Olen 2 kk syönyt tenoxeja nukahtamisvaikeuteen 10-50 mg /ilta eli ohjeen yli, nyt yritän lopettaa ja esim. kaksi kpl x 10 mg eli yht 20 mg ei enää toimi... pitäisi siis vähentää...
onko kukaan onnistunut vieroittautumaan näistä esim. bissellä? eli tenoxien sijaan bisseä...
onko kukaan onnistunut vieroittautumaan näistä esim. bissellä? eli tenoxien sijaan bisseä...
Vastaukset 4
Vanhimmat
kunnes nukahdat,Uni tulee ennemmin,tai myöhemmin.Tuo lääkkeiden syönti aikasi ei vielä pitkä ole,Onnea
On mielestäni paskempi vaihtoehto kun nuo pillerit. Alkoholi joka ilta uneen niin ei kai siinä kauaa mene kun kynnät jo ojanpohjia, nähty on.
Syöt vaan niitä tenoxeja sen parikytä milliä illalla viikonajan ja seuraavan viikon sitten kymmentä milliä iltaisin jne. Unihan se ei tule, muttaminkäs teet, bentsoja kun rouhit yli ohjeen niin eihän ne enää sillä ohjeessa olevalla määrällä nukuta. Bentsoista katoaa yleensä hyvin äkkiä teho, varsinkin kun niitä rouhii levy kaupalla, silloin sitäkin nopeammin.
Oot niitä vielä niin vähän aikaa syönyt, että nopeasti vaan pudotat tematsepaamit nolliin. Parasta unilääkettä on oikeasti se liikunta kun vaan painat rankan 8 tunnin työpäivän sitten syöt kunnolla ja iltapäivällä vielä urheilemaan niin jo alkaa uni irrota.
Itse olen melkein kaikki markkinoilla olevat unilääkkeet käynyt läpi ja syönyt niitä bentsoja vuositolkulla, mutta en kyllä mielelläni kehota samaan rumbaan, on se niin perseestä se bentsokoukku.
Moi!
Tenoxin ja rauhoittavien riippuvuutta liioitellaan yli äyräiden. Noissa määrissä kemiallinen vieroitus, joka seuraa on hyvin mieto, jos määrät olisivat kymmenkertaisia, voisi liian nopea vieroittautuminen johtaa sydänvikaan, mutta tällaisissa määrissä se on täysin turvallista. Henkinen riippuvuus on eri asia, on kysymys siitä, että ajatteletko olevasi riippuvainen. Älä ajattele olevasi riippuvainen todennäköisesti et ole. Jos kärsit tietämättäsi aikuisiän ADHD:stä on mahdollisuus tulla riippuvaiseksi, koska impulssipidäkkeettömyys aiheuttaa useimmat riippuvuudet. ADHD on yleisimpien riippuvuuksien syy. Tupakka on poikkeus. Minulla on psykologian koulutusta.
Yleisin insomnian syy on liika ajattelu, kannattaa opetella pitämään pää tyhjänä mennessä nukkumaan. Tarkista myös kärsitkö ilmiöstä nimeltä levottomat jalat. Kaikkea hyvää.
Kaikki yli kuukauden kestäneet bentsolääkitykset tulee lopettaa asteittain. Bentsot aiheuttavat psyykkisen/ fyysisen riippuvuuden ja liian nopeasti lopetettuna saattavat aiheuttaa hengenvaarallisetkin abstinenssi eli vieroitusoireet, mukaan lukien delirium tremens (juoppohulluus), status epilepticus eli pitkittynyt epilepsiakohtaus. OLET KUITENKIN SYÖNYT SEN VERRAN VÄHÄN AIKAA, ETTÄ NÄISTÄ EI OLE PELKOA. SEN SIJAAN REBOUND OIREITA SAATTAA TULLA ELI UNETTOMUUS PAHENEE JOKSIKIN AIKAA JA SAATTAA ILMETÄ AHDISTUNEISUUTTA.
TERV. ERÄS epileptinen entinen psyk. sairaanhoitaja.