hei kertokaahan

onko sellaista olemassa kun...

liskoa vai onko se jollain toisella nimellä?
miten pitkään se yleensä elää ja mistä niitä saa?

siskollani oli näitä lemmikkeinä ja olivat hiekanvärisiä, söivät jauhotoukkia, vettä piti kupissa kyllä olla mutta muuten ympäristö oli hiekkaa ja "puisia runkoja". toki myös lämpölamppu oli terraariossa:D

että voisikohan joku ystävällisesti kertoilla että onko nimi oikea vai onko sillä jotakin muuta nimeä?

4

527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäys...

      kun tuo nimi jäi pois:)

      • Joonas @ Sammakkolampi.net

        Toinen nimi jota otuksesta käytetään on ripsusisilisko, mutta kyllä tuo hapsuvarvasliskokin usein vastaan tulee.
        Molemmat nimet tarkoittavat Acanthodactylus-suvun liskoja.

        Ja kyse on tosiaan liskoista, joten lisätietoa otuksista kannattaa kysellä tuolla liskopuolella, ei täällä sammakkoeläinosastossa. Liskopuolella varmaan on osaavampia vastaajia, kun kerran liskosta on kyse ;)


      • vastauksesta:)...
        Joonas @ Sammakkolampi.net kirjoitti:

        Toinen nimi jota otuksesta käytetään on ripsusisilisko, mutta kyllä tuo hapsuvarvasliskokin usein vastaan tulee.
        Molemmat nimet tarkoittavat Acanthodactylus-suvun liskoja.

        Ja kyse on tosiaan liskoista, joten lisätietoa otuksista kannattaa kysellä tuolla liskopuolella, ei täällä sammakkoeläinosastossa. Liskopuolella varmaan on osaavampia vastaajia, kun kerran liskosta on kyse ;)

        jep huomasin pienen erheen:D mutta eipä viellä ollut vastauksi tullut lisko-osastolla:D


      • TIETOA TARVITSEVA
        Joonas @ Sammakkolampi.net kirjoitti:

        Toinen nimi jota otuksesta käytetään on ripsusisilisko, mutta kyllä tuo hapsuvarvasliskokin usein vastaan tulee.
        Molemmat nimet tarkoittavat Acanthodactylus-suvun liskoja.

        Ja kyse on tosiaan liskoista, joten lisätietoa otuksista kannattaa kysellä tuolla liskopuolella, ei täällä sammakkoeläinosastossa. Liskopuolella varmaan on osaavampia vastaajia, kun kerran liskosta on kyse ;)

        MIKSI HAPSUVARPAALLANI ON PATTI SUUPIELESSÄ SE ON IHAN LIIKKUMATON EI SYÖ ENÄÄ NIIN PALJON KUIN ENNEN JA SUU ON IHAN PUNANEN AUTA JOS TIEDÄT ASIASTA JOTAIN KIITOS


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe