Mulla on ollut posket täynnä näppylöitä jo noin neljän vuoden ajan. Aikaisemmin ne olivat pelkkiä "ihomatoja", eli tukkeumia ihon alla ( jotka kuulemma muodostuvat siitä, kun pintaiho on niin kuivaa, että se ei päästä talia ihon läpi) Halusin aina saada kaikki mahdolliset näppylät pois (haluan edelleen) ja mun ongelmani on siis, että en lakkaa koskemasta mun ihooni. Se on koko ajan täynnä punaisia arpeumia, ja on vereslihalla, koska puristan kaiken pois. Aloitin myös kuukausi sitten Isotretinoin Alpharma kuurin, ja ei ole vieläkään tullut mitään tuloksia. Kysynkin itseltäni, että johtuuko se siitä, että edelleen kosken ihooni. Olisinko itse voinut aiheuttaa akneni ainaisella näpräämisellä? TOisaalta, en ole koskenut otsaani, ja siihenkin tulee koko ajan pieniä ihomatoja. Punainen se ei ole, eikä siinä ole isoja paukamia, koska en ole näprännyt sitä.
Milloin aknekuurin oikein pitäisi alkaa vaikuttamaan? Ja kuinka ison hallan teen iholleni,kun kosken siihen lakkaamatta? Varsinkin nyt kuurin aikana.
Akne, finnien puristelu..
4
1035
Vastaukset
- tadaaaa
Mietin itse samaa. Olisiko pitänytkin ottaa Roa, kun siihen reseptin sai eikä halvempaa? Mutta näillä ei kuulemma pitäisi olla eroa vaikutuksessa? Tietääkö kukaan?
Ei kannata kovin puristella, vaan katsoa ajan kanssa miten käy..- asdf
Ei ole eroa vaikuttavassa aineessa, mutta tietysti luo mielekuvia jos on halvempi = huonompi :) Itsellä 3vko mennyt ja aika samanlaista kuin ennenkin nyt, yksi pieni pahenemisvaihe ohi, toivotaan että tästä lähtee :) Kyllä niitä nyt nyppiä voi, ei tosin varmaan jokaista mustapäätä jne. pientä ihonalaista kannata ruveta sorkkimaan. Puhtaat kädet ja pesty naama kun nypit vaan, niin ei aknesi siitä johdu ainakaan enää.
- jo jo
asdf kirjoitti:
Ei ole eroa vaikuttavassa aineessa, mutta tietysti luo mielekuvia jos on halvempi = huonompi :) Itsellä 3vko mennyt ja aika samanlaista kuin ennenkin nyt, yksi pieni pahenemisvaihe ohi, toivotaan että tästä lähtee :) Kyllä niitä nyt nyppiä voi, ei tosin varmaan jokaista mustapäätä jne. pientä ihonalaista kannata ruveta sorkkimaan. Puhtaat kädet ja pesty naama kun nypit vaan, niin ei aknesi siitä johdu ainakaan enää.
älä missään nimes nypi niitä finnejä koska suurentaa infketio riskiä, jonka jälkeen sitten kauan siinä poskessa kummitteleekin ja näyttää paljon rumemmaltakin. Mut jos pakko on nyppii niin pidä sit ainakin huoli että kädet ovat puhtaat, mutta en kyllä itse suosittele. Finnien nyppimisestä ne arvet myös helpommin jää.
- Nimetön
jo jo kirjoitti:
älä missään nimes nypi niitä finnejä koska suurentaa infketio riskiä, jonka jälkeen sitten kauan siinä poskessa kummitteleekin ja näyttää paljon rumemmaltakin. Mut jos pakko on nyppii niin pidä sit ainakin huoli että kädet ovat puhtaat, mutta en kyllä itse suosittele. Finnien nyppimisestä ne arvet myös helpommin jää.
Täysin samaa mieltä. Itselläni oli myös vähänaikaa sitten kamala tapa nyppiä ja apuristella finnejä, mikä ei todellakaan muuta kuin pahensi ihoa, punoitti ja välillä tuli verta. Kesti kauan ennen kuin iho oli siltä alueelta taas jotenkuten normaali. Nyt olen päässyt siitä lähes eroon, ja iho on paljon "parempi". Varsinkin meikkaus on nyt paljon helpompaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803