OTA EVANKELIUMI KOKONAISUUTENA VASTAAN;..

eepu*

Etkö sinäkin tahtoisi ottaa EVANKELIUMIA KOKONAISUUTENA VASTAAN, johon kuuluu ihmisen PYHITYS Jumalan antamassa Voimassa! .. Sillä uskonmukaisesti upotuskastetuille (Apt.2:38; 4:12) Sana sanoo: ”KRISTUS TEISSÄ, ja Hän Pyhän Henkensä kautta vaikutta tahtomisen ja tekemisen”
--- joten ”ÄLKÖÖN synti teitä enää hallitko”!

.. sillä ihminen tulee VANHURSKAAKSI ensin USKON KAUTTA ja sinetöi Liiton Jumalan kanssa uskonmukaisen upotuskasteen kautta Kristukseen, ja saa Lahjaksi PYHÄN HENGEN VOIMAN tekoihin ja niin ihminen tulee niistä HEDELMISTÄ/TEOISTA pysymään VANHURSKAANA, eikä ainoastaan uskosta.”!
--- Teemmekö TEOT siis mitättömäksi uskon kautta? POIS SE sellainen! Vaan me TEOISSA vahvistamme USKON."!
Paavali sanoo sen näin: "Teemmekö siis LAIN mitättömäksi USKON kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme LAIN."!
Jaakob kirjoittaa sen näin: ”… näytä sinä minulle uskosi ilman TEKOJA, niin minä TEOISTANI näytän sinulle USKON.”

Paavali sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA (vaelluksessa).” (1.Kor.4:19,20)
”Koetelkaa (siis) itseänne, oletteko USKOSSA; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on TEISSÄ? ELLEI, niin ette KESTÄ KOETUSTA.”! (2.Kor.13:5)

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
*
Jk.:
Niinpä PYHITYKSEEN/USKONPUHDISTUKSEEN kuuluu myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä toteutat/tottelet?
Sillä näin ovat rehelliset vilpittömät apostolit vastanneet; "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. "
…. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

Katso lisää: Emme elä Lain alla, vaan "Laki sydämessä":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022747477#22000000022747477

--- Ystäväni, jos et käy henkilökohtaisella upotuskasteella; -- jäät ilman Jumalan Pyhän Hengen Lahjaa, -- ja Raamattu sanoo: ” Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
…. niinpä tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa uudistamattomuuteen, ja siten PYHITYKSEN ja pelastuksen menettämiseen!!
*
ANNA PELASTAA ITSESI, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
-- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
*
♥ MARANATA! ♥

Katso lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000023251428

11

597

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä Eepu

      miesten mies?

    • varmasti

      laauntai?. Kyllä se oli VT aikoihin, mutta mitäs Uusi Testamentti siihen sanoo?
      Kol2:16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,.....

      Room. 14:5. Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
      6. Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden;..........

      Jeesuskin näytti fariseuksille esimerkkiä siitä, että sapattina saa esim.tehdä hyvää, auttaa toisia, ym. Hän kumosi fariseusten tekemät pykälät, jotka oli lisätty Mooseksen lakiin.
      Hän tahallaan esim. paransi sapattina.Matt. 12:10.

      Markus 2:27. Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
      - Ihmisen täytyy levätä yksi päivä viikossa. Työaikoja on monenlaisia ja ns. sapattinakin joutuu tekemään töitä. Pääasia on kuitenkin mielestäni se, että lepää sen yhden päivän, jonka Jumala on vapaaksi järjestänyt.
      Ei lainomainen sapatinaika ole Uuden Testamentin hengen mukainen.
      Siis ei ole tärkeää, mikä päivä on kyseessä lepoa varten ja Jumalan kanssa olemiseen. Olkoon se vain se päivä, joka on voitu katsoa parhaaksi siihen.
      Room 14:5,6, Kol.12:16, jotka edellä luettiin..
      Suoranaista sapatinpäivä määritystä ei Uudessa Testamentissa taida olla?

      Otin kopion nettisvulta
      Sapatti
      "Sapatti (hepreaksi ‏שבת‎, šabbat) on juutalaisuuden viikoittainen lepopäivä, jota vietetään juutalaisen viikon viimeisenä päivänä, lauantaina. Sapatti perustuu Ensimmäisen Mooseksen kirjan luomiskertomukseen, jossa Jumala lepäsi luomisen seitsemäntenä päivänä. Sapatti on asetettu kymmenessä käskyssä (2. Moos. 20:8-12).
      Kristinuskossa sapattia ei vietetä, vaan sunnuntaina muistellaan Jeesuksen ylösnousemusta. Jotkut kristilliset ryhmät, kuten adventistit, korostavat kuitenkin sapatin viettoa".

      Sapatti oli siis laki juutalaisille. Onko siinä sitten eroa meitä pakanoita ajatellen?
      Room. 6:14,15 mainitaan;
      "Emme ole siis lain, vaan armon alla"

      Tekikö Jeesus syntiä, kun Hän teki "töitä" (paransi)sapattina,joita ei ollut lupa tehdä. Ja opetuslapset. Matt.12:1,2.? Ei tehneet!

      Joka siis haluaa viettää lauantain sapattina, tekee oikein, joka haluaa viettää sapatin muuna päivänä, tekee myös oikein. (pekin päätelmä)

      terv. ja siunauksin
      pek

      • eepu*

        Kol.2:16 -korjattu käännös kuuluu;
        "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun sapatin johdosta." "Jotka ovat vain tulevaisten varjo"...(Kol.2:16-17)

        -- MUTTA; JUMALAN ASETTAMA SAPATTI/sapatinpäivä KATSOO taakse LUOMISEEN, -- se ei siis voi olla ”tulevaisten varjo”!!
        --- "PELJÄTKÄÄ JUMALAA ja antakaa hänelle KUNNIA, sillä hänen TUOMIONSA HETKI ON TULLUT, ja KUMARTAKAA häntä, joka on TEHNYT TAIVAAN ja MAAN ja MEREN ja VETTEN LÄHTEET."

        Luemme tästä asiasta ja se kuuluu näin:
        IV. KÄSKY:
        "MUISTA PYHITTÄÄ LEPOPÄIVÄ.
        Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        MUTTA SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, sinun JUMALASI, SAPATTI;
        silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." (Ks.2.Moos.20:8-11)
        *
        Jumala/Luoja sanoo:
        ”Pitäkää (siis) minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

        Viikon seitsemäs päivä on siis LUOJAN ASETTAMA Lepopäivä/SAPATTI, se on päivä jolloin meidän tulee jättää arkiaskareemme ja käydä KUMARTAEN KIITTÄMÄÄN LUOJAAMME !

        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000019485171#22000000019485171


      • olleet
        eepu* kirjoitti:

        Kol.2:16 -korjattu käännös kuuluu;
        "Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun sapatin johdosta." "Jotka ovat vain tulevaisten varjo"...(Kol.2:16-17)

        -- MUTTA; JUMALAN ASETTAMA SAPATTI/sapatinpäivä KATSOO taakse LUOMISEEN, -- se ei siis voi olla ”tulevaisten varjo”!!
        --- "PELJÄTKÄÄ JUMALAA ja antakaa hänelle KUNNIA, sillä hänen TUOMIONSA HETKI ON TULLUT, ja KUMARTAKAA häntä, joka on TEHNYT TAIVAAN ja MAAN ja MEREN ja VETTEN LÄHTEET."

        Luemme tästä asiasta ja se kuuluu näin:
        IV. KÄSKY:
        "MUISTA PYHITTÄÄ LEPOPÄIVÄ.
        Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        MUTTA SEITSEMÄS PÄIVÄ ON HERRAN, sinun JUMALASI, SAPATTI;
        silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." (Ks.2.Moos.20:8-11)
        *
        Jumala/Luoja sanoo:
        ”Pitäkää (siis) minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

        Viikon seitsemäs päivä on siis LUOJAN ASETTAMA Lepopäivä/SAPATTI, se on päivä jolloin meidän tulee jättää arkiaskareemme ja käydä KUMARTAEN KIITTÄMÄÄN LUOJAAMME !

        Katso lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000019485171#22000000019485171

        huonoja raamatunpaikkoja. Olit ottanut sen -38 käännöksestä, jota käytän.
        Tässä kuitenkin alkutekstille uskollisimman käännöksen mukaan. Bibliasta. Kuningas Jaakon engl.(KJV) luotettava käännös sanoo samoin
        Kol.2:16. Älkään siis kenkään teitä tuomitko ruasta eli juomasta, taikka määrätyistä pyhäpäivistä, ei uudesta kuusta, eikä sabbateista,Jotka ovat tulevaisten varjo, mutta itse ruumis on Kristuksessa.
        sitten -38
        Joh. 5:18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut(rikkonut, kirj.lisäys) sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

        Kyllä kaikki nuo Raamatunpaikat, joita esitit, pitivät paikkansa VT aikoihin.
        Nyt, kun olemme "paremmassa liitossa", Jeesus on vapauttanut meidät lain orjuutuksesta.
        Hebr. 9:13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        16. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
        17. sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

        Jeesus kuolemallaan saattoi Uuden Testamentin voimaan, Uuden liiton. Kiitos Jumalalle!

        Niinkuin aikaisemmin sanoin, VT sapatin vieton käsky on kyllä periaatteessa hyvä, mutta nyt voi valita päivät, milloinka voi tuota "sapattia"viettää (työt, ym)
        Jeesus toiminnallaan osoitti sen. Ja opetuksellaan sapatista.

        Kunnioitan Raamattua ja sinun katsantokantojasi, mutta ei ne pelanneet Jeesuksenkaan aikana ja Jeesus osoitti asian todellisen merkityksen.
        Runsasta Jumalan siunausta sinulle. Toivottavasti tapaamme taivaassa!Eletään armosta, mutta vihataan syntiä!
        pek


      • eepu*
        olleet kirjoitti:

        huonoja raamatunpaikkoja. Olit ottanut sen -38 käännöksestä, jota käytän.
        Tässä kuitenkin alkutekstille uskollisimman käännöksen mukaan. Bibliasta. Kuningas Jaakon engl.(KJV) luotettava käännös sanoo samoin
        Kol.2:16. Älkään siis kenkään teitä tuomitko ruasta eli juomasta, taikka määrätyistä pyhäpäivistä, ei uudesta kuusta, eikä sabbateista,Jotka ovat tulevaisten varjo, mutta itse ruumis on Kristuksessa.
        sitten -38
        Joh. 5:18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut(rikkonut, kirj.lisäys) sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

        Kyllä kaikki nuo Raamatunpaikat, joita esitit, pitivät paikkansa VT aikoihin.
        Nyt, kun olemme "paremmassa liitossa", Jeesus on vapauttanut meidät lain orjuutuksesta.
        Hebr. 9:13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        16. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
        17. sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

        Jeesus kuolemallaan saattoi Uuden Testamentin voimaan, Uuden liiton. Kiitos Jumalalle!

        Niinkuin aikaisemmin sanoin, VT sapatin vieton käsky on kyllä periaatteessa hyvä, mutta nyt voi valita päivät, milloinka voi tuota "sapattia"viettää (työt, ym)
        Jeesus toiminnallaan osoitti sen. Ja opetuksellaan sapatista.

        Kunnioitan Raamattua ja sinun katsantokantojasi, mutta ei ne pelanneet Jeesuksenkaan aikana ja Jeesus osoitti asian todellisen merkityksen.
        Runsasta Jumalan siunausta sinulle. Toivottavasti tapaamme taivaassa!Eletään armosta, mutta vihataan syntiä!
        pek

        .. niissä on Jumalan Tahdon/Luonteen kuva!

        Sillä; KRISTUKSEN tulee ASUA USKON KAUTTA teidän SYDÄMISSÄNNE, "että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta ja KRISTUKSEN ASUA USKON KAUTTA teidän SYDÄMISSÄNNE, niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."!

        Missä on Laki, se on kirjoitettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta; so. yhtä kuin: "KRISTUS ASUU USKON KAUTTA teidän SYDÄMISSÄNNE"
        -- Nyt me (uskonmukaisesti kastetut)noudatamme/palvelemme Jumalan Lakia Hengen uudessa tilassa, emmekä kirjaimen vanhassa, -- sellaista vastaan ole Laki!

        Paavali kirjoitti sen näin:
        "että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa."
        -- KRISTUKSEN tulee ASUA USKON KAUTTA teidän SYDÄMISSÄNNE,-- sellaista vastaan ole Laki!

        Katsopa lisää:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000023905984

        *
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

        minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
        י ה וֹ שׁ ﬠ

        eepu
        *
        Jk.:
        JUMALA ASETTI (viikon viimeisen päivän, lauantain) SAPATIN ja SIUNASI sen!
        Mutta paavi asetti omavaltaisesti sunnuntain, viikon ensimmäisen päivän, sen tilalle! .. sunnuntai on siis paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä toteutat/tottelet?

        Sillä näin ovat rehelliset vilpittömät apostolit vastanneet; "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. "
        …. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!

        Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
        ”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”

        Sapattikäskyn myötä, me käymme kumartamaan ja Kiittämään Luojaa erikoisesti sinä päivänä!
        ”Muista pyhittää lepopäivä; HERRAN, sinun JUMALASI, SAPATTI!

        "PELJÄTKÄÄ JUMALAA ja antakaa hänelle KUNNIA, sillä hänen TUOMIONSA HETKI ON TULLUT, ja KUMARTAKAA HÄNTÄ, joka on TEHNYT TAIVAAN ja MAAN ja MEREN ja VETTEN LÄHTEET."


      • älkää luulko
        olleet kirjoitti:

        huonoja raamatunpaikkoja. Olit ottanut sen -38 käännöksestä, jota käytän.
        Tässä kuitenkin alkutekstille uskollisimman käännöksen mukaan. Bibliasta. Kuningas Jaakon engl.(KJV) luotettava käännös sanoo samoin
        Kol.2:16. Älkään siis kenkään teitä tuomitko ruasta eli juomasta, taikka määrätyistä pyhäpäivistä, ei uudesta kuusta, eikä sabbateista,Jotka ovat tulevaisten varjo, mutta itse ruumis on Kristuksessa.
        sitten -38
        Joh. 5:18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut(rikkonut, kirj.lisäys) sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

        Kyllä kaikki nuo Raamatunpaikat, joita esitit, pitivät paikkansa VT aikoihin.
        Nyt, kun olemme "paremmassa liitossa", Jeesus on vapauttanut meidät lain orjuutuksesta.
        Hebr. 9:13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        16. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
        17. sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

        Jeesus kuolemallaan saattoi Uuden Testamentin voimaan, Uuden liiton. Kiitos Jumalalle!

        Niinkuin aikaisemmin sanoin, VT sapatin vieton käsky on kyllä periaatteessa hyvä, mutta nyt voi valita päivät, milloinka voi tuota "sapattia"viettää (työt, ym)
        Jeesus toiminnallaan osoitti sen. Ja opetuksellaan sapatista.

        Kunnioitan Raamattua ja sinun katsantokantojasi, mutta ei ne pelanneet Jeesuksenkaan aikana ja Jeesus osoitti asian todellisen merkityksen.
        Runsasta Jumalan siunausta sinulle. Toivottavasti tapaamme taivaassa!Eletään armosta, mutta vihataan syntiä!
        pek

        Että olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en ole tullut kumoamaan. Oli Juutalaisten mielipide, että Jeesus mukamas kumosi sapatin kun paransi sairaita ja teki hyvää sapattina, ei jeesus kumonnut Jeesus teki sapatista evankelisen, ihmisläheien.


      • benedi
        olleet kirjoitti:

        huonoja raamatunpaikkoja. Olit ottanut sen -38 käännöksestä, jota käytän.
        Tässä kuitenkin alkutekstille uskollisimman käännöksen mukaan. Bibliasta. Kuningas Jaakon engl.(KJV) luotettava käännös sanoo samoin
        Kol.2:16. Älkään siis kenkään teitä tuomitko ruasta eli juomasta, taikka määrätyistä pyhäpäivistä, ei uudesta kuusta, eikä sabbateista,Jotka ovat tulevaisten varjo, mutta itse ruumis on Kristuksessa.
        sitten -38
        Joh. 5:18. Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut(rikkonut, kirj.lisäys) sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

        Kyllä kaikki nuo Raamatunpaikat, joita esitit, pitivät paikkansa VT aikoihin.
        Nyt, kun olemme "paremmassa liitossa", Jeesus on vapauttanut meidät lain orjuutuksesta.
        Hebr. 9:13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
        14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
        15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
        16. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
        17. sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.

        Jeesus kuolemallaan saattoi Uuden Testamentin voimaan, Uuden liiton. Kiitos Jumalalle!

        Niinkuin aikaisemmin sanoin, VT sapatin vieton käsky on kyllä periaatteessa hyvä, mutta nyt voi valita päivät, milloinka voi tuota "sapattia"viettää (työt, ym)
        Jeesus toiminnallaan osoitti sen. Ja opetuksellaan sapatista.

        Kunnioitan Raamattua ja sinun katsantokantojasi, mutta ei ne pelanneet Jeesuksenkaan aikana ja Jeesus osoitti asian todellisen merkityksen.
        Runsasta Jumalan siunausta sinulle. Toivottavasti tapaamme taivaassa!Eletään armosta, mutta vihataan syntiä!
        pek

        Nyt täytyy kyllä sanoa että eepu on asiassaan oikeassa, ja te toiset jotka yritätte riistää ja kumota yhden käskyn 10 stä väärässsä.

        Jeesus on tarkka esikuva, ja " Hän meni tapansa mukaan sapattina synagookaan ja nousi lukemaan"

        Jeesus oli se joka kirjoitti siinain vuorella lain omalla sormellaan, ja jonka käskystä Mooses pani sen arkin sisälle 5.Moos. 10:2, 5

        Mooseksen lain eli lain kirjan Jumala Mooseksen kautta käski laittaa sen arkin sivulle " olemaan siellä todistajana teitä vastaan" 5.Moos. 31:26

        Tämän lain, "joka oli meitä vastaan Jeesus naulitsi ristille, ei suinkaan Jumalan lakia.

        Sabatti ei suinkaan ole juutalaisten, sillä se annettiin jo luomisessa, jolloin ei ollut ainoatakaan juutalaista maanpäällä. Adam ja eeva ja hänen uskolliset jälkeläiset luonnollisesti pitivät sapattia pyhänä.
        Sapatti oli asetettu merkiksi Jumalan ja oman kansansa välille, se oli merkki taivaan ja maan luomisesta.2.Moos.31:16, 17

        Sapatti on myös merkki siitä että Jumala on pyhittänyt kansansa kts. Hes. 20:12

        Jos on epävarma että onko Jumala meidän Jumalamme niin silloin on paras pyhittää sapatti.
        jae 21 kuitenkin kertoo että ihmiset niskoittelevat -ja rikkovat Jumalan sapatin eivätkä noudata Jumalan oikeuksia.

        Vielä Jesajan aikana sapatti on eräs autuus lupauksen takaaja Jes. 56: 2 " Autuas se ihminen, joka tämän tekee, se ihmislapsi, joka tässä pysyy, joka pitää sapatin eikä sitä riko...

        Tässä puhutaan 10-käskyn lain sabatista, eikä Mooseksen lain kirjan juhlasabateista.

        Muukalaistenkin jotka ovat liittyneet Herraan tuli noudattaa sapattikäskyä (4.s-käsky) Jes. 56: 6

        Jesaja kertoo suurenmoisesti Sapatin uudistuksesta (reform), sillä kansa oli luopunut Jumalastaan Jes. 58: 12-14

        Uudessa maassakin jatketaan sapatin ja sen ilojen noudattamista. Jes. 66: 22-23

        Jeesuksen esimerkki uudessa testamentissa:

        Luuk: 4: 16 " Jeesus meni sapattina synagoogaan...
        Apostoli Paavalin esimerkki: Apost.17:2

        Jeesus on edelleen sapatin herra, ja Sunnuntain herra on katolinen kirkko:
        Mark.2:27, 28

        Jeesus ennusti että Jerusalem tullaan hävittämään , ja hän kehoitti rukoilemaan ettei tarvitsisi paeta sapattina: Matt: 24: 20

        Jeesuksen palsamointia päätettiin aloittaa vasta sapatin jälkeen: Luuk 23: 54-56

        Sapatin loputtua, kun oli tullut viikon 1. päivä tuli kaksi Mariaa katsomaan hautaa.Matt:28:1

        Sapatin aattopäivä/valmistuspäivä on päivä ennen sapattia kts. Mark. 15:42
        Viikon ensimmäinen päivä syntyy siitä kun sapatti on ohi: Mark. 16:1,2
        " Ja kun sapatti oli ohi...mennäkseen voitelemaan häntä, ja viikon 1. päivänä he tulivat haudalle ( eli SU-aamuna)

        Apost. 13:42 " Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina"

        Tulevana, ja taas tulevana tämä ketju ei katkea.

        44 " Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa"

        Paavali: " Ja sapatinpäivänä me menimme kaupugin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

        Apost. 18:4 Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan

        Huom. ei ollut uskon kiistoja lepopäivästä, vaan uskosta Jeesukseen.

        Sana "sunnuntai" ei löydy raamatun kansien välistä, mutta termi viikon 1. päivä löytyy 8 kertaa, eikä niissä löydy kertomusta että sapatti olisi muutettu tai vaihdettu sunnuntaiksi.

        Sen on vihamies, saatana tehnyt, kylvänyt lustetta vehnän sekaan.

        Jumala so. Jeesus (Luoja) sai taivaan ja maan valmiiksi kaikkine joukkoineen, ja Hän Jeesus päätti luomistyönsä seitsemäntenä päivänä ( ei seitsemäs osa viikon ajasta).. ja lepäsi seitsemäntenä päivänä
        Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, (miksi) koska Hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka oli tehnyt 1.Moos 2:1-3

        Eih Hän siunannut eikä pyhittänyt viikon 1. päivää, ei toista, ei kolmatta jne vaan seitsemännen.

        Lukeehan Ilm.1:10 " Minä olin Hengessä Herran päivänä...
        Katso jesaja 58:13 ( Minun pyhä päiväni)

        Tuo päivä on sapatti levon päivä!! Herralla on oma päivä sekä maanpäällä että taivaassa.

        Saatana joka haluaa Jumalan Pojan paikalle , hänellä on myös oma lepopäivänsä se on Sunnuntai!!

        " Ja se valta(saatana) pyrkii muuttamaaan ajat ja lain ja ne annetaan Hänen käteensä...Dan.kirja

        Laissa aikaa koskeva käsky on vain 4:ssä käskyssä sapatissa.
        Hyvä sanoma sapatista on julistettu meille niinkuin heillekin, mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin jotka sen kuulivat Heb 4:2, 4

        jae 9 " Niin on Jumalan kansalle sapatin lepo vielä jäljellä" " There remaineth therefore a rest to people of God" (kuningas jaakon käännös)

        On yleisesti tiedossa että Rooman Paavi josta Luther sanoo se on antikristus muutti sapatin pyhyyden 1. päivälle sunnuntaille.
        kts. A Doctrinal Catechism by the Rev. Stephen Keenan p. 174


    • Tiehöylä

      kantaa eri uskonnolisten suuntausten välisiin kiistakysymyksiin. Uusletadiolaiset pyrkivät kaikilla elämän alueilla noudattamaan UT:n Jeesuksen rakkauden kaksoiskäskyä.

    • eepu*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe