Sairaanhoitajat

Potilaana

Hei
Jouduin osastolle 4 päiväksi ja olin ilmoittanut tästä hajusteyliherkkyydestä etukäteen.. mutta arvatkaa.. JOKAINEN hoitaja tuoksui .. sittenhän oksennus lenti kun en päässyt letkuista irti tuulettamaan. Yksikään hoitaja ei käyttänyt hajusteetonta dödöä. Sosiaalihoitaja sanoi että periaatteessa kaikkien pitäisi olla hajusteettomia.
Niinpä..
Onneksi oli ikkuna ja tuuletimme huoneen jokaisen hoitaja käynnin jälkeen .. ja niitä riitti... Yölläkin oli pakko tuulettaa..
Vaikka sain ikävän diagnoosin niin se ei päihitä kuitenkaan tätä hajusteyliherkkyyttä.

Tämä jos mikä rajoittaa elämää.

3

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajuherkkä

      olen itse hajusteherkkä ja saan siitä heti paikalla migreenin. Haistan todella tarkasti ihmisten eri hajuja,joka on aika kiusallista. Haistan myös jos joku hajuvedelle tai hielle, tupakalle haiseva henkilö on oleskellu suljetussa tilassa ennen minua. Olen sairaanhotaja ammatiltani ja olen huomannut,että myös potilaat lottaavat itseensä kaiken maailman partavedet ja karmeat eltaantuneet hajuvedet tullessaan sairaalaan. Kuten käsienpesukin on hajusteettomuus kaikkien sairaalassa asioivien (kuin muuallakin) yhteinen asia,ei vain hoitohenkilökunnan!

      • hajusteilleherkistynyt

        Kyllä puhuit asiaa. Hoitohenkilökuntaa on niin hyvä osoittaa syyttävällä sormellaan, vaikka asia on kaikkien yhteinen. Usein joutuu asiakkaiden jäljiltä tuulettamaan vastaanottotiloja, kun hajustetta on laitettu todella paljon. Se ei vaín mene perille että puhatus riittää ja asiakkaidenkin pitää ottaa huomioon toiset asiakkaat kuten myös hoitohenkilökunta. Itse töissä ollessani työkaverit lopettivat heti hajusteiden käytön, kun siitä reilusti keskusteli, mutta asiakkiden hajusteiden vuoksi jouduin itse usein potilaan osaan.
        En kiellä etteikö hoitihenkilöstössäkin ole hajusteiden käyttäjiä vaikka olisi suositukset hajusteiden käyttökiellosta.
        Tämä on vaikea ongelma ja kuka tämän ongelman ratkaisee on nero. Ei se sillä ainakaan ratkea että syytellään toisiamme, olemmme kaikki kuitenkin ihmisiä ja yksilöitä omine tarpeinemme.
        Ensimmäiseltä kirjoittajalta kysyisinkin: otitko ongelmasi puheeksi hoitajien /lääkärin kanssa osastolla ollessasi? Toivottavsti teit niin, mutta silloin on kyllä asiat huonosti jos ongelmaa ei ole mitenkään korjattu.


    • joulukuussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe