Sairaanhoitajat

Potilaana

Hei
Jouduin osastolle 4 päiväksi ja olin ilmoittanut tästä hajusteyliherkkyydestä etukäteen.. mutta arvatkaa.. JOKAINEN hoitaja tuoksui .. sittenhän oksennus lenti kun en päässyt letkuista irti tuulettamaan. Yksikään hoitaja ei käyttänyt hajusteetonta dödöä. Sosiaalihoitaja sanoi että periaatteessa kaikkien pitäisi olla hajusteettomia.
Niinpä..
Onneksi oli ikkuna ja tuuletimme huoneen jokaisen hoitaja käynnin jälkeen .. ja niitä riitti... Yölläkin oli pakko tuulettaa..
Vaikka sain ikävän diagnoosin niin se ei päihitä kuitenkaan tätä hajusteyliherkkyyttä.

Tämä jos mikä rajoittaa elämää.

3

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajuherkkä

      olen itse hajusteherkkä ja saan siitä heti paikalla migreenin. Haistan todella tarkasti ihmisten eri hajuja,joka on aika kiusallista. Haistan myös jos joku hajuvedelle tai hielle, tupakalle haiseva henkilö on oleskellu suljetussa tilassa ennen minua. Olen sairaanhotaja ammatiltani ja olen huomannut,että myös potilaat lottaavat itseensä kaiken maailman partavedet ja karmeat eltaantuneet hajuvedet tullessaan sairaalaan. Kuten käsienpesukin on hajusteettomuus kaikkien sairaalassa asioivien (kuin muuallakin) yhteinen asia,ei vain hoitohenkilökunnan!

      • hajusteilleherkistynyt

        Kyllä puhuit asiaa. Hoitohenkilökuntaa on niin hyvä osoittaa syyttävällä sormellaan, vaikka asia on kaikkien yhteinen. Usein joutuu asiakkaiden jäljiltä tuulettamaan vastaanottotiloja, kun hajustetta on laitettu todella paljon. Se ei vaín mene perille että puhatus riittää ja asiakkaidenkin pitää ottaa huomioon toiset asiakkaat kuten myös hoitohenkilökunta. Itse töissä ollessani työkaverit lopettivat heti hajusteiden käytön, kun siitä reilusti keskusteli, mutta asiakkiden hajusteiden vuoksi jouduin itse usein potilaan osaan.
        En kiellä etteikö hoitihenkilöstössäkin ole hajusteiden käyttäjiä vaikka olisi suositukset hajusteiden käyttökiellosta.