Mulla on ollut posket täynnä näppylöitä jo noin neljän vuoden ajan. Aikaisemmin ne olivat pelkkiä "ihomatoja", eli tukkeumia ihon alla ( jotka kuulemma muodostuvat siitä, kun pintaiho on niin kuivaa, että se ei päästä talia ihon läpi) Halusin aina saada kaikki mahdolliset näppylät pois (haluan edelleen) ja mun ongelmani on siis, että en lakkaa koskemasta mun ihooni. Se on koko ajan täynnä punaisia arpeumia, ja on vereslihalla, koska puristan kaiken pois. Aloitin myös kuukausi sitten Isotretinoin Alpharma kuurin, ja ei ole vieläkään tullut mitään tuloksia. Kysynkin itseltäni, että johtuuko se siitä, että edelleen kosken ihooni. Olisinko itse voinut aiheuttaa akneni ainaisella näpräämisellä? TOisaalta, en ole koskenut otsaani, ja siihenkin tulee koko ajan pieniä ihomatoja. Punainen se ei ole, eikä siinä ole isoja paukamia, koska en ole näprännyt sitä.
Milloin aknekuurin oikein pitäisi alkaa vaikuttamaan? Ja kuinka ison hallan teen iholleni,kun kosken siihen lakkaamatta? Varsinkin nyt kuurin aikana.
Akne, finnien puristelu..
4
1050
Vastaukset
- tadaaaa
Mietin itse samaa. Olisiko pitänytkin ottaa Roa, kun siihen reseptin sai eikä halvempaa? Mutta näillä ei kuulemma pitäisi olla eroa vaikutuksessa? Tietääkö kukaan?
Ei kannata kovin puristella, vaan katsoa ajan kanssa miten käy..- asdf
Ei ole eroa vaikuttavassa aineessa, mutta tietysti luo mielekuvia jos on halvempi = huonompi :) Itsellä 3vko mennyt ja aika samanlaista kuin ennenkin nyt, yksi pieni pahenemisvaihe ohi, toivotaan että tästä lähtee :) Kyllä niitä nyt nyppiä voi, ei tosin varmaan jokaista mustapäätä jne. pientä ihonalaista kannata ruveta sorkkimaan. Puhtaat kädet ja pesty naama kun nypit vaan, niin ei aknesi siitä johdu ainakaan enää.
- jo jo
asdf kirjoitti:
Ei ole eroa vaikuttavassa aineessa, mutta tietysti luo mielekuvia jos on halvempi = huonompi :) Itsellä 3vko mennyt ja aika samanlaista kuin ennenkin nyt, yksi pieni pahenemisvaihe ohi, toivotaan että tästä lähtee :) Kyllä niitä nyt nyppiä voi, ei tosin varmaan jokaista mustapäätä jne. pientä ihonalaista kannata ruveta sorkkimaan. Puhtaat kädet ja pesty naama kun nypit vaan, niin ei aknesi siitä johdu ainakaan enää.
älä missään nimes nypi niitä finnejä koska suurentaa infketio riskiä, jonka jälkeen sitten kauan siinä poskessa kummitteleekin ja näyttää paljon rumemmaltakin. Mut jos pakko on nyppii niin pidä sit ainakin huoli että kädet ovat puhtaat, mutta en kyllä itse suosittele. Finnien nyppimisestä ne arvet myös helpommin jää.
- Nimetön
jo jo kirjoitti:
älä missään nimes nypi niitä finnejä koska suurentaa infketio riskiä, jonka jälkeen sitten kauan siinä poskessa kummitteleekin ja näyttää paljon rumemmaltakin. Mut jos pakko on nyppii niin pidä sit ainakin huoli että kädet ovat puhtaat, mutta en kyllä itse suosittele. Finnien nyppimisestä ne arvet myös helpommin jää.
Täysin samaa mieltä. Itselläni oli myös vähänaikaa sitten kamala tapa nyppiä ja apuristella finnejä, mikä ei todellakaan muuta kuin pahensi ihoa, punoitti ja välillä tuli verta. Kesti kauan ennen kuin iho oli siltä alueelta taas jotenkuten normaali. Nyt olen päässyt siitä lähes eroon, ja iho on paljon "parempi". Varsinkin meikkaus on nyt paljon helpompaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658