Ellen White Jeesuksen todistaja

ihana valo

tätä totuutta vastustetaan saatanan toimesta tälläkin palstalla. Saatana on hävinnyt tämän taistelun mutta adventtikansa perii ikuisen elämän uudessa maassa.

14

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siltä osin olet oikeassa, että adventtikansa perii ikuisen elämän uudessa maassa - edellyttäen, että Jumala kelpuuttaa adventistien uskon pelastavaksi uskoksi.

    • sammunut

      E. G. White luuli, että Herodes, joka osallistui oikeudenkäyntiin Jeesusta vastaan, oli sama Herodes joka mestautti Jaakobin. Hän ei käsittänyt, että se oli Herodes Antipas, joka osallistui Jeesuksen oikeudenkäyntiin, kun taas Herodes Agrippa I oli se henkilö, joka mestautti Jaakobin. Tämä erehdys johtui Whiten tietämättömyydestä Raamatun - ja raamatunhistorian suhteen.

      Kirjoittaessaan inspiraation vallassa; E. G. White kirjoitti vuonna 1858 että, "Herodeksen sydän tuli yhä kovemmaksi, ja kun hän kuuli, että JEESUS oli noussut kuolleista, ei hän ollut kovinkaan huolissaan. Hän teloitutti Jaakobin; ja kun hän näki tämän olevan juutalaisten mieleen, vangitutti hän myös Pietarin, aikoen teloituttaa hänetkin." (Spiritual Gifts Vol 1, p. 71).

      Peittely: Tätä virhettä ei mitenkään korjattu Early Writings- kirjan tarkistetussa painoksessa. Mutta kun virhe huomattiin, julkaisijat yrittivät korjata sen kirjan sivulle 185 painetulla alaviitteellä, jossa luki että se oli "sama Herodeksen henki mutta vain toisessa persoonassa." Huomaa, että Ellen oli kertomassa innoituksen tilassa henkilöstä, Herodeksesta, ei yksilön hengestä tai ominaisuudesta. Jeesus varmasti tiesi näiden kahden Herodeksen välisen eron, ja se syy miksi Ellen ei sitä tiennyt, oli se, että hän ei ollut innoitettu, eikä hänellä ollut profetian lahjaa.

    • kuhilas

      Kun tarkastelemme uskonnollista kirjallisuutta, niin voisimme tekstit jakaa kahteen pääkategoriaan:

      1. Innoitetut tekstit (johon mm. Raamatun kirjoitukset kuuluvat)

      2. Ei-innoitetut (jotka eivät ole Pyhän Hengen innoituksesta syntyneet)

      Mitä ovat sitten ne kirjoitukset tai profeetalliset viestit, joihin apostoli Pietari viittaa: "Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet" (2. Piet. 1:21). Voiko ihminen määrätä tai arvostella Jumalaa ja hänen tahtoaan valita ne inhimilliset välikappaleet, joiden kautta hän tahtoo sanomansa välittää?

      • turun betelist

        Väärän profeetan kirjoitukset ja näyt jotka esiintyvät valkeuden enkelin vaatteissa.


      • kuhilas
        turun betelist kirjoitti:

        Väärän profeetan kirjoitukset ja näyt jotka esiintyvät valkeuden enkelin vaatteissa.

        Uskonnolliset kirjoitukset ovat joko innoitettuja tai sitten ne eivät sitä ole. Muita vaihtoehtoja ei ole. Ei voidan ajatella sitä, että on täysin innoitettuja ja osittain innoitettuja ja innoittamattomia kirjoituksia. Se olisi väärä jaottelu.


      • "innoitettu"?
        kuhilas kirjoitti:

        Uskonnolliset kirjoitukset ovat joko innoitettuja tai sitten ne eivät sitä ole. Muita vaihtoehtoja ei ole. Ei voidan ajatella sitä, että on täysin innoitettuja ja osittain innoitettuja ja innoittamattomia kirjoituksia. Se olisi väärä jaottelu.

        EGW: "Rukoileminen sairaan puolesta --- Meidän pitäisi ensin ottaa selville onko sairas kieltäytynyt antamasta kymmenyksiä tai onko hän aiheuttanut häiriötä kirkossa" (Healthful Living, p. 237).

        Tällainen opetus estäisi rukoilemisen sairaiden, ei-kristittyjen, ystävien ja sukulaisten puolesta, samoin kuin niiden kristittyjen puolesta, jotka eivät usko kymmenysten maksamisen olevan kristillisessä kirkossa vaatimus. En kyennyt löytämään yhtäkään esimerkkiä siitä, että Jeesus tai apostolit tarkistivat kenenkään kymmenysten suorittamisen ennen hänen parantamistaan. En ole nähnyt kenenkään adventistipastorin seuraavan Elleniä ("innoittunut?") tässä opetuksessa. Jos sinä todella uskot, että Ellen G. White on naisprofeetta, niin silloin sinun tulee tarkastaa ja tutkia onko sairas kymmenysten maksaja ennen kuin rukoilet hänen puolesta. Testaa uskosi, aiotko seurata Jeesusta vai Elleniä?


      • kuhilas
        "innoitettu"? kirjoitti:

        EGW: "Rukoileminen sairaan puolesta --- Meidän pitäisi ensin ottaa selville onko sairas kieltäytynyt antamasta kymmenyksiä tai onko hän aiheuttanut häiriötä kirkossa" (Healthful Living, p. 237).

        Tällainen opetus estäisi rukoilemisen sairaiden, ei-kristittyjen, ystävien ja sukulaisten puolesta, samoin kuin niiden kristittyjen puolesta, jotka eivät usko kymmenysten maksamisen olevan kristillisessä kirkossa vaatimus. En kyennyt löytämään yhtäkään esimerkkiä siitä, että Jeesus tai apostolit tarkistivat kenenkään kymmenysten suorittamisen ennen hänen parantamistaan. En ole nähnyt kenenkään adventistipastorin seuraavan Elleniä ("innoittunut?") tässä opetuksessa. Jos sinä todella uskot, että Ellen G. White on naisprofeetta, niin silloin sinun tulee tarkastaa ja tutkia onko sairas kymmenysten maksaja ennen kuin rukoilet hänen puolesta. Testaa uskosi, aiotko seurata Jeesusta vai Elleniä?

        En kirjoittanut Ellen G. Whitesta, vaan kirjoitin yleisellä tasolla. Ajattelin lähinnä sitä, miten uskonnollisiin teksteihin tulisi suhtautua. On kahdenlaisia innoitettuja tai ei-innoitettuja tekstejä. Siinä kaikki.

        En koskaan tarkista ennen sairaan puolesta rukoilemista, onko hän maksanut kymmenyksiä tai ei. Kyse on ihmisestä, joka on avun tarpeessa ja hän on minun lähimmäiseni. Kertomus Laupiaasta Samarialaista antaa meille tarvittavat ohjeet. Niitä meidän tulee seurata. Se on Jeesuksen opetusta.


      • kuhilas kirjoitti:

        En kirjoittanut Ellen G. Whitesta, vaan kirjoitin yleisellä tasolla. Ajattelin lähinnä sitä, miten uskonnollisiin teksteihin tulisi suhtautua. On kahdenlaisia innoitettuja tai ei-innoitettuja tekstejä. Siinä kaikki.

        En koskaan tarkista ennen sairaan puolesta rukoilemista, onko hän maksanut kymmenyksiä tai ei. Kyse on ihmisestä, joka on avun tarpeessa ja hän on minun lähimmäiseni. Kertomus Laupiaasta Samarialaista antaa meille tarvittavat ohjeet. Niitä meidän tulee seurata. Se on Jeesuksen opetusta.

        Tämän ketjun aihehan näkyy olevan "Ellen White Jeesuksen todistaja ihana valo". Aivan selvästihän pohjustit tilaa Ellen Whitelle.


      • kuhilas
        uskova_1 kirjoitti:

        Tämän ketjun aihehan näkyy olevan "Ellen White Jeesuksen todistaja ihana valo". Aivan selvästihän pohjustit tilaa Ellen Whitelle.

        Minä enkirjoittanut sanallakaan kenestäkään yksityisestä henkilöstä, vaan yksinomaan yleisellä periaatteellisella tasolla. Jos tätä et ymmärrä, niin sinusta ei ole akateemisiin opintoihin.


      • kuhilas kirjoitti:

        Minä enkirjoittanut sanallakaan kenestäkään yksityisestä henkilöstä, vaan yksinomaan yleisellä periaatteellisella tasolla. Jos tätä et ymmärrä, niin sinusta ei ole akateemisiin opintoihin.

        Kahdenlaisia kirjoja
        Kirjoittanut: kuhilas 15.2.2007 klo 19.00
        Kun tarkastelemme uskonnollista kirjallisuutta, niin voisimme tekstit jakaa kahteen pääkategoriaan:
        1. Innoitetut tekstit (johon mm. Raamatun kirjoitukset kuuluvat)
        2. Ei-innoitetut (jotka eivät ole Pyhän Hengen innoituksesta syntyneet)
        Mitä ovat sitten ne kirjoitukset tai profeetalliset viestit, joihin apostoli Pietari viittaa: "Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet" (2. Piet. 1:21). Voiko ihminen määrätä tai arvostella Jumalaa ja hänen tahtoaan valita ne inhimilliset välikappaleet, joiden kautta hän tahtoo sanomansa välittää? "

        Vastauksenasi aloitukseen Ellen Whitestä: "Ellen White Jeesuksen todistaja
        Kirjoittanut: ihana valo 15.2.2007 klo 11.38
        tätä totuutta vastustetaan saatanan toimesta tälläkin palstalla. Saatana on hävinnyt tämän taistelun mutta adventtikansa perii ikuisen elämän uudessa maassa. "


      • kuhilas
        uskova_1 kirjoitti:

        Kahdenlaisia kirjoja
        Kirjoittanut: kuhilas 15.2.2007 klo 19.00
        Kun tarkastelemme uskonnollista kirjallisuutta, niin voisimme tekstit jakaa kahteen pääkategoriaan:
        1. Innoitetut tekstit (johon mm. Raamatun kirjoitukset kuuluvat)
        2. Ei-innoitetut (jotka eivät ole Pyhän Hengen innoituksesta syntyneet)
        Mitä ovat sitten ne kirjoitukset tai profeetalliset viestit, joihin apostoli Pietari viittaa: "Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet" (2. Piet. 1:21). Voiko ihminen määrätä tai arvostella Jumalaa ja hänen tahtoaan valita ne inhimilliset välikappaleet, joiden kautta hän tahtoo sanomansa välittää? "

        Vastauksenasi aloitukseen Ellen Whitestä: "Ellen White Jeesuksen todistaja
        Kirjoittanut: ihana valo 15.2.2007 klo 11.38
        tätä totuutta vastustetaan saatanan toimesta tälläkin palstalla. Saatana on hävinnyt tämän taistelun mutta adventtikansa perii ikuisen elämän uudessa maassa. "

        Aikoinaan Jaakobin kirjeen hyväksyminen tuotti ongelmia. Lutheriakaan ei Jaakobin kirje käsitykseni mukaan miellyttänyt. Samoin 2. Pietarin kirjeen hyväksymiseen meni runsaasti aikaa. Ilmestyskirja ei ole ollut yleisesti kovinkaan hyväksytty tai suuren kiinnostuksen kohteena. Uuden testamentin kanonisten kirjojen hyväksyminen tuotti tiettyjä vaikeuksia.

        Minä en tekstissäni kirjoittanut Ellen G. Whitesta sanallakaan.


      • kuhilas kirjoitti:

        Aikoinaan Jaakobin kirjeen hyväksyminen tuotti ongelmia. Lutheriakaan ei Jaakobin kirje käsitykseni mukaan miellyttänyt. Samoin 2. Pietarin kirjeen hyväksymiseen meni runsaasti aikaa. Ilmestyskirja ei ole ollut yleisesti kovinkaan hyväksytty tai suuren kiinnostuksen kohteena. Uuden testamentin kanonisten kirjojen hyväksyminen tuotti tiettyjä vaikeuksia.

        Minä en tekstissäni kirjoittanut Ellen G. Whitesta sanallakaan.

        Sinulle ei-uskovana näyttää tuottavan koko Raamattu tuskaa ymmärtää. Tuo tämäniltainen Ellen Whiten möykkyopin opetuksesikin todisti sen.


      • kuhilas
        kuhilas kirjoitti:

        Aikoinaan Jaakobin kirjeen hyväksyminen tuotti ongelmia. Lutheriakaan ei Jaakobin kirje käsitykseni mukaan miellyttänyt. Samoin 2. Pietarin kirjeen hyväksymiseen meni runsaasti aikaa. Ilmestyskirja ei ole ollut yleisesti kovinkaan hyväksytty tai suuren kiinnostuksen kohteena. Uuden testamentin kanonisten kirjojen hyväksyminen tuotti tiettyjä vaikeuksia.

        Minä en tekstissäni kirjoittanut Ellen G. Whitesta sanallakaan.

        Minulle ei Jaakobin kirjeen, 2. Pietarin kirjeen tai Ilmestyskirjan hyväksyminen tai lukeminen ole tuottaneet esteitä. Kerroin sinulle, että näiden tekstien kohdalla oli ongelmia, kun pohdittiin sitä, tulisiko niiden kuulua Uuden testamentin Kanooniin vai ei. Näiden pohtijoiden keskuudessa en ollut minä eikä yksikään adventisti, vaan siihen kuuluivat varhaiset oppinneet ja kirkonmiehet. Mistä ihmeen möykkyopista tai möykkysopasta sinä oikein puhut?


      • kuhilas
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinulle ei-uskovana näyttää tuottavan koko Raamattu tuskaa ymmärtää. Tuo tämäniltainen Ellen Whiten möykkyopin opetuksesikin todisti sen.

        Aikoinaan kun Uuden testementin pyhien kirjoitusten kokoonpanoa hahmoteltiin eli oli kysymys ns. kanoonisten kirjoitusten luettelosta eli sisällöstä, niin silloin muutamat nykyisen Ut:n kirjoitukset tuottivat ongelmia. 2. Pietasin kirje hyväksyttiin viimeisenä. Ilmestyskirjakaan ei oikein helposti päässyt mukaan. Vielä Lutherin aikoina Jaakobin kirje oli vaikea Lutherille, koska siinä korostuu usko ja teot.

        Minä en ollut mukana silloin, kun Ut:n kirjoituksia koottiin! Mistä ihmeen möykkyopista tai möykkysopasta sinä oikein kirjoittelet. Uuden testamentin kaanaonin kokoamisen yhteydessä kriteereinä olivat mm.:

        1. Apostolinen alkuperä.

        Tekstin kirjoittajan tuli olla joko apostoli tai apostolin läheinen työtoveri. Näin apostolin valpas silmä oli tekstin lukijana.

        2. Yleisessä käytössä useammassa seurakunnassa.

        Esimerkiksi Paavalin kirjeitä levitettiin ja luettiin monessa paikallisessa seurakunnassa.

        3. Hyväksyttävä kirjoitus ei saanut sisältää harhaoppeja.

        Se kirjoitus, joka tultaisiin hyväksymään Ut:n kanonisten kirjoitusten joukkoon ei saanut sisältää harhaoppia. Näin kritillisen opin puhtaus säilytettäisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe