Olen 26-vuotias nainen ja olen kärsinyt jo noin vuoden epämääräisistä oikean puolen selkäkivuista. kipu tuntuu myös mahan puolella oikealla nivusessa ja sen läheisyydessä,sekä psoas lihaksen alueella. syvimmät lihakseni tällä alueella tuntuvat olevan tosi jumissa, melkeinpä krampissa. myös häntäluun seutu on välillä kipeä ja hiukan kosketus arka tietystä kohtaa. kivut selässä ja vatsassa korostuvat kun taivuttelen ja venyttelen kyseistä aluetta. lisäksi kipu tuntuu ajoittain säteilevän oikeaan jalkaani kauttaaltaan sekä pakaraan. ja kun taivutan selkääni taaksepäin oikean puolen lanneranka jotenkin rutisee. sama toistuu myös kun kierrän lantiotani puolelta toiselle,niin oikea puoleni ikään kuin loksuu alueelta jolla kipuja on. hierojilla olen käynyt useasti, mutta ei huomattavaa apua. lääkäreillä kulkenut useasti, toistaiseksi vikaa ei löytynyt. alan olla jo lopen väsynyt ainaisten kipujeni kanssa joten jos joku osaisi valaista mistähän voisi olla kyse olisin kiitollinen!
KIVUT LANNERANGAN ALUEELLA?
23
19422
Vastaukset
- hoidettu
SI-nivel
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/turunen/turunen.html
Tuosta ei tavalliset lääkärit ymmärrä mitään...- SANDE.
sepä se, kun ja jos tavalliset lääkärit eivät tajua mitään. mistä löytäisin sellaisen joka ymmärtäisi ja osaisi auttaa... asun täällä tuppukylässä korvessa, kaukana suurista kaupungeista täältä en kai sen alan osaajia löydä. kipuni ovat myös sellaisia että ne eivät oikeastaan tunnu istuessa ja makuulla vain seistessä ja kävellessä. lisäksi lenkkeilessä kun kävelen reippaammin myös oikean jalan yläreisi tuntuu olevan tosi tiukka ja kireä, sen tuntee hyvin kun ottaa pitenpää askelta. eikö edes mangneetti kuvista olisi minulle apua?
- Naprapaatti
Luultavasti sinulla on useita yhtäaikaisia vaivoja. Pakaran kivut voivat tulla vaikka triggerpisteistä, lonksuminen si-nivelestä, nivustaipeen kipu mahdollisesta hermopinteestä nivustaipeen ligamentin alla, rutina fasettinivelistä. Osa vaivoista voi tulla myös lannesuoliluulihaksen eli sisäfileen kireydestä. Oletko lentänyt pepullesi jolloin häntäluu on taittunut eteenpäin? Vikasi kuulostaa äkkiseltään niin mekaaniselta, että se tuskin poistuu kemiallisin keinoin. Oletko kokeillut ammattilaisen tekemää nikaman käsittelyä?
Terveisin naprapaatti/akuterapeutti Timo Puonti Kotka- SANDE.
en muista mitään sellaista asiaa missä olisin selkäni voinut loukat ja se olisi kipeytynyt juuri sillä hetkellä..... noin vuosi sitten ostin suksipaketin ja aloin harrastaa kylmiltään hiihtämistä useiden vuosien jälkeen. hiihdin melk koko ajan luistelu tyylillä. pari kertaa muistan että kaaduin oikein kunnolla oikealle kyljelle, pakaralle maahan ja ne oli melko mätkähdyksiä......kuten jo aiemmin kerroin olen käynyt vain tavallisilla hierojilla, nikaman käsittelyä kyllä kokeilisin kun vain löytäisin sen täältä jostain... tänäänkin taas pakotus koko oikeassa jalassa..kamalaa.. eikö niistä mangneettikuvista olisi mitään apua tilanteeseeni...?? saisi edes oikean diagnoosin mistä kipuni johtuvat, eikä tarvitsisi pelätä ja miettiä...
- hoidettu
SANDE. kirjoitti:
en muista mitään sellaista asiaa missä olisin selkäni voinut loukat ja se olisi kipeytynyt juuri sillä hetkellä..... noin vuosi sitten ostin suksipaketin ja aloin harrastaa kylmiltään hiihtämistä useiden vuosien jälkeen. hiihdin melk koko ajan luistelu tyylillä. pari kertaa muistan että kaaduin oikein kunnolla oikealle kyljelle, pakaralle maahan ja ne oli melko mätkähdyksiä......kuten jo aiemmin kerroin olen käynyt vain tavallisilla hierojilla, nikaman käsittelyä kyllä kokeilisin kun vain löytäisin sen täältä jostain... tänäänkin taas pakotus koko oikeassa jalassa..kamalaa.. eikö niistä mangneettikuvista olisi mitään apua tilanteeseeni...?? saisi edes oikean diagnoosin mistä kipuni johtuvat, eikä tarvitsisi pelätä ja miettiä...
"pari kertaa muistan että kaaduin oikein kunnolla oikealle kyljelle, pakaralle maahan ja ne oli melko mätkähdyksiä......"
Juuri tuosta se alkaa. Kivut tulevat sitten paljon myöhemmin. Näyttääkö tuo tutulta?
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuva:TFA_0318.jpg - ...
hoidettu kirjoitti:
"pari kertaa muistan että kaaduin oikein kunnolla oikealle kyljelle, pakaralle maahan ja ne oli melko mätkähdyksiä......"
Juuri tuosta se alkaa. Kivut tulevat sitten paljon myöhemmin. Näyttääkö tuo tutulta?
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Kuva:TFA_0318.jpgkävin kattomassa kuvan ja luin sivuston tekstit selkäkivuista ja mielenkiintoista asiaa. selkä kuvan "eritasoisuus juttua" en ole vielä itsellä kokeillut , mutta täytyy illalla kokeilla kaverin avustuksella, se varmaan näkee asian paremmin kuin jos itse yritän peilin avusruksella =) mutta kyseistä liikettä kokeilin kyllä sillä tavalla, että otin molemmin puolin kyseisistä kohtaa kiinni ja taivuttelin itseäni eteenpäin kumaraa alas ja ylös, niin oikealla puolella sormien alla tuntuu aivan selvää sellaista "rutinaa".
- ......
... kirjoitti:
kävin kattomassa kuvan ja luin sivuston tekstit selkäkivuista ja mielenkiintoista asiaa. selkä kuvan "eritasoisuus juttua" en ole vielä itsellä kokeillut , mutta täytyy illalla kokeilla kaverin avustuksella, se varmaan näkee asian paremmin kuin jos itse yritän peilin avusruksella =) mutta kyseistä liikettä kokeilin kyllä sillä tavalla, että otin molemmin puolin kyseisistä kohtaa kiinni ja taivuttelin itseäni eteenpäin kumaraa alas ja ylös, niin oikealla puolella sormien alla tuntuu aivan selvää sellaista "rutinaa".
siis "rutina"tuntui nimenomaan silloin kun nousit ylöspäin taivutuksesta.
- bodywoman
Maallikon on hyvin vaikeaa antaa oikeaa diagnoosia voi olla, että ko. on SI-nivel vaivaa tai lihasjännitystä tai jotain aivan muuta.
Itse olen saanut avun kuvailemiisi oireisiin osteopaatilta.
http://www.osteopatia.fi/ - Joku neljäs!
Tässähän on ihan pakko vastata tähän viestiin kilpailevien "osaajien" sekaan!
Ihan sama mitä noi muut lupaa, niin mä teen sen kaiken vieläkin uskomattomammalla diagnoosilla. Jos joku lupaa SI-niveltä, nii mä voin luvata jotain vieläkin hienompaa!
Eikä siinä vielä kaikki, jos tilaat tuotteemme tänään, niin saat kaupan päälle ilmaisen neliraajahalvauksen!
Ei tarvitse enää välittää erään markkinoijan klooneista/kilpailijoista, kun vain tähän tilaukseen lähdet, niin voit sanoa terveydellesi hyvästit! Hienoa, eikö totta?
Tilaa siis nyt heti välittömästi kaikille sopiva diagnoosi, ja kaikille sopiva, kaikki viat korjaava SI-nivel-ruksautus.
Ja elämä voittaa!
PS. Tämän viestin kirjoittaja sitoutuu irti kaikesta oikeudellisesta vastuusta, johon hänet saatetaan tämän viestin takia saattaa.
Jos joku on oikeasti niin tyhmä, että menee hakemaan sen neliraajahalvauksen, ei asianomaista rekisteröimätöntä kirjoittajaa voida syyttää vahingon aiheuttamisesta.
PPS. Tämän viestin kirjoittaja myös sitoutuu irti mahdollisista herjaussyytteistä, joita tämä viesti saattaa aikaansaada. Tämän viestin tarkoitus ei ole herjata ketään, tai aiheuttaa kenellekään mielipahaa, vaan olla ainoastaan sarkastinen muistutus ihmiselämän haavoittuvuudesta.
PPPS. Sentään joku täällä kantaa edes jonkinlaista vastuuta kirjoittelustaan....- taliaivo sinä olet?
Mitä nappeja sinä oikein vedät?
Suurin osa tuki- ja liikuntaelinvaivoista on täysin hoidettavissa manuaalisin keinoin. Ei tietenkään aivan kaikki.
Ja ihmisten oma liikunnallinen aktiivisuus ja lihasten huolto ovat myös hyvin tärkeitä ennaltaehkäisyssä.
Täällä minun tarinani:
http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi?board=kivut;action=display;num=1171108261 - Kun et tiedä
taliaivo sinä olet? kirjoitti:
Mitä nappeja sinä oikein vedät?
Suurin osa tuki- ja liikuntaelinvaivoista on täysin hoidettavissa manuaalisin keinoin. Ei tietenkään aivan kaikki.
Ja ihmisten oma liikunnallinen aktiivisuus ja lihasten huolto ovat myös hyvin tärkeitä ennaltaehkäisyssä.
Täällä minun tarinani:
http://www.selkaliitto.fi/cgi/yabb/YaBB.cgi?board=kivut;action=display;num=1171108261Oikeassa tuo kirjoittaja oli. Sinä sen sijaan kuulostat mainitsemaltasi taliaivolta.
- toinen taliaivo
Kun et tiedä kirjoitti:
Oikeassa tuo kirjoittaja oli. Sinä sen sijaan kuulostat mainitsemaltasi taliaivolta.
Mitä en tiedä???
Missä saa neliraajahalvauksia?
- Tytteli_10
Sun kirjoituksesi kuullosti tosiaan kuin olisin itse sen kirjoittanut! Ihan samanlaiset oireet mulla on. Tosin olen jo sen verran pidemmällä, että olen käynyt SI-nivelten magneettikuvassa ja niissä ei merkittävää muutosta ollut. Silti lääkäri diagnosoi minulle alkavan selkärankareuman(?!) Itse olen vielä vähän epäilevällä kannalla ko. diagnoosiin, etenkään kun lääkkeistä ei ole ollut mitään apua. Itse olen kyllä kaatunut parikin kertaa häntäluuni päälle, mutta röntgen kuvassa siellä(kään) ei ollut muutoksia eikä murtumaa. Tosiaan apua en pysty antamaan sen enempää kuin sympatiani -todella tiedän mistä puhut. Ja siitä magneettikuvasta voisi kyllä olla apua, ainakin jos muutoksia on niin sitten lääkärit osaavat auttaa eteenpäin. Se vaan on niin tyyristä lystiä... Tietty kunnallisella puolellakin sinne pääsee jos vain jaksaa odottaa...
- SANDE.
Kiitos vastauksestasi! Haluaisin vielä tarkemmin kuulla että tuntuivatko sinullakin kivut tosiaan samalla kohtaa mahan puolella? Sillä minua itseä huolettaa juuri tämä asia että voiko selkävaiva tuntua myös mahan puolella? Vai voikohan kyse olla kahdesta eri asiasta,sitä olen miettinyt.....No olen kuitenkin nyt menossa lannerangan ja lonkkien mangneettikuviin,että saas nähdä mitä näkyy.....
- Tytteli_10
SANDE. kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Haluaisin vielä tarkemmin kuulla että tuntuivatko sinullakin kivut tosiaan samalla kohtaa mahan puolella? Sillä minua itseä huolettaa juuri tämä asia että voiko selkävaiva tuntua myös mahan puolella? Vai voikohan kyse olla kahdesta eri asiasta,sitä olen miettinyt.....No olen kuitenkin nyt menossa lannerangan ja lonkkien mangneettikuviin,että saas nähdä mitä näkyy.....
Joo, kyllä mulla tuntuu kipu oikealla alavatsassa ja nivusessa, sen takia en oikein edes tiennyt aluksi että onko kyse pelkästään selkäkivuista. Lääkärit ovat sanoneet, että juuri tuollainen alaselkäkipu tuntuu usein vatsan puolella ja SI-nivelten kipu ainakin säkenöi nivusiin. Pakara ja takareisilihakset mulla on kans tosi jumissa, olen koittanut niitä nyt päivittäin venytellä ja se kyllä auttaa, mutta ei kovin kauaa. Kaipa nekin siitä joskus "aukeaa". Toivottavasti magneettikuvista selviää jotain että saat apua! Kysy vaan jos tulee jotain vielä mieleen! =)
- SANDE.
Tytteli_10 kirjoitti:
Joo, kyllä mulla tuntuu kipu oikealla alavatsassa ja nivusessa, sen takia en oikein edes tiennyt aluksi että onko kyse pelkästään selkäkivuista. Lääkärit ovat sanoneet, että juuri tuollainen alaselkäkipu tuntuu usein vatsan puolella ja SI-nivelten kipu ainakin säkenöi nivusiin. Pakara ja takareisilihakset mulla on kans tosi jumissa, olen koittanut niitä nyt päivittäin venytellä ja se kyllä auttaa, mutta ei kovin kauaa. Kaipa nekin siitä joskus "aukeaa". Toivottavasti magneettikuvista selviää jotain että saat apua! Kysy vaan jos tulee jotain vielä mieleen! =)
Kiitos taas! Oli helpottavaa kuulla että on tosiaan mahdollista että selkäkipu voi säteillä myös mahan puolelle. Jospa se minullakin olisi myös sieltä selästä johtuvaa. Oletko muuten itse kärsinyt kauan kyseisistä vaivoista ja ovatko kivut päivittäisiä?
- Tytteli_10
SANDE. kirjoitti:
Kiitos taas! Oli helpottavaa kuulla että on tosiaan mahdollista että selkäkipu voi säteillä myös mahan puolelle. Jospa se minullakin olisi myös sieltä selästä johtuvaa. Oletko muuten itse kärsinyt kauan kyseisistä vaivoista ja ovatko kivut päivittäisiä?
Tästä pahemmasta kivusta olen kärsinyt kohta kaksi vuotta, mutta jonkinlaisia selkäkipuja minulla on ollut jo useita vuosia, teini-iästä asti. Nykyiset kivut ovat hyvinkin päivittäisiä, lähes koko ajan särkee. En tiedä osaisiko sitä ollakaan jos ei mistään kohtaa yhtäkkiä särkisikään. ;) Kävin tuossa muutama päivä sitten erään kansanparantaja-hierojan luona ja hän sai kyllä minut huomattavasti parempaan kuntoon. Kivuton en ole vieläkään, mutta en mitään salamaniskusta tapahtuvaa parantumista toki odottanutkaan. Nyt täytyy tehdä opetettuja venytysliikkeitä päivittäin niin ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!
- SANDE.
Tytteli_10 kirjoitti:
Tästä pahemmasta kivusta olen kärsinyt kohta kaksi vuotta, mutta jonkinlaisia selkäkipuja minulla on ollut jo useita vuosia, teini-iästä asti. Nykyiset kivut ovat hyvinkin päivittäisiä, lähes koko ajan särkee. En tiedä osaisiko sitä ollakaan jos ei mistään kohtaa yhtäkkiä särkisikään. ;) Kävin tuossa muutama päivä sitten erään kansanparantaja-hierojan luona ja hän sai kyllä minut huomattavasti parempaan kuntoon. Kivuton en ole vieläkään, mutta en mitään salamaniskusta tapahtuvaa parantumista toki odottanutkaan. Nyt täytyy tehdä opetettuja venytysliikkeitä päivittäin niin ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!
eli mangneettikuvissa olen nyt käynyt ja tulokset sain tänään ja vastaus: ei mitään poikkeavaa! Kuulemma kivut ovat lihasperäisiä,kovat jumit jossain ja ne pitäisi nyt koittaa saada auki. fysikaaliseen myös lähete. Ehkäpä se siitä taas helpottaa.. tieto kuiteski ettei selän puolella mitään vakavaa. Pitää ruveta itsekkin etsimään kunnon hierojaa.....
- Tytteli_10
SANDE. kirjoitti:
eli mangneettikuvissa olen nyt käynyt ja tulokset sain tänään ja vastaus: ei mitään poikkeavaa! Kuulemma kivut ovat lihasperäisiä,kovat jumit jossain ja ne pitäisi nyt koittaa saada auki. fysikaaliseen myös lähete. Ehkäpä se siitä taas helpottaa.. tieto kuiteski ettei selän puolella mitään vakavaa. Pitää ruveta itsekkin etsimään kunnon hierojaa.....
No hyvä kun ei ollut mitään vakavampaa! Toisaalta olis tosi helpottavaa kun joku syy vaivoille löytyis, mut mun kohdalla se ensin epäilty syy ei ainakaan ollu oikea. Et ei noista oikein voi tietää. En tiedä saisko tänne jonnekin sp-osoitetta muuten kuin kaiken kansan luettavaksi, vois vaihtaa ajatuksia ehkä vähän privaatimmin?!? =)
- SANDE.
Tytteli_10 kirjoitti:
No hyvä kun ei ollut mitään vakavampaa! Toisaalta olis tosi helpottavaa kun joku syy vaivoille löytyis, mut mun kohdalla se ensin epäilty syy ei ainakaan ollu oikea. Et ei noista oikein voi tietää. En tiedä saisko tänne jonnekin sp-osoitetta muuten kuin kaiken kansan luettavaksi, vois vaihtaa ajatuksia ehkä vähän privaatimmin?!? =)
niin, on kyllä totta, että se rassaa kun syytä kivuille ei löydetä. Oishan se kiva kun tietäis mistä ne johtuu, mut lääkäritkin on näköjään joissakin asioissa "tietämättömiä" ja sitä sit saa itse miettiä kaikenlaista...minunkin osalta löivät taas tällä erää hanskat tiskiin, ei kuulemma nyt sit voi enää mitään, et hohhoijaa.niin en tiedä tota sp-hommaa,voi olla et se ois sit kaikkien luettavana...
- mieeeee1
SANDE. kirjoitti:
Jos selässä on hermopinne ei se missään kuvissa näy. Siellä näkyy vaan nikamat yms eikä hermojen asennot.
- katsokaa
vasemman puoleinen upslip diagnoosi
- Nasu
Sulla on lannerangan välilevyn pullistuma kannattaa mennä fyssarille. Mulla iha samat viat kantsii olla varovainen pahimmas tapauksessa täytyy leikata jos rasitat sitä liikaa. Itse käyn yksityisellä hyvin tietävät kyllä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648