citikka bx

kantavuus

mikähän on bx;n kantavuus kun ei mistään löydy tietoa.ja onko se sama bx tai bx van,eli voiko laittaa esim,500kg väliaikaisesti.ja nestejousista vielä että rasittaako kovempi paino putkia tai mitä nestevirityksiä sielä nyt on.eli uskaataako hankkia bx vaikka niitä saa kyllä aika halvalla.

11

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Casa di Matti

      Ei hydrauliikka painosta kärsi, vaan ekana joku muu. Itse kuljetin rakennusaikana BX:llä vaikka mitä, eikä sen kummempia vaurioita syntynyt. Toisaalta takatukivarsien laakerit vaihdettiin projektin valmistuttua, mutta ko. remonttikohde on muutenkin BX:n ominaisuuksia.

    • sulle

      Vähän hauskalta kuulostaa tuo logiikkasi. Vaikka ranskalaiset autot nyt on yleensä suunniteltu punkkuhumalassa, miksi sinne olisi laitettu sellaista tekniikkaa joka ei kestä edes anopin persettä?

      Eli suomeksi sanottuna, kaasunestejousitus kantaa paksummankin anopin siinä missä tavallinen jousitus jo kyykkää!

      • on kantavuus

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.


      • jotain tässä
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.


      • ** Monte **
        jotain tässä kirjoitti:

        Van on kahden hengen pakettiauto. Eli siinä on vain etuistuimet. Vetää tavaraa älyttömästi.

        Tavan henkilömallista saa penkit helposti kaadettua.

        En muista kantavuutta, enkä jaksa lähteä katsomaan pihalle. Ite olen käyttänyt vania puupöllijuhtana.

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.


      • ** Monte ** kirjoitti:

        - kattokorotus on tehty Suomessa, aihiona
        BX16 Break.

        Kyllä fransmannit oli ihmeissään kun Suomeen
        tilattiin farkkuja ilman takapenkkejä.

        Aihiona on näes BX enterprise, eli Ranskassa ilman takapenkkejä myyty tavara-auto. Sai sekä berlinenä että breikkinä. Eli Suomessa tehtyä lisää onm vain korotus ja pohjan muokkaus jotta saatiin se vaadittu korkeus - Ranskassa enterprise on tasapohjainen, kun taas Suomessa piti takapenkkien kohdalta pudottaa lattiaa alemmas.

        Enterprisen erottaa breakistä varustelun perusteella, tuolla varustetasolla breakissä ei ole ohjaustehostinta, enterprisessä on. Kuten kaikissa Vaneissa.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        rekisteriotteesta en muista, mutta bx:n käyttöoppaassa suurin sallittu massa oli (muistaakseni) lähes kaks ja puol tonnia...?

        koko korttelin anopit saa siis kerralla kyytiin.


      • xant-ajaja
        on kantavuus kirjoitti:

        hyvä jos kuulema kestää,mutta mikä on rekisteriotteeseen merkitty kantavuus,sitähän tässä kyselin.ja vuosimalleista 88-91 onko eroja.saako takapenkit helposti nurin ja onko vanilla muuta eroa kuin korotus katossa.

        ja ainakin vanha yksiosainen takapenkki kaatuu siihen malliin että kontti on ihan tasainen ja suora.


    • ilmoitettu täällä

      Omamassa 1010 kg
      Kokonaismassa 1540 kg
      Akselimassat 700/840 kg

      Hydrauliikka kyllä kestää painoa. Tekniikka vain erilaista mitä rautajousisissa. Harva pikkukorjaamo on siitä perillä. Joten jos kaiken autonkorjauksen teettää vieraalla, kannattaa ehkä harkita jotain muuta autoa.

      • asiantuntevalla

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.


      • pihalaattoja
        asiantuntevalla kirjoitti:

        Ei niitä yleisnyrkkipajoilla tai veholassa huolleta. Ne huolletaan sellaisessa huollossa, jossa on asiantuntemusta kyseisestä merkistä. Yleensä ne on ns. pienen linjan pajoja. Niissä on vielä rakkautta merkkiin toisin kuin merkkihuoltojen valohoitorahastuksessa.

        Citikan tekniikka ei ole NIIIIIIIN ihmeellistä, etteikö sitä ihmiset korjaisi. Yleensä ihmisten asenne on vain väärä.

        eli n. 800 kg ei vielä muuttanut beksin ajo-ominaisuuksia mihinkään ja valojen suuntauskin säilyi kohdallaan, eli kyllä hydejousitettu on tavarankuljetukseen aivan omaa luokkaansa. Siitä johtuu että Bx vanien hinta hypähtää pari kertaluokkaa ylemmäs aina keväisin kun omakotirakentajat alkavat urakkansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe