citikka bx

kantavuus

mikähän on bx;n kantavuus kun ei mistään löydy tietoa.ja onko se sama bx tai bx van,eli voiko laittaa esim,500kg väliaikaisesti.ja nestejousista vielä että rasittaako kovempi paino putkia tai mitä nestevirityksiä sielä nyt on.eli uskaataako hankkia bx vaikka niitä saa kyllä aika halvalla.

11

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Casa di Matti

      Ei hydrauliikka painosta kärsi, vaan ekana joku muu. Itse kuljetin rakennusaikana BX:llä vaikka mitä, eikä sen kummempia vaurioita syntynyt. Toisaalta takatukivarsien laakerit vaihdettiin projektin valmistuttua, mutta ko. remonttikohde on muutenkin BX:n ominaisuuksia.

    • sulle

      Vähän hauskalta kuulostaa tuo logiikkasi. Vaikka ranskalaiset autot nyt on yleensä suunniteltu punkkuhumalassa, miksi sinne olisi laitettu sellaista tekniikkaa joka ei kestä edes anopin persettä?

      Eli suomeksi sanottuna, kaasunestejousitus kantaa paksummankin anopin siinä missä tavallinen jousitus jo kyykkää!

      • on kantavuus

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.


      • jotain tässä
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.


      • ** Monte **
        jotain tässä kirjoitti:

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.


      • ** Monte ** kirjoitti:

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.

        Aihiona on näes BX enterprise, eli Ranskassa ilman takapenkkejä myyty tavara-auto. Sai sekä berlinenä että breikkinä. Eli Suomessa tehtyä lisää onm vain korotus ja pohjan muokkaus jotta saatiin se vaadittu korkeus - Ranskassa enterprise on tasapohjainen, kun taas Suomessa piti takapenkkien kohdalta pudottaa lattiaa alemmas.

        Enterprisen erottaa breakistä varustelun perusteella, tuolla varustetasolla breakissä ei ole ohjaustehostinta, enterprisessä on. Kuten kaikissa Vaneissa.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        rekisteriotteesta en muista, mutta bx:n käyttöoppaassa suurin sallittu massa oli (muistaakseni) lähes kaks ja puol tonnia...?

        koko korttelin anopit saa siis kerralla kyytiin.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        ja ainakin vanha yksiosainen takapenkki kaatuu siihen malliin että kontti on ihan tasainen ja suora.


    • ilmoitettu täällä

      Omamassa 1010 kg
      Kokonaismassa 1540 kg
      Akselimassat 700/840 kg

      Hydrauliikka kyllä kestää painoa. Tekniikka vain erilaista mitä rautajousisissa. Harva pikkukorjaamo on siitä perillä. Joten jos kaiken autonkorjauksen teettää vieraalla, kannattaa ehkä harkita jotain muuta autoa.

      • asiantuntevalla

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.


      • pihalaattoja
        asiantuntevalla kirjoitti:

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.

        eli n. 800 kg ei vielä muuttanut beksin ajo-ominaisuuksia mihinkään ja valojen suuntauskin säilyi kohdallaan, eli kyllä hydejousitettu on tavarankuljetukseen aivan omaa luokkaansa. Siitä johtuu että Bx vanien hinta hypähtää pari kertaluokkaa ylemmäs aina keväisin kun omakotirakentajat alkavat urakkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4444
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3585
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2387
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2081
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      1984
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1959
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1648
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1467
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1331
    Aihe