Oikeat mittasuhteet tuli takaisin

Pop-Tieturi

Nyt kun Juicen kuolemasta on mennyt tovi ja uusiakin vainajia on tullut kansan surtavaksi, niin tais käydä, kuten arvelinkin.
Eli niin, että Jussi tipahti kansakunnan kaapin päältä itsnsä kokoiseksi.
Eli eipä se Matti ja Teppoa, Junnua, VeePeetä, Vexi Salmea tai chrisseä kummempi biisinikkari ollutkaan.
Ei toki mikään huono, mutta suomi-iskelmän perusvääntäjä, joita tulee aina uusia

12

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies vuonolta

      Matti ja Teppo saa melkosella varmuudella torit
      patsaineen,kummatkin omalle puolelleen Aurajokea.
      Sitten kun Suomi voittaa euroviisut toisen kerran
      näin käy.Sanokaa minun sanoneen!

    • suomi-iskelmä

      No jopas teorian väänsit..
      Ei Juicella ollut suomi-iskelmän kanssa muuta tekemistä kuin sanoittajana.
      Hänen oma sävellys- ja sanoitustuotantonsa oli pop-lyriikkaa, kaukana katrihelenamaisista iskelmistä, joissa sinällään ei ole mitään vikaa.

      Juice oli verbaliikan mestari, taitava sanan pyörittäjä, joka osasi tehdä pienistäkin ilmiöistä ja asioista taidetta. Olen tallentanut hänen Moroon kirjoittamiaan kolumneja ja luen niitä aina kun hatuttaa. Ne ovat niin oivaltavia, että paha tuuli häipyy sen siliän tien. Hauskin juttu liittyy perusturvaministeri Hyssälään, jonka Juice nimesi käveleväksi kieltotauluksi.

      Juicen veroista lahjakkutta saadaan odottaa pitkään.

    • juuso

      kyl se siellä kansakunnan kaapin päällä edelleen on. Tuskin kukaan vakavasti otettava on edelleenkään sitä mieltä että Juice ei olis Mattia ja Teppoa kummempi biisinikkari. Asia vain on niin että kaikki fanipalstat tasoittuu aikanaan. Niin käy Kirkallekin. Ps. en ole kuulutkaan Matti ja Teppo ja Veepee Lehto nimisestä torista,, enkä ole kuullut että heidän kunniakseen olisi istutettu omenapuuta...

    • Tupajumi

      Ihmisillä on tapana nostaa poismenon jälkeen kukin hetkeksi jalustalle. Toiset pysyvät siellä pitempään, toiset ei. Juicen kynä tylsyi jo 10 vuotta sitten, ja oli loppuaikoina enää vain marginaaliryhmän palvoma.
      Suureen yleisöön ei nämä pikkunäppärät sanoitukset enää purreet

      • ohos...

        ei enempää voi mennä päin seiniä sun arviointis..


      • kuin sanoitukset

        Juicen viimeisissä kolumneissa tamperelaisessa kaupunkilehdessä oli kyllä tyyliä ja särmää. Ihan oli mies iskussa, ei mitään moittimista. Mikähän on se marginaaliryhmä, johon viittaat?
        Väitän että se on älyllisin ja tulkintakykyisin joukko, joka kykenee Juicen tuotannon arvon ymmärtämään. Kaikilla ei rahkeet siihen riitä. Pitää olla ns. lautaset kaapissa...


      • komeaposeidon
        kuin sanoitukset kirjoitti:

        Juicen viimeisissä kolumneissa tamperelaisessa kaupunkilehdessä oli kyllä tyyliä ja särmää. Ihan oli mies iskussa, ei mitään moittimista. Mikähän on se marginaaliryhmä, johon viittaat?
        Väitän että se on älyllisin ja tulkintakykyisin joukko, joka kykenee Juicen tuotannon arvon ymmärtämään. Kaikilla ei rahkeet siihen riitä. Pitää olla ns. lautaset kaapissa...

        Nimenomaan. Eivät suurimmat nerot välttämättä saavuta suurinta yleisöä. Eipä tainnut olla kovin suosittu sekään nero, joka ensimmäisenä keksi että maapallo on pyöreä. Sama virhetulkinta muuten tehdään äänestyksissä. Millä perusteella enemmistön mielipide muka on paras?


      • Leksa-

        Osuit oikeaan. Se suuri "pässinpäden massa kasa", ei mitään ymmärtäisikään. Ei siis tuhlata aikaa ja tunteita sellaiseen.
        En väitä että minä sitten ymmärtäisin, mutta olen löytänyt sanoittajan jonka sanoituksia ainakin yritän itselleni ymmärtää.


    • heittämään

      lonkalta vaikkapa vain puolenkymmentä Crissen tai VeePeen biisiä, tuskin Mattia ja Teppoakaan tulee kuin Turkkulassilt´. Vexin biisit on tuttuja Irwinin kautta ja Junnu on myös mestarismies. Hyviä on paljon, mutta parempia vähän.

      "puhuimme Junnusta/ sanoin en tunnusta/ jatketta perinteen/ kaikki se kyllä/ on päittemme yllä/ ja sen vähin erin teen."
      ja
      "Kadulla minua piiritetään/ kaikki tuntee minut/ vaan minä en ketään."

      • Mies vuonolta

        että ei Suomi ennen seuraavaa jääkautta voita
        euroviisuja.


    • oå349tudklv

      Tai ketä ne muutkaan oli ? Juice oli Juice, ei ihan heti taida toista sellaista sanoittajaa löytyä.

    • Leksa-

      Joo olen samaa mieltä:
      Nyt kun Juicen kuoleman jälkeen on surtu monet muutkin kuuluisuudet. Ja otettu osaa ja ihan sydämessä muisteltu, on aika palata todeta ettei mikään todellakaan ole tuntunut samalta. Eikä minulle mikään korvaa Juicen tuotantoa. Siis mittasuhteet palasivat paikoilleen, oikein kolahtivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe