WELSH CORGI PEMBROKE

Pembrokesta tykkäävä

Onko jollakin teistä kyseistä koiraa? Olen itse ihastunut kyseiseen rotuun ja haluaisin tietää minkälaista on sen kouluttaminen ja muutenkin tietoa rodusta.

3

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Itsekin olen ihastunut kyseiseen rotuun ja etenkin tuohon pembrokeen. Oletko käynyt tällaisilla sivuilla kuin www.corgiseura.net ?
      Tuolta löytyi suhteellisen kivasti tietoa, ja kasvattajia.. :)

• DiiBaDaapa

Moi! Meillä on 10kk pemu pentu.
      Aivan ihana rotu!
      Corgihan on suuri koira pienessä koossa.
      Hyvän tapakasvatuksen vaatii ja kurin.Meidän pemu on harvinaisen itsepäinen ja voimakas tahto.
      Meillä alkasi olemaan ongelmia käyttäytymisessä, mutta kun komento muuttui niiin johan alkoi tapahtumaan. Minä vain näytin että minä olen tässä talossa isäntä et SINÄ! Meidän veitikka veti meitä ihan 6-0. Mutta parissa päivässä oppi kun oikein laitettiin kuri päälle että kuinka käyttäydytään. Säännöt pitää olla selviä. Ei lipsumisia! Niinkuin meillä kävi ja se kostautui. Eli jos et halua että koira tulee sänkyyn tai sohvalle niin näit teet. Meillä ollaan otettu niin monta kertaa yhteen koiran kanssa että huh. Ja jatkuvaa uhittelua ja puremista, eli koira ei kunnioittanut minua. Minä kerran annoin remmistä, joka kuulostaa pahalta , mutta siihen loppui. Ja tulokset olivat huikeita. Nyt voin oikeasti nauttia koirasta ja koirallakin on mukavampaa kun tietää rajansa ja ei aina tarvitse kieltää ja torua. Mutta sen kerran se vaati. Sen koommin ei ole tarvinnut turvautua remmiin.
      No nyt mä innostuin luritteleen ihan omiani.
      Welsh corgi on todella ylväs koira. Sen oikein näkee heti päälle kun vähän röyhistää rintaansa että minä olen hienoin ja upein koira maanpäällä. Valtavasti tarvitsee virkkeitä ja toimintaa, haluaa tavata uusia ihmisiä ja mennä sinne minne isäntäkin. Itse harrastimme tokoa ja nyt koiratanssia mitä vauvani rakastaa. Todella nopea oppimaan.
      Ei saa väsytettyä lenkillä. Jaksaisi vaikka kuinka pitkän lenkin tehdä.
      Virikkeillä sitten paremmin saa väsytettyä, haluaa työskennellä aivoilla. Haluaa paljon hellyyttä, rakastaa olla ihmisten lähellä ja paijattavana.
      Herkkä haukkuinen. Aina kun joku on oven takana niin varmasti sen myös tietää naapuritkin :).
      Herkkä lihoamaan josta taas voi koitua kohtaloksi selkäongelmat jos paino pääsee pahaksi. Joten tarkkailtava mitä annetaan suuhun.
      Aina iloinen ja reipas. Menossa mukana. Perinnöllisiä sairauksia vähän, eli aika terve rotu.
      Mutta tässä näin olennaiset. vaikka olet varmasti jo ehtinyt selailemaan muitakin sivustoja mutta ajattelin kertoa nyt minkälainen meidän pemu on pääasiassa.
      Eli suosittelen lämpimästi tätä rotua! :)

• Koiravahti!!

Allekirjoitan kaiken itsepäisyydestä ja siitä että vaatii tiukan kurin. Sekopäinen autojen perään, kerrostaloon soveltumaton (naapureiden mielestä ainakin) ja todella itserakas ja omapäinen koiran jellukka.

Jos haluat siitä hyvän koiran niin kasvata todella tiukasti ja muista että jos sanot 99 kertaa EI ja erehdyt kerran unohtamaan torua jostain, niin seuraavan kerran joudut komentamaan entistä tiukemmalla äänensävyllä! Mutta tämähän on siis kasvattajan ongelma, ei koiran vika. Kasvattamalla oikein saa upean koiran:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe