Mikähän mahtaa olla vikana, kun autossani vm.98 Toyota avensis farmari, ei mene pitkät valot päälle. Palaa ainoastaan silloin, kun vipua vetää itseenpäin ja pitää koko ajan pohjassa. Myöskään mittarivalot ei toimi samanaikaisesti pitkien kanssa. Lyhyet ja parkit toimii. Mahtaako vika olla viiksessä vai valoreleessä?
Ja toinenkin ongelma on... Miksiköhän useasti ylämäkeä ajaessa tai pikkuisen liikaa kaasuttaessa, jolloin perä vähän luistaa, syttyy mittaritauluun käsijarrun merkkivalo, vaikka käsijarrua ei edes käytä?
Kaipais apua... Meidän talouteen on uusi auto ja heti on vikoja. :(
Avensiksen pitkät valot ei mene päälle
13
7785
Vastaukset
- aropupu01
Luulisin näin..
Ja se merkkivalo..Tarkastappa jarruneste..
Miten muuten saat kaasua painamalla takapään liitoon etuvedossa ;-D- Aloittaja
Helposti näillä liukkailla teillä mitä meiltä päin löytyy ;)
Vähän ihmetyttää, kun osa puhuu että rele olisi mennyt, mutta ilmeisestikin on kuitenkin todennäköisempää, että viiksi. Itse olis tarkotus vika korjailla, kuhan ensin tietäisi kummassako vika on... ettei turhaa tulisi ostettua värkkejä... - aropupu01
Aloittaja kirjoitti:
Helposti näillä liukkailla teillä mitä meiltä päin löytyy ;)
Vähän ihmetyttää, kun osa puhuu että rele olisi mennyt, mutta ilmeisestikin on kuitenkin todennäköisempää, että viiksi. Itse olis tarkotus vika korjailla, kuhan ensin tietäisi kummassako vika on... ettei turhaa tulisi ostettua värkkejä...>Myöskään mittarivalot ei toimi samanaikaisesti pitkien kanssa<
Sammuukohan parkit kun laittaa pitkät päälle,jos mittarivalotkin sammuvat?
Silloin epäilisin viikseä koska parkit eikä mittarivalotkaan sen paremmin kulje releen kautta..Yksi keino tarkastaa se on ottaa ratin ympäriltä suojamuovit pois ja tarkastaa liittimestä häviääkö sieltä navoista virta kun kytkee pitkät päälle. - Kiitos siitä!
aropupu01 kirjoitti:
>Myöskään mittarivalot ei toimi samanaikaisesti pitkien kanssa<
Sammuukohan parkit kun laittaa pitkät päälle,jos mittarivalotkin sammuvat?
Silloin epäilisin viikseä koska parkit eikä mittarivalotkaan sen paremmin kulje releen kautta..Yksi keino tarkastaa se on ottaa ratin ympäriltä suojamuovit pois ja tarkastaa liittimestä häviääkö sieltä navoista virta kun kytkee pitkät päälle.Kiitos tuosta asiallisesta kommentista! Pitääpä ruveta tutkimaan.
- on toki luettu
kun uuden auton kävitte hakemassa? Onhan siitä viiksen päästä varmasti valot käännetty "päälle"? Palaahan ajovalot toki koko ajan auton ollessa käynnissä, mutta pitkiä käyttääksesi pitää viiksen päästä pyöräyttää ensin jonka jälkeen voit pitkät napsauttaa päälle. Ja tuo perän luisto on mielenkiintoinen ilmiö kyllä noinkin etuvetoisessa autossa, mutta ongelmahan olikin siis jarrun merkkivalo. Kuten joku sanoikin, tarkistapa jarrunesteen määrä. Ohjeet siihen löytyy siitä samaisesta käyttöohjekirjasesta.
- Ei tässä ihan tyhmiä olla
Joo, no ei tässä ihan tyhmiä olla. Tottakai valoviiksi pyöräytetään aina päälle ja vipua työnnetään eteenpäin, jos haluaa pitkät päälle, mutta tässä tapauksessa pitkät ei mene päälle. Joten mahtaakohan vika olla viiksessä vai valoreleessä? Se on kysymyksen ydin.
Ja toivotaan, että tuo käsijarruvalon vilkkuminen johtuu nimenomaan jarrunesteen vähyydestä. Oli alarajassa... - hanskassa.
Ei tässä ihan tyhmiä olla kirjoitti:
Joo, no ei tässä ihan tyhmiä olla. Tottakai valoviiksi pyöräytetään aina päälle ja vipua työnnetään eteenpäin, jos haluaa pitkät päälle, mutta tässä tapauksessa pitkät ei mene päälle. Joten mahtaakohan vika olla viiksessä vai valoreleessä? Se on kysymyksen ydin.
Ja toivotaan, että tuo käsijarruvalon vilkkuminen johtuu nimenomaan jarrunesteen vähyydestä. Oli alarajassa...Oletko sulakkeet tarkastanut? Niistä kannattaa aina aloittaa kun joku laite lakkaa toimimasta. Jos se on ok, relettä epäilisin seuraavaksi. Ja siitä sitten valoille päin pätkä kerrallaan tutkimaan jotta mikä mättää.
- luisto
etuvetoisessa on toudella outo ilmiö, ei ole koskaan tullut ittellä vastaan vaikka kuinka liukasta ois ollut. Taitaa olla aika vaarallinen peli maantiellä... Tarkastuta takarenkaiden aurauskulmat ja muut rakenteet ettei henki lähe kuleksimaan kun perä karkaa isolla tiellä, sitä ei nääs oikaise erkkikään jos on tarpeeksi vauhtia. Jos toi on normaalia avelle niin kuulostaa hengenvaaralliselta peliltä, vaihda suosiolla automerkkiä. Mielestäni pitkien valojen toimivuus on ihan sivuseikka tuohon perän karkaamiseen verrattuna.
- Alottaja edelleen
Älkää rakkaat ihmiset nyt keskittykö epäolennaiseen. Valoviiksi tässä nyt ihmetyttää! Siihen kaipaan kommentteja.
Ehkä ilmaisin itseäni vähän epäselvästi. Mutta jarruvalo siis vilkkuu silloin, jos renkaat lyövät ylämäessä vähän suteria. Mistään mahdottomasta heittelystä ei ole kysymys. Anteeksi, jos kirjoitin väärin!
Turvallinen autohan tuo avensis on! Nämä pienet viat kun saadaan korjattua, on tämä meille täydellinen auto. Mutta tosiaan vinkekjä tuohon valo pulmaan, jos jollakin on samanlaisesta kokemusta, kiitti! - Alott...
Alottaja edelleen kirjoitti:
Älkää rakkaat ihmiset nyt keskittykö epäolennaiseen. Valoviiksi tässä nyt ihmetyttää! Siihen kaipaan kommentteja.
Ehkä ilmaisin itseäni vähän epäselvästi. Mutta jarruvalo siis vilkkuu silloin, jos renkaat lyövät ylämäessä vähän suteria. Mistään mahdottomasta heittelystä ei ole kysymys. Anteeksi, jos kirjoitin väärin!
Turvallinen autohan tuo avensis on! Nämä pienet viat kun saadaan korjattua, on tämä meille täydellinen auto. Mutta tosiaan vinkekjä tuohon valo pulmaan, jos jollakin on samanlaisesta kokemusta, kiitti!Joo, pikku kirjotusvirhe otsikossa...
- Olla käyttäjän
Viiksessä... Eli Avessahan ei kaukovalot mene päälle, kuten vw konsernin autoissa viikseen vetämällä, vaan viikseä työntämällä... Vetäessä vain pitkät välähtää merkiksi esim vastaantulijalle... Eli valoviiksi on selvästi kaksiasentoinen, edessä lyhyet takana pitkät...
- vastauksesta
Kiitos tuosta asiallisesta vastauksesta! Valot nimenomaan toimivat juuri noin. Vastaantulijalle voin väläyttää pitkiä valoja, mutta jos normaalisti pitkät laittaisin päälle (vipua eteen työntämällä) ei ne mene päälle.
Ehkäpä sitä olisi uusi viiksi ostettava. Onkohan vaikea korjattava/vaihdettava? - Anonyymi
vastauksesta kirjoitti:
Kiitos tuosta asiallisesta vastauksesta! Valot nimenomaan toimivat juuri noin. Vastaantulijalle voin väläyttää pitkiä valoja, mutta jos normaalisti pitkät laittaisin päälle (vipua eteen työntämällä) ei ne mene päälle.
Ehkäpä sitä olisi uusi viiksi ostettava. Onkohan vaikea korjattava/vaihdettava?Hei,
Hieman on vanha ketju, mutta laitetaan silti uusi kysymys tähän ketjuun. Itselläni on 2012 Toyota Avensis ja vasen pitkä ei toimi (Xenon). Olen vaihtanut päikseen ballastin ja lampun päittäin ja vasemman puolen molemmat osat toimii oikealla puolella. Sulakkeille tulee sähkö (niin pitkät, kuin lyhyet)
Osaisiko joku taitavampi sanoa mitä kannattaa katsoa seuraavaksi eli ongelma on joko johdotuksessa tai sitten jossain muussa.
Tiedosta kiitollinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2374185Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1132643Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412392Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811436- 481179
- 781097
- 59963
- 45946
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58931