetys ja sytostaattihoito. Sitä kestää viisi viikkoa ja sitten muutaman viikon jälkeen on uudelleen mangneettikuvaus jonka jälkeen leikataan syöpakasvain pois. Jollei hänellä olis tullut verta, syöpä sen kun kasvais ja asiasta emme tietäisi mitään. Ajoissa havaittuna syöpä voidaan lannistaa ja elämä jatkuu!! Hyvää vointia Sinulle ja perheellesi. t. vaimo

• Pirkko

Mun miesystävälläni on ollu kuulemma jo pidemmän aikaa verta ulosteessa... nyt on alkanut puhumaan jo omista hautajaisistaan jne. Kertoi juuri et kun käy vessassa on verta enemmän kuin mitä mä vuodan kuukautisteni aikana yhteensä. Hän on valitettavasti tyypillinen mies jota ei saa menemään ajoissa lääkäriin. yhtenä päivänä menin hänen jälkeensä vessaan ja pöntössä oli edelleen verta vaikka se oli kertaalleen vedetty. Veri oli kirkkaan punaista. Ei valita vatsakivuista eikä mistään muustakaan,on vaan tosi väsynyt nykyään joka päivä. Meillä on ongelma se et vaikka hän on suomalainen, asuu kuitenkin virallisesti virossa joten eipä ole suomessa mitään asiaa lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe