citikka bx

kantavuus

mikähän on bx;n kantavuus kun ei mistään löydy tietoa.ja onko se sama bx tai bx van,eli voiko laittaa esim,500kg väliaikaisesti.ja nestejousista vielä että rasittaako kovempi paino putkia tai mitä nestevirityksiä sielä nyt on.eli uskaataako hankkia bx vaikka niitä saa kyllä aika halvalla.

11

893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Casa di Matti

      Ei hydrauliikka painosta kärsi, vaan ekana joku muu. Itse kuljetin rakennusaikana BX:llä vaikka mitä, eikä sen kummempia vaurioita syntynyt. Toisaalta takatukivarsien laakerit vaihdettiin projektin valmistuttua, mutta ko. remonttikohde on muutenkin BX:n ominaisuuksia.

    • sulle

      Vähän hauskalta kuulostaa tuo logiikkasi. Vaikka ranskalaiset autot nyt on yleensä suunniteltu punkkuhumalassa, miksi sinne olisi laitettu sellaista tekniikkaa joka ei kestä edes anopin persettä?

      Eli suomeksi sanottuna, kaasunestejousitus kantaa paksummankin anopin siinä missä tavallinen jousitus jo kyykkää!

      • on kantavuus

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.


      • jotain tässä
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.


      • ** Monte **
        jotain tässä kirjoitti:

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.


      • ** Monte ** kirjoitti:

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.

        Aihiona on näes BX enterprise, eli Ranskassa ilman takapenkkejä myyty tavara-auto. Sai sekä berlinenä että breikkinä. Eli Suomessa tehtyä lisää onm vain korotus ja pohjan muokkaus jotta saatiin se vaadittu korkeus - Ranskassa enterprise on tasapohjainen, kun taas Suomessa piti takapenkkien kohdalta pudottaa lattiaa alemmas.

        Enterprisen erottaa breakistä varustelun perusteella, tuolla varustetasolla breakissä ei ole ohjaustehostinta, enterprisessä on. Kuten kaikissa Vaneissa.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        rekisteriotteesta en muista, mutta bx:n käyttöoppaassa suurin sallittu massa oli (muistaakseni) lähes kaks ja puol tonnia...?

        koko korttelin anopit saa siis kerralla kyytiin.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        ja ainakin vanha yksiosainen takapenkki kaatuu siihen malliin että kontti on ihan tasainen ja suora.


    • ilmoitettu täällä

      Omamassa 1010 kg
      Kokonaismassa 1540 kg
      Akselimassat 700/840 kg

      Hydrauliikka kyllä kestää painoa. Tekniikka vain erilaista mitä rautajousisissa. Harva pikkukorjaamo on siitä perillä. Joten jos kaiken autonkorjauksen teettää vieraalla, kannattaa ehkä harkita jotain muuta autoa.

      • asiantuntevalla

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.


      • pihalaattoja
        asiantuntevalla kirjoitti:

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.

        eli n. 800 kg ei vielä muuttanut beksin ajo-ominaisuuksia mihinkään ja valojen suuntauskin säilyi kohdallaan, eli kyllä hydejousitettu on tavarankuljetukseen aivan omaa luokkaansa. Siitä johtuu että Bx vanien hinta hypähtää pari kertaluokkaa ylemmäs aina keväisin kun omakotirakentajat alkavat urakkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

      Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      77
      5461
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

      Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      35
      3135
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

      Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      123
      2373
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

      Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      121
      1972
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

      Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      23
      1909
    6. Minkä lempinimen olet

      antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1820
    7. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

      https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      6
      1489
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

      Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      71
      1442
    9. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

      Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      297
      1435
    10. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

      Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      54
      1300
    Aihe