13mm sänki

miekkonen 25-v

Sain inspiraation, kun lueskelin Sillä silmällä -viisikon tyyliopasta kirjastossa. Ajelin munakarvat sellaisella trimmerillä, jossa 13mm turvasäleikkö. En halunnut ihan kokonaan posliiniksi vetää, ei miehekästä puuhaa minusta ja kuulemma kutisee ja muuta. Aika miehekäs olo ja nuorekas samalla: muna näyttää paljon pidemmältä, mutta tän pituinen karvoitus minulla oli viimeksi joskus 12-13-vuotiaana, kun karvat vasta kasvoivat.

Mitenköhän on, kasvavatko karvat entiseen mittaansa aikanaan vai jäävätkö tuommoisiksi...? Nimittäin, jos kokonaan ajaa posliiniksi, niin silloinhan karvat kasvavat takaisin. Mutta jos niitä vain lyhentää, kasvavatko silloin? Karvan juuret eivät välttämättä tunnista pelkkää lyhennystä? Jos ei karvoja sheivaile, niiden kasvu pysähtyy tiettyyn mittaan - eivät minunkaan munakarvani ole kasvaneet pituutta sitten teinivuosien.

Toivottavasti kasvavat edes millin tuosta 13 millistä. 13 kun on epäonnen eli huonon flaksin luku... :P

Samalla tavalla lyhensin kainalokarvoja ja liian pitkiä persposkien ja reisien karvoja. Minulla on ollut tapana kesäisin hikoilla istuessa juuri pakaroista ja takareisistä, niin kuin pitäisi paksuja villahousuja jalassa. Ehkä tuo älynväläys, karvojen radikaali lyhennys, hillitsisi tätä ominaisuutta? Myös nivushikoilu on kiusannut.

8

2323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvänen aika

Kasvaako sun hiukset, jos vedät ne 13-millisiks, vai jääköhän ne ikuisesti sen mittasiks?

• sanoi Jaska Jokunen

Olipa kommentti. Kyllähän ne hiukset kasvavat vaikka 19-metrisiksi, jos niiden vain antaa kasvaa. Parta samoin. Munakarvojen kasvu, ainakin minulla, pysähtyi siihen muutamaan senttiin. Ne eivät siis kasva kovin pitkiksi, toisin kuin hiukset. Siksi sanoisin, että hius-häpykarva-rinnastuksesi ontuu.

• jaska ja muut
        sanoi Jaska Jokunen kirjoitti:

Olipa kommentti. Kyllähän ne hiukset kasvavat vaikka 19-metrisiksi, jos niiden vain antaa kasvaa. Parta samoin. Munakarvojen kasvu, ainakin minulla, pysähtyi siihen muutamaan senttiin. Ne eivät siis kasva kovin pitkiksi, toisin kuin hiukset. Siksi sanoisin, että hius-häpykarva-rinnastuksesi ontuu.

Kyllä se on sillä tavalla, että perskarvat ja munakarvat ja kulmakarvat ja kainalokarvat ja pääkarvat (hiukset) ja säärikarvat kasvavat sen mittaisiks kun niitten on tarkotettu kasvavan. En sanonu munakarvat kasvaa samanmittasiks ku hiukset - eihän ne ny sen mittasiks kasva, vaikkei niit 13-millisiks ajaiskaan!!!!

• vielä jaskalle

Että ontuu muuten vähän toi sunki tekstis :) 19 metriset hiukset on aikast huimat... Sitäpaitsi kaikilla ei kasva hiukset kuin esim. olkapäämittaan. Jokaisella nääs tuo hiustenkasvu, siis hiusten uudistuminen, on erilaista. Yksittäisellä hiuksella on vähänniinku määrätyn mittainen elämä, kaikilla se ei ehdi kasvaa tuossa ajassa kovinkaan pitkäksi - jos nimittäin kyseisen ihmisen hormoonit ja aineenvaihdunta on sellaset, et uudistumista tapahtuu huimaa vauhtia.

Mut 100-prossan varmuudella voin kyl sanoa, et jos munakarvat oli ennen leikkuuta pitemmät ku leikkuun jälkeen, ni kyllä ne KASVAA VIELÄ.

• sanoi Jaska Jokunen
        vielä jaskalle kirjoitti:

Että ontuu muuten vähän toi sunki tekstis :) 19 metriset hiukset on aikast huimat... Sitäpaitsi kaikilla ei kasva hiukset kuin esim. olkapäämittaan. Jokaisella nääs tuo hiustenkasvu, siis hiusten uudistuminen, on erilaista. Yksittäisellä hiuksella on vähänniinku määrätyn mittainen elämä, kaikilla se ei ehdi kasvaa tuossa ajassa kovinkaan pitkäksi - jos nimittäin kyseisen ihmisen hormoonit ja aineenvaihdunta on sellaset, et uudistumista tapahtuu huimaa vauhtia.

Mut 100-prossan varmuudella voin kyl sanoa, et jos munakarvat oli ennen leikkuuta pitemmät ku leikkuun jälkeen, ni kyllä ne KASVAA VIELÄ.

19 metriä on kyllä kieltämättä aika hatusta tempaistu mitta. Elääköhän kukaan edes niin kauan. Kyllähän ne karvat tiettyyn mittaan kasvavat. Jostain se keho vaan tietää, jos jonkin karvan mitta on sen mielestä vajaa. Minusta kehoni karvantarpeenarviointijärjestelmä on vähän vajaa. Mitä ihmettä minä teen monisenttisillä pers-, hartia- ja alaselän karvoilla. Kamoon!

Minä tiedän kyllä yhden tyypin, jolla karvat yksinkertaisesti eivät kasvaneet takaisin. Hänen toisesta jalastaan oli ajeltu karvat, kun se jalka katkesi ja pistettiin kipsiin. Tästä on vuosia, eikä niitä karvoja ole sen koommin näkynyt. Toisessa jalassa on aika tuuheatkin karvat. Ajaisi nekin pois, hyvänen aika.

• hei...

19 metriä on kyllä kieltämättä aika hatusta tempaistu mitta. Elääköhän kukaan edes niin kauan. Kyllähän ne karvat tiettyyn mittaan kasvavat. Jostain se keho vaan tietää, jos jonkin karvan mitta on sen mielestä vajaa. Minusta kehoni karvantarpeenarviointijärjestelmä on vähän vajaa. Mitä ihmettä minä teen monisenttisillä pers-, hartia- ja alaselän karvoilla. Kamoon!

Minä tiedän kyllä yhden tyypin, jolla karvat yksinkertaisesti eivät kasvaneet takaisin. Hänen toisesta jalastaan oli ajeltu karvat, kun se jalka katkesi ja pistettiin kipsiin. Tästä on vuosia, eikä niitä karvoja ole sen koommin näkynyt. Toisessa jalassa on aika tuuheatkin karvat. Ajaisi nekin pois, hyvänen aika.

...eikös se ole aika näppärää, et toinen jalka on karvainen ja toinen karvaton? Sittehän voi olla mieliksi sekä karvoista tykkääville että persikkaihosta tykkääville ;)

Hmm.. ja on se karvantarpeenarviointijärjestelmä (kiva sana!) jotenkin vajaa vissiin kaljuillakin...

• hieman..

ajatuksen juoksu jumittaa.. =D

• tiämmä

Ei ne kasva enää ennalleen! Jäät ikuiseksi pikkupojaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82