AAVEKAUPUNKI Savonlinna???

KYLLÄ KOHTA!!!

Kyllä savonlinna on kohta aavekaupunki kun kaikelle uudelle laitetaan kapuloita rattaisiin.Olen itse "savonlinnalainen",mutta en tällä hetkellä asu siellä.
Olisi kiva joskus kuulla, että savonlinnaan ollaan perustamassa sitä ja sitä firmaa ja se tuo sen ja sen verran töitä, MUTTA EI.
Aina ku olen siellä käynyt,olen saanut kuulla vain negatiivistä savonlinnasta,EI TÄNNE KANNATA TULLA KU EI OLE TYÖPAIKKOJA JA TÄÄ ON VAIN OPISKELIJAKAUPUNKI,en haluaisi kuulla sitä aina,koska pidän itse savonlinnaa MAAILMAN KAUNIIMPANA JA PARHAANA PAIKKANA ja kaupungilla olis hieno tulevaisuus jos kaikki puhaltais samaan hiileen ja antais kaupungille tilaisuuden kasvaa ja kehittyä.

25

6852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S-Linna

Tulee tänne luojan kiitos nyt ohikulkutie, lidl, ABC ja varmaankin Gigantti.

Kovan tappelun ja tuskan tuloksena saadaan sentään nämä liikkeet ja uudistukset, vaikka kuinka määrätyt idiootit vastustaa ammatikseen kaikkea. Esimerkiksi ohikulkutietä vastustaa eniten semmoiset, jotka eivät joudu ajamaan autolla. Yleisin syy on se, että "enhän minä tarvitse ohikulkutietä, kun pitää vain asioida keskustassa." Ettekö tajua että ohikulkutie tekee keskustastakin huomattavasti rauhallisemman ja turvallisemman, jolloin kaiken kukkuraksi säästyy luonto ja hermot, kun autot eivät joudu käymään tyhjänkäynnillä tuntitolkulla kun pitää päästä kaupungin läpi.

• raskaan liikenteen

keskustasta ainakin.
        Voi että ite inhosin nuorempana ohikulkuteitä kun oltiin lomailemassa. Aina ajettiin kaupunkien ohi sinne määränpäähän. Olisin halunnut nähdä muitakin paikkoja mut aina oli ohikulkutiet!

• kauan..

sitten nämäkin puljut pystyssä pysyy?
        Onhan se nähty kun tulee suurempien kaupunkien liikkeitä niin ei ne pitkään tuota..
        missä lie vika, kysyn vaan?

• Remuelkku
        kauan.. kirjoitti:

Onhan se nähty kun tulee suurempien kaupunkien liikkeitä niin ei ne pitkään tuota..

pessimististä porukkaa!!

• S-Linna
        kauan.. kirjoitti:

Kyllä ne kaatuu samalla tavalla, vaikka ohikulkutietä ei tulisi.

• yrjö antero
        Remuelkku kirjoitti:

pessimististä porukkaa!!

Sehän täällä rehottaa, pessimistisyys...

• CaroLuna

Joskus luulin, mutta luulo ei ole tiedon väärti.

Tarkoitan tällä sitä, vaikka kaupunki ei uudistu ihmisten toivumuksien mukaan, niin muutosta silti tapahtuu. Savonlinna on iät ja ajat ollut ns. Kesäkaupunki (tai sellaisena minä sen näen). Talvisinhan joka paikassa on aika aavemmaista, (tarkoitan pienempiä kaupunkeja joissa asukasluku ei nouse yli 30 000:n ihmisen). Kesällähän siellä on jos jotakin ja kesätöitä riittää hyvin. Nyt kannattaa vaan odotella että osa työssä käyvistä ihmisistä Mummoutuu ja pappautuu, niin vapautuu sitten näitä työpaikkoja. Kierrätystä nimenomaan... Kun se asukaslukumäärä mikä siellä nyt vallitsee, ei täytä suurkapungin kriteereitä, niin kuinka ihmeessä tarjonta voiskaan olla suurkaupungin luokkaa? Pienessä kaupungissa, pienet resurssit.

• tyttö hyvä..

Kyllä niitä töitä tekevälle löytyy Aina..
        Se on kuule ihan itestäs kiinni oletko valmis tekemään niitä.. joka alalta löytyy!!!

Vai ootko liian hieno ihminen vaikka peseen vessanpönttöjä ja luuttuun lattioita?

Samalla kun odottelet vanhempien ihmisten jäämistä eläkkeelle niin kas kummaa niin itsekkin siinä sivussa vanhenet ja sullakin kun näyttää olevan jo tuota ikää niin parempi olla nirsoilematta jos töitä Todella haluaa tehdä, tai jäät kohta jo ikäs puolesta itsekkin ilman!!!

• Asenteesi on suorastaan loistava. Olen samaa mieltä, Savonlinna on maailman paras paikka.

Ne ketkä eivät täällä viihdy voivat muuttaa vaikkapa Helsinkiin(yäks)

• w.i.p

KIITOS

• catcat

Niin Aina pääsee poies..

mutta moni on kyllä palannut MaitoJunalla takaisin..

• asukkaidensa

näköinen. Saatte juuri sitä mitä ansaitsettekin - ei mitään. Kateellista paskasakkia suurelta osin, yrittäjävihamielinen ympäristö estää kaupungin kehityksen, samoin kaupungin yleinen punavaltaisuus. Mukavahan siellä on käydä heinäkuussa mutta muuten on parempi pysytellä muualla. Kaupunkiin ovat olleet perinteisesti tervetulleita kaikki mahdolliset elintasopakolaiset, mustilaiset, rikolliset ja vankilasta vapautuneet. Lopputulos näkyy katukuvassa. En edes jaksa enää sääliä teitä kun itse olette tienne valinneet.

• nyk.hesalainen

KYLLÄ, OLEN SAMAA MIELTÄ !!!

• aenne!

Voi v*ttu mikä asenne! "Kaupunkiin ovat olleet perinteisesti tervetulleita kaikki mahdolliset elintasopakolaiset, mustilaiset, rikolliset ja vankilasta vapautuneet." Kato kuule peiliin, jos mietit, missä vika kun et saa työtä. Ainakaan minä en työnantajana palkkaisi ihmistä, jolla on tollanen asenne... Muista vaan etsitään vikoja ja haukutaan pikkusieluisesti muita.

Pitäisikö kaikki antaa sullekin valmiina. Perseesikin pitäisi varmaan pyyhkiä! Perkele! Tämä maailma muuttuu vasta, kun se päätetään muuttaa ja muutetaan. Turha on muita syyttää.

No, on Savonlinnassa se hyvä puoli, ettei täällä törmää sinuun!

• minusta
        aenne! kirjoitti:

Voi v*ttu mikä asenne! "Kaupunkiin ovat olleet perinteisesti tervetulleita kaikki mahdolliset elintasopakolaiset, mustilaiset, rikolliset ja vankilasta vapautuneet." Kato kuule peiliin, jos mietit, missä vika kun et saa työtä. Ainakaan minä en työnantajana palkkaisi ihmistä, jolla on tollanen asenne... Muista vaan etsitään vikoja ja haukutaan pikkusieluisesti muita.

Pitäisikö kaikki antaa sullekin valmiina. Perseesikin pitäisi varmaan pyyhkiä! Perkele! Tämä maailma muuttuu vasta, kun se päätetään muuttaa ja muutetaan. Turha on muita syyttää.

No, on Savonlinnassa se hyvä puoli, ettei täällä törmää sinuun!

kirjoittaja tiivisti hyvin kaiken olennaisen. Hänen työnsaantimahdollisuuksiinsa en voi ottaa kantaa mutta uskon että työnantajat saattaisivat jopa arvostaa suoraan puhuvia työntekijöitään. Niin kauan kuin Kisalinnan mafia liehittelijöineen päättää kaupungin asioista, on varmaa ettei kaupunki kehity. Sama juttu muissa vasemmistolaisenemmistöisissä kaupungeissa. Loppujen lopuksi Savonlinna on rauhallinen kaupunki jos lasketaan pois kaupungin omistamat vuokratalot eri puolilla kaupunkia. Ja niidenkin rauhoittamiseksi voitaisiin tehdä vaikka seuraavasti: poliisi saisi valita vaikkapa 50 henkilöä ja nämä "paskalortit" eliminoitaisiin niin tuloksena olisi varmasti paljon rauhallisempi kaupunkikuva ja yleisen viihtyisyyden lisääntyminen.

• Hieman skarppausta.

Aika paljon on erilaisia yritysprojekteja liikkeellä ympäri kaupunkia. Mm. Savolan vetovoimaista liikekeskusta suunnitellaan. Yritysrintamalla on erittäin vilkasta, pitkästä pitkästä aikaa...

• Remuelkku

Täällähän otetaan oikein kunnolla matsia, mutta on tainnut alkuperäinen aihe matkan varrella hieman unohtua.

Pyyhkikääs nyt mimmit ne silmäkulmanne ja tehkää sovinto.

Ei tää nyt noin vakavaa ole.

Tämän alkuperäisen kirjoittajan arviointiin savonlinnasta sen verran, että kannattais katsoo hieman nokkaa pitemmälle. "TÄÄ ON VAAN OPISKELIJAKAUPUNKI". Jos niin todella olisi niin milläköhän nämä opiskelijat täällä eläisivät?? Veronmaksajat kuitenkin turvaavat heille palvelut, terveydenhoidon, sosiaaliturvan ym ym. Joten eipä kannattaisi paljoa valittaa. Mutta varmaankin kun nimimerkki KYLLÄ KOHTA!! kasvaa aikuiseksi, niin hänkin osaa katsoa asioita hieman erilaisesta näkökulmasta.
      Olen puhunut, UGH!

• w.i.p

Mie olen kyllä kattonu tätä hommaa ihan tarpeeksi ja tiedän kyllä mistä puhun ku olen asunu savonlinnassa jo vuodesta -75,välillä kyllä toisaalla käyny opiskelemassa ja töissä.
        Tarkoituksenani oli kun kirjoitin tämän aloitin tämän keskustelun,että miks aina pitää lyödä kapuloita rattaisiin.

Uudistus tuo mielestäni lisää työpaikkoja ja kaupunki pääsee kasvamaan lisää.Ja mikä muu se savonlinna on ku opiskelijakaupunki.Oopperajuhlat kestää kuukauden puoltoista ja kun ne loppuu pitäis pärjätä taas seuraavaan oopperakauden alkuun.Savonlinnasta on aikoinaan "myyty" lumenveiston MM-kisojen tapahtumat pois,venäjänmaalle.Tätä ihmettelen suuresti,miks??? Ei yks lumeton talvi olis niitä pitämästä estäny...

Itse olen ravintola-ja matkailualalla ja olis se mahtavaa kun oopperavieras viipyis pidempäänkin kun oopperanajan savonlinnassa.Aikoinaan näin olikin...
        Mielestäni savonlinnan pitäisi kehittää vesistömatkailua ja lisätä ohjelmapalveluja/ohjelmaa koko vuodeksi eikä vain kesäajaksi.
        Yrittäjien (ohjelmapalveluiden tuottajat ja majoitus-,ruokapalveluiden tuottajat)pitäisi vetää samaa köyttä ja yhdistää voimansa koska savonlinnalla on mitä parhaimmat mahdolliset puitteet kehittyä kunnon matkailukaupungiksi ja ympärivuotiseksi sellaiseksi.
        Välillä vain tulee niin haikea mieli,että mihin se kotikaupunki on oikein menossa.Vaikka savonlinna on mikä on OLEN TODELLA YLPEÄ KU OLEN SAVONLINNALAINEN, ja jatkossa myös ylpeilen.

KYLLÄ KOHTA (eli mie ite) on ihan aikuinen ihminen ja osaa katsoa asioita nokkaansa pidemmälle.

• W.I.P?
        w.i.p kirjoitti:

Mie olen kyllä kattonu tätä hommaa ihan tarpeeksi ja tiedän kyllä mistä puhun ku olen asunu savonlinnassa jo vuodesta -75,välillä kyllä toisaalla käyny opiskelemassa ja töissä.
        Tarkoituksenani oli kun kirjoitin tämän aloitin tämän keskustelun,että miks aina pitää lyödä kapuloita rattaisiin.

Uudistus tuo mielestäni lisää työpaikkoja ja kaupunki pääsee kasvamaan lisää.Ja mikä muu se savonlinna on ku opiskelijakaupunki.Oopperajuhlat kestää kuukauden puoltoista ja kun ne loppuu pitäis pärjätä taas seuraavaan oopperakauden alkuun.Savonlinnasta on aikoinaan "myyty" lumenveiston MM-kisojen tapahtumat pois,venäjänmaalle.Tätä ihmettelen suuresti,miks??? Ei yks lumeton talvi olis niitä pitämästä estäny...

Itse olen ravintola-ja matkailualalla ja olis se mahtavaa kun oopperavieras viipyis pidempäänkin kun oopperanajan savonlinnassa.Aikoinaan näin olikin...
        Mielestäni savonlinnan pitäisi kehittää vesistömatkailua ja lisätä ohjelmapalveluja/ohjelmaa koko vuodeksi eikä vain kesäajaksi.
        Yrittäjien (ohjelmapalveluiden tuottajat ja majoitus-,ruokapalveluiden tuottajat)pitäisi vetää samaa köyttä ja yhdistää voimansa koska savonlinnalla on mitä parhaimmat mahdolliset puitteet kehittyä kunnon matkailukaupungiksi ja ympärivuotiseksi sellaiseksi.
        Välillä vain tulee niin haikea mieli,että mihin se kotikaupunki on oikein menossa.Vaikka savonlinna on mikä on OLEN TODELLA YLPEÄ KU OLEN SAVONLINNALAINEN, ja jatkossa myös ylpeilen.

KYLLÄ KOHTA (eli mie ite) on ihan aikuinen ihminen ja osaa katsoa asioita nokkaansa pidemmälle.

Wery impotant?

• Remuelkku

Mitäköhän asiattomuutta tässä ketjussa oli, että näin rankalla kädellä piti siistiä?? Tuskinpa tuota kyll koskaan saadaan selville..

• CaroLuna

Jäänyt mistään paitsi :) ..Tosin oli siinä mukavaakin asiaa mukana, kahvia ja pullaa *nam*

• Remuelkku
        CaroLuna kirjoitti:

Jäänyt mistään paitsi :) ..Tosin oli siinä mukavaakin asiaa mukana, kahvia ja pullaa *nam*

mie senverran lukea, ett ihan miehekkäät painit oli menossa..

• soppuli

joku aika sitten olin muuttamassa savonlinnaan ja kävin työkkäris kyselemäs työpaikkoja.virkailija sano suoraan et tiedäthän ettei täältä mitään töitä löydy.hieman nauratti.löysin kyllä omalla yritteliäisyydellä sitten.

• yrittää saada

jonkun töihin joka myös kykenee töitä fyysisesti ja psyykkisesti tekemään niin merkin saa seinään piirtää. Sen verran on kokemusta tullut, varsinkin viime vuosina.

• Turha Tyyppi

Niin, työkaveri näytti, että ohikulkutie oli tulossa jo -90 luvun alkupuolella. Tällöin kotitalouksiin oli jaettu neliväriesite tulevasta ohikulkutiestä.

Ei Savonlinnassa kohta ole edes opiskelijoita. Tämä on eläkeläisten paratiisi. Näin kaupungin läpi töihin ajavana, on se niin perseestä ajaa tuota heinäkuussakin täysin tukossa olevaa valtatie 14:sta. Eihän se eläkeläisiä haittaa. Jokaista muutosta pitää vaan vastustaa.

Ohikulkutie tulee vasta kun lehmät lentää. Joku urpo menee kuitenkin valittamaan siitä. Jos ei muuta niin rupeaa ilmestymään pakkasesta vuosia vanhoja liito-oravia rannoille.

Ketjusta on poistettu 61 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1359
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      808
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      769
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56