USA:n kreationistit

tappiolla taas

Taas on änkyräkristittyjen keskuudessa nähty tappio. Tiede murskaa uskomukset älykkäästä suunnittelijasta eli jumalasta.

Kansas, konservatiivisimpia osavaltioita Yhdysvalloissa, lopetti täysin evoluutiokritiikin ja muun huuhaan kuten ID:n tuomisen kouluopetukseen äänin 6-4.

Uutisesta voi lukea lisää:
http://www.reuters.com/article/wtMostRead/idUSN1324002420070214

Eipä ole hetkeen nähty voitonmerkkejä äärikristittyjen Discovery Instituutissa. Pistäisivät suosiolla puljun kiinni.

12

838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole tähän mitään

      sanottavaa? :) Niin, siitä kuuluisasta kritiikinkestostakin voisi jotakin mainita...

    • Vaan tutkimalla

      Tieteelliset totuudet eivät synny äänestämällä vaan tutkimalla. Oli siis hyvä, että äänestystulos seurasi tutkimustuloksia ja valetiede sai nenäänsä. Ei se kuitenkaan sitä päätä, mikä on oikeaa tiedettä.

    • Hapkidod

      SUPPIKIN SANOI ETTÄ ÄLYKKÄÄN SUUNNITELMAN KRITIIKKI ON TODISTETTU HUUHAAKSI JA PIAN VÄÄRÄOPPISET JOUTUVAT PALAMAAN LIEKEISSÄ KUN EVOLUUTIOSATU KUOPATAAN MAAILMANHISTORIAN SUURIMPANA PÖKÄLEENÄ111


      Eiku hetkinen, tarkoitukseni oli sanoa että en kyllä yhtään ihmettele että kreationistit saavat taas takkiinsa. Kohta meillä on vain joukko nuoreen maapalloon uskovia katkeria marttyyrejä.

      • Että kannattaiskohan meidän perustaa tieteellinen lotto :D


      • sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Että kannattaiskohan meidän perustaa tieteellinen lotto :D

        Kun ette muuten pääse valtaan kuin väkisin..;)


      • Habidot
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Että kannattaiskohan meidän perustaa tieteellinen lotto :D

        Rakennetaan ennemmin kristillinen oppilaitos jossa voitaisiin opettaa matematiikkaa Dembskin tavoin, kuvaamataitoa ja maantietoa Pälikön tavoin, rotu- ja uskontosyrjintää Leisolan Matin tavoin ja loppusilauksena voisimme opettaa lapsille hyödyllisiä liikunta- ja terveystaitoja (kuten rukoilemisella parantamista ja kolmen päivän jälkeen kuolleista heräämistä jos se rukoilu ei auttanutkaan) Reinikaisen Pekan käsikirjasta. Se voisi olla tuottoisampi idea?


      • Habidot kirjoitti:

        Rakennetaan ennemmin kristillinen oppilaitos jossa voitaisiin opettaa matematiikkaa Dembskin tavoin, kuvaamataitoa ja maantietoa Pälikön tavoin, rotu- ja uskontosyrjintää Leisolan Matin tavoin ja loppusilauksena voisimme opettaa lapsille hyödyllisiä liikunta- ja terveystaitoja (kuten rukoilemisella parantamista ja kolmen päivän jälkeen kuolleista heräämistä jos se rukoilu ei auttanutkaan) Reinikaisen Pekan käsikirjasta. Se voisi olla tuottoisampi idea?

        Tietääkseni Dembski on huippu matemaatikko. En usko myöskään Pälikön kuvaamataidossa olevan mitään vikaa ja tuskin hänen maantietokaan kovasti poikkeaa yleisestä käsityksestä. Tuskimpa leisolakaan Leikolaa huonompi olisi, ainakin Leisola on voittanut kaikki heidän keskinäiset väittelynsä.Liikunnasta sinulla on varsin kummallinen käsitys, ehkä siinä on sitä kuuluisaa evoluutio logiikkaa jota ei normaalilla ajattelulla voi käsittää...

        Rukoileminen ja rukouksella parantaminen on erittäin terveellistä. Usein on käynyt niin, että paatunutkin ateismin kannattaja on hädän hetkellä pyytänyt rukoilemaan vakavan sairauden kohdatessa lähiomaista tai asianomaista itseään. Miksiköhän, ovatkohan he hukanneet noissa tilanteissa arvoisan ateismin kehyksen ja turvautuneet siihen johon eivät ole uskovinaan ja jota ei heidän mielestään ole olemassakaan ? Kuka ymmärtää ateistien logiikkaa, on se niin käsittämätöntä, tai siten se on vain kaksinaamaista.

        Herra Reinikaisen Pekkaa siunatkoon.

        Siunausta niinkuin ateisteille.


      • Hapkidod
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Tietääkseni Dembski on huippu matemaatikko. En usko myöskään Pälikön kuvaamataidossa olevan mitään vikaa ja tuskin hänen maantietokaan kovasti poikkeaa yleisestä käsityksestä. Tuskimpa leisolakaan Leikolaa huonompi olisi, ainakin Leisola on voittanut kaikki heidän keskinäiset väittelynsä.Liikunnasta sinulla on varsin kummallinen käsitys, ehkä siinä on sitä kuuluisaa evoluutio logiikkaa jota ei normaalilla ajattelulla voi käsittää...

        Rukoileminen ja rukouksella parantaminen on erittäin terveellistä. Usein on käynyt niin, että paatunutkin ateismin kannattaja on hädän hetkellä pyytänyt rukoilemaan vakavan sairauden kohdatessa lähiomaista tai asianomaista itseään. Miksiköhän, ovatkohan he hukanneet noissa tilanteissa arvoisan ateismin kehyksen ja turvautuneet siihen johon eivät ole uskovinaan ja jota ei heidän mielestään ole olemassakaan ? Kuka ymmärtää ateistien logiikkaa, on se niin käsittämätöntä, tai siten se on vain kaksinaamaista.

        Herra Reinikaisen Pekkaa siunatkoon.

        Siunausta niinkuin ateisteille.

        Suonet anteeksi, meinasin kuolla nauruun tuota typeryyden ja tyhmyyden huipentumaa lukiessani. Joo, Dembski on eittämättä huippumatemaatikko (Kyllä, SUP se on yhdys_____________________sana) mutta valitettavasti hänen todistuksena evoluutiosta mahdottomana yhtälönä ei toimi, koska Dembski nuoren maan kreationistina asetti evoluution syntymiselle aikarajan esimerkissään - mikä taisi olla kymmenen tuhatta vuotta - ja laski evoluution muka sitten mahdottomaksi (yhtälöä ei muuten ole julkistettu, johtuneekohan siitä että kyseessä on taas propagandaa oikean "tutkimuksen" sijaan? Ainoa julkisuuteen päässyt "tutkimus" on vertailu nopanheittoon jonka kerron seuraavaksi).

        Demsbkihän vertasi evoluution mahdottomuutta samankaltaiseen ideaan, jossa yritetään kuusi kertaa yhtä noppaa heittämällä saada silmänluvuiksi jokaisella tuloksella 6. Äärimmäisen epätodennäköistä onnistua kerrasta, mutta eipä elämän syntymisellä mitään aikarajaa ollutkaan. Jos alamme heittämään tuota noppaa jatkuvasti, tai vaikka kehittäisimme koneen joka heittää noppaa aina uudelleen ja uudelleen, niin jossakin vaiheessa ne kuusi kuutosta tulevat peräkkäin. Se on välttämätöntä, eikä tuskin menisikään montaa kuukautta. Dembskin virheellinen ajattelutapa oli juuri rajoittaa abiogeneesi muutamaan vuoteen mihin ei ole ensinäkään perusteita, ja toiseksi mitään yhtälöä ei edes ole olemassa evoluution mahdottomuudesta, Dembskin kuullaan vain sanovan että "laskin evoluution mahdottomaksi", mutta se kuuluu kreationistien helmasynteihin jossa puhutaan paljon mutta mitään todisteita tai lähteitä ei anneta.

        Ja tuohon muuhun sanomaasi en viitsi edes puuttua, koska

        A) Et huomaa omaa kapeakateista ja itsepäistä asennettasi,

        B) Jatkaisit keskustelua haukkumisella,

        C) Torjuisit ja kiertelisit mahdolliset kysymykset kääntämällä kysymykset takaisin minulle, todennäköisesti vastaten jotakin tyyliin "toi oli niin yksin kertainen kysymys etten viisti lähteä sitä puimaan vaan ajattele ite omilla evo aivoillasi".


    • on kaiken luonut!

      1. "Jos hänen uhrilahjansa on yhteysuhri, tuokoon hän, jos hän tuo
      raavaskarjasta härän tai lehmän, virheettömän eläimen Herran eteen.

      2. Ja hän laskekoon kätensä uhriteuraansa pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella; ja papit, Aaronin pojat, vihmokoot veren alttarille ympärinsä.

      3. Ja hän tuokoon yhteysuhrista uhrina Herralle sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan

      4. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.

      5. Ja Aaronin pojat polttakoot sen alttarilla polttouhrin päällä, joka on halkojen päällä tulessa, suloisesti tuoksuvana uhrina Herralle.

      6. Mutta jos hän tuo uhrilahjanaan Herralle yhteysuhriksi pikkukarjasta urospuolen tai naaraspuolen, niin tuokoon virheettömän eläimen.

      7. Jos hän tuo uhrilahjanaan lampaan, niin tuokoon sen Herran eteen

      8. ja laskekoon kätensä uhriteuraansa pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella, ja Aaronin pojat vihmokoot sen veren alttarille ympärinsä.

      9. Ja hän tuokoon yhteysuhrista uhrina Herralle sen rasvan, koko rasvahännän, joka on irroitettava häntänikamista, sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan

      10. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.

      11. Ja pappi polttakoon sen alttarilla uhriruokana Herralle.

      12. Ja jos hänen uhrilahjansa on vuohi, tuokoon sen Herran eteen

      13. ja laskekoon kätensä sen pään päälle ja teurastakoon sen ilmestysmajan ovella; ja Aaronin pojat vihmokoot sen veren alttarille ympärinsä.

      14. Ja hän tuokoon siitä uhrilahjanaan Herralle uhriksi sisälmyksiä peittävän rasvan ja kaiken sisälmysten rasvan
      15. ja molemmat munuaiset ynnä niiden päällä lantiolihaksissa olevan rasvan ja maksanlisäkkeen, joka on irroitettava munuaisten luota.

      16. Ja pappi polttakoon ne alttarilla uhriruokana, suloisesti tuoksuvana uhrina; kaikki rasva olkoon Herran oma.

    • evoluutioon uskova kristitty

      Lopullista voittoa kreationismista ei voida ikinä saavuttaa yksikertaisesti siitä syystä, että aivan sitä alkuperäistä liikuttajaa ei voida koskaan löytää.

    • .evoluutioon uskova kristitty

      Lopullista voittoa kreationismista ei voida ikinä saavuttaa yksikertaisesti siitä syystä, että aivan sitä alkuperäistä liikuttajaa ei voida koskaan löytää.
      En ymmärrä tuota, että vanhoillis kreationistit pitävät evoluutiota jotenkin uhkana heidän omalle uskolleen, sillä eikö myös evoluution voisi selittää sillä, että God did it?..

      • selittää lisää

        God Did It selittää kaiken. Syytä kreationistien yrityksiin hakea tieteellistä statusta kannattaa etsiä USA:sta, jossa uskonnollinen oikeisto yrittää saada ajatuksiaan mukaan kouluopetukseen. Suomen tapahtumat ja keskustelut ovat lähinnä heikkoja kaikuja tästä varsinaisesta vyörytyksestä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Wedge-strategia

        http://en.wikipedia.org/wiki/Wedge_strategy

        Minusta on todella ikävää, että politiikka ja usko sotketaan tällä tavalla. Vaan niinhän se taitaa olla että politiikka ja uskonto, ei siis usko, ovat kulkeneet käsi kädessä kautta aikain. Ehkä tälläiseen politikointiin joutuu tottumaan Suomessakin, valitettavasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe