Loru Sorbusten narrista

MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Onks kekään lukenu tätä? Kuulemma vitsiversio Sormusten herrasta. Lieneekö mistään kotosin?

8

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska en ole

      koskaan kuullut kenenkään erityisesti hehkuttavan tuota parodiaa.

      Tämä esittely kuulostaa ihan hauskalta, samoin kansikuva on hyvä! :D

      http://www.nemokustannus.fi/kirja/kirja_beard_ja_kenney.htm

      Englanninkielinen nimi "Bored of the Rings" on muuten parempi kuin tuo suomennoksen nimi, joka ei niinkään herätä lupausta laadusta mielestäni. ;)

      • nimi kuulostaa

        sellaiselta "Höpötattila"-tasoiselta sanojen vääntelyltä.

        Ainakin tuon esittelyn mukaan kirja olisi oivaltava ja kirjoittaja puuttuisi Tolkienin avoimeksi jättäneisiin kohtiin. Luenkin tuo heti, kun vastaan tulee...


      • Iltatähti-91
        nimi kuulostaa kirjoitti:

        sellaiselta "Höpötattila"-tasoiselta sanojen vääntelyltä.

        Ainakin tuon esittelyn mukaan kirja olisi oivaltava ja kirjoittaja puuttuisi Tolkienin avoimeksi jättäneisiin kohtiin. Luenkin tuo heti, kun vastaan tulee...

        Suunnilleen alapää- ja vessahuumoria koko kirja.Sellainen nerokkaasti tehty huumori purisi paremmin,vaikka nämä tyyliin palantirin chattipalstat ja vastaavat.=)
        Luin muistaakseni muutaman luvun ja sitten selasin naama nyrpeänä kirjan loppuun lukemalla sanan sieltä ja täältä.En suosittele ostamaan mutta jos tälläinen huumori puree ja aika kökkö suomennos ei haittaa niin siitä vaan.=)


      • sama
        Iltatähti-91 kirjoitti:

        Suunnilleen alapää- ja vessahuumoria koko kirja.Sellainen nerokkaasti tehty huumori purisi paremmin,vaikka nämä tyyliin palantirin chattipalstat ja vastaavat.=)
        Luin muistaakseni muutaman luvun ja sitten selasin naama nyrpeänä kirjan loppuun lukemalla sanan sieltä ja täältä.En suosittele ostamaan mutta jos tälläinen huumori puree ja aika kökkö suomennos ei haittaa niin siitä vaan.=)

        Just tota mä pelkäsinkin, yllätyksetöntä alapää- ja vessahuumoria! Suomennoksen nimi viittaa kummasti siihen suuntaan.

        Voin hyvin kuvitella loput - haltiat on sukkahousuhomoja, ja kaikkien välillä on suhteita... eikä mitään kekseliäämpää koskaan tule. Harmi-harmi.


      • weeren
        sama kirjoitti:

        Just tota mä pelkäsinkin, yllätyksetöntä alapää- ja vessahuumoria! Suomennoksen nimi viittaa kummasti siihen suuntaan.

        Voin hyvin kuvitella loput - haltiat on sukkahousuhomoja, ja kaikkien välillä on suhteita... eikä mitään kekseliäämpää koskaan tule. Harmi-harmi.

        En muista enää tekijöitä. Eka painos ilmestyi joskus 1980-luvulla.


    • ????????

      "Loru sorbusten herrasta". En ymmärrä tota sanaa "sorbusten". Siis mihin tää nyt viittaa? Laitoin googleen Sorbus niin se on ilmeisesti joku pihlajan tieteellinen nimi tms ja joku 15-prossanen Alkon juoma.
      Viitataaks tällä siis tohon juomaan vai mihin? Juoma näyttää olevan vuodelta -35, että jos yritetään viitata siihen, niin taitaa jäädä aika monelle nykynuorelle hämäräks?

      • joku nykynuori

        ei sorbusta tunnista niin... sorbus nykyään se nuorison suosima juoma kaljan ohell


      • nykynuori itsekin
        joku nykynuori kirjoitti:

        ei sorbusta tunnista niin... sorbus nykyään se nuorison suosima juoma kaljan ohell

        Nykynuori olen minäkin enkä kyllä ole koskaan ennen sorbuksesta kuullut, enkä kuullut kenenkään muunkaan puhuvan ko. juomasta :)
        Kyllä meille maistuu kaljan lisäksi ihan muut juomat :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe